Diablo-utmanaren Path of Exile visar upp olika builds

Robot
Diablo-utmanaren Path of Exile visar upp olika builds

Gänget på Grinding Gear har börjat demonstrera sin communitys olika builds. Senaste uppvisningen är en snabbattackerande duellerare som slår snabbt åt alla möjliga håll i vårt filmarkiv.

#path-of-exile, #grinding-gear-games, #diablo-iii


Medlem
Diablo-utmanaren Path of Exile visar upp olika builds

Har dom lagt till cooldowns på skillsen?
Kändes en aning för lätt senast jag lirade, dock så var jag endast lvl 22 och i act 2.

Medlem

Skillträdet, 'nuff said.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Vilken jobbig synvinkel det var, eller så är jag nog Diablofierad..

Medlem

Har kört PoE ett par genomgångar på olika klasser, bra spel och den enda jämförelsen jag tänker göra med D3 är att jag fortfarande tycker att PoE lyckas bättre visuellt sett.

Medlem

Tror knappast detta kommer dräpa Diablo.. om det nu var någon som trodde det.


signatur
Medlem
Skrivet av pierreB:

Tror knappast detta kommer dräpa Diablo.. om det nu var någon som trodde det.

Det tror nog ingen. Men det är en hel del som föredrar PoE över D3.

Det enda jag tycker PoE är sämre på är spells. Att man plockar upp runor eller får från quests istället för unika för varje klass.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av pierreB:

Tror knappast detta kommer dräpa Diablo.. om det nu var någon som trodde det.

Nej självklart inte, för Activision "dräpte" Diablo för flera år sedan.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Vilken jobbig synvinkel det var, eller så är jag nog Diablofierad..

Jag måste hålla med. Riktigt oskön angle, och alldeles för nära. Nej tack.

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Rasmous:

Vilken jobbig synvinkel det var, eller så är jag nog Diablofierad..

Jag måste hålla med. Riktigt oskön angle, och alldeles för nära. Nej tack.

Inte alls. Vinkeln gör att du ser lite mindre uppåt men samtidigt ser du mer neråt. Det är också lite mer ut zoomat så du ser mer på både vänster och höger sida.

Kört både PoE och D3 med eyefinity och föredrar helt klart PoE i den aspekten.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

jo, det är något med den där vinkeln som inte är helt bra. har stört mig på det i alla filmer jag sett. sen tycker jag det verkar jäkligt stelt också, men skillträdet är ju the shit.

Medlem

Spelet är en solid dungeon crawler, men problemet som jag stötte på när jag spelade var att det inte var KUL nog. Visst, allt funkade, men allt var väldigt.. okul

Medlem

diablo 3 var ju inget nytt,,, bara gammalt och inget nytt i sig!

Medlem

Spelet som ser mer Diablo ut än Diablo...

Sexigare skilltree får man ju leta efter också.

Medlem

har redan tröttnat på diablo3, finns ju som sagt inte mycket att göra.. pvp hade ju varit kul

Medlem

Underbart spel, har all den stämning man förknippar med Diablo 2, underbar grafik, ljud, musik. En hel del nytänk också. Alternativ valuta, många olika möjligheter att modifiera din gear, flexibla aktiva skills, underbart passivt skillträd. Du kan komma in o spela closed beta för en hundring, annars kommer spelet vara gratis när spelet går öppen beta om någon dryg månad. Det finns mao. ingen ursäkt att inte åtminstonde testa detta spelet.

Känns som en mycket mer värdig uppföljare till klassiska Diablo 2 än Blizzards Diablo 3. Så om du gillade 2:an och var besviken på 3:an ska du definitivt ge detta spelet en chans.

Medlem

Dom borde arbeta på kameravinkeln, annars ser det bra ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Detta är ingen Diablo 3 dödare, hoppas ingen luras och tror att detta påstås eller rent utav tror på att PoE kommer slå Diablo 3 på fingrarna.

Detta är dock ett spel utvecklat av folk som älskade Diablo 2 för folk som älskade Diablo 2, och jag ser detta som den sanna tronföljaren i ARPG genren.

Ser fram emot när detta spel släpps, jag har redan slutat spela diablo 3 och spelar nu detta i beta. Många tummar upp.

Medlem

PoE= Diablo 3

"Diablo 3"= önskar nog blizz aldrig hände.. Är det någon som spelar det? känns som fler killar dansar balett än vad det är folk som spelar "diablo 3"

Medlem

Spelmekaniskt så ser det ju enormt stelt och tråkigt ut jämfört med D3, förstår verkligen inte vad som lockar här. Men sen var jag aldrig ett hardcorefan av äldre hack n slash heller.

Medlem
Skrivet av pierreB:

Tror knappast detta kommer dräpa Diablo.. om det nu var någon som trodde det.

Dräpa? Du får det att låta som om två spel i samma genre inte kan existera samtidigt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Det där borde vara Diablo!

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av pierreB:

Tror knappast detta kommer dräpa Diablo.. om det nu var någon som trodde det.

Dräpa? Du får det att låta som om två spel i samma genre inte kan existera samtidigt.

nja fast artikeln antyder att poe ska mula d3


signatur
1
Skriv svar