Nytt EU-beslut kan få oanade följder för Steam

Robot
Nytt EU-beslut kan få oanade följder för Steam

EU-domstolen har beslutat att de som köper spel via digitala tjänster som exempelvis Steam ska få ha rätten att sälja dessa vidare i begagnat skick.


Medlem
Nytt EU-beslut kan få oanade följder för Steam

Ta och fixa en lag som ger kunden rätt att kräva pengarna tillbaka när ett spel släpps trasigt!

I want mah moolah back from EA


signatur

Game long and prosper

Medlem
Medlem
Skrivet av Javas:

Ta och fixa en lag som ger kunden rätt att kräva pengarna tillbaka när ett spel släpps trasigt!

I want mah moolah back from EA

Ännu bättre, låt oss testa spelen innan vi köper dem.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Helt rätt varför ska man inte ha rätt att sälja sitt steam konto med 20 spel om man så vill? allt som man köper digitalt osv ska man ha rätt att sälja sen om man så vill.

Medlem

Bra, jag vill sälja iväg Devil May Cry 3 som jag fick under julrean och som var den sämsta konsolporten jag någonsin testat.

Medlem

Fy fan vad klockrent! Även fast det säkert kanske funkar jättedåligt som fan i praktiken så vore det ju trevligt att kunna få lite money back på den mängden spel man köpt på reor och sedan lirat en gång, liksom... :3

Medlem

oh noes, massive abuse of steam summer sales incoming. Såvidare inte steam helt slutar med dessa.

Medlem
Skrivet av Javas:

Ta och fixa en lag som ger kunden rätt att kräva pengarna tillbaka när ett spel släpps trasigt!

I want mah moolah back from EA

Tja, du kan ju testa att utnyttja en lag som redan finns:

http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsum...

Lagen finns redan med andra ord, så nu är det upp till dig att genomdriva den.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Det här är helt rätt väg att gå.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Inaktiv

Detta och slutgiltigt nej till ACTA gör ju att man diggar EU starkt denna veckan

Medlem

Sug på den EA/Origin!

Smyger in ett litet "LOL" dessutom.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Och där sprack EA's idé om att göra allt digitalt
Nu kan dom inte direkt tjäna något på att göra det längre!!

Medlem

Det finns inget som säger att de måste tillåta att man säljer enskilda applikationer vidare... Jag vill ju kunna sälja vissa spel som jag har på Steam och Origin, men inte hela mitt konto.

Medlem

Det skulle vara underbart om dom lät folk Byta/Sälja spel till varandra..

Det där med bytet. Ingen skulle förlora på att tillåta det.
Om personer inte tänkt köpa det dom byter till sig så har företaget inte gått back

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av Javas:

Ta och fixa en lag som ger kunden rätt att kräva pengarna tillbaka när ett spel släpps trasigt!

I want mah moolah back from EA

Ännu bättre, låt oss testa spelen innan vi köper dem.

Exakt. EA och Activision har helt slopat Demon för dem vet att försäljningen kommer gå ner drastiskt annars.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Har faktiskt hänt lite bra grejer med EU dom senaste dagarna, detta som är upptaget här är fantastiskt, men vad som är ännu mer fantastiskt är att dom röstat nej till ACTA!


signatur

Nämen!

Men tex Far Cry 2 eller Assassins creed 2 som man registrerar online (som allt nufötiden) kan man ju ändå inte kränga sina fysiska kopior. Var inne hos Game för ett tag sen och de vill inte ta i dom med tång för att de redan är aktiverade och går kanske inte spela på en annan dator...

Fixa det istället


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Blir det då tillåtet att sälja wow konto också?

Jag vill gärna ha möjlighet att ta bort ett spel helt från STEAM, störigt att ha kvar skit som man inte vill ha längre. Gärna ett sätt att byta spel med varandra inne på STEAM hade varit bra, men, det kommer nog inte ske över en natt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

jag skulle vilja kunna sälja vissa spel för sig och inte hela steam kontot har så många som jag köpt helt i onödan som jag spelat i kanske 1 timme sen har det bara legat där.

Medlem

Fasen vad bra. Helt rätt detta! Kan man äntligen sälja iväg massa lir man klarat ut och som man ej vill ha kvar

Medlem
Skrivet av Struggle:

Har faktiskt hänt lite bra grejer med EU dom senaste dagarna, detta som är upptaget här är fantastiskt, men vad som är ännu mer fantastiskt är att dom röstat nej till ACTA!

Håller med, mycket bra som kommer från EU nu!

Medlem

Och det som saknas i nyheten är att även samma lag säger att för att du skall kunna sälja det vidare måste du göra det omöjligt för dig att använda det samtidigt som du säljer det

Medlem

Tycker inte det låter som en bra idé.

Medlem
Skrivet av Muhadeva:

Och det som saknas i nyheten är att även samma lag säger att för att du skall kunna sälja det vidare måste du göra det omöjligt för dig att använda det samtidigt som du säljer det

Så dom gör en helt dum regel som inte har nånting med nånting att göra och sen lägger dom ut hur mycket jobb som helst till butikerna...smart.
Alla kommer ju gå i konka, alla regler förstör bara allt.
Visst de är väl en god tanke till konsumenterna men jag tycker att i och med att de är billigare (nästan alltid iallafall) så avsäger man sig rätten att sälja det vidare.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av Javas:

Ta och fixa en lag som ger kunden rätt att kräva pengarna tillbaka när ett spel släpps trasigt!

I want mah moolah back from EA

Ännu bättre, låt oss testa spelen innan vi köper dem.

Onlive mate! 30 min fullt spel. De är inte så mycket som behövs men mer än de ger du ju typ bort spelet.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Helt rätt varför ska man inte ha rätt att sälja sitt steam konto med 20 spel om man så vill? allt som man köper digitalt osv ska man ha rätt att sälja sen om man så vill.

Du får väl sälja ditt konto bäst du vill dehär handlar väl om enskilda spel på ditt konto.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Med lag skall Internet byggas.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Först nej till ACTA och nu detta. Har vettiga lobbyister/politiker börjat nästla sig in i EUs kärna månne?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

123
Skriv svar