Troféer nu i Metal Gear Solid 4

Robot
Troféer nu i Metal Gear Solid 4

Spelet släpptes för tidigt för att få Sonys Trophy-system implementerat. Nu, en halv konsolgeneration senare kan du bada i bragdmedaljer.

#metal-gear-solid-4-guns-of-the-patriots, #konami


Inaktiv
Troféer nu i Metal Gear Solid 4

Achievements och Troféer bevisar inte ett dugg och borde försvinna från spelen.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Achievements och Troféer bevisar inte ett dugg och borde försvinna från spelen.

De bevisar väl att man gjort vissa specifika saker i spel, sen huruvida man gillar det eller ej är ju en annan femma.

På tal om MGS4, har de möjligtvis patchat det så att man inte behöver installera om spelet varje gång man ska varva det?
Som jag minns det fick man installera ett antal gig varje kapitel, och när man startade om spelet skedde samma sak igen.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Achievements och Troféer bevisar inte ett dugg och borde försvinna från spelen.

Oj vad jag inte håller med dig. Just Trophys/Achievements gör ju att man kanske tar och spelar om gamla titlar man har för att få ju 100% avklarat istället för att dom spelas igenom en gång och sen bara samlar damm i hyllan.

MGS4 spelade jag igenom några gånger när jag köpte det och spelade även sjukt mycket multiplayer i det. Tyvärr så kommer jag inte längre förbi startmenyn pga en liten repa på skivan. Så blir nog ingen trophy-hunt för min del.


signatur
Medlem

Mitt hjärta...

Medlem

Achievments har jag stött på först och mest i flashspel så jag förknippar dom alltid med lättsammare skoj/flams-gratisspel.
Inget fel alls, men drar ner på eventuell seriös ton i köpspel. (om de nu inte är just skoj/flams-spel).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Achievments är väll kul och jobbigt. För det är kul när dom trillar in men det är sen när du ska få dom där "jobbiga" kan var ett riktigt helvete >_<. Men det är ju kul för dom som vill ha gör det där lilla extra :).

Medlem

Antar att det gäller att spela spelet från början. På samma sätt som andra titlar fått trophy-stöd genom uppdatering(Uncharted, GTA IV).

Annars går det att komma åt trophies som egentligen inte gjorts, genom import av sparfiler. Har för mig att det är anledningen i de två andra spelen jag nämner.

Trevligt tycker jag det är, samtidigt som det är svårt att släppa jakten på trophies, ger det ett mervärde i spelandet i min mening.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Achievements och Troféer bevisar inte ett dugg och borde försvinna från spelen.

De flesta som spelar spel gör det för att få utmaningar och uppnå mål, där till exempel att klara spelet kan vara ett sådant mål. De vill ha utmaningar när de spelar, och trofer är just sådana utmaningar som tillför extra värde till spelet eftersom de ofta tillför mer mål att klara. Vissa spel kan få en att vilja spela spelet ytterligare om troféerna är bra utformade just för att det blir extra roligt att klara av dem. Om man tycker att något sådant bör försvinna från spel har man verkligen inte förstått syftet med dem. Om man inte gillar troféerna är det ju bara att bortse ifrån dem så vad är problemet?

Avstängd
Skrivet av Pierre Bergendahl:
Skrivet av showerguy:

Achievements och Troféer bevisar inte ett dugg och borde försvinna från spelen.

Oj vad jag inte håller med dig. Just Trophys/Achievements gör ju att man kanske tar och spelar om gamla titlar man har för att få ju 100% avklarat istället för att dom spelas igenom en gång och sen bara samlar damm i hyllan.

MGS4 spelade jag igenom några gånger när jag köpte det och spelade även sjukt mycket multiplayer i det. Tyvärr så kommer jag inte längre förbi startmenyn pga en liten repa på skivan. Så blir nog ingen trophy-hunt för min del.

Tänkte bara ge dig ett litet tips där med skivan. Prova att smeta in den med kethup som du gnuggar bort med en trasa. Vill inte det sig så kan du prova med tandkräm.

Det kan fungera eftersom att skivan är täck i ett "tjockt" skyddande lager med ett plastmaterial, som man kan slipa ner lite för att rädda datan. Datan kan inte läsas eftersom att det uppstår reflexer när den försöker läsa skivan där det är en repa.

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av showerguy:

Achievements och Troféer bevisar inte ett dugg och borde försvinna från spelen.

De bevisar väl att man gjort vissa specifika saker i spel, sen huruvida man gillar det eller ej är ju en annan femma.

På tal om MGS4, har de möjligtvis patchat det så att man inte behöver installera om spelet varje gång man ska varva det?
Som jag minns det fick man installera ett antal gig varje kapitel, och när man startade om spelet skedde samma sak igen.

Körde nyss igång uppdateringen, och enligt "patch notes" så finns det numera full installation. Uppdateringen tar också bort multiplayer menyn eftersom MGS online har/ska läggas ner.

Medlem
Skrivet av Killbom:
Skrivet av Pierre Bergendahl:
Skrivet av showerguy:

Achievements och Troféer bevisar inte ett dugg och borde försvinna från spelen.

Oj vad jag inte håller med dig. Just Trophys/Achievements gör ju att man kanske tar och spelar om gamla titlar man har för att få ju 100% avklarat istället för att dom spelas igenom en gång och sen bara samlar damm i hyllan.

MGS4 spelade jag igenom några gånger när jag köpte det och spelade även sjukt mycket multiplayer i det. Tyvärr så kommer jag inte längre förbi startmenyn pga en liten repa på skivan. Så blir nog ingen trophy-hunt för min del.

Tänkte bara ge dig ett litet tips där med skivan. Prova att smeta in den med kethup som du gnuggar bort med en trasa. Vill inte det sig så kan du prova med tandkräm.

Det kan fungera eftersom att skivan är täck i ett "tjockt" skyddande lager med ett plastmaterial, som man kan slipa ner lite för att rädda datan. Datan kan inte läsas eftersom att det uppstår reflexer när den försöker läsa skivan där det är en repa.

Okej, får testa det, har inget att förlora direkt


signatur
Medlem

Nä jag spelade igenom det tre gånger när det begav sig. Det får räcka tror jag.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Nä jag spelade igenom det tre gånger när det begav sig. Det får räcka tror jag.

Jag säger detsamma, det ska inte behöva ta 4 år för dem att slänga in lite trophies när GTA IV kom ut tidigare än så och släppte det bara inom några månader.

Medlem

Hehe, kanske ska ta och spela lite MGS4, det har inte fått någon speltid trots att det förtjänar det :S


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Pierre Bergendahl:
Skrivet av showerguy:

Achievements och Troféer bevisar inte ett dugg och borde försvinna från spelen.

Oj vad jag inte håller med dig. Just Trophys/Achievements gör ju att man kanske tar och spelar om gamla titlar man har för att få ju 100% avklarat istället för att dom spelas igenom en gång och sen bara samlar damm i hyllan.

MGS4 spelade jag igenom några gånger när jag köpte det och spelade även sjukt mycket multiplayer i det. Tyvärr så kommer jag inte längre förbi startmenyn pga en liten repa på skivan. Så blir nog ingen trophy-hunt för min del.

Jag är av blandade åsikter när det kommer till detta. Avskyr när det poppar upp achievements när man tex hoppar första gången. Det borde vara bedrifter och svåra saker så att det känns mer belönande

Medlem

Äntligen! Det tog sin tid, men den som väntar på något gott...

1
Skriv svar