Bohemia fruktade fans reaktion på fristående Day-Z

Robot
Bohemia fruktade fans reaktion på fristående Day-Z

Nyheten om att Arma 2-modden DayZ blir ett fristående spel har blivit väl mottagen av de flesta. Men Bohemia tvekade innan de skrev på kontraktet med mod-skaparna.

#bohemia-interactive, #arma-2, #dayz


Medlem
Bohemia fruktade fans reaktion på fristående Day-Z

Tycker det är underbart att de gör en standalone av DayZ, och öppnar upp DayZ modden istället för de som vill stanna kvar där.

Medlem

Betalar mer än gärna en gång till för ett fristående spel, bara skönt att slippa krångla med moddande.

Medlem

Precis min tanke också, känns inte värt att köpa ett spel till det priset bara för en alpha mod och skulle nog inte ens spela själva spelet heller.

Medlem
Skrivet av Rydike:

Betalar mer än gärna en gång till för ett fristående spel, bara skönt att slippa krångla med moddande.

Hur kan du betala en gång till när DayZ är gratis? Allt du har köpt är Arma 2.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rydike:

Betalar mer än gärna en gång till för ett fristående spel, bara skönt att slippa krångla med moddande.

Hur kan du betala en gång till när DayZ är gratis? Allt du har köpt är Arma 2.

När dayZ blir självstående så kommer ju dem att sätta ett pris på det... De skulle ju köra samma metod som minecraft körde.

Medlem

tycker att det är bra att dom gör det till ett fristående spel med tanke på hur stort det har blivit , kanske är för att jag inte har köpt Arma2 än men asså om man köpte ArmA2 bara för Dayz så tycker jag inte man ska bli sur när det blir ett eget spel.


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem
Skrivet av helium9100:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rydike:

Betalar mer än gärna en gång till för ett fristående spel, bara skönt att slippa krångla med moddande.

Hur kan du betala en gång till när DayZ är gratis? Allt du har köpt är Arma 2.

När dayZ blir självstående så kommer ju dem att sätta ett pris på det... De skulle ju köra samma metod som minecraft körde.

Ingen har hittills betalat något för DayZ då det är en gratis mod. Därför så kan man inte betala för det igen, såvida du inte köper två eller fler exemplar när det blir fristående.

Medlem

Jag kommer lätt att köpa det när det släpps

Väntar på War Z i stället


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hoppas dom använder samma motor? Lär inte alls vara lika fett utan den känner jag på mig. Men blir nog skitbra det där.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Äh, arma 2 var lätt värt dom 150kr eller vad det kostade. Kul i coop.

Medlem
Skrivet av Preed:

Hoppas dom använder samma motor? Lär inte alls vara lika fett utan den känner jag på mig. Men blir nog skitbra det där.

Nej för fasen, hoppas ju på ArmA 3 motorn ju!

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Väntar på War Z i stället

Tror nog det är värt att testa båda, finns ingen anledning att bestämma sig än förren man testat något utav dom.

Skrivet av Preed:

Hoppas dom använder samma motor? Lär inte alls vara lika fett utan den känner jag på mig. Men blir nog skitbra det där.

De använder sig lite utav en blandning av Arma 2, Arma 3 och Take On Helicopters har jag för mig? Finns en bra intervju på RockPaperShotgun.

http://www.rockpapershotgun.com/2012/08/17/day-z-standalone/

Medlem

Låter bra tycker jag, att släppa det som ett fristående spel gör att det kan spridas till fler plattformar (spelare), ge större vinst och på så sätt mer pengar till fortsatt utveckling/support/expansion av spelet

Geeks Gaming

Brydde mig inte innan... gör inte de nu heller.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av helium9100:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rydike:

Betalar mer än gärna en gång till för ett fristående spel, bara skönt att slippa krångla med moddande.

Hur kan du betala en gång till när DayZ är gratis? Allt du har köpt är Arma 2.

När dayZ blir självstående så kommer ju dem att sätta ett pris på det... De skulle ju köra samma metod som minecraft körde.

Ingen har hittills betalat något för DayZ då det är en gratis mod. Därför så kan man inte betala för det igen, såvida du inte köper två eller fler exemplar när det blir fristående.

Fast jag hoppas du inser att det finns gott om folk som köpt Arma 2 enbart för att kunna spela DayZ. Det är förstås också dessa Marek Spanel åsyftade med sitt uttalande.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Brydde mig inte innan... gör inte de nu heller.

Så du går in på saker som inte intresserar dig och skriver att det inte intresserar dig. Kul liv.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Gillar konceptet och hoppas att de kan ta det ett eller ett par steg till i och med att de får backning av Bohemia. Håller tummarna...

Medlem

ska bli kul å se vad för förbättringar de kan göra för DayZ, definitivt ett köp när det väl kommer!

Medlem

Måhända att DayZ är en gratis modd just nu och att man inte har betalat för den. Men jag köpte Arma2 ENBART för DayZ modden, det tror jag även många andra har gjort. Jag tycker Arma2 är ett totalt skitspel rent ut sagt.. Men däremot DayZ modden är riktigt grym och ett fantastiskt zombie spel.

Medlem

Bara skönt med fristående spel. Då kanske dom kan fixa bort alla buggar som förstör spelet så grymt mycket


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Tråkigt att dom ska behöva vara rädda för dumma fans..

Alltid varit att du BETALAR för Arma2 och inte DayZ.
Detta har stått överallt på forumet och sidan.

Argumentet att man bara köper spelet för modden går ja men då får man ju stå för det själv och ta mig fan inte gråta över hur det går för DayZ.

Medlem

Både positivt och negativt med en standalone, mest det första dock. Personligen köpte jag Arma2 Combined Operations under en rea tidigare enbart för att kunna testa DayZ. Kändes sisådär att punga ut med, i runda slängar, 150kr för att få access till enbart modden, och det är ju en tämligen osmidig process att få eländet att lira första gången. (Rekommenderar DayzCommander för övrigt.)

Jag har gjort lumpen, en lång sådan. Intresset för själva Arma2 och dylika militärsimulatorer är i princip noll så det var verkligen bara DayZ jag var ute efter. Jag gillade dock konceptet stenhårt så i slutändan är det nog bra att det blir en, förhoppningsvis, betydligt mer strulfri standalone.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Om dom är smarta så gör dom antingen så här att dom som äger en laglig version av arma och har spelat dayz, får lite lite billigare? Låter bra tycker jag


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Tråkigt att dom ska behöva vara rädda för dumma fans..

Alltid varit att du BETALAR för Arma2 och inte DayZ.
Detta har stått överallt på forumet och sidan.

Argumentet att man bara köper spelet för modden går ja men då får man ju stå för det själv och ta mig fan inte gråta över hur det går för DayZ.

Kan inte hålla med mer, är trött på alla som lipar för att de måste betala "igen" för DayZ, de har aldrig betalat för DayZ från första början!

Medlem
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av Tobblish:

Tråkigt att dom ska behöva vara rädda för dumma fans..

Alltid varit att du BETALAR för Arma2 och inte DayZ.
Detta har stått överallt på forumet och sidan.

Argumentet att man bara köper spelet för modden går ja men då får man ju stå för det själv och ta mig fan inte gråta över hur det går för DayZ.

Kan inte hålla med mer, är trött på alla som lipar för att de måste betala "igen" för DayZ, de har aldrig betalat för DayZ från första början!

Det är rätt men samtidigt liite fel hehe ;D fast ändå inte fel, utan rätt. Men, jag iaf, jag köpte Arma 2 enbart för att spela dayz. Jag har startat arma 2 en gång för att allt ska skapas korrekt när man installerar modden hehe :). Men ja, nej, jag har inte betalt för DayZ.

Men kommer GARANTERAT köpa dayz sen när det kommer som standalone, kommer köpa alpha verisionen bara för att få komma in o spela asap


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av Tobblish:

Tråkigt att dom ska behöva vara rädda för dumma fans..

Alltid varit att du BETALAR för Arma2 och inte DayZ.
Detta har stått överallt på forumet och sidan.

Argumentet att man bara köper spelet för modden går ja men då får man ju stå för det själv och ta mig fan inte gråta över hur det går för DayZ.

Kan inte hålla med mer, är trött på alla som lipar för att de måste betala "igen" för DayZ, de har aldrig betalat för DayZ från första början!

Det är rätt men samtidigt liite fel hehe ;D fast ändå inte fel, utan rätt. Men, jag iaf, jag köpte Arma 2 enbart för att spela dayz. Jag har startat arma 2 en gång för att allt ska skapas korrekt när man installerar modden hehe :). Men ja, nej, jag har inte betalt för DayZ.

Men kommer GARANTERAT köpa dayz sen när det kommer som standalone, kommer köpa alpha verisionen bara för att få komma in o spela asap

Det är ett piss argument, du köper en bil för att kunna åka till jobbet, men sen öppnar det upp en tunnelbana som är billig som satan och går dessutom snabbare till och från jobbet.

"Men va faaaan... jag köpte ju bilen för att kunna åka till och från jobbet....JÄVLA TUNNELBANA!"

*Nu menar jag inte detta riktat direkt mot dig utan mot hela det argumentet att dom köper det för något som dom egentligen inte betalar för.

Medlem

Rocket har ju hela tiden påpekat begränsningarna med att göra en mod och inte ha tillgång till källkod, jag är säker på att Day Z på allvar kommer att komma till sin rätt nu när han har fria händer.

Medlem

Betalar gärna för kvalitet !

123
Skriv svar