Star Wars: The Old Republic blir free 2 play

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

Det som hände var att det fanns för lite End game, väldigt fint under lvling, men sen tog det stopp, PVP:n som fanns, höll inte klassen med buggar osv. Då har företaget inte långtid på sig att rätta till det innan intresset svalnar.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

Det testades flitigt, de hade största mängden betatestare som något MMO nånsin haft faktiskt. Och ja det släpptes för tidigt efterpåtryckningar av EA och Lucasarts. De funktioner de hade lovat vid launch kom inte förrän i 1.2 patchen.

Medlem
Medlem
Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

För likt WOW. Inte intressant när de härmar wow och inte vågar. Hoppas att de fattar nu att wow gjorde sitt nu måste de göra deras vilket innebär att INTE härma wow för det finns redan !! utan att de kmr på nåt nytt så det blir intressant.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

För likt WOW. Inte intressant när de härmar wow och inte vågar. Hoppas att de fattar nu att wow gjorde sitt nu måste de göra deras vilket innebär att INTE härma wow för det finns redan !! utan att de kmr på nåt nytt så det blir intressant.

Vad är det som är för likt wow i swtor?

Skrivet av Purre:
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

För likt WOW. Inte intressant när de härmar wow och inte vågar. Hoppas att de fattar nu att wow gjorde sitt nu måste de göra deras vilket innebär att INTE härma wow för det finns redan !! utan att de kmr på nåt nytt så det blir intressant.

Vad är det som är för likt wow i swtor?

Det mesta. Grafiken. Stridsystemet. Klasserna. Kan väl sägas om många andra MMORPG's visserligen men man kan inte neka att SWTOR använder samma principer som WOW spelmekaniskt och grafiskt.

En bättre fråga är väl vad är det som INTE är likt WOW?

Medlem
Skrivet av Lurid:

De/dem, om du inte vet vilken du ska använda, kör med 'dom'.

Blir galen på felanvändandet.

Håller med dig x 1000.
FZ:s forum är av någon anledning översvämmat av ovan nämnda styggelse. För att inte tala om alla förbannade särskrivningar som gör att man vill klösa ögonen ur sig.

Förresten, väl skrivet av *bloodflowers* ! Både innehåll och språk

/ Språkpolisen


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Det som fick spelet att bli tråkigt enligt mig var obalansen mellan factions och klasser.

Medlem
Skrivet av criticalfailure:
Skrivet av Purre:
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

För likt WOW. Inte intressant när de härmar wow och inte vågar. Hoppas att de fattar nu att wow gjorde sitt nu måste de göra deras vilket innebär att INTE härma wow för det finns redan !! utan att de kmr på nåt nytt så det blir intressant.

Vad är det som är för likt wow i swtor?

Det mesta. Grafiken. Stridsystemet. Klasserna. Kan väl sägas om många andra MMORPG's visserligen men man kan inte neka att SWTOR använder samma principer som WOW spelmekaniskt och grafiskt.

En bättre fråga är väl vad är det som INTE är likt WOW?

Inte det här igen... Ja, visst det är naturligt att jämföra med WoW för att det är det mest framgångsrika MMORPG'et, men WoW har samma spelmekanik som fanns innan det släpptes, grafikstil likaså.

Blir galen på att folk jämt ska jämföra med WoW på just de grunderna, WoW bygger på ett vinnande koncept vid dåtiden, dagens mmorpg håller kvar på samma koncept. Det är ett s.k. Cookie Cutter koncept, bara ett fåtal vågar gå ifrån det konceptet för att marknaden nuförtiden är väldigt mainstream, som samma sak gäller för musik/film..

Medlem

Kommer det alltså fortfarande ha en startskostnad?

Medlem
Skrivet av criticalfailure:
Skrivet av Purre:
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

För likt WOW. Inte intressant när de härmar wow och inte vågar. Hoppas att de fattar nu att wow gjorde sitt nu måste de göra deras vilket innebär att INTE härma wow för det finns redan !! utan att de kmr på nåt nytt så det blir intressant.

Vad är det som är för likt wow i swtor?

Det mesta. Grafiken. Stridsystemet. Klasserna. Kan väl sägas om många andra MMORPG's visserligen men man kan inte neka att SWTOR använder samma principer som WOW spelmekaniskt och grafiskt.

En bättre fråga är väl vad är det som INTE är likt WOW?

klasserna? lol
och hur ska man göra ett stridsystem för att inte vara likt wow? och som om blizzard var först med det från början....

Medlem
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av criticalfailure:
Skrivet av Purre:
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

För likt WOW. Inte intressant när de härmar wow och inte vågar. Hoppas att de fattar nu att wow gjorde sitt nu måste de göra deras vilket innebär att INTE härma wow för det finns redan !! utan att de kmr på nåt nytt så det blir intressant.

Vad är det som är för likt wow i swtor?

Det mesta. Grafiken. Stridsystemet. Klasserna. Kan väl sägas om många andra MMORPG's visserligen men man kan inte neka att SWTOR använder samma principer som WOW spelmekaniskt och grafiskt.

En bättre fråga är väl vad är det som INTE är likt WOW?

Inte det här igen... Ja, visst det är naturligt att jämföra med WoW för att det är det mest framgångsrika MMORPG'et, men WoW har samma spelmekanik som fanns innan det släpptes, grafikstil likaså.

Blir galen på att folk jämt ska jämföra med WoW på just de grunderna, WoW bygger på ett vinnande koncept vid dåtiden, dagens mmorpg håller kvar på samma koncept. Det är ett s.k. Cookie Cutter koncept, bara ett fåtal vågar gå ifrån det konceptet för att marknaden nuförtiden är väldigt mainstream, som samma sak gäller för musik/film..

håller med dig precis

Medlem
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av criticalfailure:
Skrivet av Purre:
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

För likt WOW. Inte intressant när de härmar wow och inte vågar. Hoppas att de fattar nu att wow gjorde sitt nu måste de göra deras vilket innebär att INTE härma wow för det finns redan !! utan att de kmr på nåt nytt så det blir intressant.

Vad är det som är för likt wow i swtor?

Det mesta. Grafiken. Stridsystemet. Klasserna. Kan väl sägas om många andra MMORPG's visserligen men man kan inte neka att SWTOR använder samma principer som WOW spelmekaniskt och grafiskt.

En bättre fråga är väl vad är det som INTE är likt WOW?

Inte det här igen... Ja, visst det är naturligt att jämföra med WoW för att det är det mest framgångsrika MMORPG'et, men WoW har samma spelmekanik som fanns innan det släpptes, grafikstil likaså.

Blir galen på att folk jämt ska jämföra med WoW på just de grunderna, WoW bygger på ett vinnande koncept vid dåtiden, dagens mmorpg håller kvar på samma koncept. Det är ett s.k. Cookie Cutter koncept, bara ett fåtal vågar gå ifrån det konceptet för att marknaden nuförtiden är väldigt mainstream, som samma sak gäller för musik/film..

Jo visst, jag brukar också propagera för att jämföra spel är en sak men att man ska se till spelets unika egenskaper också men grejen är den: Det ÄR verkligen för likt wow, snarlikt. Visst, WoW uppfann inte hjulet etc etc men swtor stirrar sig verkligen blint på hur WoW gjorde det hela. Det har samma skill tree som wow hade in i minsta detalj. Exakt lika lång gcd, skills som beter sig exakt likadant, samma taxisystem mellan zoner, warzones med exakt samma objektiv, snarlik crafting mer eller mindre, samma stil av instanserade raids etc vilket iofs inte är nytt i sig men prylen är den, det är VÄLDIGT tydligt att de inte siktade på att göra nästa stora sak utan en uppgradering på Allt som WoW gjorde. Ta det från nån som fortfarande lirar det i brist på bättre. De har inte bara gått efter cookie cutter modellen som t.ex. Rift gjorde; de har kollat distinkt på hur WoW gjorde saker och det märks i varenda litet aspekt i spelet. Den pryl de däremot underskjutit med är att spelet är på tok för instanserat. WoW med snart ett decennium på nacken ger iaf känslan av en stor värld. Swtor känns fortfarande som en serie instanser.

Förutom companions, dialogsystemet och crew skills är det väldigt lite spelet har att skylta med som faktiskt lägger till nåt nytt till genren. Jag tror knappast spelet floppade för att det var dåligt eller hade en alldeels för oresonlig betalningsplan. Det floppade för att det var för mycket av samma gamla med en fan base som bankat huvudet mot väggen och lallat högljutt varje gång någon påpekade att det var just väldigt likt Det där spelet ingen ville nämna vid namn. Så när spelet sen vid launch funkade precis som WoW, gissa vad som hände?

Medlem
Skrivet av Sandman666:

Jag älskade KOTOR-spelen och om detta ens är i närheten så kan jag tänka mig att spela lite SWOTOR. För övrigt skyr jag allt vad MMO står för, inget för mig.

Kan man spela det som single-player (fast online) och bara köra story?

Jag körde nog till lvl 30 eller så på två karaktärer och var mest ute efter SP delen av det hela. Det går verkligen inte att jämföra med kvalitén i KOTOR dessvärre. Dock ska jag väl inte säga att det är dåligt, det kan vara underhållande till och från.

Det största problemet tyckte jag var att det fanns för mycket dötid och grind i spelet. Något som jag aldrig gillat i MMOs. Men det kan vara värt att pröva en månad för att se om du gillar det.

Gillar det står limited access på character creation choices, skulle vilja påstå spelets character creator harvarit extremt limited access sedan det släppts. Förmodligen har de väl jobbat på det här minst sedan de tankade totalt med 1.3 miljoner subs, och det med mycket generöst paddande från deras egna sida.

Medlem

Jag tyckte spelet var riktigt bra det som ja störde mig på var att de gjort ett knöligt socialt interface.

De skulle haft något sätt att lägga til vänner med typ real id.
Att behöva lägga till varje kompis alla karaktärer på alla sina egna karaktärer gjorde att man ofta inte såg vilka som var online och det känndes därför tomt online.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

Dom hade behövt mer känsla av att man spelar ett MMO och inte ett singleplayer spel med andra spelare.

Inaktiv
Skrivet av PerfectCrime:
Skrivet av Lurid:

De/dem, om du inte vet vilken du ska använda, kör med 'dom'.

Blir galen på felanvändandet.

Håller med dig x 1000.
FZ:s forum är av någon anledning översvämmat av ovan nämnda styggelse. För att inte tala om alla förbannade särskrivningar som gör att man vill klösa ögonen ur sig.

Förresten, väl skrivet av *bloodflowers* ! Både innehåll och språk

/ Språkpolisen

Lärarna bör bli bättre att lära ut när det gäller de/dem/dom. Har läst svenska på högstadiet och A,B och C på gymnasiet men inte en enda lektion har vi lärt oss att använda de/dem.

Medlem

LOL!

Guild Wars 2 > Star Wars The Old Republic


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av PerfectCrime:
Skrivet av Lurid:

De/dem, om du inte vet vilken du ska använda, kör med 'dom'.

Blir galen på felanvändandet.

Håller med dig x 1000.
FZ:s forum är av någon anledning översvämmat av ovan nämnda styggelse. För att inte tala om alla förbannade särskrivningar som gör att man vill klösa ögonen ur sig.

Förresten, väl skrivet av *bloodflowers* ! Både innehåll och språk

/ Språkpolisen

Lärarna bör bli bättre att lära ut när det gäller de/dem/dom. Har läst svenska på högstadiet och A,B och C på gymnasiet men inte en enda lektion har vi lärt oss att använda de/dem.

Okej. Det är alltid trist när undervisningen brister i kvalitet. Och självklart inte bara på språkområdet. Man betalar ju trots allt skatt...


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Jätte rolligt att folk tycker om att rätta när folk stavar och skriver fel. Nog om off topic.

Slå hål på wow VS SWTOR

Wow är stört och har varit störst i MMO världen ett bra tag, där av naturligt att jämföra.
Ta FPS, alla nya FPS jämförs med BF/COD i kvalité och utbud, varför? JO de är störst nu, det fanns mängd med FPS innan cod och BF men de är de som jämförs. Så.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Luciphear:

Ogillar P2P, men även F2P. Föredrar Guild Wars stilen. B2P.
Köp spelet - sen är det bara fritt fram att spela.

Fast vi lär ju se hur länge GW2 håller också innan det börjar dala neråt.

Efter vad jag har testat så är det mycket mer intressantare än vad WoW är och jag tror att det riktar mer mot att dala uppåt än neråt. Eftersom att dem inte har månadskostnad, vilket jag tror många spelare gillar att dem inte har !

Jag väntar fortfarande på ett mer advancerat MMO som inte är WoW. När dem börjar göra det mer inlevelse fullt och använder sig av NPC'erna till mer än questgiving då kanske det börjar bli något. NPC'er som faktiskt rör på sig istället för att bara stå där. Sen är ett bra dialog system bra istället för WoW's "For the Horde !" och sen en massa text som ingen bryr sig om.

Medlem

Jag är besviken.
Inte tillräckligt många "vad var det jag sa! Visste det skulle hända redan innan WoW släpptes" kommentarer

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av PerfectCrime:
Skrivet av Lurid:

De/dem, om du inte vet vilken du ska använda, kör med 'dom'.

Blir galen på felanvändandet.

Håller med dig x 1000.
FZ:s forum är av någon anledning översvämmat av ovan nämnda styggelse. För att inte tala om alla förbannade särskrivningar som gör att man vill klösa ögonen ur sig.

Förresten, väl skrivet av *bloodflowers* ! Både innehåll och språk

/ Språkpolisen

Lärarna bör bli bättre att lära ut när det gäller de/dem/dom. Har läst svenska på högstadiet och A,B och C på gymnasiet men inte en enda lektion har vi lärt oss att använda de/dem.

Lärarna vet inte hur man använder de/dem/dom

Medlem

Läser mycket om folk som klagar på att spel blir Free to Play, och hotar då med att sluta spela om de inte får betala för att sedan hoppa tillbaka till World of Warcraft.

Vadå? Förväntar dom sig att de ska träffa på bättre spelare i World of Warcraft bara för att man betalar för det? Oddsen att SWToR har bättre spelare även när det blir Free to Play är fortfarande högre...

Från vad jag upplevt så är World of Warcraft fullt av idioter. Idioter som betalar.

Medlem

Visste att det skulle bli f2p förr eller senare

Medlem
Skrivet av PerfectCrime:
Skrivet av Lurid:

De/dem, om du inte vet vilken du ska använda, kör med 'dom'.

Blir galen på felanvändandet.

Håller med dig x 1000.
FZ:s forum är av någon anledning översvämmat av ovan nämnda styggelse. För att inte tala om alla förbannade särskrivningar som gör att man vill klösa ögonen ur sig.

Förresten, väl skrivet av *bloodflowers* ! Både innehåll och språk

/ Språkpolisen

Håller med!

Det tål att upprepas, det är därför jag citerar er.

Medlem
Skrivet av Msiden:

Dom som skapade SW:TOR trodde att det skulle räcka med att spelet heter STARWARS och kopiera lite andra spel fast med sjukt mycket mindre innehåll.. Spelet är väl kul några dagar eller någon vecka tills man står där och inte har något roligt att göra

Det som fick mig att aldrig köpa SW:TOR var att lightsabers inte högg av kroppsdelar, Man står och slår med den som om det vore ett baseboll trä. Sen skjuter man laser som gör lika ont som pellets pistoler.. Känns som vilket annat mmorpg som helst fast med sjukt svaga framtids vapen

Så du menar bara för att det är framtid bör alla vapen vara så kraftiga så man one hitar varenda mobb i hela spelet?
Ja det blir säkerligen mycket bättre så...

Svåraste bossen död efter 1 slag då det träffade honom på mitten. Så klart! Rolig raid osv..

Lägg märke till min sarkasm här och tänk lite nästa gång innan du skriver något.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Läser mycket om folk som klagar på att spel blir Free to Play, och hotar då med att sluta spela om de inte får betala för att sedan hoppa tillbaka till World of Warcraft.

Vadå? Förväntar dom sig att de ska träffa på bättre spelare i World of Warcraft bara för att man betalar för det? Oddsen att SWToR har bättre spelare även när det blir Free to Play är fortfarande högre...

Från vad jag upplevt så är World of Warcraft fullt av idioter. Idioter som betalar.

Anledningen till att jag inte gillar F2P är att det OFTA blir P2W särskilt när EA är inblandat och då finner jag det bättre och mer pålitligt att ha en fast månadskostnad istället för att kanske betala lite mindre men någon gång ibland, t.ex så betalar man 150 kr i månaden eller så finns det en store med grejer i som är lite billigare och så tänker man sig inte för eller blir mer eller mindre tvingad att köpa saker ifrån storen för att hålla måttet i PvE/PvP och det kan bli farligt mycket dyrare än 150kr i månaden om t.ex ett item kostar 50 kr och man tänkte "Det kostar inte så mycket jag kan köpa det" tänker man så 4 gånger på en månad så är man uppe i 200 kr.

Min åsikt är helt enkelt att jag hellre ger 150 kr och får tillgång till allt än att ge 150 kr i månaden och måste köpa vissa saker eller måste köpa allt utan någon månadskostnad. Hoppas ni förstår min wall of text och som sagt, jag har ingenting emot F2P men det blir lätt P2W och då är det inte kul längre.

Medlem
Skrivet av criticalfailure:
Skrivet av Purre:
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

För likt WOW. Inte intressant när de härmar wow och inte vågar. Hoppas att de fattar nu att wow gjorde sitt nu måste de göra deras vilket innebär att INTE härma wow för det finns redan !! utan att de kmr på nåt nytt så det blir intressant.

Vad är det som är för likt wow i swtor?

Det mesta. Grafiken. Stridsystemet. Klasserna. Kan väl sägas om många andra MMORPG's visserligen men man kan inte neka att SWTOR använder samma principer som WOW spelmekaniskt och grafiskt.

En bättre fråga är väl vad är det som INTE är likt WOW?

Grafiken är väl inte lik wow på något sätt, grafiken i SWTOR är ju mer eller mindre cel shaded.

Stridssystem, smuggler/imperialagent? Det första MMO:et jag sett som använt ett cover system. Striderna är dessutom (minst)10 gånger så dynamiska som i WoW.

Klasserna? Hur tänkte du nu? Att SWTOR har healers, tanks och DPS? WoW var nämligen inte först med det heller och när du tittar på klasserna så förstår jag inte hur du kan jämföra en smuggler /imperial agent med någon klass ifrån wow, det närmaste man kommer en klass i wow och en klass i SWTOR är väl warrior och jediknight (Konstigt? Nej jag förstår inte heller hur en riddare från en sci-fi frenchise har vissa likheter med en riddare från en fantasy frenchise.)

Skriv svar