Bli din karaktär i Everquest 2

Robot
Bli din karaktär i Everquest 2

Med ett nytt system kallat SOEmote ska spelare kunna föra över sina egna ansiktsuttryck till sina karaktärer i realtid via en webcam.

#everquest-ii


Medlem
Bli din karaktär i Everquest 2

Jag gillar tanken faktiskt. Inte det med rösten direkt (ävenom jag fattar poängen) men ansiktets rörelser ger liv till spelet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Say... wat...

Medlem

Kul idé, tyckte det inte lät något vidare personligen och ansiktsuttrycken funkade så länge han gjorde en grimas i taget men tyckte inte att det funkade alls när han pratade normalt.

Vore kul ifall folk stirrade på någon med öppen mun dock.

Medlem

Lägg detta i ett skräckspel istället...
om ett monster hör dig gråta i hörnet för att du är rädd, BAM YOUR DEAD DEAD I TELL YA!!

Skulle sätta rejält liv i skräckspel.. att du verkligen är karaktären

Medlem

Dafuq , låter som ett roligt aprilskämt

Medlem
Skrivet av Kiriakis:

Dafuq , låter som ett roligt aprilskämt

Dafuq...pinsamt uttryck. Men japp, det låter som ett skämt - men det är säkerligen inte det. I detta fallet tror jag tyvärr inte det räcker med att spelet blivit gratis + detta för att det ska bli vidare bra.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Skulle vara intressant att se hur det ser ut med en mer humanoid karaktär.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Dafuq...pinsamt uttryck.

Pinsamt för vem? Jag skäms inte iaf

Herre min skapare! Milda Matilda! Jösses Amalia! Kors i taket!
Kolla vad kreativ jag var nu!

Inaktiv

Jag vill ha det här och sitta och göra ett trollface hela tiden.

Medlem
Skrivet av Kiriakis:
Skrivet av Ankh:

Dafuq...pinsamt uttryck.

Pinsamt för vem? Jag skäms inte iaf

Herre min skapare! Milda Matilda! Jösses Amalia! Kors i taket!
Kolla vad kreativ jag var nu!

Uj - det verkar som du var på dåligt humör?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har han en kråka i näsan eller är det näshår som sticker ut? JAG BLIR GALEN!

Medlem

intressant dock so blir det konstigt med ögonen på grodan :/

Medlem

Skitcoolt faktiskt

Medlem
Skrivet av Kiriakis:

Dafuq , låter som ett roligt aprilskämt

"Dafuq"? Vem över 12 år använder det uttrycket?

Medlem
Skrivet av White:
Skrivet av Kiriakis:

Dafuq , låter som ett roligt aprilskämt

"Dafuq"? Vem över 12 år använder det uttrycket?

Jag är 33 bast och tycker det är rätt skönt utryck, men jag gillar ju meme's också, kanske krävs en viss typ av humor för att uppskatta.

Medlem

Kul att se att SoE kommer med nya ideér, det va länge sen jag körde EQ2 (innan F2P) har många fina minnen därifrån, kanske ska ge det en chans när man tröttnat på diablo 3.

Medlem

Poängen med att spela spel är att "föreställa" sig att man är karaktär, inte att man ska bli en karaktär på ett pseudorealistiskt vis. Jag tror detta kommer skruva om huvudet på människor som är spelberoende på ett negativt sätt. Jag tror inte det kommer hjälpa inlevelseförmågan för den som spelar, den ser ju ändå inte sina egna ansiktsuttryck.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Mycket innovativt! Det behövs mer sådana här saker för att ta mmo spelen till nästa nivå. world of warcraft-trasan har vridits ur ganska ordentligt hittills.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tror inte det kommer hjälpa inlevelseförmågan för den som spelar, den ser ju ändå inte sina egna ansiktsuttryck.

Jodå - det beror ju på hur kameran står


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser kul ut, helt klart

Skrivet av Ankh:
Skrivet av walter_iego:

Jag tror inte det kommer hjälpa inlevelseförmågan för den som spelar, den ser ju ändå inte sina egna ansiktsuttryck.

Jodå - det beror ju på hur kameran står

99,9% av tiden - när du förflyttar dig, tittar din karaktär rakt fram och ser inte sig själv, så visst, om man tycker att det är kul så lite av tiden så kanske man ska slå till.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av walter_iego:

Jag tror inte det kommer hjälpa inlevelseförmågan för den som spelar, den ser ju ändå inte sina egna ansiktsuttryck.

Jodå - det beror ju på hur kameran står

99,9% av tiden - när du förflyttar dig, tittar din karaktär rakt fram och ser inte sig själv, så visst, om man tycker att det är kul så lite av tiden så kanske man ska slå till.

Så länge det inte kostar extra så spelar det ju ingen roll. Och jo, jag vet hur mmo's fungerar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar