Tio miljoner exemplar sålda av Diablo 3

Medlem

Jag har köpt spelet men är inte nöjd, varit för mycket strul med online delen sedan var spelet inte lika beroendeframkallande som Diablo 2.

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Undra hur många av de 10 miljonerna som spelar idag?

Exactamundo! Dom flesta antar jag, såg fram emot månader av köttande och frågan är ju hur många som fortfarande lirar. Själv har jag inte ens orkat mig igenom det på normal så 400sek i sjön.

Medlem

de va kul första veckan, men det va verkligen för lite content och de va för lätt. såg fram emot detta spel och hoppades verkligen på att det skulle bli en värdig ersättare till tvåan, men de vart det knappast. nu blir det väl att vänta på starcraft 2 modden utav D2, kan bli lite häftigt kanske

phi
Medlem

Har kört igenom det på Inferno med en barbar men har svårt att se mig själv börja om med en ny karaktär. Redan på Hell så började jag tröttna på spelet och spelets brister blev allt mer uppenbara.

Inferno kändes mest som ett tvång att klara av så att man kunde bli klar med "skiten" och lägga spelet på is tills pvp släpps. Men uppriktigt sagt så tror jag inte att jag kommer börja spela D3 igen då heller.

Det är helt enkelt inget roligt spel längre. 3000 kr (köpte ett CE åt mig själv och mina syskon) och 100 timmars speltid senare så är det svårt att säga att det var värt tiden och pengarna.

Medlem
Skrivet av Malmbah:

AH förstör rätt mycket,

Årets understatement.

Medlem

Vad var syftet med ah när de införde det? Om nån vet.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

ett ganska så skitspel eller rättare sagt ett meh spel.

Medlem

10 miljoner ex av ett börsprogram? Inte illa alls.

phi
Medlem
Skrivet av IceMan:

Vad var syftet med ah när de införde det? Om nån vet.

Tjäna pengar. Som med allt annat.

Medlem

Kortfattat: Besvikelse.

Man såg redan under early beta att D3 skulle bli dåligt, saker som gjorde D2 bra och som ökade replayability var inlagda och på tal om, men togs bort. Stort exempel är runor.
Även om jag hade på känn att standarden hade sjunkit så var jag hypad nog att köpa spelet, totalt har jag dock nu inte spelat mer än ca 40 timmar, grindat en del Inferno med både sorc barb och demonhunter och inget ger mig någon spelglädje. Sättet Inferno svårighetsgraden är uppbyggd på är tråkig och mer straffande än ökat svårt.

Under senaste åren så har Blizzard gått ifrån att vara "The game company" som bara hade garanterade köp och man viste att man skulle få kvalitet, till att bli ett "Nja".
Orginalspelen som vanilla WoW och D1 samt D2 var så så grymma, men med alla expansioner som kom till WoW så blev det bara sämre och sämre ju fler de släppte.
Kanske är orsaken till detta att de nu går som Activision Blizzard, eller kanske är orsaken att de som skapade dessa grymma titlar inte fick jobba vidare med dem, utan helt andra människor gjorde expansionerna till WoW och samma story med D3.

Jag skyller iaf. på termen "Casual gamer", att spel ska skapas så att "alla" kan spela dem, så företagen tjänar så mycket pengar som möjligt.

Det finns en anledning till varför så många koreaner fick pengar tillbaka för spelet, och jag önskar även att jag var en av dem.

Medlem

Nöjd med mitt köp? Om man slår ut tiden jag spelat mot kostnaden är det helt klart ett vettigt köp.

Tyvärr hade jag liksom många andra kanske för höga förväntningar på spelet och blev besviken. Diablo 3 är ett okej spel, inte mer. Det är snyggtpå ytan men spelet saknar djup och kvalite. Det är som att köpa en Porsche med en Fiat motor.

Klarat SC på Inferno med 2 chars men tänker inte testa HC förräns servrarna blir stabila. Spelet ligger nu på hyllan och samlar damm i väntan på patcher. Tror inte jag är ensam om att känna såhär.

Medlem

Min besvikelse på spelet lär inte kunna patchas bort, helt ok första varvet men sen försvann spel-lusten. Jag köper och säljer i ah nu bara, tyvärr roligare än själva spelet.

Medlem

Bästa spelet som någonsin gjorts!

Folk som inte klarat diablo inf kan inte uttala sig om spelet. Allt innan inf är "uppvärmning". Tog mig runt 80 timmar med min wiz att mörda diablo på inferno.

Känns dock som att det var lite väl lätt ändå. Nu saknas content när man tagit gjort 100% :/

Medlem

Tre veckors spelande får man ändå se som valuta för pengarna. Möjligen börjar jag spela igen när world pvp implementeras om jag inte ligger för långt under allt folk som gearat upp sig på RMAH, för det tar jag inte i med tång.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag gillar spelet. Jag hade dock hellre sett ett schysst LAN-stöd än ett AH, och självfallet är online-kravet lite drygt men det är ändå någonting jag kan förstå mig på varför det finns och köpa förklaringen till.

Medlem

Tyckte att det var ett riktigt dåligt spel. Jag hoppade på "the bandwagon" eftersom det var så hypat. Och jag ångrar att jag wastade pengarna på det. Fick inte ut något av det spelet.

Medlem

Försökte verkligen älska d3, men eftersom spelet flöt oerhört trögt på mitt system o eftersom rmah och att banorna var i princip 100% lika vid varje genomspel förstörde all känsla. Dött spel för mig. Tyvärr d2 var amazing men d3 är fan värdelöst. När arena kommer igång kommer det bli ännu sämre om de kör på samma mechanic som finns i spelet nu. Jag menar +200% crit dmg liksom hit hit, insta death. Gud så skoj...

Medlem

Äsch vilket gnäll. Om du orkat scroll'a ner hela vägen hit vill jag slänga in en kommentar och berätta att Diablo 3 är ett grymt spel. Skapa en gammal hederlig LAN-fest med 3 av dina polare och köp ett flak öl och lite pizza så kommer ni GARANTERAT ha roligare än ni någonsin haft med Diablo!

Om du inte gillar att köpa din utrustning av andra spelare så visar du helt enkelt lite självkontroll och håller dig borta från Auction House.

Och strunta i alla tummar ner detta inlägg kommer få, för jag vågar vara stolt över att vara mainstream.

Medlem

hahaha, sant Daemonhorde.
Jag ser det framför mig, en Demonhunter med guided arrow och passive som ökar crit% sålänge du inte crittar. Bara campa i 30 sekunder, sedan skjuta utanför skärmen tills dina pilar träffar något, instant kill på det mesta.

Medlem

Måste bara skriva en kommentar till detta. Köpte spelet och antog att det skulle vara lika roligt som D2 men fyfan. Att bygga ett spel som i princip totalt kretsar kring ett broken AH system är fan ett misstag som jag hoppas kommer stå Blizzard dyrt.

Är uppriktigt förbannad på vad Blizzard gjort med spelserien Diablo 3. Får hoppas att många spelare hoppar av så fort som möjligt så Blizzard inser att vi spelare inte tar vilken skit som helst.

De som är intresserade av PvP aspeketen bör kolla in det svenskutvecklade Bloodline Champions!
Hög skill och väldigt väldigt rättvist. Tar ett tag att komma in i men blir väldigt roligt och utmanande. Inte för spelare som vill att allt ska gå lätt!

Vill ni spela ett bra ARPG kan jag rekommendera PoE som just nu är i closed beta! Mycket roligt och har en del innovativa ideer! Kommer om ett tag gå in i Open Beta! Har haft mycket roligt med min bror i det spelet!

Inaktiv
Skrivet av drawlz:

Älskar verkligen FZ. Alla bashar D3, om någon säger att dom gillar det så blir det dislike direkt.

Ni är fan söta.

Det är väl därför man har tumme upp och ner? Man röstar upp dom inläggen man gillar och ogillar?

Men jag håller med dig!

Medlem
Skrivet av drawlz:

Älskar verkligen FZ. Alla bashar D3, om någon säger att dom gillar det så blir det dislike direkt.

Ni är fan söta.

det försökte jag säga förra veckan. Slutade med att jag fick -20. Så folk på fz är rätt knepiga.

Medlem

Om dom gör en expansion så kan man hoppas att dom förbättrar mycket av spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har fortfarande att klara normal, men får tvinga mig att spela spelet

Anser dock inte man kan klaga på casual-spelare. Inte riktigt så man kan tvinga folk att vara core/hardcore. Företagen tar besluten så skyll på dem.

Om nu Blizzard kunde sluta löjla sig och göra ett vettigt och riktigt WC4 som helt skiter i WoW så hade jag varit glad

Medlem

Har du köpt Diablo 3 och är du i sådana fall nöjd med ditt köp?

Har köpt, inte alls nöjd. Det va kul de första dagarna.

Inaktiv

Älskar spelet och sitter och spelar timmar hela dagarna långa, jag och en polare. Resten av polarna har slutat och vi förstår inte varför, denna grind fanns ju i Diablo 2 med.

Och nu till det roliga, till er som säger er ha klarat spelet. Ni har inte klarat spelet förrens ni kan plocka elite-pack på akt2+3 samt plockat Diablo på Inferno solo. Allt annat räknas inte i "Klarat spelet" sammanhang.

Jag har klarat spelet, men spelar som fan ändå.

Medlem

Hade som alla andra sett fram emot det i flera år. Polarna och jag hade ett 4 dagars D3 Lan samma helg som det släpptes. Har knappt rört det efter den helgen. Avinstallerat och ligger och samlar damm i nån låda nu.

Det var ju kul när man först tog sig igenom det, men sen blev ju allt bara repetition, och det tror jag gör att många tröttnade. Snyggt spel helt klart, men höll inte i längden.

Nu lägger vi tummarna på Guild Wars 2!

Medlem

är mycket nöjd med D3. verje dag blir det en timme eller 2.


signatur

🐖💨💩

Medlem

Kändes som inget funkade som man ville. Om man spelade med sina vänner på normal va det alldeles för enkelt, Sen blev det mycket svårt på den andra svårighetsgraden, och tredje också som tvingade dig att köpa saker från. AH annars kunde du nästan bli one hittad. Spelet kräver inga skills, bara gear som man nästan inte kan grinda till för alla drops SöG, utan måste gå in och köpa på AH. Sen så var det ingen PVP häller, vilket var en stor besvikelse. Och sen ser jag inte det roliga i att spela igenom samma spel 4 gånger, klarade nightmare sen var jag redigt trött på spelet.

Medlem

Vad förväntade sig folk? De flesta som frälstes in i Diablo 2 var ungdomar och nördar, om man åldras 10 år och inte har nostalgifaktorn när man spelar igenom uppföljaren lär man inte njuta av det till samma grad. Spelet är skitbra, att vissa säger att de slutade spela på "Inferno" för att de tyckte det blev för tråkigt känner jag att en majoritet antingen är (1) missnöjda med motståndet eller (2) helt enkelt hade kört spelet för mycket fram tills dess. Diablo 3 hade jag till exempel skitkul med, Diablo 2 har jag också haft roligt med men flytet i Diablo 3 och fiendeuppbådet var roligare för att inte snacka om mumma för ögonen då, älskar verkligen Blizzards designteam.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

123
Skriv svar