Bobby Kotick: Diablo III slår förbokningsrekord för Blizzard

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av raefzm88:

"Den hyllade Activision Blizzard-chefen Bobby Kotick – ofta ansedd som spelbranschens hjälte och FZ-läsarnas stora favorit.."

Bs.

Suck... Sarkasm verkar inte vara din starka sida..

Som om jag inte förstod sarkasmen? För i helvete, alla vet vi att Bobby Kotick, den giriga gris som han är, är en utav dem mest hatade personer inom hela spelindustrin.

Medlem

Härligt att se hur antisemitismen frodas. Bara för att Bobby Kotick kommer från Israel så finns ingen anledning att påstå att han är girig och svinig. Snart påstår ni väl att även Jack Tramiel och Mike Morhaime är giriga och sviniga.

Det är tråkigt att folk inte förstår att man måste använda sig av vissa metoder för att bli framgångsrik. De har hårda nypor, och det har inte ni. Se på er själva, vem är det som är Looser? Kanske borde ni ta efter framgångsrika personer istället för att klaga. Ren avundsjuka helt enkelt...

Medlem
Skrivet av Quelor:

En amerikansk businessman i gamervärlden.

Okunnig förstå sig påare.

Han kommer från Israel, inte amerika.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

Härligt att se hur antisemitismen frodas. Bara för att Bobby Kotick kommer från Israel så finns ingen anledning att påstå att han är girig och svinig. Snart påstår ni väl att även Jack Tramiel och Mike Morhaime är giriga och sviniga.

Det är tråkigt att folk inte förstår att man måste använda sig av vissa metoder för att bli framgångsrik. De har hårda nypor, och det har inte ni. Se på er själva, vem är det som är Looser? Kanske borde ni ta efter framgångsrika personer istället för att klaga. Ren avundsjuka helt enkelt...

LOL?!?! Ingen som har ens nämnt att han kommer ursprungligen från Israel fören du skrev det. Men så klart jag glömde, har man bara 1% jude i sig så är man väll helt frigjord från att någon ska kunna säga något negativt om en.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

Härligt att se hur antisemitismen frodas. Bara för att Bobby Kotick kommer från Israel så finns ingen anledning att påstå att han är girig och svinig. Snart påstår ni väl att även Jack Tramiel och Mike Morhaime är giriga och sviniga.

Det är tråkigt att folk inte förstår att man måste använda sig av vissa metoder för att bli framgångsrik. De har hårda nypor, och det har inte ni. Se på er själva, vem är det som är Looser? Kanske borde ni ta efter framgångsrika personer istället för att klaga. Ren avundsjuka helt enkelt...

lägg ner nu, finns inget belägg för det du påstår, ingen här som ens nämnt att han är från israel förutom du.
får helt hålla med fleshcutter här, är ju som att säga att om jag tycker att Baruch Goldstein (israelisk massmördare) är en idiot så är jag nazist?

Medlem

Fint. Den absolut värsta sortens antisemiter, är de som förnekar att de är det. Precis som Ilma Repalu, han är ju helt klart en judehatare även om han förnekar det. Det börjar alltid så här. "Nej, jag har inget emot honom alls, det är bara det att han girig och svinig" - och "framgångsrik" nämns inte alls. Helt klart typiskt att ta upp Goldstein - det gör alltid judehatare. Samtidigt ignorerar de att Israel är under ständig raketbeskjutning och självmordsbombare. När Israel försvarar sig, så bryr sig ingen. Och samtidigt sitter världssamfundet och håller tyst om all terror. Fint.

Det finns faktiskt en anledning till att de här ytterst framgångsrika herrarna, som alla beundrar, är i den position de är i: högst upp och tjänar miljoner. Och ni är... tja... se er själva i spegeln. Ni sitter inte i toppen. Snarare nån annanstans.

Det finns studier som visar att i Sverige ökar antisemitismen i oroväckande hög grad. Det läskiga är att folk inte förstår vad de sysslar med, att de går någon annans ärenden, s.k. "nyttig idiot". Stöveltramp, stöveltramp...

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

Fint. Den absolut värsta sortens antisemiter, är de som förnekar att de är det. Precis som Ilma Repalu, han är ju helt klart en judehatare även om han förnekar det. Det börjar alltid så här. "Nej, jag har inget emot honom alls, det är bara det att han girig och svinig" - och "framgångsrik" nämns inte alls. Helt klart typiskt att ta upp Goldstein - det gör alltid judehatare. Samtidigt ignorerar de att Israel är under ständig raketbeskjutning och självmordsbombare. När Israel försvarar sig, så bryr sig ingen. Och samtidigt sitter världssamfundet och håller tyst om all terror. Fint.

Det finns faktiskt en anledning till att de här ytterst framgångsrika herrarna, som alla beundrar, är i den position de är i: högst upp och tjänar miljoner. Och ni är... tja... se er själva i spegeln. Ni sitter inte i toppen. Snarare nån annanstans.

Det finns studier som visar att i Sverige ökar antisemitismen i oroväckande hög grad. Det läskiga är att folk inte förstår vad de sysslar med, att de går någon annans ärenden, s.k. "nyttig idiot". Stöveltramp, stöveltramp...

Sluta trolla, svart-vitare syn på livet får man leta efter, det du antyder är ju att man inte kan klaga eller tycka illa om någon person i någon minoritet för då är man plötsligt hatisk?

Så det är ok att ex. tycka att John Riccitiello är snål men om man kallar Kotick (som nog ingen här visste var jude före du sa det) snål är man antisemitisk?

Om du kallar dig en representativ jude och om det är såhär dit resonemang låter överallt så är jag säker på att du är en bidragande orsak till att statistiken du nämner ökar.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Sluta trolla, svart-vitare syn på livet får man leta efter, det du antyder är ju att man inte kan klaga eller tycka illa om någon person i någon minoritet för då är man plötsligt hatisk?

Så det är ok att ex. tycka att John Riccitiello är snål men om man kallar Kotick (som nog ingen här visste var jude före du sa det) snål är man antisemitisk?

Om du kallar dig en representativ jude och om det är såhär dit resonemang låter överallt så är jag säker på att du är en bidragande orsak till att statistiken du nämner ökar.

Jag anmälde ditt inlägg för HMF. Det är bara så att du fattar att du inte kan uttrycka dig hur du vill. Du kanske råkar illa ut? Det är himla bra att det är belagt med fängelsestraff för att förneka Förintelsen i många EU länder, även om HMF här i Sverige endast straffas med fängelse i max två år. Det borde vara längre straff, eftersom det är ju värre än mord egentligen. Förintelsen är nog 1900 talets viktigaste händelse, där miljoner av oskyldiga judar avrättades, och det är ju värre än mord. Det borde undervisas mer om i skolan, nämns alldeles för lite i dagens media.

För din information; tänk på hur du uttrycker dig på internet, somligt av det du skrivit har varit på gränsen för fängelsestraff. Ett råd i all välmening. T.ex. prata inte om Finkelsteins bok "Förintelseindustrin" - då har du gjort bort dig riktigt Big Time.

Men nu lämnar vi denna diskussion, så tack för mig. Nästa gång, kommentera inte Kotick på något antisemitiskt sätt, typ, att han har stor näsa, eller är girig eller nåt sånt. Respektera istället hans förmåga att dra in stora pengar och hårda nypor. Med en sån chef kommer inte företaget man jobbar på, att gå i konkurs. Tvärtom. Företaget är säkert. Man kan inte göra omelett utan att knäcka ägg. Jag kommer inte acceptera att folk skriver skit om Bobby och hans business acumen.

Ha en trevlig lördag.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:
Skrivet av Lepr:

Sluta trolla, svart-vitare syn på livet får man leta efter, det du antyder är ju att man inte kan klaga eller tycka illa om någon person i någon minoritet för då är man plötsligt hatisk?

Så det är ok att ex. tycka att John Riccitiello är snål men om man kallar Kotick (som nog ingen här visste var jude före du sa det) snål är man antisemitisk?

Om du kallar dig en representativ jude och om det är såhär dit resonemang låter överallt så är jag säker på att du är en bidragande orsak till att statistiken du nämner ökar.

Jag anmälde ditt inlägg för HMF. Det är bara så att du fattar att du inte kan uttrycka dig hur du vill. Du kanske råkar illa ut? Det är himla bra att det är belagt med fängelsestraff för att förneka Förintelsen i många EU länder, även om HMF här i Sverige endast straffas med fängelse i max två år. Det borde vara längre straff, eftersom det är ju värre än mord egentligen. Förintelsen är nog 1900 talets viktigaste händelse, där miljoner av oskyldiga judar avrättades, och det är ju värre än mord. Det borde undervisas mer om i skolan, nämns alldeles för lite i dagens media.

För din information; tänk på hur du uttrycker dig på internet, somligt av det du skrivit har varit på gränsen för fängelsestraff. Ett råd i all välmening. T.ex. prata inte om Finkelsteins bok "Förintelseindustrin" - då har du gjort bort dig riktigt Big Time.

Men nu lämnar vi denna diskussion, så tack för mig. Nästa gång, kommentera inte Kotick på något antisemitiskt sätt, typ, att han har stor näsa, eller är girig eller nåt sånt. Respektera istället hans förmåga att dra in stora pengar och hårda nypor. Med en sån chef kommer inte företaget man jobbar på, att gå i konkurs. Tvärtom. Företaget är säkert. Man kan inte göra omelett utan att knäcka ägg. Jag kommer inte acceptera att folk skriver skit om Bobby och hans business acumen.

Ha en trevlig lördag.

Ahaha jaja då får vi hoppas för Israels skull att jag får fängelse då

Bad troll is bad

Medlem

Shiet vad jag hatar den där killen Giriga gubbfan.
Han förstör ju spel som har potential genom att ctrl+c ctrl+v med nya titlar år efter år.....

Medlem
Skrivet av TexN:

Shiet vad jag hatar den där killen Giriga gubbfan.
Han förstör ju spel som har potential genom att ctrl+c ctrl+v med nya titlar år efter år.....

akta dig!
du kommer åka i fängelse om du säger så, SaraLivblad anmäler dig för hets mot folkgrupp.......

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av TexN:

Shiet vad jag hatar den där killen Giriga gubbfan.
Han förstör ju spel som har potential genom att ctrl+c ctrl+v med nya titlar år efter år.....

akta dig!
du kommer åka i fängelse om du säger så, SaraLivblad anmäler dig för hets mot folkgrupp.......

Vad sjutton har han med FOLKgrupp o göra? o.o

Medlem
Skrivet av TexN:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av TexN:

Shiet vad jag hatar den där killen Giriga gubbfan.
Han förstör ju spel som har potential genom att ctrl+c ctrl+v med nya titlar år efter år.....

akta dig!
du kommer åka i fängelse om du säger så, SaraLivblad anmäler dig för hets mot folkgrupp.......

Vad sjutton har han med FOLKgrupp o göra? o.o

Jadu, tydligen är han jude och om du tycker han är girig så tycker du automatiskt judar är det verkar det som....

Medlem
Skrivet av Lepr:

Jadu, tydligen är han jude och om du tycker han är girig så tycker du automatiskt judar är det verkar det som....

Makes perfect sense!

Medlem

Helt otroligt. Jag SA ju att det är gott om Nyttiga Idioter. Och ser man på, det kryllar ju av dem här! Det värsta är att ni inte fattar det själva. Ni tror att ni gör er roliga på Judars bekostnad, men det handlar inte om det. När ni håller på så här, så bidrar ni till ökad antisemitism och det är det allra värsta som finns! Jag ska försöka förklara med enklare ord så ni förstår:
Ni gör er roliga över Judar = > Ni bidrar till ökad antisemitism

Ni springer ju nynazisters och muslimers ärenden, utan att fatta det själva! Eftersom alla muslimer är emot Israel så ligger det i västvärldens intresse att bekämpa Islam, eftersom de även hotar utplåna Israel - så vi har något gemensamt. Alla oroväckande nyheter om muslimer bör lyftas fram, de planerar att sakta ta över Europa.

Gunther Grass är en tvättäkta judehatare. Typiskt är: "jag är israels vän, men jag kan inte hålla tyst längre, jag måste kritisera bla bla". Om nån säger så, så är det ett kännetecken på en judehatare. De är enkla att känna igen då de hela tiden kritiserar Israels försvarande mot alla muslimer.

Detta är Hollywood bra på att informera om, med alla filmer om Förintelsen och om nazister. Då blir folk medvetna om hur utsatta judar är.

För övrigt kan jag tillägga att jag inte är jude själv, för då skulle jag haft något tyskt efternamn, typ Beckham, Goldman, Portman, Lehman, Spielberg, Silverstein, Levi, Cohen, Silbersky, Oldsberg, Penser eller nåt sånt. För övrigt Judenskap ärvs på moderns sida. Inte via fadern.

Så snälla, lägg ned. Sluta göra er lustiga över Judar. Ok? Nu slutar vi diskutera detta. Tänk på vad jag sagt nästa gång ni pratar om Bobby. Steget är inte långt till att förneka Förintelsen, och det vill väl inte? Då blir ni brännmärkta. Det är nästan bättre för er att vara pedofil än att säga att man inte tror Förintelsen inträffade. Själv tror jag det är många som tänker så, men vågar inte säga det högt. De är den lömskaste sortens antisemiter. Läser massor av Förintelseförnekare men håller tyst om det. Hemskt.

Avslutningsvis finns här bra text om dold antisemitism som ni kan lära er mer om, så ni inte gör er skyldiga till några brott
http://www.newsmill.se/node/44641

Även på KTH frodas antisemitismen
http://www.newsmill.se/artikel/2012/01/12/kampanj-p-kth-andas...

Så här låter en tvättäkta antisemit. Dvs, jag är Israels vän, men bla bla
http://www.newsmill.se/artikel/2012/05/09/bef-ngda-anklagelse...

Medlem

Fan, glömde att det var activision som ägde blizz tänkte vad fan har Bobby med det här att göra, sen kom jag på det ^^

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

En massa text

Trollar du? Eller är du Seriös?
Det som gör mig osäker på att du trollar, är att du lagt ner så mycket tid på texten.

Kan förklara kort varför jag tycker som jag gör.

Först och främst. Visste jag inte ens att han var jude. Och egentligen bryr jag mig inte vad han är, Han kunde lika gärna vara en vanlig Svensson och jag hade tyckt samma sak om honom. Kristen,muslim, ateist ja allt som går att vara.

Varför? För han förstörde en utav mina favorit-spelserier. CoD 4 var amazing. Och om det hade fortsätt på samma spår, oj vad bra det skulle vart. Men där bestämde han(?) att inte utveckla mer på serien, utan gör det nerdummat med knappt nå förändringar. släppt liknande spel varje år, I 5 år nu? Det kallar jag att bara mjölka pengar.

Och wat, förnekar jag förintelsen för att jag kalla en gubbe det som jag gjorde?
Nej. Jag förnekar inte det. Jag vet att det hände, men jag kan inte göra så mycket åt det.
Det enda jag kan göra är väl att bidra till att något liknande inte händer igen. O det gör jag gladligen.

Tänker inte diskutera mer men nu vet du lite hur jag tänker.
Sen hur israels utrikespolitik är, är en helt annan femma.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

Eftersom alla muslimer är emot Israel så ligger det i västvärldens intresse att bekämpa Islamr

Jaja gå nu och sprid din misantropi någon annanstans, schass!

Medlem
Skrivet av TexN:

Varför? För han förstörde en utav mina favorit-spelserier. CoD 4 var amazing. Och om det hade fortsätt på samma spår, oj vad bra det skulle vart. Men där bestämde han(?) att inte utveckla mer på serien, utan gör det nerdummat med knappt nå förändringar. släppt liknande spel varje år, I 5 år nu? Det kallar jag att bara mjölka pengar.

Du borde vara glad att han gör så, eftersom affärsmässigt så är Bobby bäst. Folk är bara avundsjuka på hans framgångar. Man kan inte hamna på toppen utan att skaffa ovänner. Hade du hellre velat att Bobby gjort massa flummiga indiespel som ingen köper, så Activision och Blizzard går i konkurs? Nej. Tack vare Bobbys strategier så är Activision så stora som de är. Det enda som räknas är pengar, och det vet Bobby. Tro mig, du vill inte att Activision ska börja göra flummiga indiespel, och därigenom tvingas sparka massa folk. Som sen inte kan göra bra spel, och därför tvingas spara och sparka folk. etc. En nedåtgående spiral. Om Bobby inte gör som han gör, så kommer Activision gå in konkurs. Bobby vet bäst. Det är därför han är self-made-man i USA, och du sitter i en bonnhåla i mörkaste Småland. Ta efter honom, om du vill bli framgångsrik och tjäna pengar.

Citat:

Tänker inte diskutera mer men nu vet du lite hur jag tänker.
Sen hur israels utrikespolitik är, är en helt annan femma.

Tack för förklaringen. Då vet jag mer. Men återigen, när du gör dig lustig över judar så bidrar du till ökad antisemitism, och det är viktigt att bekämpa. Så snälla, tänk på hur du uttrycker dig.

Israels utrikespolitik är en reaktion på omvärlden. När araberna förtrycker och segregerar sina gästarbetare så hörs inget. Filttofflorna åker på. Men när Israel har några få vägspärrar för att söka efter självmordsbombare så skriker hela världen. Varför då? När Kuba bryter mot mänskliga rättigheter bryr sig ingen. När Israel råkar göra det, så skriker hela världen. Varför då? Om du tänker efter lite, så inser du att allt detta beror endast på utbredd antisemitism. Om du hjälper till att minska antisemitismen så kanske världen slutar ensidigt att fokusera på Israel. Och då kan det bli fred. Äntligen. Om bara Hamas slutar skjuta raketer hela tiden och attackera Israel.

Så det var en annan femma ja. Du verkar inte så kunnig. Kanske bättre du håller dig till spel än försöker ha åsikter om Israel. Men, tänk på vad du säger i framtiden.

Hej då.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

Israels utrikespolitik är en reaktion på omvärlden. När araberna förtrycker och segregerar sina gästarbetare så hörs inget. Filttofflorna åker på. Men när Israel har några få vägspärrar för att söka efter självmordsbombare så skriker hela världen. Varför då? När Kuba bryter mot mänskliga

Skrivet av SaraLivblad:

Men när Israel har några få vägspärrar

Skrivet av SaraLivblad:

vägspärrar

nuff said

Medlem
Skrivet av Lepr:

Massa svammel

Och varför tror du det finns en mur på något ställe då? Tänk efter lite. Jo, kanske för att stoppa alla attacker mot Israel! Muslimerna får skylla sig själva. Somliga borde hålla sig till datorspel och inte ha åsikter om Israel, istället för att stoltsera med sin okunnighet. Jag skulle skämmas över att visa sån okunnighet.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:
Skrivet av Lepr:

Massa svammel

Och varför tror du det finns en mur på något ställe då? Tänk efter lite. Jo, kanske för att stoppa alla attacker mot Israel! Muslimerna får skylla sig själva. Somliga borde hålla sig till datorspel och inte ha åsikter om Israel, istället för att stoltsera med sin okunnighet. Jag skulle skämmas över att visa sån okunnighet.

att referera till en barrier som stänger in ett helt land och som gjort tusentals människor hemlösa som "en mur på något ställe" talar ju för sig själv... men men lev du i din lilla bubbla resten av livet om du nu så vill.

Medlem

Vad har detta med artikeln att göra? Skärp er nu Lepr och SaraLivblad. Fortsätt diskussionen via PM.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

123
Skriv svar