Diablo III-konton hackade?

Medlem
Skrivet av helium9100:

Och jag som precis tog bort min authenticator för att det är så jobbigt :S. Kanske borde sätta dit den igen.

Man behöver dock bara använda den första gången man loggar in, sen verkar det som om spelet kommer ihåg den via din inloggninig fram tills nästa stora patch.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hårda bud...

http://www.youtube.com/watch?v=Y_UOXJ_t5dY


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av magma:

Vad är egentligen skillnaden mellan mp och sp i d3? Båda använder ju internet i vilket fall.

skillnaden är att man får mer xp, mobsen är svårare och du har större chans att hitta fet loot tror jag.
Annars är det nog ingen större skillnad, jag har lirat solo barb upp till act 2 hell hittills, och hittat "endast" 3st legendary hittills, men looten spelar inte mig så stor roll ännu. Jag har seeeeegat igenom liret och utforskat så AMAP, för att suga så mkt som möjligt på karamellen som tog 12 år att tillverka. Men nu e de dags att trilla in igen för fortsatt slaktande....

Medlem
Skrivet av magma:

... Är inte ute efter att klaga
bara för att klaga.

Öhm.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Om Blizzard tillät använtandet av stora/små bokstäver, nu spelar det ingen roll om det är caps eller inte i ett lösenord. Hade ju kanske förbättrat säkerheten en aning iaf.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Blev hackad i World of Warcraft för x antal år sedan, sen dess har jag alltid använt authenticator. Folk måste vara jävligt lata, man knappar ju bara in koden max 1 gång i veckan om man sitter på samma nät/dator hela tiden.

Medlem

Cnopt nog för att du har en poäng, men när det ändå gäller ett sånt basic säkerhetshål som SQL Injections genom Public games (någonting som spelaren i sig inte har en suck att skydda sig emot) så kan man tycka att blizzard kanske skulle ha sett till att ett såntant uppenbart och simpelt hål inte fick existera?

Själv skulle jag nog säga att största anledningen till att jag inte själv blivit hackad är antagligen för att jag bara spelat med vänner, och inte ens sett "Public Games" knappen förens nu.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av magma:

... Är inte ute efter att klaga
bara för att klaga.

Öhm.

Är inte ute efter att klaga bara för sakens skull.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av maucau:
Skrivet av Segas:

Dags för Blizzard att se över sina Session ID&#039;s - kvittar ju om man har femtio authenticators när ditt Session ID kapas "on the fly" (delvis, inget lösenord behövs), eller så är Blizzard&#039;s servrar ännu attackerade med &#039;sql injections&#039;.

http://www.diablofans.com/news/1214-account-security-and-publ...

Skaffa Authenticator och ha god lösenordshygien så blir nog allt bra ska ni se.

Jag har authenticator, men det hjälper inte mot sql injections / id sessions. :/
Något jag saknar med Blizzard's lösenord, är att man ska kunna nyttja både gemener och versaler, udda tecken så som {¤" ^ ´ _ osv osv. Det hade hjälpt mycket tror jag om det funnits större möjligheter att välja ett udda lösenord.

Det handlar inte bara om att ha svåra lösenord (för att undvika ordlisteattacker). Man måste tänka sig för var man använder sitt lösenord. Min kompis fick sitt wow-konto hackat genom att han använt samma lösenord på ett forum, som i sin tur blev hackad. Sen ska man ju aldrig räkna bort trojaner/keyloggers ur det här sammanhanget heller. Jag har för mig att det fanns en trojan för ett par år sedan som gjorde en man-in-midle på authenticatorkoden på battle.net-konton.

Om man följt utvecklingen i wow hur guldfarmningen gått till så inser man snabbt att det kommer bli problemfyllt även i diablo3. Här är det ju förmodligen ännu enklare att sälja guldet för riktiga pengar.

Medlem

Fick mitt hackat och förlorade nästan 400k guld, soft!

Medlem

Blev hackad när jag spelad, men dom loggade när jag spelade så jag visste att jag blev hackad. Så det var bara att logga in igen och byta lösenord ^^

Inaktiv
Skrivet av maucau:
Skrivet av Segas:
Skrivet av maucau:
Skrivet av Segas:

Dags för Blizzard att se över sina Session ID&#039;s - kvittar ju om man har femtio authenticators när ditt Session ID kapas "on the fly" (delvis, inget lösenord behövs), eller så är Blizzard&#039;s servrar ännu attackerade med &#039;sql injections&#039;.

http://www.diablofans.com/news/1214-account-security-and-publ...

Skaffa Authenticator och ha god lösenordshygien så blir nog allt bra ska ni se.

Jag har authenticator, men det hjälper inte mot sql injections / id sessions. :/
Något jag saknar med Blizzard's lösenord, är att man ska kunna nyttja både gemener och versaler, udda tecken så som {¤" ^ ´ _ osv osv. Det hade hjälpt mycket tror jag om det funnits större möjligheter att välja ett udda lösenord.

Det handlar inte bara om att ha svåra lösenord (för att undvika ordlisteattacker). Man måste tänka sig för var man använder sitt lösenord. Min kompis fick sitt wow-konto hackat genom att han använt samma lösenord på ett forum, som i sin tur blev hackad. Sen ska man ju aldrig räkna bort trojaner/keyloggers ur det här sammanhanget heller. Jag har för mig att det fanns en trojan för ett par år sedan som gjorde en man-in-midle på authenticatorkoden på battle.net-konton.

Om man följt utvecklingen i wow hur guldfarmningen gått till så inser man snabbt att det kommer bli problemfyllt även i diablo3. Här är det ju förmodligen ännu enklare att sälja guldet för riktiga pengar.

Du har rätt, det vanligaste förekommande felet beror på användaren själv. Att använda samma lösenord på samma sidor/konto borde vara straffbart i sig, hehe.

Medlem

Snyggt Blizzard!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Första som hände när jag köpte dibbe var att jag blev av med mitt account, har det tillbaka dock ^^

Medlem

Fick mitt konto hackat i lördags natt. Förlorade all gear på min huvudkaraktär lvl 47 och ca 100k guld.

Jag öppnade en ticket via deras hemsida och hade ett svar och hjälp på mindre än 30min. Dom låste mitt D3 konto medans jag scannade min dator för keyloggers, bytte lösenord på både email och mitt battle.net konto. Skickade på nytt en ticket när detta var gjort och var igång med spelandet igen efter ytterligare 30 min.

Ytterst trevlig support, inga sura miner och rakt på sak. Min monk förlorade 2 levlar, all gear från de 2 levlarna likså, samt någonstans runt 35k guld.
Tycker det är lite lustigt att folk klagar, har ni någonsin försökt få support på tex en dell dator, eller en nokia telefon?
Passade också på att skaffa en authenticator eftersom jag kör med en hackad HTC telefon som inte stöds av google (för authenticator appen).

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hårda bud...

... i mellerud...


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Fett, då förlängs ju speltiden...bara börja om från början hela tiden...grymt!

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av magma:
Skrivet av Cnopt:

Det känns som om det är dax att folk slutar skylla på företaget bakom spelet när deras konton blir stulna. Enda dom har o vara ledsen över ska väll vara att dom gjort ett så pass bra och intressant spel att folk vill spendera tid på o hacka konton?

Slutfaktumet är att har du blivit hackad så är det ditt eget fel, nästa gång kanske du tar säkerheten av ditt konto lite mer seriöst. Blizzard kan knappast sitta och titta över din axel hela tiden för att se till att du inte sitter o browsar på "fishy" hemsidor och trycker på skumma länkar etc.

Har spelat WoW sedan release dagen och Diablo II likaså och aldrig blivit hackad.

Har vänner som blivit hackade och har utfört alla säkerhetssteg enligt Blizzards egna föreskrifter. Skulle nog säga att detta handlar mer om att det finns säkerhetshål som Blizzard har missat och troligtvis kommer ordna i framtida uppdateringar. Att bli hackad kan nog hända alla oavsett hur säker man tror att man är.

Tycker snarare det handlar om sen Blizzard infört auktionshuset och därmed en av anledningarna till varför man måste vara online även för sp. Detta medför också att folk kommer försöka hacka konton för items och guld då man kan tjäna riktiga pengar för dessa senare då RMAH drar igång.

Ack så fel. Det tycks ju vara samma personer som får sina konton hackade gång på gång medans andra aldrig haft ett problem.

Ingen påstår att det finns ett hundra procentigt skydd och just vilket skydd som garanterar dig säkerhet, vilken varken blizzard eller någon annan gått ut med. Informationen på deras sida är ju bara riktlinjer för hur man kan gå till väga.

Alla är vi utrustade med samma förutsättningar från start men inte alla blir "utsatta". Är det ren slump? Tur? Otur? Jag tror inte det. Säger sig självt att om föraren "A" i bilen har krockat 3 gånger på samma väg o föraren "B" aldrig krockat så gör ju föraren "A" något fel.

Skulle det ligga helt ock håller i blizzards händer så skulle situationen vara mycket grövre än vad den är. Det är bara en handfull med folk som blir hackade. Ser värre ut än vad det är för att det är dom som väljer o tala ut. Av uppenbarliga skäl så har en person som inte blivit hackat någon anledning att sitta på internet och skylla ifrån sig.

Menmen, alla har ju rätt till sin åsikt. Mår de bättre av o lägga lasset på företaget istället så fine. Kanske överväga ditt nästa spelköp nästa gång bara...

Ja jag har aldrig krockat eller blivit påkörd, så det där med trafikolyckor e nog bara sånna som gör det med flit som drabbas av. Rätt dumt resonemang va?

Glöm inte den här lilla paragrafen om ni skaffa en Authenticator:
"The Battle.net Dial-in Authenticator is not currently compatible with StarCraft II or Diablo III, though that may change in the future."

http://us.battle.net/support/en/article/battle-net-dial-in-au...

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Ja jag har aldrig krockat eller blivit påkörd, så det där med trafikolyckor e nog bara sånna som gör det med flit som drabbas av. Rätt dumt resonemang va?

Angående trafikolyckor så råkar personer med betalningsanmärkningar oftare ut för olyckor i trafiken än personer utan betalningsanmärkningar. Åtminstone enligt försäkringsbolagen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Imaginary Friend:

Glöm inte den här lilla paragrafen om ni skaffa en Authenticator:
"The Battle.net Dial-in Authenticator is not currently compatible with StarCraft II or Diablo III, though that may change in the future."

http://us.battle.net/support/en/article/battle-net-dial-in-au...

Fast det gäller ju bara dial-in-authenticator. Det är väll en separat tjänst från appen och dosan?

Medlem

Nu är jag faktiskt som gladast att jag inte köpt spelet ännu.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Kommer aldrig mer köra Public games

Medlem
Skrivet av meat4u:

Fick mitt konto hackat i lördags natt. Förlorade all gear på min huvudkaraktär lvl 47 och ca 100k guld.

Jag öppnade en ticket via deras hemsida och hade ett svar och hjälp på mindre än 30min. Dom låste mitt D3 konto medans jag scannade min dator för keyloggers, bytte lösenord på både email och mitt battle.net konto. Skickade på nytt en ticket när detta var gjort och var igång med spelandet igen efter ytterligare 30 min.

Ytterst trevlig support, inga sura miner och rakt på sak. Min monk förlorade 2 levlar, all gear från de 2 levlarna likså, samt någonstans runt 35k guld.
Tycker det är lite lustigt att folk klagar, har ni någonsin försökt få support på tex en dell dator, eller en nokia telefon?
Passade också på att skaffa en authenticator eftersom jag kör med en hackad HTC telefon som inte stöds av google (för authenticator appen).

Jag tycker tvärtom att det är lustigt att du inte klagar, du kan ju inte haft särskilt roligt när du blev av med dina pryttlar och sedan fick ta kontakt med supporten även om de löste det relativt snabbt ? Det är väl trots allt inte ditt fel att du blev hackad antar jag, om det nu är det förstår jag att du inte klagar

Bra gjort av Blizzard att fixa till det relativt snabbt för dig i alla fall och det smakar ju aldrig fel när de man pratar med är trevliga heller. Hoppas alla drabbade har samma tur som dig och får en snabb och smidig lösning.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av meat4u:

Fick mitt konto hackat i lördags natt. Förlorade all gear på min huvudkaraktär lvl 47 och ca 100k guld.

Jag öppnade en ticket via deras hemsida och hade ett svar och hjälp på mindre än 30min. Dom låste mitt D3 konto medans jag scannade min dator för keyloggers, bytte lösenord på både email och mitt battle.net konto. Skickade på nytt en ticket när detta var gjort och var igång med spelandet igen efter ytterligare 30 min.

Ytterst trevlig support, inga sura miner och rakt på sak. Min monk förlorade 2 levlar, all gear från de 2 levlarna likså, samt någonstans runt 35k guld.
Tycker det är lite lustigt att folk klagar, har ni någonsin försökt få support på tex en dell dator, eller en nokia telefon?
Passade också på att skaffa en authenticator eftersom jag kör med en hackad HTC telefon som inte stöds av google (för authenticator appen).

Jag tycker tvärtom att det är lustigt att du inte klagar, du kan ju inte haft särskilt roligt när du blev av med dina pryttlar och sedan fick ta kontakt med supporten även om de löste det relativt snabbt ? Det är väl trots allt inte ditt fel att du blev hackad antar jag, om det nu är det förstår jag att du inte klagar

Bra gjort av Blizzard att fixa till det relativt snabbt för dig i alla fall och det smakar ju aldrig fel när de man pratar med är trevliga heller. Hoppas alla drabbade har samma tur som dig och får en snabb och smidig lösning.

Trevligt att se att det finns konstruktiva personer som inte bara kastar sig på närmsta forum och gråter.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Blizzard har blivit Activisionerat. Dvs. blizzard har blivit giriga fanskap som inte riktigt håller måttet längre.

Oh well ett till spelföretag som man sakta men säkert förlorar förtroende för.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Även med WoW kan du ha det inställt så du bara behöver använda det ibland, samma inställning borde finnas för D3. Skulle vara lagom förvånad ifall det inte gör det.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

six
Medlem

Roligt hur många som hoppar på blizzard för att folk fått sina konton hackade när det inte finns några som helst bevis på att det finns svagheter i säkerheten.
Folk har fått sina wow konton hackade i snart ett årtionde och det har alltid varit deras eget fel. Så att anta att detta är något annat utan några som helst bevis verkar bara dumt.

Inaktiv

synd da jag köper den nu på fredag men kör inte för bildskärms test på min dator gör jag

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Jag har också blivit av med alla mina pengar. Dock inte någon utrustning eller andra saker vad jag vet. Jag hade 50.000 dubloner. Det är ju inte värt att anmäla det om det innebär att jag förlorar XP och level. Trodde det var nån bugg med spelet men då är det kanske någon som tjuvat :/

Kom hem igår och pengarna var borta igen. Dock ingen gear. Jag var också helt plötsligt på ACT II när jag tog resume game. Bytte lösenord, aktiverade och skaffade authenticator på min Android. Får se hur det ser ut ikväll.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Skriv svar