Command & Conquer: Generals 2 byter riktning – blir free-to-play

Medlem

99% säkerhet att det blir Premium-konton (månadsvis kostnad) och "Gold coins"

Hurra för EA.
Tack för att ni tog något många hade väntat på och "took a dump on it"

Registretat mig för betan, så får se hur allt ser ut, när väl betan drar igång. men mina förhoppningar gick från skyhöga till botten tack vare en nyhet/video

Medlem

Antar att marknaden riktar sig till yngre spelare utan större ekonomisk möjlighet att köpa dagens spel.
Detta gör att F2P spelen ökar och säkert bra för vissa spel.
Men titlar som C&C kan bara inte bli bra med denna patetiska lösning. Man undrar var vuxna ska hitta riktiga spel.

Om det här fortsätter så blir det väldigt lite spelande i framtiden.
Först C&C 4 sedan detta. Suck ! Det EA gör är att de dödar ett bra spel för att tjäna på fattiga yngre spelare.
Men många av dem var ju inte med på den tiden när det gjordes bra spel utan en massa trams online som det är i dag.
Bedrövligt EA...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Ren och skär idioti! Dom vet iallafall hur man dödar en bra spelserie. Westwood Studios måste vända sig i graven!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

"Smakar det så kostar det", heter det ju.

Detta kostar inget, så enkel logik säger att det inte kommer smaka heller.

hoppas du egentligen inser att detta påstående inte har logisk anknytning

Medlem
Skrivet av Lurid:

Jag gissar att det blir ett Pay 2 Win.

Jag trodde iofs att vi hade kommit längre än och att förståelsen för F2P hade mognat mer än vad din kommentar ger intryck av vid det här laget.

Skrivet av Improved:

Till Digu21

Håll snatran din jävla kossa! AoEO är visst ett satans Pay to Win, din lilla råtta, är detta det ända språket du förstår?! Att man ska behöva skämma ut sig över ett publikt forum för att banka vett i folks pannor!

Skäms på dig som står up för djävulska spelutgivare som EA, hade du varit brevid mig så hade du fått värsta örfilen din ungjävel! För det är det ända språket ni idioter förstår, kolla bara på tex WoW, fitt casuals knullar spelet, dem whinar och har sig och så får dem som dem vill, blues har t.o.m gått ut och sagt det publik att om det är många som gråter efter saker så lyssnar dem på satans ungjävlarna.

Dra åt helvete med dig! Ja, och reportera detta inlägg bäst fan du vill, alla ni som "uppskattar" spel system som EoEO, det är ni som bidrag till att spel överlag blir bara sämre och sämre, snart har vi fan "facebook spel" överallt tack vare er!

Håll dig till din Nintedo Wii Digu21, din satans pajas!

Haha ha ha vilken jädrans rage-post xD


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Det bubblar upp så mycket hat inom mig mot EA så jag tror jag ska spricka. Dessa jävla korkade mördare av bra spelserier!

Sedan är min teori om hur det kommer att funka som sådan att:
- Det kommer bli ett kompetivt upplägg, alltså med fokus på PvP.
- För att tvinga spelare att endast köra multiplayer är singleplayer antingen sämst eller inte ens tillgängligt.
- Om nu singleplayer finns kommer man ändå behöva vara uppkopplad via Origin.
- Man startar med typ tre generaler, sedan finns det typ 15 till som är rankade efter pris, där den dyraste är den mest övermäktiga.
- Det finns säkert ett sorts "Commander-system" där spelaren tjänar XP varje runda och kan låsa upp nya uppgraderingar och enheter. Men för att ha en chans och inte behöva spela i 600 timmar för att låsa upp ett ynka litet skin till Crusader-tanken måste man spendera pengar.
- Spelet kommer vara anpassat efter en så stor skara spelare som möjligt, bara för att Kalle 8 år inte ska behöva lägga 30 min av sitt liv till att faktiskt lära sig spelet. Istället kommer alla C&C-veteraner pissas på och sitta som frågetecken inför det löjligt barnvänliga interfacet.

EDIT: Sedan efter en tid kommer en Premium-version släppas, där 80% av det faktiska spelinnehållet vad gäller kartor, lag och uppgraderingar finns, till ett "förmånligt" pris.

Medlem
Medlem

Jaha, det var det. Hade sett fram emot ett riktigt spel. Kommer det till Iphone med eller?

Medlem

Kampanj? KAMPANJ?!


signatur

Nä men, annars då?

Medlem
Skrivet av Icerock:
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Icerock:

Jaha då blir det som det där Age of Empires Online antar jag. nah då skippar jag också det här spelet.

Ursäkta, men va fan ska det betyda egentligen ? För dem som faktiskt spelar spelet så kostar det inte mer än vad ett vanligt spel gör med allt innehåll, det ger dig möjligtheten att köpa dem civilisationerna som du vill ha och skippa dem som du inte gillar.. AoEO är ett väldigt underskattat spel och det är inte Pay 2 Win för den delen heller, så släng dig i väggen !

OnT: Det är riktigt synd att det blir F2P, men det behöver inte vara världens undergång för det.. Men när EA har något med saken att göra nu förtiden så blir det EA + F2P = Money Money Money.

hahah rörde jag en känslig nerv där lol

Jag gillar mitt AoEO mer än Sc2 i vissa fall. Men jag blir seriöst skadad i skallen när folk säger att det är ett P2W utan att veta exakt vad det är dem säger !!

Skriv svar