Rykte: Valve utvecklar Source 2
Source är fortfarande den snyggaste motorn. Unreal är så plastig. Har höga förväntningar på Source 2. Kanske är det dags för en grafikrevolution igen, Valve!
Troligen inte bara en grafik revolution. Source va den första motorn som hade fysik som gick att interagera med. Håller tummarna för full förstörelse och synkroniserad spelvärld. Dvs. bättre motor än den sketna Frostbite 2
Då kan väl du sätta dig och koda en bättre motor än FB2 då. Kan du leverera i eftermiddag? Ikväll?
Jag har länge trott att HL3 släpps i samband med en ny grafikmotor. Och eftersom HL3 troligtvis kommer bli portat till konsol så blir det nog först med nästa konsol generation. Detta är ju inget negativt då ett släpp med nuvarande motor inte skulle ge den omg-wow-I-shitmypants-nerdgasm som HL1 och HL2 gjorde...Den som väntar på något gott...
MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|
Jag har länge trott att HL3 släpps i samband med en ny grafikmotor. Och eftersom HL3 troligtvis kommer bli portat till konsol så blir det nog först med nästa konsol generation. Detta är ju inget negativt då ett släpp med nuvarande motor inte skulle ge den omg-wow-I-shitmypants-nerdgasm som HL1 och HL2 gjorde...Den som väntar på något gott...
HL1 var fruktanstvärt fult när det kom
HL2 imponerade med bra texturer och fysik plus att de bytte miljö.
Source är fortfarande den snyggaste motorn. Unreal är så plastig. Har höga förväntningar på Source 2. Kanske är det dags för en grafikrevolution igen, Valve!
Troligen inte bara en grafik revolution. Source va den första motorn som hade fysik som gick att interagera med. Håller tummarna för full förstörelse och synkroniserad spelvärld. Dvs. bättre motor än den sketna Frostbite 2
Då kan väl du sätta dig och koda en bättre motor än FB2 då. Kan du leverera i eftermiddag? Ikväll?
Kan jag troligen göra. Men inte på en dag. Tar ett tag att göra det helt själv.
Tro det eller ej men Frostbite är inte gjord för att vara innovativ. Den är gjord för att spara så mycket serverkraft som möjligt. Dvs. Skippa massa saker. Och det inkluderar objekt synkroniseringen, updaterings frekvens och massa annat som du troligen aldrig kommer att märka.
Idono. That's me!
Jag har länge trott att HL3 släpps i samband med en ny grafikmotor. Och eftersom HL3 troligtvis kommer bli portat till konsol så blir det nog först med nästa konsol generation. Detta är ju inget negativt då ett släpp med nuvarande motor inte skulle ge den omg-wow-I-shitmypants-nerdgasm som HL1 och HL2 gjorde...Den som väntar på något gott...
HL1 var fruktanstvärt fult när det kom
HL2 imponerade med bra texturer och fysik plus att de bytte miljö.
Rappakalja, HL1 var inte alls fruktansvärt fult när det kom 98, jämför det mot Heretic II, Shogo och SiN.
Ps, det enda som kan tyckas vara snyggare var Unreal, det är iofs en smaksak.
Nämen!
Jag har länge trott att HL3 släpps i samband med en ny grafikmotor. Och eftersom HL3 troligtvis kommer bli portat till konsol så blir det nog först med nästa konsol generation. Detta är ju inget negativt då ett släpp med nuvarande motor inte skulle ge den omg-wow-I-shitmypants-nerdgasm som HL1 och HL2 gjorde...Den som väntar på något gott...
HL1 var fruktanstvärt fult när det kom
HL2 imponerade med bra texturer och fysik plus att de bytte miljö.
Rappakalja, HL1 var inte alls fruktansvärt fult när det kom 98, jämför det mot Heretic II, Shogo och SiN.
Ps, det enda som kan tyckas vara snyggare var Unreal, det är iofs en smaksak.
Minns inte exakt vad som kom ut men även Thief 1 såg bättre ut eftersom de la i alla fall in skuggor in i spelen. HL1 texturerna ser ut som smetade färger utan någon vidare design.
Source är fortfarande den snyggaste motorn. Unreal är så plastig. Har höga förväntningar på Source 2. Kanske är det dags för en grafikrevolution igen, Valve!
Troligen inte bara en grafik revolution. Source va den första motorn som hade fysik som gick att interagera med. Håller tummarna för full förstörelse och synkroniserad spelvärld. Dvs. bättre motor än den sketna Frostbite 2
Då kan väl du sätta dig och koda en bättre motor än FB2 då. Kan du leverera i eftermiddag? Ikväll?
Kan jag troligen göra. Men inte på en dag. Tar ett tag att göra det helt själv.
Tro det eller ej men Frostbite är inte gjord för att vara innovativ. Den är gjord för att spara så mycket serverkraft som möjligt. Dvs. Skippa massa saker. Och det inkluderar objekt synkroniseringen, updaterings frekvens och massa annat som du troligen aldrig kommer att märka.
Jag tycker ändå att FB2 är den bästa motorn av alla just nu, den känns mest komplett på något sätt. Sedan kan jag tycka att det är en sund utgångspunkt att vilja spara så mycket serverkraft som möjligt, även om jag förstår vad du är ute efter här.
Du verkar ju ha koll så då passar jag på att fråga: jag har märkt att när man blir beskjuten i bf3 och side-steppar runt ett hörn så blir man liksom fortfarande träffad kort efter att man hamnat bakom skydd. Känns som nåt lagg som jag inte kan sätta finget på men har inte upplevt det i andra spel. Handlar detta om synkroniseringen som du pratar om?
Source är fortfarande den snyggaste motorn. Unreal är så plastig. Har höga förväntningar på Source 2. Kanske är det dags för en grafikrevolution igen, Valve!
Troligen inte bara en grafik revolution. Source va den första motorn som hade fysik som gick att interagera med. Håller tummarna för full förstörelse och synkroniserad spelvärld. Dvs. bättre motor än den sketna Frostbite 2
Då kan väl du sätta dig och koda en bättre motor än FB2 då. Kan du leverera i eftermiddag? Ikväll?
Kan jag troligen göra. Men inte på en dag. Tar ett tag att göra det helt själv.
Tro det eller ej men Frostbite är inte gjord för att vara innovativ. Den är gjord för att spara så mycket serverkraft som möjligt. Dvs. Skippa massa saker. Och det inkluderar objekt synkroniseringen, updaterings frekvens och massa annat som du troligen aldrig kommer att märka.
Jag tycker ändå att FB2 är den bästa motorn av alla just nu, den känns mest komplett på något sätt. Sedan kan jag tycka att det är en sund utgångspunkt att vilja spara så mycket serverkraft som möjligt, även om jag förstår vad du är ute efter här.
Du verkar ju ha koll så då passar jag på att fråga: jag har märkt att när man blir beskjuten i bf3 och side-steppar runt ett hörn så blir man liksom fortfarande träffad kort efter att man hamnat bakom skydd. Känns som nåt lagg som jag inte kan sätta finget på men har inte upplevt det i andra spel. Handlar detta om synkroniseringen som du pratar om?
Delvist ja, men det är mer en delay från deras dåliga nätkod. Det är mer skapat av lagg kompensations koden. Det finns i dem flesta spelen men det har bara varit P2P multiplayer som det varit mest märkbart på. Source Motorn använder med det men det är knappast lika märkbart då det är bra gjort. För ett spel som kör med dedikerade servrar så är det sjuuukt jävla dålig att ha så mycket delay i spelet.
Synkroniseringen jag pratar om är hur objekt i spelet aldrig är på samma plats på alla spelares datorer. Har du någonsin undrat varför folk kan skjuta dig genom vissa objekt då du inte ser dem? Well det beror på att på deras skärm så finns dem inte där. Objekt så som tunnor lådor och sånt är väldigt viktigt i vilket spel som helst. Men Frostbite motorn skiter fullständigt i sånt för att spara på server kraft och på nät linans kapacitet. Det är faktiskt inte frågan om att det inte finns serverkraft eller nog med bandbredd. Utan att EA tjänar mer pengar på mindre användning av både serverkraft och bandbredds användning.
Synkronisering är ett brett uttryck. Och jag menar inte enbart synkronisering av objekt. Utan mycket mer.
Håller dock inte med om att Frostbite 2 är komplett. Motorn är sjukt instabil jämfört med många andra. Har aldrig sett så många buggar i ett spel som kör en helt ny motor. Då snackar vi verkligen Alpha build. Jag räknade över 5 olika krashar vid launche, fysik buggar som får Newton att vända sig i graven av skratt. För ett spel som kostade över $100 miljoner är det verkligen skrattretande dåligt i jämförelse med Cryengine, Rage motorn och andra motorer. Och innan du börjar om att motorn är väldigt olik så kan jag komma med att alla motorer är olika. Även om det finns förstörbarhet i Frostbite så är dem andra minst lika komplicerade och ändå 100 gånger mer stabila.
Idono. That's me!
Source är fortfarande den snyggaste motorn. Unreal är så plastig. Har höga förväntningar på Source 2. Kanske är det dags för en grafikrevolution igen, Valve!
Troligen inte bara en grafik revolution. Source va den första motorn som hade fysik som gick att interagera med. Håller tummarna för full förstörelse och synkroniserad spelvärld. Dvs. bättre motor än den sketna Frostbite 2
Då kan väl du sätta dig och koda en bättre motor än FB2 då. Kan du leverera i eftermiddag? Ikväll?
Kan jag troligen göra. Men inte på en dag. Tar ett tag att göra det helt själv.
Tro det eller ej men Frostbite är inte gjord för att vara innovativ. Den är gjord för att spara så mycket serverkraft som möjligt. Dvs. Skippa massa saker. Och det inkluderar objekt synkroniseringen, updaterings frekvens och massa annat som du troligen aldrig kommer att märka.
Jag tycker ändå att FB2 är den bästa motorn av alla just nu, den känns mest komplett på något sätt. Sedan kan jag tycka att det är en sund utgångspunkt att vilja spara så mycket serverkraft som möjligt, även om jag förstår vad du är ute efter här.
Du verkar ju ha koll så då passar jag på att fråga: jag har märkt att när man blir beskjuten i bf3 och side-steppar runt ett hörn så blir man liksom fortfarande träffad kort efter att man hamnat bakom skydd. Känns som nåt lagg som jag inte kan sätta finget på men har inte upplevt det i andra spel. Handlar detta om synkroniseringen som du pratar om?
Delvist ja, men det är mer en delay från deras dåliga nätkod. Det är mer skapat av lagg kompensations koden. Det finns i dem flesta spelen men det har bara varit P2P multiplayer som det varit mest märkbart på. Source Motorn använder med det men det är knappast lika märkbart då det är bra gjort. För ett spel som kör med dedikerade servrar så är det sjuuukt jävla dålig att ha så mycket delay i spelet.
Synkroniseringen jag pratar om är hur objekt i spelet aldrig är på samma plats på alla spelares datorer. Har du någonsin undrat varför folk kan skjuta dig genom vissa objekt då du inte ser dem? Well det beror på att på deras skärm så finns dem inte där. Objekt så som tunnor lådor och sånt är väldigt viktigt i vilket spel som helst. Men Frostbite motorn skiter fullständigt i sånt för att spara på server kraft och på nät linans kapacitet. Det är faktiskt inte frågan om att det inte finns serverkraft eller nog med bandbredd. Utan att EA tjänar mer pengar på mindre användning av både serverkraft och bandbredds användning.
Synkronisering är ett brett uttryck. Och jag menar inte enbart synkronisering av objekt. Utan mycket mer.
Håller dock inte med om att Frostbite 2 är komplett. Motorn är sjukt instabil jämfört med många andra. Har aldrig sett så många buggar i ett spel som kör en helt ny motor. Då snackar vi verkligen Alpha build. Jag räknade över 5 olika krashar vid launche, fysik buggar som får Newton att vända sig i graven av skratt. För ett spel som kostade över $100 miljoner är det verkligen skrattretande dåligt i jämförelse med Cryengine, Rage motorn och andra motorer. Och innan du börjar om att motorn är väldigt olik så kan jag komma med att alla motorer är olika. Även om det finns förstörbarhet i Frostbite så är dem andra minst lika komplicerade och ändå 100 gånger mer stabila.
Ok, tack för det svaret