Battlefield 3: Close Quarters

Robot
Battlefield 3: Close Quarters

Nya kartor, vapen, spellägen och så kallad "HD Destruction". Är den klaustrofobiska Battlefield 3-expansionen värd dina slantar?

#battlefield-3, #ea, #battlefield-3-close-quarters, #battlefield-3-back-to-karkand, #battlefield-bad-company, #mirrors-edge, #counter-strike, #day-of-defeat, #call-of-duty-black-ops, #dice, #valve


Medlem
Battlefield 3: Close Quarters

Är släppt till ps3 Kommer det idag då eller? Tycket inte att jag har sett den än..

Medlem

Roligt med nya vapen, de nya kartorna och spelägena är dock skit. Ingen taktik alls längre, bara run & gun och massa sprayande. Lirat på pc ett tag nu.

Medlem

Bra recension! Jag välkomnar mindre, intensiva banor, men jag gillade inte dessa riktigt. Tenderade att bli campingfester den tiden jag har lagt på de kartorna.

Medlem
Redaktör
Ponny
Skrivet av Fanci:

Är släppt till ps3 Kommer det idag då eller? Tycket inte att jag har sett den än..

Enligt den officiella hemsidan släpptes det till PS3 (icke-premium-prenumeranter) den 19 juni, det vill säga igår.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Mycket bra recension! Sammanfattar och beskriver fint.

CQ är inte Battlefield som vi är vana vid, men kan vara skoj ändå om man ger det chansen.

Medlem

Run & Gun- konceptet som introducerades i CoD görs nu bättre av DICE än av Infinity Ward. Ett underhållande koncept i grunden men som på senare tid förstörts av killstreaks och dylikt. Detta gör att Battlefield kan agera som båda delarna av det breda FPS-spektumet. Detta borde behaga tillhörande publiker men verkar istället göra båda missnöjda. Jag förstår inte vad som är fel med att få två spel i ett (med en liten extrakostnad).

Medlem

Calle! Kom tillbaka från surdegens bistra grepp!


signatur

Videomupp

Medlem

Är nog inget för mig, men nya vapen etc. så blir det väl ett köp när BF suget återkommer.

Armored kill skulle komma i augusti, stämmer det?

Medlem

ingen fps fan direkt men i fall man gillar CoD CS stilen kan jag rekommendera köp då jag hade roligt med det på pc

Medlem
Skrivet av Hannu:

Är nog inget för mig, men nya vapen etc. så blir det väl ett köp när BF suget återkommer.

Armored kill skulle komma i augusti, stämmer det?

Armored Kill kommer i September, inget datum spikat än.
Aftermath i December.
End Game i Mars.

De som har Premium kommer få tillgång till DLC:erna 2 veckor tidigare än alla andra!

-Tyckte inte CQ:s assignments var lika krävande som de till B2K, som premiumanvändare så hade jag ju redan låst upp alla vapen redan innan DLC:n släpptes med undantag för JNG-90 och M5K då de krävde att man spelade Gun Master och Cq Domination.
-Gillar verkligen AUG A3 den är mitt nya favvo vapen och ett utmärkt val istället för trotjänaren M16A3.
-Spelsätten var väl inget och hurra över då jag vill ha de stora kartorna som fanns i BF2, så jag har stora förväntningar på Armored Kill i September.
-Banorna spelas bäst 8vs8 max 12vs12 annars blir det bara för grötigt och risk för att folk ska campa...


signatur

b00m, you were killed by SNA* Swirre Nade Artillery.

Medlem

spelade lite BF3 igår, ville värma upp inför DLCn, men efter några matcher så mindes jag hur tråkigt spelet är. Nej DICE, mig får ni inga pengar av före Bad Company 3

Mycket bra recension. Införskaffade CloseQ för någon dag sen bara och håller med fullständigt.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Vart köper man det ens? Jag har BF3 på origin. Enda jag ser där om CQ är genom att köpa BF3 premium?

Medlem
Skrivet av Ballong:

Vart köper man det ens? Jag har BF3 på origin. Enda jag ser där om CQ är genom att köpa BF3 premium?

Som det står i recensionen:

Fotnot: Recensionen avser 360-versionen. Spelet är släppt till Playstation 3 och alla formats Premium-prenumeranter. Övriga 360- och Windows-spelare får avnjuta Close Quarters den 26 juni.


signatur

Videomupp

Medlem

R.I..P Battlefield.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WildThing:

Calle! Kom tillbaka från surdegens bistra grepp!

Men det är ju så gott med nybakt bröd!


signatur
Medlem

Ger också detta max en trea. Kommer väl spela det en vecka till max sen övergår jag tillbaka till det gamla BF3 med RIKTIGA kartor.

Medlem

Kändes nästan som ett nytt spel. Känslan är annorlunda på dom banorna, det går fort.

Tycker själv att det är en skön variation! Sen med armored kill back to the big-maps! =D

Medlem

Jag gillart och det är en skön omväxling titt som tätt, men BF3 för mig är fortfarande de stora banorna med 64 spelare.

Medlem

Prövade spelet för några veckors sen, kraschar fortfarande för mig efter 5 minuters spelande. Två kompisar prövade spelet med de nysläppta Nvidia rutinerna till Geforce 560 Ti för ett par dagar sedan, spelet kraschade efter 5 minuters spelande.

Riktigt synd att dom inte bryr sig om att reparera spelet, det här ser rätt kul ut.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Prövade spelet för några veckors sen, kraschar fortfarande för mig efter 5 minuters spelande. Två kompisar prövade spelet med de nysläppta Nvidia rutinerna till Geforce 560 Ti för ett par dagar sedan, spelet kraschade efter 5 minuters spelande.

Riktigt synd att dom inte bryr sig om att reparera spelet, det här ser rätt kul ut.

Det finns hemmasnickrade fixar på detta dock. Men jag kanske redan dragit det för dig? Har tagit upp det flertalet gånger, men har glömt för vilka


signatur

Videomupp

Medlem

Kom ihåg att det är fler expansioner.. en för varje sorts kund, senare kommer ju den som ska ge nya enorma kartor och nya fordon you will like it, jag gillar både fordon och ej fordonsbanor, bra att kunna variera sig, gillar denna expansion, inte roligt i Metro längre.

Medlem

Aah nu såg jag.. "BF3 CQ PS3 Launch Times North America: June 19th, 4-8 PM PST, Europe/Australia: June 20th, 4-8 PM local EU" Då lär det komma på dagens PS Store update!

Medlem

Kul med någon runda ibland för lulz men thats it.
Har suttit med polarna och lirat men efter någon runda så byter vi alltid tillbaka till de vanliga kartorna igen. Inte min / våran stil helt enkelt men säkert kul för andra.

Scrap metal är dock min favorit bland dem.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Jag tycker att det är riktigt kul att spela, speciellt när man spelar själv. Och här kommer det fantastiska. Man måste inte spela de nya banorna om man inte vill! De andra banorna är precis lika roliga som de alltid har varit.

Möjligheter är ALLTID positiva eftersom man själv väljer om man vill eller inte. Inget blir sämre om man säger nej.

Medlem

Har fortfarande inte fått BF3 att funka på min dator, trots intensiv felsökning och patchar. Totalt bortkastade hundralappar. Men det gör inget Arma3 kommer snart, och det är det spel jag verkligen ser fram emot

Medlem

Dom borde släppa Vietnam mapsen från BC2 med frostbite 2.0 motorn.. nam nam..

Inaktiv

Själv gillade man alla nya banorna och dom nya game modes som lades till, skoj som fasen att köra domination och endast köra run N gun, samt gun master "gungame" när man endast vill lattja i bf3

123
Skriv svar