Company of Heroes 2

Medlem
Skrivet av Floffe:

Värdiga uppföljare till Close Combat och Suddenstrike (1 och 2) ska det vara. CoH är något arkadspel för FPS-fans. Vi riktiga strategispelare väljer rejäla spel..

Det här med att squads är en enda enhet är ett otyg.

Men jag ska testa spelet. Bra förhandstitt.

Att bortse från spelen Combat mission och sen kalla sig riktig strategispelare och sen tycka att squads är dåligt i ett äkta strategispel är också dess mer mäkrligt.

Squad om något har gjort spelen mer seriösa och mer verklighetstrogna oavsett övriga gameplay.

I combat mission kan man självklart dela på squadsen men är mest med olika squad sektioner.
Så som Anti tank sektioner/LMG etc inte för att man ska ha enskilda gubbar och springa omkring och muppa sig med.

Jag ska för en gång skull föröka lära mig och bli bra i 1vs1 i Coh2. 1-2 matcher kan gå bra men sen pallar inte nerverna så jag brukar bara ge upp helt haha

Medlem
Medlem

Köpte Company of heroes på steam för typ 50 kr när det var jul rea. Helvete vad fränt spel hehe =)...så brutalt och komma med en massa tanks och man matar ner hus,träd och soldater.Blev fan chockad när jag sköt iväg en granat med pansarvagnen på en trupp, ena gubben gick sönder, flög armar och ben åt alla håll.

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Köpte Company of heroes på steam för typ 50 kr när det var jul rea. Helvete vad fränt spel hehe =)...så brutalt och komma med en massa tanks och man matar ner hus,träd och soldater.Blev fan chockad när jag sköt iväg en granat med pansarvagnen på en trupp, ena gubben gick sönder, flög armar och ben åt alla håll.

Är "gick isönder" det officiella uttrycket för sprängd ibitar?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Medlem
Skrivet av Buio:

Längst ner på FZ:s sida för COH2 ser man miniatyrer på bilder som jag inte sett förut och inte finns i artikelbildserien heller. Men det går inte att kolla på bilderna, får behörighetsfel.

http://www.fz.se/spel/company-of-heroes-2/pc

Bara för att du skrev det så tog fz bort bilderna

Såg också att det fanns fler bilder tidigare.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

CoH må vara ett av de bästa RTS spelen men online communityn är ibland den värsta


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Skäms verkligen nu älskade CoH köpte hela trilogin o lyckades köra klart första epacket sen dess har det nu legat på hyllan. Känns att det är dags att damma av spelet.

Medlem

COH och dess expansioner är det enda strategispelet sedan Red Alert som gett mig riktig kämpar anda. Man känner verkligen hur varje man räknas.

Inlärningskurvan är utomordentlig med massor utav utmaningar och omspelningsvärdet är enormt då det finns flera olika strategier att klara uppdragen på.

Ni som inte spelat Company of Heroes, spela NU!

Medlem

Det kommer krävas en ny dator för det här.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Blir lite irriterad när det låter som om det här med truesight och att hoppa över skydd är något nytt, när Men of war har haft jättelänge. Gillar dock snön-mekaniken och har alltid gillat känslan i CoH så det här något jag ser fram emot.

Medlem

Om det är en hälsomätare ovanför varje soldat kan utvecklarna dra åt helvete. Spelet också för den delen


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

12
Skriv svar