Nya FZ är här!

W2k
Medlem

Hej,

vi jobbar just nu för fullt med att återställa alla forumtrådar och kommentarer. Under tiden kan sajten upplevas som lite slö då trycket på databasen är tungt. Ber om överseende. Hittar ni några buggar, rapportera dem gärna till mig på wilhelm.svenselius@fz.se! Tack!


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Jag tycker att det ser intressant ut. Har inte riktigt haft tid att kika runt ordentligt än, men jag gillar det jag sett hittills.

Medlem

Jag tycker att det ser intressant ut. Har inte riktigt haft tid att kika runt ordentligt än, men jag gillar det jag sett hittills.

Inaktiv

Hmmm... Gillar inte de enorma bilderna men annars är det helt okej.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Det som e mest negativt är att det är för lite utrymme mellan sjävla FZ och eran omkringående reklambanner(just nu kane and lynch) öka den marginalen med ytterligare 10px på varje sida, skulle göra att hela sidan känns mindre "grötig"

i övrigt att man inte hittar å tycker det e lite svårt att se saker är bara för man är van med det gamla upplägget, ge det lite tid så hittar man snart ^^

Medlem

Det ser hemskt ut.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Förvirrande och lite lätt buggigt men vafan, snyggt blev det i alla fall Blir nog bättre med tiden

Medlem

Ett par klagomål och frågor:

- Allting är onödigt stort, man måste hålla på och scrolla i evigheter för att komma någonstans. Bilderna till nyheter tar ju upp halva skärmen.

- Precis som jag trodde så är dropdown-menyerna jobbiga och onödiga. Varför inte bara ha en knapp för "Forum" istället för att man ska hålla på och dra pekaren fram och tillbaka för att komma dit.

- När man ska gå tillbaka till startsidan genom att klicka på den stora FZ-ikonen så måste man dra pekaren över dropdownmenyerna så att de flashar till, väldigt irriterande.

- Vad kommer att finnas där det är tomt bredvid FZ-ikonen högst upp? Det känns bara onödigt att ha ingenting där.

- Gult är fult. Taggarna som har gul bakgrund passar verkligen inte in.

- Jag hoppas att ni kommer att ha så man kan gå direkt till sin blogg, inställningar och så vidare som ni hade på G5...

- Var klickar man för att komma till kommentarer när man väl är inne på en nyhet?

Medlem

Ooooh... najs

Medlem

Blir säkert bra när man vant sig, men allt känns så stort, svårt att få överblick. Som om det vore FZ för synskadade

Medlem

va e de för jävla skitsida

Det har potential, men som det är nu känns det rörigt och överblicken är sämre än den gamla. Hoppas och tror att ni kan modifiera generation 6 till en funktionell, användbar och läsvänlig sida. Man är ju lite konservativ och kritisk till förändring.

Medlem

Tyvärr asså, det här vart inge bra :/

Medlem

Väldigt tomt där uppe.

Inaktiv

För mycket reklam!

Antikvitet

Tack för alla synpunkter, keep 'em coming!

Vi pillar förstås frenetiskt på varenda hörn och detalj och de kommande dagarna kommer många av barnsjukdomarna att lägga sig. En del av "chocken" är förstås också en vanesak, som alltid vid förändringar. Men vi tar alla synpunkter på stort allvar.

Att sajten är seg är helt riktigt. Serverparken går på knäna för att vi i så hög hastighet som möjligt ska kunna konvertera forumtrådar in i det nya systemet. Det kommer fortsätta under kvällen och natten, och till slut mynna i att all forumhistorik är överflyttad.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Haters everywhere. Den har definitivt potential! Kul med något nytt
Såg inte FZ FTW någonstans, trollat bort?

Medlem

Tycker det ser helt okej ut faktiskt!

Medlem

Samma när man väl är inne på forumdelen. Men jag gillar verkligen det nya! Bra jobbat grabbar!!!

Medlem

När man går in för att kommentera så kommer den gamla designen fram.

Sen så tycker jag era små gula flikar för rubriken med den röda texten förstör något fruktansvärt, snälla byt dom färgerna!

Annars går väl utvecklingen åt rätt håll

Medlem

Länken till buggtråden fungerar inte så jag postar mitt bidrag här istället. Nu är det iofs ingen bugg men ändå...

Med Adblock PLus påslagen i Firefox ser sidan inte klok ut. Visst, jag får "skylla" mig själv men Adblock är vida använt så det borde man kanske ta med i beräkningarna när man designar en sida.

http://i38.tinypic.com/4vhlw3.jpg

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vilken jävla skit! Bort med den här röran av hemsk fjortisdesign och värdelös funktionalitet. Den gamla versionen fungerade iallafall perfekt så när som på sökfunktionen. Usch!

ord! Tycker däremot första designen va trevligast http://web.archive.org/web/20031015075820/http://www.fz.se/


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Kanske fixa så man kan ha bokmärken på själva baren på botten istället för att behöva klicka upp en ruta och sedan välja bokmärket


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem

Ser jobbigt ut men man vänjer väl sig.

Medlem

Ser sisådär ut på ipad, hoppas det är bättre på safari på datorn där hemma.

Medlem

Bara jag som inte se den där saken i mitten med Chrome?
Ser ut såhär: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/FXZZZZZ.jpg

Inaktiv

Herregud, vad har ni gjort!? Det ser ju inte klokt ut nu! Sidan känns ju aningen smalare men sönderbombad med reklam så man får scrolla som en idiot för att ens komma till något väsentligt?! Ni borde ta efter Sweclockers när det gäller design, dom vet vad dom håller på med.

Medlem

För att vara lite konstruktiv nu när jag har kollat in sidan lite mer:

+ Breda (stora) bildpuffar är snyggt
+ Menyn på toppen ger mer plats för texterna etc.
+ Bra översikt och funktionalitet (5.0 hade så många menylänkar man mycket sällan klickade på)

Och nu till det lite negativa:

- Inga direktlänkar till kommentarerna på förstasidan
- Rubrikerna känns lite för stora, kanske för att det inte finns mycket text runtom (prova utan fetstil?)
- Senaste nyheterna från SweClockers etc. intresserar mig mer än speltoppen och bör därför placeras överst

Får återkomma om jag hakar upp mig på nåt annat. Än så länge är jag nöjd med nya FZ.

Medlem
Skrivet av Rooty:

Bara jag som inte se den där saken i mitten med Chrome?
Ser ut såhär: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/FXZZZZZ.jpg

Nej, det är så för mig med, och jag använder FF.

Oj, så mycket skönare det är när man är inne på forumdelen av FZ där den gamla designen fortfarande är. Man har en bra överblick av alla nyheter tack vare länkarna på toppen och det är så mycket stilrenare...

Medlem

Jag tycker det är väldigt bra md den nya designen gillar den!

Skriv svar