Doom 3 BFG Edition utannonserat

Medlem

Ja 75% kommer att vara återanvänd kod som man får betala för ..igen!
Men det är väl egentligen den nya spelgenerationen som de vänder sig till. Vi som spelade allt då får ju knappast något nytt!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Ni skriver att denna nya version är aktuell för bla PC, men i filmen står det endast att det kommer till XBOX 360 å PS3, ingenting om att det kommer till PC!

Doom 3-expansionen är inkluderad.

Avalanche:

Det är förvirrande, ja, men det kommer även till pc. Finns även en pc-logga i slutet av trailern, om jag inte missminner mig.

Typiskt, spelade precis ut Doom 3 till PC. Men det är ingen ny grafikmoter, samma som innan, bara "remastered", så det är lite uppiffat bara.

Spelet har klarat tidens tand väl och är gediget kodat. Inga kraschar på W7x64, bara att köra på MAX, det kunde man inte när spelet släpptes, vilket känns märkligt idag när man ser grafiken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot
Skrivet av qun0:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av qun0:
Skrivet av WildThing:

Ny kampanj låter spännande. Innehåller den expansionen tro? Originalet är najs, och expansionen var också riktigt bra även om jag inte spelade klart den. Blev sugen att spela klart den nu.

Det blir som med Riddick, förnyad grafik och lite andra grejer. Står ju klart och tydligt vad som kommer fixas om du bara läser

Du slänger en känga mot en "Crew Moderator" och ber honom läsa ordentligt...

Kanske var en önskedröm att expansionen följer med? Det är inte en så dum tanke bara för det inte följde med i just denna nyhet.

Du kanske ska ta och läsa resten som skrevs med mellan han och mig innan du dömer? sedan missade jag delen han hade skrivit om expansion och det är inte mer än mänskligt. Men jag slängde ingen känga. Utan trodde han inte läst allt utan bara en del och uppmanade han då att läsa ordentligare. Vilket var jag själv som skulle gjort gällande det han skrev.

Men som sagt läs istället resten han och jag skrev till varandra så slipper du blir en arg liten pojke

Tony goes / arg

Som jag skrev till dig i medelande så hade inget av det senare kommentarerna kommit fram när jag skrev mitt svar. Mest troligt för jag påbörjade mitt svar tidigare än ni skrev men slutförde det efter X antal minuter för jag fixade mig frukost/lunch.

Sedan igen på vilket sätt är jag arg? Nu slänger du en massa kängor IGEN. Bara antar saker som du alltid verkar göra


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Börjar ID få slut på pengar efter Rage fiaskot ?

Skrivet av TIPP_X:

Börjar ID få slut på pengar efter Rage fiaskot ?

Knappast, och RAGE är inget fiasko. Vad baserar du det på?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av TIPP_X:

Börjar ID få slut på pengar efter Rage fiaskot ?

Knappast, och RAGE är inget fiasko. Vad baserar du det på?

handen på hjärtat, rage var väl inte något vidare att hänga i granen? blev lite molyneux-varning på carmack efter all hype.

Medlem

Är det bara jag, eller är grafiken (enligt trailern) likadan som i gamla Doom 3?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Doom 3-expansionen är inkluderad.

Avalanche:

Det är förvirrande, ja, men det kommer även till pc. Finns även en pc-logga i slutet av trailern, om jag inte missminner mig.

Nepp, ingen pc-logga... men PC-DVD fodral är där. Så man är ju rätt så säker på att det kommer till PC

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av qun0:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av qun0:
Skrivet av WildThing:

Ny kampanj låter spännande. Innehåller den expansionen tro? Originalet är najs, och expansionen var också riktigt bra även om jag inte spelade klart den. Blev sugen att spela klart den nu.

Det blir som med Riddick, förnyad grafik och lite andra grejer. Står ju klart och tydligt vad som kommer fixas om du bara läser

Du slänger en känga mot en "Crew Moderator" och ber honom läsa ordentligt...

Kanske var en önskedröm att expansionen följer med? Det är inte en så dum tanke bara för det inte följde med i just denna nyhet.

Du kanske ska ta och läsa resten som skrevs med mellan han och mig innan du dömer? sedan missade jag delen han hade skrivit om expansion och det är inte mer än mänskligt. Men jag slängde ingen känga. Utan trodde han inte läst allt utan bara en del och uppmanade han då att läsa ordentligare. Vilket var jag själv som skulle gjort gällande det han skrev.

Men som sagt läs istället resten han och jag skrev till varandra så slipper du blir en arg liten pojke

Tony goes / arg

Som jag skrev till dig i medelande så hade inget av det senare kommentarerna kommit fram när jag skrev mitt svar. Mest troligt för jag påbörjade mitt svar tidigare än ni skrev men slutförde det efter X antal minuter för jag fixade mig frukost/lunch.

Sedan igen på vilket sätt är jag arg? Nu slänger du en massa kängor IGEN. Bara antar saker som du alltid verkar göra

Tyvärr blev jag aldrig arg, stör mig endast på hur du ens orkar lägga ner tid och energi att jaga mig när jag skriver inlägg och dylikt.
Jag kastade aldrig kängor, varken mot dig eller honom. Sedan för det andra så antar jag inte saker hela tiden. Men av att döma hur du varit helt utan anledning från första gången du ens började kaxa upp dig mot mig kan man inte göra annat än att ogilla dig och tolka dig som en irriterande människa som vem som helst kan bli less på.

Sedan att du försöker lura dig själv än att du vet vem jag är i verkliga livet orsakar bara att man endast kan skratta åt dig.

Inaktiv

Kan ju meddela er alla som går rage att det tydligen inte kommer till pc bör läsa artikeln att det nämns där, och ni alla bör veta att detta skulle komma till pc med.
Kom originalet till pc kommer detta till pc med. Ni slipper oroa er

Medlem

Jag köper det gärna, har inte DOOM3 på Steam.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av qun0:
Skrivet av WildThing:

Ny kampanj låter spännande. Innehåller den expansionen tro? Originalet är najs, och expansionen var också riktigt bra även om jag inte spelade klart den. Blev sugen att spela klart den nu.

Det blir som med Riddick, förnyad grafik och lite andra grejer. Står ju klart och tydligt vad som kommer fixas om du bara läser

Jo, förnyad grafik och så förstod jag, men jag läser ingenstans om huruvida "Resurection of Evil" finns med i paketet förutom Doom 3 och de nya uppdragen. Jag antar dock att eftersom det inte nämns så finns den inte med, men det är synd isåfall.

Jo tror inte det medföljer, eventuellt att dom kanske lägger ut mer info senare om det kommer läggas till.
Men tacka dom för att doom 1 och 2 kommer hänga med och kramas med dig igen

Jo, Resurrection of Evil kommer att följa med.
http://www.gamespot.com/news/doom-3-bfg-edition-headed-for-36...


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Medlem

Samling med Doom 1 & 2 plus en upphottad version av 3an med bonusgodis? SOLD.


signatur
Medlem

Det är kul detta, men samtidigt får det en att fundera lite. Varför släpper dom detta nu? När dom påstått sliter med Doom 4.

Undrar om dom testar lite och ser, hur stort intresset är med Doom spelen och kikar vilket folk spelar mest, Doom 1/2/3. Jag skulle inte ha något emot om dom gjorde 4e spelet som Doom 3, mera skräckorienterat.


signatur

Nämen!

Medlem

Doom 3 ser fortfarande bättre än många andra spel som släpps nu. Rage ser ut som skräp i jämförelse tex. Helt klart intressant.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Ztreek:

5.1 ljud? Verkligen? :/ sitter ju på ett 7,1.. Vilket många idag gör

7.1 är en gimmick vanligast på de plastsystem som erbjuds i Sibas hi-fi-avdelning. Med ett bra system kommer du inte höra någon skillnad på 5.1 och 7.1 alls, så jag förstår deras val att strunta i den onödiga uppsättningen.

Medlem

Hoppas den gamla ficklampan finns kvar Det är var ju liksom en stor grej med Doom 3 när man inte kunde lysa med ficklampan samtidigt som man skjöt.

Ungefär som Resident Evil med sin stå still och skjut grej


signatur

Game long and prosper

Medlem

Letade upp en gammal weapon sound mod jag gjorde: http://www.doom3world.org/phpbb2/viewtopic.php?t=2969

Medlem
Skrivet av forzo:

Tråkigt att man nu ska kunna använda ficklampan samtidigt som man skjuter :(. En stor del av skrämselfaktorn i originalet låg ju där... Var hemskt att gå in i ett riktigt mörkt rum där man tvingas ta upp ficklampan för att överhuvudtaget se nånting alls. När man sedan råkade lysa rakt på något obehagligt monster kände man paniken komma och man försökte få upp sitt vapen igen. Tyvärr blev det ju då helt mörkt igen så man fick helt enkelt skjuta mot punkten där man trodde att monstret var och hoppas att mynningsflammorna skulle lysa upp tillräckligt.

Håller inte med. Det finns en anledning till just därför de har lagt till det nu. Jag spelade nyss ut Doom3 och expansionen för någon månad sen, det du beskriver fungerade i början av spelet men sen föll det. Den största orsaken var att man inte blev rädd tillslut, det blev bara irreterande, och spelet hade redan i det läget slutat att köra med den grejjen. Doom 3 skulle varit bättre om det inte var så repeterande.

Medlem

Om det är "den nya grafiken" man ser i trailern så är det inte mycket att hänga i granen...

Medlem

Hoppas att dem inkluderar MP också.. vore störtskönt att spela Doom3 på PS3 med allt vad uppfräschningen innebär.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Coolt. Missade originalet när det begav sig av nån andledning. Lär ju plocka upp detta om det inte är alltför dyrt

Inaktiv
Skrivet av Bjork:
Skrivet av qun0:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av qun0:
Skrivet av WildThing:

Ny kampanj låter spännande. Innehåller den expansionen tro? Originalet är najs, och expansionen var också riktigt bra även om jag inte spelade klart den. Blev sugen att spela klart den nu.

Det blir som med Riddick, förnyad grafik och lite andra grejer. Står ju klart och tydligt vad som kommer fixas om du bara läser

Jo, förnyad grafik och så förstod jag, men jag läser ingenstans om huruvida "Resurection of Evil" finns med i paketet förutom Doom 3 och de nya uppdragen. Jag antar dock att eftersom det inte nämns så finns den inte med, men det är synd isåfall.

Jo tror inte det medföljer, eventuellt att dom kanske lägger ut mer info senare om det kommer läggas till.
Men tacka dom för att doom 1 och 2 kommer hänga med och kramas med dig igen

Jo, Resurrection of Evil kommer att följa med.
http://www.gamespot.com/news/doom-3-bfg-edition-headed-for-36...

Jo, läste att en fz moderator / fz crew skrev det. Vilket är awesome, eftersom expansionen var rätt rolig att spela om jag inte har helt fel

Medlem

Minns fortfarande just den där bilden från PCG tidningen, såg så otroligt snyggt ut när det visades upp att man jämförde det med animerad film
Riktigt jävla bra spel i oldschool-anda!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

I väntan på Doom 4 eller?


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

12
Skriv svar