Heavy Rain-skaparen inte intresserad av nästa generation

Medlem

Han har rätt till större del. Med fetare teknik kan man göra fetare tekniska lösningar. Men teknik i sig gör inget spel bra.

Men det betyder inte att kraftigare teknik är dumt eller nåt. Tror inte han menar det heller. Tekniken hjälper kreativiteten.

Bra spel är dock en produkt av kreativitet, inte teknik. Och därför borde kreativiteten rankas högre och få mer resurser än teknik.

Men visst, att spela snygga, snabba, stora men ytterst tråkiga spel, är säkert roligt för er som tror att teknik är allt.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av walter_iego:

Världen håller på att förändras, alla människor i kreativa yrken försöker göra så gott de kan.

The world is changing... I feel it in the water

Du är för dålig för att kasta sten.


signatur

Nämen!

Medlem

Så länge han gör nåt som är bättre än den pretantiösa soppa som var Heavy Rain så är jag nöjd.


signatur
Medlem
Skrivet av Sotai:
Skrivet av Struggle:

Det är väl klart att prestanda ger en möjlighet till att pressa sig lite längre, men som jag skrev i ett tidigare inlägg. Det handlar om att göra det mesta med kraften man har också.

Titta på när dom kramade ur Kara demot i en PS3. Verkligen imponerande.

https://www.youtube.com/embed/j-pF56-ZYkY

En racingförare som har 200 HK kan vinna emot någon som har 300 HK, om han vet hur man ska ta tillvara på varje HK om den andre bara vet varannan.

Ett spel som håller samma visuella kvalitet som kara-demot skulle inte vara möjligt med dagens konsoller, i varje fall inte om spelet skulle innehålla mkt mer än det rummet. Tech-demon har så otroligt mycket mer begränsade scopes, vilket gör att man kan ta många genvägar tekniskt sett.

Det finns mycket trollerier man kan göra för att tillverka fantastiska resultat. Ubuntu har ett minimum systemkrav på omkring en Pentium III processor 32-Bitars minimum. Men en kille har lyckats köra hela Ubuntu på en 8-Bits Micro med en processor hastighet på 6.5KHz det är KHz inte MHz. Bara för att göra ett exempel.

Bara för att saker verkar vara omöjliga, betyder inte att dom är det.


signatur

Nämen!

Medlem

Mycket tjafs om ingen kreativitet och allting bara är uppföljare etc. Till viss del rätt, för många uppföljare som säljer för myclet.
Men sen ska vi komma ihåg att i princip allting är en vidareutveckling på något tidigare eller är inspirerat av något annat.

Inaktiv

Han har helt rätt. Pc ligger ljusår före konsolerna men det släpps ändå samma skit där.

En expansion till fallout 2 hade bevisat att han har rätt

Medlem

Verkar som att hans uttalande grundar sig på ekonomiskt tänk då han troligen inte vill betala för nya konsol teknik lic.

Men det är helt rätt att bättre spel inte alltid kräver bättre o nyare hårdvara/teknik. Men ärligt det är dags för en ny generation konsoler nu. Har slutat med konsol då PC ger det där lilla extra som jag vill ha i nyare spel. En viktig fråga är att portningen mellan plattformar bör göras bättre än dagens sunkiga crap.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av TheMaggot:

Ibland kan även tekniska begränsningar göra begränsningar för ens idéer.

Jo men se bara på George Lucas när ha fick tillgång till oändlig teknologi. Personligen anser jag att begränsningar kan vara bra, då det tvingar utvecklaren tänka på vad som det är väsentligt för historien.


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Medlem

Nä han har väl tjänat sina pengar vad han ska, så för att leta kickar så gör han uttalanden som detta. Kan tänka mig att en sådan här grej ger honom stimulans i flera dagar.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

5 år är lagom cykel för konsoler imo, så JA jag vill ha next gen NU!
Om Mr Cage inte vill pga budget finns fortfarande PS3 eller PSN att släppa spel till. Logiken fallerar >.<

Medlem

Nä han har väl tjänat sina slantar så detta är hans sätt att leta nya kickar.
Genom att dissa allt som komma skall.
Han sitter säkert i sin fantasi villa med fantasi inredning och lever i en bubbla där inget kan bli bättre någonsin än det han skapade för 10 år sedan.
Men sanningen är att han är nog bara skraj att någon ska göra det han gjorde innan , fast bättre.


signatur

Wasted.White.Boys

Inaktiv

Helt rätt, här har vi någon som förstått iaf... Alla är så hemskt insnöade på grafik och teknik. Ett bra spel hänger oftast inte på grafiken, jag skulle gärna kunna spela ett nytt spel i äldre grafik, skulle bara vara awesome och fler skulle kunna lira det


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem
Skrivet av Networc:

Helt rätt, här har vi någon som förstått iaf... Alla är så hemskt insnöade på grafik och teknik. Ett bra spel hänger oftast inte på grafiken, jag skulle gärna kunna spela ett nytt spel i äldre grafik, skulle bara vara awesome och fler skulle kunna lira det

Sälvklart är grafik inte allt, men kraftingar hårdvara medför Direkt att man får mycket mer resurser till att ha fler fiender och bättre ai.
Du kan inte på något vis påsta att ai'n är vidare smart i nuvarande konsoll generation.

Medlem
Skrivet av Networc:

Helt rätt, här har vi någon som förstått iaf... Alla är så hemskt insnöade på grafik och teknik. Ett bra spel hänger oftast inte på grafiken, jag skulle gärna kunna spela ett nytt spel i äldre grafik, skulle bara vara awesome och fler skulle kunna lira det

Kraftigare hårdvara betyder inte bara bättre grafik. Även bättre fysik, bättre AI (förhoppningsvis), större världar och mer yta kan renderas. Mycket kreativitet som kan skapas på det sättet.

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Networc:

Helt rätt, här har vi någon som förstått iaf... Alla är så hemskt insnöade på grafik och teknik. Ett bra spel hänger oftast inte på grafiken, jag skulle gärna kunna spela ett nytt spel i äldre grafik, skulle bara vara awesome och fler skulle kunna lira det

Kraftigare hårdvara betyder inte bara bättre grafik. Även bättre fysik, bättre AI (förhoppningsvis), större världar och mer yta kan renderas. Mycket kreativitet som kan skapas på det sättet.

Jo tack jag vet, men många utvecklare har fortfarande svårt att optimera sina spel verkar det som


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

Tur att killen inte är utvecklare!

Med det tänket hade Nintendo8-bit:ars fortfarande varit det "hetaste". Inget fel med Nintendo8-bit:ars men den har haft sin tid...precis som dagens generation.

Berättande och kreativa ideér är viktigt i allra högsta grad. Men för min del gärna i kombination med teknisk utveckling då det gör det hela mer intressantare att följa och nya möjligheter öppnas upp.

Medlem

Skitbra. Då kan ju den där stollen sitta kvar vid gammalt skit och göra spel så går resten av världen vidare.

Medlem

jag håller med honom helt, spelmarknaden är fan helt kukad för tillfället. vissa spel är okej, ibland hittar man något mästerverk men mest verkar det vara visuella upplevelser med skit gameplay..

Medlem
Skrivet av Networc:

Helt rätt, här har vi någon som förstått iaf... Alla är så hemskt insnöade på grafik och teknik. Ett bra spel hänger oftast inte på grafiken, jag skulle gärna kunna spela ett nytt spel i äldre grafik, skulle bara vara awesome och fler skulle kunna lira det

Om vi jämför med filmindustrin så får James Cameron personifiera Nextgen. Totalt innehållslös smörja som bara en hjärndöd idiot kan tycka är bra. Över en miljard amerikanska pesos för en Pocahontas remake. Strålande. Sedan har vi de små fristående filmskaparna som släpper film efter film med budgetar på 50000 dollar och som utmanar det kreativa filmskapandet. The Bunker (från 2001) visade att man kan göra psykologiska thrillers utan att behöva falla in i specialeffekter för 200 miljoner. Dessutom riktigt jävla bra film. IMDBs rating ljuger.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar