God of War: Ascension

Robot
God of War: Ascension

Efter avslutet på en av modern tids mest episka actiontrilogier har Sonys Santa Monica-studio letat sätt att motivera nya äventyr med Spartas argaste krigare: Kratos. I God of War: Ascension görs det via multiplayer.

#god-of-war-iii, #god-of-war-ascension, #sony, #sce-studios-santa-monica


God of War: Ascension

För mig tog God of War-serien slut efter den oinspirerade trean, det här intresserar mig inte alls. Det känns som att utvecklarna hade en vettig story att förmedla i ettan, och tvåans set pieces tog spelkonceptet till fulländning. Hade varit kul om Sony vågat släppa Kratos nu och satsa på en helt ny "hjälte", för det finns gott om myter, platser och antika kulturer som skulle kunna få en God of War-behandling.

Medlem

Trean var skön ! Den hade sina sjuka stunder då man kände verkligen hur mäktig han har blivit under alla 3 spel å hur pass mycket han utvecklats som karaktär. Det ända som inte funkade för mig var själva slutet då det kändes som dom lämnade utrymme för mer då *spoiler* Athena kom *end* man kände på sig nästan att det var inte slut.
Jag tycker Kratos som Character Design är Sony´s bästa hittills när det gäller ny IP förutom Drake ( även om drake är lite Indiana Jones inspirerar) men samtidigt så vore det kul som du säger att skapa något nytt, typ något i kanske Egyptiska tiderna då deras konflikter är alltid stortsköna, eller nordens gamla gudar självklart. Synd Sony har tappat för mycket pengar för att kunna leka med pengarkossan.

Sen så är inte David Jaffe kvar eller på det projektet å han kommer inte att gå tillbaka till det som han sa i sin 1 Hour Speech när han va på något stort möte ( väldigt inspirerande föreläsning ).

Medlem

Har spelat dom lite grann speciellt 3an. Det slutade ju med ett slut och då förstår jag att dom inte kan göra en 4:a vilket är bra. Men det är ju lite fult när man går tillbaks på hans första tid. Det dom kunde göra istället kanske vore att sats på något helt nytt i lite samma anda och försöka göra en ny serie/spel om något likanden. Kanske något om svenska gudar haha :). Tänk er midgård i GOW anda :). Vad tror ni om det?

Medlem

Multiplayer i varenda jävla spel...

F.ö är jag mätt på GoW, hade hellre väntat till PS4, då hade de kunnat bli en wow-känsla igen.

Medlem

hellre en vettig prequel än multi bajs. .det passar ju inte ens för detta spel

Medlem

Plågade mig igenom trean bara för att se om hypen stämde men blev inte ett dugg imponerad...snarare uttråkad. Den här delen känns totalt ointressant.

Medlem

God of War: Kon måste mjölkas

Medlem

jag har redan spelat chains of olympus, tänker inte betala för en prequel till


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

1
Skriv svar