Återaktivera ditt gamla account för två veckor - Gratis!

Medlem
Återaktivera ditt gamla account för två veckor - Gratis!

Hej kära FZ:are.

Funcom har nyligen släppt en funktion som gör det möjligt för inaktiva account att återaktivera att prova på Age of Conan åter igen för två veckor.

Detta för att bevisa att Age of conan har förbättrats hästlängder i de senaste patcherna (Nya zoner, förbättrade och balanserade "feat" träd och utökade raid-instancer) .

För att återaktivera behöver ni gå in på denna sida:
http://www.ageofconan.com/updates/#/uk
och clicka på "reactivate your account". Som sagt måste ert account ha varit inaktivt en period för att kunna återaktiveras.

Så jag uppmanar alla att återaktivera era account och prova på Age of conans nya värld gratis för två veckor !

Medlem

Erbjudandet tar slut den 22 andra Juli.

Medlem

Testade igen och har spelat i 3 dagar nu.
Spelet är då exakt som det var innan jag lämnade sist gång.
Klasserna är enormt obalanserad och jag själv som lvl 57 barbar blir totalt sönderkörd av alla andra klasser som till 99% består av rangers/necros/hox och lite annat smått och gått som är range.

Spelet är absolut inte för någon som tycker om PvP då klass balansen i det här spelet är verkligen obefintlig och kommer säkerligen förbli så oxå då den var likadan när jag lämnade sist för 8 månader sedan.

Medlem

haha stackarn, som barb på den leveln så regerar du. Lär dig spela din klass och lär dig hur de andra klasserna strider, så ska du se att det går bättre...Övning ger färdighet, tro mig, jag vet. Gammal aoc veteran som lirat sen closed beta.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

haha stackarn, som barb på den leveln så regerar du. Lär dig spela din klass och lär dig hur de andra klasserna strider, så ska du se att det går bättre...Övning ger färdighet, tro mig, jag vet. Gammal aoc veteran som lirat sen closed beta.

Tyvärr så vet du inte vad du pratar om.
Alla foum talar mot dig, de som regerar vid den leveln är just Rangers/Necros.

Spelar ingen roll om jag lär mig spela min klass när alla andra gör enorma mängder mer skada och har bättre utility än vad jag har.

De stunns och knockbacks man har är inte mycket i gämförelse med en nercos pets som omringar dig och gör så att du inte kan röra sig en centimeter.
Eller en Ranger som rootar dig och skjuter ner dig på sekunder.

Det enda du är veteran av är skitsnack.

Medlem

Rangers är inga problem vid den leveln med varken assassin eller barbarian, feata escape artist i general trädet så lär rangern inte ha en chans, du har rätt angående necro pets om necron ser dig först. Men sneakar du upp på han och ambushar han så lär han inte ha mkt att säga, använd dina ccs på rätt sätt.

Medlem

AoC må vara obalanserat i PvP, men du lär ju ta till hänsyn att Funcom precis har släppt en stor patch som förändrar alla stats och har helt gjort om balansen i spelet.

Jag håller med Hannu87, du kan inte förvänta dig att logga in på din karaktär efter 8 månaders uppehåll och tro att det ska vara en jämn match mellan dig och de som spelat under hela den tiden. Visserligen har casters lite mer av ett övertag, men rangers är inte alls op. Som barbarian borde du ha en ganska bra chans mot all klasser om du vet hur du ska specca dina feats och om du vet hur du ska spela. Själv skulle jag rekommendera att du startar en ny gubbe från början.

Och tyvärr så är du den som inte vet vad du pratar om, spelet har förändrats enormt sedan 8 månader, om du startar en gubbe från början så märker du nog det bättre.

Medlem

AoC är mycket bättre nu efter patchen. Jag har varit med sen closed beta jag med, men slutade spela en, två månader. Kom tillbaka nu för ett par veckor sedan, är nykär.

Sluta kritisera så mycket, njut i stället. Om du inte tycker om det, hitta på något annat.


signatur

Niet.

Medlem

Jag tänkte börja lite med att säga såhär. Jag gillar tanken med Conan och jag vill vekligen att det ska vara ett bra spel som jag kan sätta mig ner framför och spela för nöjes skull. Jag är en person som är duktig på att rycka på axlarna och blunda för det mesta. Ja, jag kan vara en riktig fanboy ibland. Jag vet att ni förmodligen får en massa negativa inlägg på forumen här och är trötta på det. Jag tänkte iallafall skriva ner några punkter som jag lade märke till under de 14 dagar som jag gav conan en ny chans. Så att nya personer vet vad de har att förvänta sig just nu.

Jag testade de där gratis dagarna! Loggade på min level 50 bearshaman (jag stannade där när jag slutade)
Jag passade på att tvinga min kompis att göra samma sak (han hade en barbarian)

Vi spelade på en PVP server.

Vi hade lika mycket kul som vi hade tråkigt men det kan ha med pvp biten att göra. Totalt sett så har de tagit ett steg framåt till ett bättre spel. Tyvärr tycker jag inte att det räcker och jag måste säga att det är vågat av dem att annonsera ut en 14 dagars trial på spelet och skryta om hur mycket bättre det är när de just ändrat på så mycket att det kommer ta några månader innan de får tillbaka någon balans i spelet.

Deras spelmotor känns mycket mer slipad nu. Jag blir riktigt imponerad över deras rent tekniska överlägsenhet när det kommer till MMO marknaden. Spelzonerna känns mer genomarbetade nu och de har laggt till mer NPC dialoger. Jag tror inte vi stötte på ett enda trasigt quest under den period som vi spelade. Vi hann bli level 64 tror jag. Nu till det andra dårå.

De har mycket coola ideer i conan men ett fruktansvärt dåligt utförande/genomförande, på spells, feats, quest osv osv.

Deras bestraffnings system för pvp (criminal stuff) är ett skämt men jag antar att det är bättre nu än när det inte fanns.

Det finns fortfarande klasser i spelet som har 1-4 helt trasiga feats/skills i sina träd. Som antingen inte funkar alls eller bara dåligt. (Nu spelade jag en bearshaman men jag hörde från andra spelare, läste forum mest för att kolla upp hur de speccade osv osv)

Casters just nu har ett sjukt övertag inte bara på grund av mycket HP. Utan också det faktum att de inte behöver göra några former utav combinationer för att få iväg sina spells etc. De har heller ingen användning av Endurance förutom att kuta för allt vad de är värda. Vilket jag personligen ser som en stor brist i hela deras strids system. Deras mage shield är löjligt bra som absorberar så pass mycket. Vilket igentligen placerar dem uppe på medium armor i form av dmg absorb eller mer trots att de bara bär cloth som bäst?

Överlag så tycker jag att det är ett bra spel som ger ett bra förstaintryck. Jag skulle rekommendera alla som vill testa på spelet att spela på en PVE server och rolla en caster.

Nej, varken jag eller min kompis tänker fortsätta spela conan efter att gratisdagarna gått ut. Kanske om några patchar.

Medlem

Precis! "Kanske om några patchar."

Precis som med alla mmo's så tar det tid att få det "helt" under kontroll och färdig slipat, om det nu går att få "helt" klart.

Jag är inte så insatt i hela svängen med att funcom gör ett dåligt jobb som många påpekar, eller att dom är osmidiga och skiter i saker, som jag sett folk skriva.

Men det är klart att dom jobbar på saken, jag tycker det är underbart kul att Conan har fått ett lyft och jag hoppas att det fortsätter.

Sen till att det finns saker som inte fungerar och som är buggiga är väl ganska självklart? Det känns som att folk tror att bara för att Conan var hypat (som alla andra spel?) så skulle dom leverera en 100% klockren produkt. Vilket är omöjligt.

Sen att dom patchade precis innan EA var kanske inte det bästa, men jag känner på mig att dom hade sina anledningar, dom är nog inga fågelholkar som vill jävlas eller inte tänker strategiskt.

Jag tycker att det är kul att folk kommer förbi och tittar hur det har blivit, sen om man inte är nöjd är en annan sak, precis som Kendak, det tycker jag är bra. Flera som dig, som testar kollar runt, inte dömmer det helt. Det är ett spel, ett mmo, som ständigt jobbas på för förbättring.

Sen att man inte vill spela just nu är okej, men att klanka ner på det helt och hållet är onödigt. Man kan inte tycka om allt, och allt passar inte alla. Så är det.
Och att jämföra det med andra spel, klart man gör, men man ska nog ta det lugnt för det skiljer sig på många ställen i mmo's.
Vad företagen satsar på, vad dom vill ge oss etc. Alla vill inte vara lika, och alla vill inte vara olika heller. Det är mer komplex än vad man tror.

Men smaken är som baken, alla gillar inte samma grejer, så är det och kommer alltid att vara. Jag älskar Conan, tycker det är ett toppen spel.

Nåväl, jag säger ifrån mig allt ansvar för detta inlägg, då jag är förbaskat trött. Får se om jag får en bomb i brevlådan i morgon.
Hail Hyboria!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Kendak:

Jag tänkte börja lite med att säga såhär. Jag gillar tanken med Conan och jag vill vekligen att det ska vara ett bra spel som jag kan sätta mig ner framför och spela för nöjes skull. Jag är en person som är duktig på att rycka på axlarna och blunda för det mesta. Ja, jag kan vara en riktig fanboy ibland. Jag vet att ni förmodligen får en massa negativa inlägg på forumen här och är trötta på det. Jag tänkte iallafall skriva ner några punkter som jag lade märke till under de 14 dagar som jag gav conan en ny chans. Så att nya personer vet vad de har att förvänta sig just nu.

Jag testade de där gratis dagarna! Loggade på min level 50 bearshaman (jag stannade där när jag slutade)
Jag passade på att tvinga min kompis att göra samma sak (han hade en barbarian)

Vi spelade på en PVP server.

Vi hade lika mycket kul som vi hade tråkigt men det kan ha med pvp biten att göra. Totalt sett så har de tagit ett steg framåt till ett bättre spel. Tyvärr tycker jag inte att det räcker och jag måste säga att det är vågat av dem att annonsera ut en 14 dagars trial på spelet och skryta om hur mycket bättre det är när de just ändrat på så mycket att det kommer ta några månader innan de får tillbaka någon balans i spelet.

Deras spelmotor känns mycket mer slipad nu. Jag blir riktigt imponerad över deras rent tekniska överlägsenhet när det kommer till MMO marknaden. Spelzonerna känns mer genomarbetade nu och de har laggt till mer NPC dialoger. Jag tror inte vi stötte på ett enda trasigt quest under den period som vi spelade. Vi hann bli level 64 tror jag. Nu till det andra dårå.

De har mycket coola ideer i conan men ett fruktansvärt dåligt utförande/genomförande, på spells, feats, quest osv osv.

Deras bestraffnings system för pvp (criminal stuff) är ett skämt men jag antar att det är bättre nu än när det inte fanns.

Det finns fortfarande klasser i spelet som har 1-4 helt trasiga feats/skills i sina träd. Som antingen inte funkar alls eller bara dåligt. (Nu spelade jag en bearshaman men jag hörde från andra spelare, läste forum mest för att kolla upp hur de speccade osv osv)

Casters just nu har ett sjukt övertag inte bara på grund av mycket HP. Utan också det faktum att de inte behöver göra några former utav combinationer för att få iväg sina spells etc. De har heller ingen användning av Endurance förutom att kuta för allt vad de är värda. Vilket jag personligen ser som en stor brist i hela deras strids system. Deras mage shield är löjligt bra som absorberar så pass mycket. Vilket igentligen placerar dem uppe på medium armor i form av dmg absorb eller mer trots att de bara bär cloth som bäst?

Överlag så tycker jag att det är ett bra spel som ger ett bra förstaintryck. Jag skulle rekommendera alla som vill testa på spelet att spela på en PVE server och rolla en caster.

Nej, varken jag eller min kompis tänker fortsätta spela conan efter att gratisdagarna gått ut. Kanske om några patchar.

Jag förstår inte varför det alltid måste handla om hur lätt det ska vara att spela. Jag har bara melee chars och 2 lvl 80s. Guardian och Bear shaman, jag hade en demo men gillade inte spelstilen därför tog jag bort den.

Måste folk tänka, "fan jag dog 10 gånger i rad jävla OP caster". Visst casters är bra men det går absolut att döda dem. Lite utmaning bara, + i nyaste patchen är mage shield rejält gimpad och nu är det lättare att få ner en caster.

1
Skriv svar