Alla hjältar i Heroes of Newerth blir gratis imorgon
Free-to-play-MOBA:t Heroes of Newerth nästa patch gör att alla hjältar i spelet är gratis.
Själv så har jag legacy account så har aldrig påverkats av detta men fy fan för de som köpt heroes (inte nya) får de tro typ massa gold coins lr?
"Spelare som har köpt en hjälte de senaste 15 dagarna kommer att få tillbaka pengarna. Och de som köpt en hjälte tidigare kommer att få en exklusiv ny robot-avatar."
Varför? Funkar inte ett liknande system som det har i League of Legends att man köper det heroes med ingame pengar man vill ha?
Varför? Funkar inte ett liknande system som det har i League of Legends att man köper det heroes med ingame pengar man vill ha?
Kanske blir för obalanserat?
Hur är det obalanserat? Det funkar i LoL, borde funka här om det inte fuckar runt med något annat.
Varför? Funkar inte ett liknande system som det har i League of Legends att man köper det heroes med ingame pengar man vill ha?
För att League Of Legends systemet är helt jävla retarderat. Folk ska få alla hjältar direkt utan att behöva nörda varje dag eller ha en stor plånbok. Utan man ska kunna gå in lite när man vill och kunna "Oh, den vill jag lira idag"inte "Fan har inte RP/Coins så får vänta någon månad med tanke hur lite jag lirar"
Det vill säga, P2W systemet är värdelöst.
Varför? Funkar inte ett liknande system som det har i League of Legends att man köper det heroes med ingame pengar man vill ha?
Kanske blir för obalanserat?
Hur är det obalanserat? Det funkar i LoL, borde funka här om det inte fuckar runt med något annat.
Fast Lol har väl inte över 100 hjältar att välja emellan?
Håller helt klart att Lols system fungerar bra. Man köper dom man vill ha och att det blir 10 nya som man kan välja emellan varje vecka. Men antar att HoN börjar tappa allt fler och fler spelare och då tvingas dom till ett sånt här beslut.
Eller att systemet inte fungerade.
Varför? Funkar inte ett liknande system som det har i League of Legends att man köper det heroes med ingame pengar man vill ha?
Kanske blir för obalanserat?
Hur är det obalanserat? Det funkar i LoL, borde funka här om det inte fuckar runt med något annat.
Fast Lol har väl inte över 100 hjältar att välja emellan?
Poolen innehåller faktiskt just nu 100 champions att välja mellan.
Varför? Funkar inte ett liknande system som det har i League of Legends att man köper det heroes med ingame pengar man vill ha?
För att League Of Legends systemet är helt jävla retarderat. Folk ska få alla hjältar direkt utan att behöva nörda varje dag eller ha en stor plånbok. Utan man ska kunna gå in lite när man vill och kunna "Oh, den vill jag lira idag"inte "Fan har inte RP/Coins så får vänta någon månad med tanke hur lite jag lirar"
Det vill säga, P2W systemet är värdelöst.
Det är inget pay 2 win, alla champs (tro det eller ej) funkar att spela i det spelet. Poängen är att du köper det hjältar som är intressanta, blir bra med dom istället för att du hoppar runt och testar nya helatiden, du får kämpa lite för din karaktär du vill ha och lägger faktiskt ned tid på den. Så ser då jag på det.
Överlag tycker jag det är synd man måste köpa hjältar ändå, men det funkar ju? LoL är ett så stort spel nu och det funkar hur bra som helst.
Det funkar inte lika bra i HoN som i LoL av den enkla anledningen att HoN är tungt baserat på Dota och i Dota är det, om jag förstår det rätt, väldigt viktigt att counterpicka sina motståndare. Om man nu spelar en match och finner att skit jag hade behövt "add in random" just nu men inte äger den så blir det problem.
LoL är balanserat på ett annat sätt, counterpick är hjälpsamt men inte absolut nödvändigt.
Nej LoL's system är inte P2W men jag hoppas att Riot får lite press av Dota 2 och gör champions mer lättillgängliga.
Tycker det är rätt drag av S2 Games, för mycket material blir otillgängligt för nya spelare. Nu kan man spela med vänner som inte har legacy acc utan att det känns kasst, plus att det är bra för tävlingssidan, nu kan alla ställa upp i turneringar etc. Ska bli intressant att se hur det fungerar ekonomiskt, vet att S2s omsättning sköt i taket när de ändrade till F2P så jag undrar varför de ändrar på ett vinnande koncept.
Det funkar inte lika bra i HoN som i LoL av den enkla anledningen att HoN är tungt baserat på Dota och i Dota är det, om jag förstår det rätt, väldigt viktigt att counterpicka sina motståndare. Om man nu spelar en match och finner att skit jag hade behövt "add in random" just nu men inte äger den så blir det problem.
LoL är balanserat på ett annat sätt, counterpick är hjälpsamt men inte absolut nödvändigt.
Nej LoL's system är inte P2W men jag hoppas att Riot får lite press av Dota 2 och gör champions mer lättillgängliga.
Counterpicking är väldigt viktigt på högre ELO...
Tycker, som andra sagt ovan, att LoL:s system är väldigt bra gjort. Ger en ett trevligt mål att jobba ihop IP (deras ingame-valuta) och köpa hjältar som man spanat in sig på. Inga hjältar är tokigt obalanserade utan man kan köpa de som passar ens spelstil och man hinner då också lära sig varje bättre än om man byter hjälte var match.
Det som gör LoL till bättre för E-sport för tillfället, är enligt mitt tycke deras replay-system. Jag menar att kunna få ut så mycket infop, och dessutom kunna spola i en pågående match, är extremt värdefult för casters.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
Det funkar inte lika bra i HoN som i LoL av den enkla anledningen att HoN är tungt baserat på Dota och i Dota är det, om jag förstår det rätt, väldigt viktigt att counterpicka sina motståndare. Om man nu spelar en match och finner att skit jag hade behövt "add in random" just nu men inte äger den så blir det problem.
LoL är balanserat på ett annat sätt, counterpick är hjälpsamt men inte absolut nödvändigt.
Nej LoL's system är inte P2W men jag hoppas att Riot får lite press av Dota 2 och gör champions mer lättillgängliga.
Counterpicking är väldigt viktigt på högre ELO...
Definiera högre ELO.
Personligen spelar jag inte ranked då jag finner meta-gamet att vara det mest sömnframkallande skit som någonsin skapats mycket roligare att köra normal och köra builds. AD soraka, AD brand. You name it
Det funkar inte lika bra i HoN som i LoL av den enkla anledningen att HoN är tungt baserat på Dota och i Dota är det, om jag förstår det rätt, väldigt viktigt att counterpicka sina motståndare. Om man nu spelar en match och finner att skit jag hade behövt "add in random" just nu men inte äger den så blir det problem.
LoL är balanserat på ett annat sätt, counterpick är hjälpsamt men inte absolut nödvändigt.
Nej LoL's system är inte P2W men jag hoppas att Riot får lite press av Dota 2 och gör champions mer lättillgängliga.
Counterpicking är väldigt viktigt på högre ELO...
Definiera högre ELO.
Personligen spelar jag inte ranked då jag finner meta-gamet att vara det mest sömnframkallande skit som någonsin skapats mycket roligare att köra normal och köra builds. AD soraka, AD brand. You name it
Trollbuilds, I like, brukar också gå okonventionella builds (sorc boots på garen med mpen red + quints och mastery) och annat roligt.
Högre elo, jadu, 1600+
Jag föredrar HoN för e-sport men det kan ju bero på att jag aldrig spelat LoL, dock tycker jag LoL ser lite långsamt ut, för att inte tala om Dota 2. Någon som har ögonen på smite förresten? Testat betan lite grann, ganska skoj faktiskt, som Dota, HoN eller LoL fast tredjepersonsvy och mer aktivt. Annorlunda men ändå likheter.