Dark Souls optimeras inte för pc

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Se bara på Dead Space 1 porten. Fi fan. Helt ospelbart eftersom musen laggar efter hur man än gör.

Då kan du inte ha testat mycket eftersom det bara var att slå av vsync för att lösa problemet med Dead Space 2(eller var det tvärtom kanske).

Men on topic. Dark Souls hade vissa fps problem med det värsta patchades bort efter nån månad. Är inte alls ett lika stort problem nu som vid release. Även om det är en ren port så får man inte glömma att prestandan i en modern PC är bra mycket högra än i en PS3. Kan inte tänka mig att jag har annat än 60 fps i Dark Souls på min dator, port eller ej. Det jag vill se i porten är HD upplösning och HD texturer då är det ett givet köp.

Med facit i hand hade jag lätt kunnat betala 2000kr (lite drygt 10h) för Dark Souls. Även om porten skulle vara horriblel är dom värd sina pengar.

Medlem

Idiotiska japanska spelföretag kan inte skapa vettiga spel till PC ändå, så varför ens få upp hoppet =/

Inaktiv

Jag är glad ändå, tänkte skaffa pc versionen också men om den inte blir bra så struntar jag i det, lite synd är det ju för den delen av mina vänner som vägrar skaffa det till konsol och endast lirar pc. Men för oss som spelar konsol är det ju fortfarande kul med en ny dlc, en av de nya saker jag gillar bäst är detta:

PVP Online Matchmaking System - Quick matching for co-op or PVP.
Gillar ordet quick


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

Inte många här som tyckte det verkade bra att trots allt få chansen att spela Dark Souls på pc till skillnad från inte alls.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

gör dom spelet på billigaste möjliga vis på detta sätt så betalar man även minsta möjliga, noll dvs. pc spel ska vara gjorda för pc, inte 10 år gamla konsoller.


signatur

//monster

Medlem

Det är den här ärligheten som jag saknar i dagens spelindustri, bara genom att vara ärlig så kommer man garanterat sälja mer än vad man gjort om man kommit med någon BS som folk ändå inte köper. Kan nog bli ett köp för det är ärliga utvecklare (och även utgivare) som jag vill ge mina pengar till, kom med uppenbara svepskäl och jag kommer nog lägga dessa pengar på någon annan som inte snackar skit.

Inaktiv

Jag har faktiskt varit sugen på att skaffa mig spelet till PC, trots att jag har en PS3. Tror jag fortfarande faktiskt kör på PC versionen om den inte är för dålig, då jag föredrar mus och tangentbord.

Inaktiv

Dark souls droppar till 5fps på vissa ställen i spelet.. Kul att det problemet följer med .

Medlem
Skrivet av b3pp0:

gör dom spelet på billigaste möjliga vis på detta sätt så betalar man även minsta möjliga, noll dvs. pc spel ska vara gjorda för pc, inte 10 år gamla konsoller.

Nu är det ju faktiskt så att Dark Souls ALDRIG var menat att komma till PC. Att de portar spelet nu beror ENBART på att communityn bönat och bett om en PC-version.

Medlem

varför ens släppa skiten? vilka idioter!

Medlem

"– Men i utbyte mot detta har vi prioriterat att lägga till nytt material för både originalspelare och nya spelare."
Spelet blir ju inte bättre för det.. En dålig portning är en dålig portning. Så varför ge ut den till PC?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av b3pp0:

gör dom spelet på billigaste möjliga vis på detta sätt så betalar man även minsta möjliga, noll dvs. pc spel ska vara gjorda för pc, inte 10 år gamla konsoller.

Nu är det ju faktiskt så att Dark Souls ALDRIG var menat att komma till PC. Att de portar spelet nu beror ENBART på att communityn bönat och bett om en PC-version.

Vilket gör det hela ännu viktigare.

Medlem

Släng i extra material för en miljard, det spelar liten roll om det är en dålig portning.

Medlem

Vem vet, optimering kanske kommer senare? Erm.. man kan kan ju hoppas iaf..

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Gillar ärligheten.. Sånt får man inte ofta höra av företag, bara spelet flyter på i 60fps och har bra kontroll lär jag inte klaga

Spelet är låst till 30fps. Inga PC-specifika kontroller, bör spelas med handkontroll.

Medlem

Why even bother? Seriöst.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Idiotiska japanska spelföretag kan inte skapa vettiga spel till PC ändå, så varför ens få upp hoppet =/

Och ändå har du en bild på Ashe från Final Fantasy XII :3

Medlem
Skrivet av aspunk:
Skrivet av Ztreek:

Gillar ärligheten.. Sånt får man inte ofta höra av företag, bara spelet flyter på i 60fps och har bra kontroll lär jag inte klaga

Spelet är låst till 30fps. Inga PC-specifika kontroller, bör spelas med handkontroll.

Inget köp helt enkelt

Spelet var hypa ttill PC, genom att släppa 30 fps skit lär folk pirata det

Medlem

Då kanske det inte blir något i alla fall... :S

Medlem

Wow.. Någon som vill ha lite ost till vinet?

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av b3pp0:

gör dom spelet på billigaste möjliga vis på detta sätt så betalar man även minsta möjliga, noll dvs. pc spel ska vara gjorda för pc, inte 10 år gamla konsoller.

Nu är det ju faktiskt så att Dark Souls ALDRIG var menat att komma till PC. Att de portar spelet nu beror ENBART på att communityn bönat och bett om en PC-version.

Vilket gör det hela ännu viktigare.

Ännu viktigare? PC-spelarna har fått 150% MER än vad de skulle ha haft. From software kunde ha valt att inte göra en portning men de valde att göra det iaf. Lite gammal hederlig Tacksamhet vore på sin plats.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av b3pp0:

gör dom spelet på billigaste möjliga vis på detta sätt så betalar man även minsta möjliga, noll dvs. pc spel ska vara gjorda för pc, inte 10 år gamla konsoller.

Nu är det ju faktiskt så att Dark Souls ALDRIG var menat att komma till PC. Att de portar spelet nu beror ENBART på att communityn bönat och bett om en PC-version.

Vilket gör det hela ännu viktigare.

Ännu viktigare? PC-spelarna har fått 150% MER än vad de skulle ha haft. From software kunde ha valt att inte göra en portning men de valde att göra det iaf. Lite gammal hederlig Tacksamhet vore på sin plats.

Det kvittar väl för fan hur mycket innehåll vi får om det laggar och inte är spelbart ändå.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av b3pp0:

gör dom spelet på billigaste möjliga vis på detta sätt så betalar man även minsta möjliga, noll dvs. pc spel ska vara gjorda för pc, inte 10 år gamla konsoller.

Nu är det ju faktiskt så att Dark Souls ALDRIG var menat att komma till PC. Att de portar spelet nu beror ENBART på att communityn bönat och bett om en PC-version.

Vilket gör det hela ännu viktigare.

Ännu viktigare? PC-spelarna har fått 150% MER än vad de skulle ha haft. From software kunde ha valt att inte göra en portning men de valde att göra det iaf. Lite gammal hederlig Tacksamhet vore på sin plats.

Det kvittar väl för fan hur mycket innehåll vi får om det laggar och inte är spelbart ändå.

PC skulle fortfarande inte ha fått något från början. Något är alltid mer än Inget oavsett hur dåligt Något är.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av b3pp0:

gör dom spelet på billigaste möjliga vis på detta sätt så betalar man även minsta möjliga, noll dvs. pc spel ska vara gjorda för pc, inte 10 år gamla konsoller.

Nu är det ju faktiskt så att Dark Souls ALDRIG var menat att komma till PC. Att de portar spelet nu beror ENBART på att communityn bönat och bett om en PC-version.

Vilket gör det hela ännu viktigare.

Ännu viktigare? PC-spelarna har fått 150% MER än vad de skulle ha haft. From software kunde ha valt att inte göra en portning men de valde att göra det iaf. Lite gammal hederlig Tacksamhet vore på sin plats.

150 % mer av vad? Dålig portning... Det gör knappast spelet bättre.
Så Tack ok spelet är inget vidare till min PC men jag fick ju lite mer spel genom extra material in game. Man får ju vara glad för det lilla även om det suger...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av b3pp0:

gör dom spelet på billigaste möjliga vis på detta sätt så betalar man även minsta möjliga, noll dvs. pc spel ska vara gjorda för pc, inte 10 år gamla konsoller.

Nu är det ju faktiskt så att Dark Souls ALDRIG var menat att komma till PC. Att de portar spelet nu beror ENBART på att communityn bönat och bett om en PC-version.

Vilket gör det hela ännu viktigare.

Ännu viktigare? PC-spelarna har fått 150% MER än vad de skulle ha haft. From software kunde ha valt att inte göra en portning men de valde att göra det iaf. Lite gammal hederlig Tacksamhet vore på sin plats.

Det kvittar väl för fan hur mycket innehåll vi får om det laggar och inte är spelbart ändå.

PC skulle fortfarande inte ha fått något från början. Något är alltid mer än Inget oavsett hur dåligt Något är.

Nej, om ett spel inte ens kan hålla konstant 30 FPS så är det ospelbart. 30 FPS är egentligen ospelbart, 60 ska det vara. Men om ett spel laggar och inte kan hålla en bra framerate så kan de lika gärna skippa att porta alls.

Medlem
Skrivet av White:

Ärligheten känns refreshing.

Ja, den ser eller hör man inte ofta.

Ont: hoppas det är spelbart .. väntar och ser

Medlem

Så länge kontrollerna/ui:t fungerar så är det ju ok. Det är ju tyvärr där det ofta ej fungerar i en portning, dock

edit: iih editbugg!

Medlem

Tappade nästan hakan av ärligheten

Medlem

coolt med en utvecklare som använder motsatsen till hype, undrar hur bra det kommer funka, och undrar om de kommer skylla på piratkopiering om spelet inte säljer bra sen.

Medlem

Precis som jag misstänkte, visst finns det glädjande nog folk som inte låter sig förblindas av sina fördomar/konsolhat vilket är glädjande, men sen finns också en stor mängd gnälliga, bortskämda *******
Spelet var aldrig utvecklat för PC, det är utvecklat för en plattform som inte är kompatibel med PC, trots det gör utvecklarna en port till PC för att spelarna bett om det (att få spelet, aldrig en unik Pc utgåva) för att testa marknaden. Om spelet nu går bra att spela på konsol i 30 fps med handkontroll, måste det väl gå minst lika bra att spela på PC under samma förutsättningar?
Kanske till och med med mus + tangentbord?

Passar inte galoscherna kan man glatt strunta i spelet, om man är gnällig över småsaker är man inte en sådan gamer som skulle klara ett svårt och tålamodskrävande spel som Dark Souls. Ragequit pga framedrop blir väl nästa stora sak bland spelarna
Är spelet spelbart på konsol måste det vara minst lika spelbart på PC, den extra kraften från hårdvaran lär inte göra saker sämre, och kan folk spela i 30fps i alla konsolspel utan problem, kan PC spelare också, det handlar om vana. Dark Souls är inte ett FPS där 0,2ms avgör, det är din taktik och skicklighet som avgör. Det kan du aldrig köpa dig till, antingen har du eller så får du skaffa det genom träning, det avskräcker nog de flesta oavsett plattform i dagens "klick to win" spelvärld.

123
Skriv svar