Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings

Medlem
Skrivet av Intuiz:

Tror ni att detta är ett bra köp för mig/oss som aldrig har spelat Civilization ? Är detta lite som Age of Empires?

Civilization är turbaserat strategispel. D v s renodlad strategi, det finns ingen tidspresskomponent. Tänk så länge du vill, och det kan behövas för det är komplext. AoE är ett taktiskt spel såkallat Real Time Strategy vilket betyder att att man bygger en bas och samlar resurser och sen bör man raskt slå på fienden. Man kan inte stå och hugga ved hur länge som helst för då får man plötsligt en pil i knät (förlåt). Det rätt stor skillnad på spelen med andra ord.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Vargax:

Protip, om man köper det via Green Man Gaming och aktiverar CD-keyn i steam kan spela Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings redan nu :)!

Satfläsk... varför gjorde jag inte det. Vill ju äga världen med sverige - Nu. Medelpad skall bli det enda landskapet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Intuiz:

Tror ni att detta är ett bra köp för mig/oss som aldrig har spelat Civilization ? Är detta lite som Age of Empires?

Civilization är turbaserat strategispel. D v s renodlad strategi, det finns ingen tidspresskomponent. Tänk så länge du vill, och det kan behövas för det är komplext. AoE är ett taktiskt spel såkallat Real Time Strategy vilket betyder att att man bygger en bas och samlar resurser och sen bör man raskt slå på fienden. Man kan inte stå och hugga ved hur länge som helst för då får man plötsligt en pil i knät (förlåt). Det rätt stor skillnad på spelen med andra ord.

Ok låter intressant faktiskt ! tack för svaret

Inaktiv
Skrivet av Vargax:

Protip, om man köper det via Green Man Gaming och aktiverar CD-keyn i steam kan spela Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings redan nu :)!

Hur har du lyckats med det?
När jag loggar in på GMG har jag inget under keys.
"This game is not available for download yet. It will be on . Any required keys will be made available on that date. "

Medlem

Har förköpt på steam idag!

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Vargax:

Protip, om man köper det via Green Man Gaming och aktiverar CD-keyn i steam kan spela Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings redan nu :)!

Hur har du lyckats med det?
När jag loggar in på GMG har jag inget under keys.
"This game is not available for download yet. It will be on . Any required keys will be made available on that date. "

Fick nyckeln direkt efter köpet. Va bara att lägga in i steam o spela på

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Vargax:

Protip, om man köper det via Green Man Gaming och aktiverar CD-keyn i steam kan spela Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings redan nu :)!

Hur har du lyckats med det?
När jag loggar in på GMG har jag inget under keys.
"This game is not available for download yet. It will be on . Any required keys will be made available on that date. "

De kanske har ändrat, för mig stod Cd-keyn(Activation key) direkt efter köpet+ att den stod i e-mailet från Green man gaming. Gick dock inte att ladda ner från deras sida.
Tänkte mer prova om det gick att förladda det via steam, döm om min förvåning när det gick att spela direkt :)! http://imgur.com/XK8mN

Medlem

Jag har läst på annat håll att AI:n inte är förbättrad ett dugg men här skriver du att den är det. Vad ska man tro? Det är ju trots allt det som dödade Civ5 lite.

12
Skriv svar