Scifi-författare kickstartar svärdsimulator

Robot
Scifi-författare kickstartar svärdsimulator

Neal Stephenson är trött på torra böcker och vill att du hjälper honom få till den definitiva svärdsupplevelsen – Clang. Missa inte den oväntade kofotsrelaterade gäststatisten i kickstarter-filmen.

#nyhetstips, #clang


Medlem
Scifi-författare kickstartar svärdsimulator

Haha fan va oväntat att se gabe i videon

Medlem

Hoppas de gör så man kan köra riktig HEMA istället för låtsasfäktning!

Skrivet av zauii89:

Haha fan va oväntat att se gabe i videon

Han såg smal ut, det gillar vi inte.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Christoffer B:

Hoppas de gör så man kan köra riktig HEMA istället för låtsasfäktning!

Det är vad han talar om i denhär videon: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2zArYr...

Ser verkligen fram emot detta, kan bli riktigt jävla intressant, europeisk svärdskonst är väldigt fascinerande och behöver verkligen lyftas fram mer så myterna om att riddarna lyftes upp på sin häst med lyftkran och svingade ett 20 kilo tungt klumpigt skitsvärd mot varandra dör ut illa kvickt.

To the ubelievers:

http://goo.gl/I28lo


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Auh länk till kickstartern kanske?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nu ser jag ingen video här på FZ men jag har sett klippet tidigare. De verkar ha en realistisk uppfattning om hur lite de kommer att kunna göra för pengarna vilket känns bra. Dessutom, skägget!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Påminner mig om Die by the sword.
I am intrested.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Riktigt fjantigt att dem kräver pengar från folk för att starta sitt projekt. Risken ingår väl som för alla när man har ett företag att ibland kanske det inte blir någon bra produkt. Har aldrig varit med om något löjligare.

Medlem

Kul film och riktigt skönt att se Gabe stå och hammra på en kofot också Blir en liten donation till detta bara för att själva idén är så himla cool, spelet i slutändan är jag tveksam till dock.

Och för dom som undrar om Kickstarter-länken så är den enligt följande: http://www.kickstarter.com/projects/260688528/clang/

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av tavener:

Riktigt fjantigt att dem kräver pengar från folk för att starta sitt projekt. Risken ingår väl som för alla när man har ett företag att ibland kanske det inte blir någon bra produkt. Har aldrig varit med om något löjligare.

Ibland är risken och kostnaden så stor att man helt enkelt inte kan göra det utan investerare och någon typ av marknadsundersökning. Det betyder att spelet aldrig blir av. Kickstarter ger både och utan att blanda in folk som vill ta en del av din förtjänst såsom riskkapitalister och dylikt.
En bra lösning helt enkelt.

Medlem
Skrivet av tavener:

Riktigt fjantigt att dem kräver pengar från folk för att starta sitt projekt. Risken ingår väl som för alla när man har ett företag att ibland kanske det inte blir någon bra produkt. Har aldrig varit med om något löjligare.

De kräver inte pengar, de frågar om pengar.

Medlem

Är det inte underbart att man fortfarande på $500 och $1000 måste lägga till $15 för international shipping ? =p

Medlem

Varför har ni inte skrivit något om dead state? Borde vara intressant för alla som gillar riktiga RPG och med tanke på det är folk från gamla troika kan det inte bli dåligt

Medlem

Det är ju lite hint på EP3 när han hamrar på kofoten "Hey is that about ready?" "These things, they take time"

aja inte direkt nån stor grej

Medlem

"These things take time."
Rätt ord från rätt person.

Inget slår Die by the Sword. Gjort för säkert 15 år sen nu, långt innan denna motion control hysterin.

Medlem

Ingenting för mig, men jävligt underhållande pitch

Inaktiv
Skrivet av Nomz:

Inget slår Die by the Sword. Gjort för säkert 15 år sen nu, långt innan denna motion control hysterin.

Kommer ihåg det där spelet, var tvungen att kolla upp det litegrann för att fräscha upp minnet. Det är i alla fall precis vad Clang vill göra, ett arenabaserat svärdsstridsspel. Dessutom gjordes Die by the Sword av inga andra än Treyarch (COD-studion).

Medlem

Kan man få det med force feedback?

Medlem
Citat:

The Deliverator sticks his black-clad arm out the shattered window. A white
rectangle glows in the dim backyard light a business card. The Kourier snatches
it from him on her next orbit, reads it. It says
Hiro Protagonist
Last of the Freelance Hackers
Greatest swordfighter in the world
Stringer, Central Intelligence Corporation.
Specializing in Software related Intel.
(Music, Movies & Microcode.)
On the back is gibberish explaining how he may be reached: a telephone number.
A half electronic communications nets. And an address in the Metaverse.
"Stupid name," she says, shoving the card into one of a hundred little pockets
on her coverall.
"But you'll never forget it," Hiro says.
"If you're a hacker. ."
"How come I'm delivering pizzas?" "Right."
"Because I'm a freelance hacker. Look, whatever your name is -- I owe you one."

Snowcrash, publicerad 1992, rekommenderas varmt till de som ej läst eller lyssnat på ljudboken. Ganska sjukt hur mycket han förutspått, eller kanske snarare influerat när det gäller virtuella världar/mmorpg etc:
http://www.nealstephenson.com/snowcrash/

Medlem

Ser lovande ut, men tyvärr så är det nog inte tillräckligt många som är villiga att köpa en rörelsekänslig kontroll enbart för ett spel för att detta ska kunna bli en komersiell framgång. Jag håller tummarna dock, det är sanslöst att inget har hänt inom den här genren sen Die bye the sword.

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Christoffer B:

Hoppas de gör så man kan köra riktig HEMA istället för låtsasfäktning!

Det är vad han talar om i denhär videon: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2z...

Ser verkligen fram emot detta, kan bli riktigt jävla intressant, europeisk svärdskonst är väldigt fascinerande och behöver verkligen lyftas fram mer så myterna om att riddarna lyftes upp på sin häst med lyftkran och svingade ett 20 kilo tungt klumpigt skitsvärd mot varandra dör ut illa kvickt.

Åhh! När jag såg att de gick igenom de älskade manualerna blev jag så glad! Speciellt när jag såg något ur Talhoffers

Det kan bli riktigt intressant! Har länge önskat någonting sånt hör och får de till kontrollera bra så blir det underbart! Annars får man väl bara fortsätta köra HEMA med klubben i riktiga livet
Men det finns ju inget värre än myten om att europeiska fäktare var helt värdelösa och att man tex. Inte kan ta tag i klingan och "halvsvärda" utan att skära av sig själv handen
Sen att det faktiskt var väldigt få som faktiskt hade rustning!

1
Skriv svar