Battlefield 4 blir WW2 – om FZ-läsarna får välja

Medlem

Det beror på vad man menar med framtiden. Att köra 10 år i framtiden är ju ingen idé. Ska det vara framtid så ska det. Som 2142. Robotar, walkers, svävare, laserkanoner, pillermiddagar, färdigskivat bröd etc. Vänta det finns ju redan. Nu väntar vi bara på att färdigskivat bröd ska komma!

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Det beror på vad man menar med framtiden. Att köra 10 år i framtiden är ju ingen idé. Ska det vara framtid så ska det. Som 2142. Robotar, walkers, svävare, laserkanoner, pillermiddagar, färdigskivat bröd etc. Vänta det finns ju redan. Nu väntar vi bara på att färdigskivat bröd ska komma!

Framtiden är redan här

Medlem

Ingen Commander och andra verktyg för teamplay = Inget köp. Spelar ingen roll vilken tidsperiod det är om spelet är ytterligare ett hjärndött "kuta och skjut"-spel.

Medlem

Tror många hoppas om de väljer ww2 så blir de mer likt gammla BF. Själv hoppas jag typ mer 30 40 år fram i tiden

Inaktiv

Inge mer jäkla ww2, finns tillräckligt med det. Nöjer mig med red orchestra 2 ett bra tag till. Ge hit ett nytt vietnam i bf stuk!

Medlem

Vill ha något uppfräschande, ett WWII BF spel gärna gärna!

Såg likadant ut i en tråd-poll hos SweClcokers.

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Jag köper spelet om Arkadspelskänslan försvinner och det kommer till lite hjärta i single player.

Annars kan de skrota single player och göra ett genomarbetat MP-spel med inriktning på lagspel och
clanspel. Gör alla offish servrar till matchservar och låt alla spela matcher, ge folk achievements för
vunna matcher och andra laganpassade insatser.

BF3 ger redan achievements till bra spelare.. skaffa några kompisar och spring runt i grupp så får du ett roligt lir, Kör en av varje klass och hjälp varandra

Det är ingen arkad känsla i BF3, Om du tycker det känns som arkad kanske du ska sluta springa runt ensam precis som du antagligen gör i MW och BO

Medlem

Har saknat WW2 konceptet nu. jag välkomnar det med öppna armar


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Inaktiv

Ser hellre nära framtid, Battlefield cyberpunk!

Medlem

Jag har saknat spel liknande Day of defeat (1.3) sedan det "dog"

En bana som utspelar sig på D-Day skulle nog se riktigt bra ut med Frostbite motorn.

Samt ett måste är isf att jag kan ha vapnet "Garand" med *PLING* då magasinet e slut.

Medlem

WW2 nej tack. Så sjukt uttjatat så jag tror aldrig det kommer hämta sig. Inte för mig personligen i alla fall. I så fall mera framtid då det finns utrymme för nyskapande.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Ish
Medlem
Skrivet av showerguy:

Problemet är väl att det inte finns något intresse för dom yngre när det gäller andra världskriget tror jag. Blir "roligare" och "häftigare" med coola vapen och snabba flygplan i luften.

De yngre? Du ser ut att vara en av de.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Msiden:
Skrivet av Bobbey:

Jag köper spelet om Arkadspelskänslan försvinner och det kommer till lite hjärta i single player.

Annars kan de skrota single player och göra ett genomarbetat MP-spel med inriktning på lagspel och
clanspel. Gör alla offish servrar till matchservar och låt alla spela matcher, ge folk achievements för
vunna matcher och andra laganpassade insatser.

BF3 ger redan achievements till bra spelare.. skaffa några kompisar och spring runt i grupp så får du ett roligt lir, Kör en av varje klass och hjälp varandra

Det är ingen arkad känsla i BF3, Om du tycker det känns som arkad kanske du ska sluta springa runt ensam precis som du antagligen gör i MW och BO

Jag spelar inte något av de där spelen, har spelat CoD4:MW det är det enda MW spelet jag
provat.

Jag vet ju att EA sätter enorm press på DICE att göra en moneymaker till inte ett smalt spel för
de som gillar realism utan ett spel för det casualspelarna, där de kan gå in å få en dos action
mellan varven... så att hoppas på att DICE gör något spel för mig är nog att hoppas för mycket.

Menar inte ens Trauma (nu Kaos) gjorde ju speciellt bra spel när de väl fick fria tyglar,
även om det där spelet när Nord Korea invadera USA hade en hyfsad story...

Inaktiv
Skrivet av Ish:
Skrivet av showerguy:

Problemet är väl att det inte finns något intresse för dom yngre när det gäller andra världskriget tror jag. Blir "roligare" och "häftigare" med coola vapen och snabba flygplan i luften.

De yngre? Du ser ut att vara en av de.

Lägg av nu. De yngre som antagligen har lärt sig att lira Cod och Crysis tänker jag på.

Medlem

Ett bf1942 respawn med nya motorn.
Hade varit riktigt nice, samma härliga gameplay med ny grafik och destruction.

Det är faktiskt dags för lite WW2 igen det var ett tag sedan vi fick ett riktigt bra FPS ifrån den tiden.

Medlem

Dom borde göra ett spel med gammalt bf stuk med full online och dlc till kampanj o co op ( om dom vill tjäna extra slantar på dlc) online e trots allt viktigaste delen i spelet för de flesta ni som håller med borde ge tummen upp o ni som tycker annorlunda borde citera jag tycker oxå dom borde göra så man kan spela ww2 som tysk

Ish
Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ish:
Skrivet av showerguy:

Problemet är väl att det inte finns något intresse för dom yngre när det gäller andra världskriget tror jag. Blir "roligare" och "häftigare" med coola vapen och snabba flygplan i luften.

De yngre? Du ser ut att vara en av de.

Lägg av nu. De yngre som antagligen har lärt sig att lira Cod och Crysis tänker jag på.

Vadå lärt sig lira cod? Rätt säker på att du var ung när ettan kom, och fortfarande är. Du är ju bara fördomsfull.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jag röstade me på ww2. Men är faktiskt rätt less på ww2 stilen. Finns för mycket av det. Jag saknar ändå ett kul framtidsspel som 2142. Så jag ångrar min röst.

Medlem

Stenåldern eller Star wars, allt annat är skit!

WW2, det kan alla vid det här laget, söndertjötat, likaså med Vietnamn.

Kör något likt Silent Heroes, Låt Sverige kriga för en gångs skull, eller norden iaf


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv

Framtiden!!!

Orka WW2...zzzzzzz. Så jävla uttjatat. Lira Cod 2 eller Battlefield:1942 om ni vill ha WW2.

123
Skriv svar