Counter-Strike: GO släpps på tisdag – se trailern nu

Medlem
Skrivet av krythorian:

Haxa? Är det vad p12or kallar wall penetration? Ni kan gärna länka till någon p12 ordlista så vanliga personer fattar vad ni snackar om XD

Jag sa Haxxa för han sa det Om du läste allt jag skrev så förklarade jag klart och tydligt att man kunde skjuta igenom väggar så du borde förstått vad vi pratade om. Men Haxxa som han sa är inte wall penetration, Det är inte väggen du vill träffa, Det är spelarna bakom väggen och om du träffar/dödar någon genom väggen så 'Haxxar' du dom .. eller vad du vill kalla det ^^

http://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=haxxa
där är en ordlista

Medlem
Skrivet av Msiden:
Skrivet av krythorian:

Haxa? Är det vad p12or kallar wall penetration? Ni kan gärna länka till någon p12 ordlista så vanliga personer fattar vad ni snackar om XD

Jag sa Haxxa för han sa det Om du läste allt jag skrev så förklarade jag klart och tydligt att man kunde skjuta igenom väggar så du borde förstått vad vi pratade om. Men Haxxa som han sa är inte wall penetration, Det är inte väggen du vill träffa, Det är spelarna bakom väggen och om du träffar/dödar någon genom väggen så 'Haxxar' du dom .. eller vad du vill kalla det ^^

http://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=haxxa
där är en ordlista

Men man penetrerar ju väggen för att träffa personen bakom väggen så då kan man ju kalla det för wall penetration tack för slangopedia länken också!

Medlem
Medlem
Skrivet av Msiden:
Skrivet av Traveller in time:

Vad är det för förändringar/förbättringar jämfört med de andra CS versionerna? Vad finns det för nytt i GO? för jag vet för lite om denna version.

Spelet är fortfarande i 'Open Beta' så det är bara att ladda hem spelet och spela

Om man förköper/förbokar right?

Medlem

Trailern såg ju frän ut, men skulle ha varit kul att se lite gameplay.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Msiden:
Skrivet av alllle123:
Skrivet av Msiden:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av alllle123:

Kört betan och kan säga att är du en cs:1.6 spelare så förvänta dig inte att det är likt, men om du är source spelare kommer du nog uppskata spelet mera!

Left 4 Dead rättare sagt. Visst liknar det Source mer i grafiken men för mig så är det Left 4 Dead fast i Cs. Sedan har dom inte lyckats att få in 1.6 känslan som dom ville.

Jag har spelat betan i 50+ timmar och efter den senaste patchen så blev spelet riktigt likt 1.6 .. Dom ändrade så att vapnet kom ner till höger hörn och en massa annat, Jag spelade CS:GO för någon dag sen och sedan satte jag på CS1.6 för att jämföra, Spelen är nästan helt identiska men jag tyckte CS:GO var roligare för grafiken var så vacker ^^
Men många banor har dom gjort om så dom blitt sämre men man vänjer sig och dom kommer nog ändras i framtiden

showerguy: helt rätt! mer likt Leaft 4 dead än source.

däremot att säga att dem är helt idenstiska tycker jag är helt fel. Menar det går ju inte att HAXA och det var ju en main del i cs:1.6 att HAXA sen så tycker jag och mina vänner att sprayen är ju helt värdelös i cs:go mot 1.6

Men inte ett dåligt spel någonstans så rekomenderar folk att köpa det fortfarande!

Det kanske är du som inte kan Haxa? För man kan skjuta igenom dörrar och väggar helt perfekt.. Jag har dödat och dött många gånger genom väggar, Det går helt utmärkt ^^ Tror du att valve är så dumma i huvudet så dom struntar i hax när dom försöker göra ett nytt Source/1.6 spel?`

Sprayen kommer dom nog att jobba på men jag tycker det funkar riktigt bra som det är nu med, Dom flesta vapnen har typ samma spray som i 1.6, lite kraftigare kanske

Haxa? Är det vad p12or kallar wall penetration? Ni kan gärna länka till någon p12 ordlista så vanliga personer fattar vad ni snackar om XD

Fast nu heter det Haxa om du har lirat cs förut. Lyssna på en Cs match och prata med CS proffs så får du själv höra.

Moderator | Testpilot
Skrivet av magma:

Trailern såg ju frän ut, men skulle ha varit kul att se lite gameplay.

Självklart, men det kan du ju inte få tag på någon annanstans OM DU VERKLIGEN vill se sådant.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av krythorian:

Haxa? Är det vad p12or kallar wall penetration? Ni kan gärna länka till någon p12 ordlista så vanliga personer fattar vad ni snackar om XD

Haxxa hette det när jag var en P12:a. Nu är jag P22:a.

Så det är väl inte direkt ett nytt begrepp inom den svenska CS-världen. Vafan är du körd eller? Fattar du inte hur skämmigt detta är? Bli lite fett genom att pöka runt istället för att ge dig på kidsen!


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Själv tycker jag att CS GO är bättre än CS Source med flera hästlängder.

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Msiden:
Skrivet av alllle123:
Skrivet av Msiden:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av alllle123:

Kört betan och kan säga att är du en cs:1.6 spelare så förvänta dig inte att det är likt, men om du är source spelare kommer du nog uppskata spelet mera!

Left 4 Dead rättare sagt. Visst liknar det Source mer i grafiken men för mig så är det Left 4 Dead fast i Cs. Sedan har dom inte lyckats att få in 1.6 känslan som dom ville.

Jag har spelat betan i 50+ timmar och efter den senaste patchen så blev spelet riktigt likt 1.6 .. Dom ändrade så att vapnet kom ner till höger hörn och en massa annat, Jag spelade CS:GO för någon dag sen och sedan satte jag på CS1.6 för att jämföra, Spelen är nästan helt identiska men jag tyckte CS:GO var roligare för grafiken var så vacker ^^
Men många banor har dom gjort om så dom blitt sämre men man vänjer sig och dom kommer nog ändras i framtiden

showerguy: helt rätt! mer likt Leaft 4 dead än source.

däremot att säga att dem är helt idenstiska tycker jag är helt fel. Menar det går ju inte att HAXA och det var ju en main del i cs:1.6 att HAXA sen så tycker jag och mina vänner att sprayen är ju helt värdelös i cs:go mot 1.6

Men inte ett dåligt spel någonstans så rekomenderar folk att köpa det fortfarande!

Det kanske är du som inte kan Haxa? För man kan skjuta igenom dörrar och väggar helt perfekt.. Jag har dödat och dött många gånger genom väggar, Det går helt utmärkt ^^ Tror du att valve är så dumma i huvudet så dom struntar i hax när dom försöker göra ett nytt Source/1.6 spel?`

Sprayen kommer dom nog att jobba på men jag tycker det funkar riktigt bra som det är nu med, Dom flesta vapnen har typ samma spray som i 1.6, lite kraftigare kanske

Haxa? Är det vad p12or kallar wall penetration? Ni kan gärna länka till någon p12 ordlista så vanliga personer fattar vad ni snackar om XD

Haxa har man ju sagt sen urminnes tider.


signatur

Rawr

Medlem

äntligen länkar fz till youtube!
kass trailer ser ut som ett klipp ur tf...

Medlem

Som nån som spelat CS sedan innan det blev 1.6 ... Nä det hette inte Haxxa då heller...
Haxxa är något som alla småkidds som kom när 1.5 släpptes måste ha hittat på...

Tur man slutade spela seriöst efter beta 3 när allt slutade i deathmatch.. Under betorna var det mer som ett snabbt Rainbow Six (den gamla typen) efter att bombläget tog över för att gisslanräddningen buggade så mycket så förlorade spelet sin charm.

Den äldsta träffen på Haxxa jag kan hitta är från 2006. Det är ju 6 år efter att det släpptes som retail första gången... krythorian har rätt....

Medlem
Skrivet av firsov:

äntligen länkar fz till youtube!
kass trailer ser ut som ett klipp ur tf...

Du verkar inte vara upplyst om vad Source Filmmaker är va?

Inaktiv
Skrivet av MaXMC:

Som nån som spelat CS sedan innan det blev 1.6 ... Nä det hette inte Haxxa då heller...
Haxxa är något som alla småkidds som kom när 1.5 släpptes måste ha hittat på...

Tur man slutade spela seriöst efter beta 3 när allt slutade i deathmatch.. Under betorna var det mer som ett snabbt Rainbow Six (den gamla typen) efter att bombläget tog över för att gisslanräddningen buggade så mycket så förlorade spelet sin charm.

Den äldsta träffen på Haxxa jag kan hitta är från 2006. Det är ju 6 år efter att det släpptes som retail första gången... krythorian har rätt....

Testade cs beta 7 tror jag det var tidigt 2000, innan 1.0 full släpptes retail. Hursomhelst tiderna mellan 1.3-1.5 hörde åtminstonde jag många och även mig själv använda just ordet haxa en hel del, runt 2002-2003.

Bombläget var otroligt buggigt när det kom.

Medlem

Det lilla jag spelat så kändes det roligare en cs source, smidigare på nått sätt .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Spelat 70 timmar av betan, riktigt bra spel.

Medlem

Det är nostalgi, man vill inte ha nytt ändrat cs, förstår inte kidsen det.. och de har nya banor, läs lite om det fören ni whinar. Jag köpte det för 12€ tycker jag det är värt som en kul nostalgitripp. kör lite beta nu medans riktiga kommer, inget jag lär sitta o spela 20 timmar om dygnet men iaf några gånger per månad.

Inaktiv
Skrivet av alllle123:

Kört betan och kan säga att är du en cs:1.6 spelare så förvänta dig inte att det är likt, men om du är source spelare kommer du nog uppskata spelet mera!

Ehm rekyl m.m i cs:go är inte som i cs:source, hur länge spelade du ens? det är mer 1.6 än css om du väl lägger ner tid att spela.

Medlem

Kul att de försöker snygga till och uppdatera spelet !
Men mig egna CS tid är ute!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Trailen var riktigt bra jämfört med själva spelet! Någon som vet vilken mapp den utspelade sig i? påminde om nuke en del!

Medlem
Skrivet av Jason Statham:
Skrivet av MaXMC:

Som nån som spelat CS sedan innan det blev 1.6 ... Nä det hette inte Haxxa då heller...
Haxxa är något som alla småkidds som kom när 1.5 släpptes måste ha hittat på...

Tur man slutade spela seriöst efter beta 3 när allt slutade i deathmatch.. Under betorna var det mer som ett snabbt Rainbow Six (den gamla typen) efter att bombläget tog över för att gisslanräddningen buggade så mycket så förlorade spelet sin charm.

Den äldsta träffen på Haxxa jag kan hitta är från 2006. Det är ju 6 år efter att det släpptes som retail första gången... krythorian har rätt....

Testade cs beta 7 tror jag det var tidigt 2000, innan 1.0 full släpptes retail. Hursomhelst tiderna mellan 1.3-1.5 hörde åtminstonde jag många och även mig själv använda just ordet haxa en hel del, runt 2002-2003.

Bombläget var otroligt buggigt när det kom.

Hörsägen räknas inte, backa upp det med en källa.
Allt var buggigt innan, men alla som spelade spelade som ett lag och sammarbetade, gjorde stegvis framryckning etc. idag springer alla omkring som idioter och hoppar....

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av firsov:

äntligen länkar fz till youtube!
kass trailer ser ut som ett klipp ur tf...

Du verkar inte vara upplyst om vad Source Filmmaker är va?

Jo visst är jag det. Ser fortfarande väldigt "b" ut. En trailer ska sälja eller tagga till den här får mig bara att ta mer avstånd från spelet.

Här kan du få se trailers som faktiskt säljer eller taggar en inför ett spel. (Ist för att vara utdragen, inte ha något nytt att komma med, se fruktansvärt illa ut eller egentligen bara visa banan nuke med en rad dåliga scener)

Detta är värt kalla en trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=wUB47Jtct1E
http://www.youtube.com/watch?v=zTxQNs_WX-Q
http://www.youtube.com/watch?v=Wq4Y7ztznKc&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=GGmcVUheFa0

Ja tror du fattar, Trailen var sjukt tråkig och får mig inte det minsta taggad eller intresserad av att varken köpa eller tro på att det kommer att bli det nästa FPS E-sport spelet. Det ser rent av förjäkligt in game också och vad ryktet säger ska det inte vara mkt bättre än vad det ser ut heller. Kan styrka det själv genom de streams jag kollat på.

Medlem
Skrivet av firsov:
Skrivet av Preath:
Skrivet av firsov:

äntligen länkar fz till youtube!
kass trailer ser ut som ett klipp ur tf...

Du verkar inte vara upplyst om vad Source Filmmaker är va?

Jo visst är jag det. Ser fortfarande väldigt "b" ut. En trailer ska sälja eller tagga till den här får mig bara att ta mer avstånd från spelet.

Här kan du få se trailers som faktiskt säljer eller taggar en inför ett spel. (Ist för att vara utdragen, inte ha något nytt att komma med, se fruktansvärt illa ut eller egentligen bara visa banan nuke med en rad dåliga scener)

Detta är värt kalla en trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=wUB47Jtct1E
http://www.youtube.com/watch?v=zTxQNs_WX-Q
http://www.youtube.com/watch?v=Wq4Y7ztznKc&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=GGmcVUheFa0

Ja tror du fattar, Trailen var sjukt tråkig och får mig inte det minsta taggad eller intresserad av att varken köpa eller tro på att det kommer att bli det nästa FPS E-sport spelet. Det ser rent av förjäkligt in game också och vad ryktet säger ska det inte vara mkt bättre än vad det ser ut heller. Kan styrka det själv genom de streams jag kollat på.

Okej, jo det har du rätt i. Men i stort sett alla vet vad Counter-Strike är så då blir man hypad bara man ser namnet dyka upp. Men sedan så experimenterar Valve mest bara med dessa Source Filmmaker videos, det är mycket humor de lägger in i videorna. Det mesta är även ingame material förutom att de lagt in mycket effekter för att få omgivningen att se mörkt ut + lite mer ljuseffekter, så videon ser nästintill animerad ut. Hehe

Men visst, det är ingen riktig trailer som du säger.

Jag tyckte den var intressant o bra eftersom jag är en CS "veteran" om man säger så, så för mig så var trailern bara ett + i kanten och att ja känner till Source Filmmaker xD

Inaktiv

Jag är inget stort fan av CS, men det här var en riktigt fet trailer faktiskt!

Geeks Gaming

Har redan 3 servrar som är uppe och rullar

Medlem

Hade man gått på CGI-trailers så hade man ju köpt SW:TOR....

DAMN U COOL TRAILERZZZ!!!

Medlem

Måste ju säga att "haxxa"-diskussionen är mer intressant. Har aldrig hörttalas om det tidigare och då känner jag mig inte så gammal, slutade väl spela CS "typ" 2008 och spelat det sen urminnes tider. Låter ju helt mobbat om jag ska vara ärlig, det är ju som andra nämnt "wall penetration". Kan ju förstå att man säger haxxa om det handlar om att bugga ut spelet med bunnyjump, springa på "himlen" o utnyttjar andra fula knep.

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Msiden:
Skrivet av alllle123:
Skrivet av Msiden:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av alllle123:

Kört betan och kan säga att är du en cs:1.6 spelare så förvänta dig inte att det är likt, men om du är source spelare kommer du nog uppskata spelet mera!

Left 4 Dead rättare sagt. Visst liknar det Source mer i grafiken men för mig så är det Left 4 Dead fast i Cs. Sedan har dom inte lyckats att få in 1.6 känslan som dom ville.

Jag har spelat betan i 50+ timmar och efter den senaste patchen så blev spelet riktigt likt 1.6 .. Dom ändrade så att vapnet kom ner till höger hörn och en massa annat, Jag spelade CS:GO för någon dag sen och sedan satte jag på CS1.6 för att jämföra, Spelen är nästan helt identiska men jag tyckte CS:GO var roligare för grafiken var så vacker ^^
Men många banor har dom gjort om så dom blitt sämre men man vänjer sig och dom kommer nog ändras i framtiden

showerguy: helt rätt! mer likt Leaft 4 dead än source.

däremot att säga att dem är helt idenstiska tycker jag är helt fel. Menar det går ju inte att HAXA och det var ju en main del i cs:1.6 att HAXA sen så tycker jag och mina vänner att sprayen är ju helt värdelös i cs:go mot 1.6

Men inte ett dåligt spel någonstans så rekomenderar folk att köpa det fortfarande!

Det kanske är du som inte kan Haxa? För man kan skjuta igenom dörrar och väggar helt perfekt.. Jag har dödat och dött många gånger genom väggar, Det går helt utmärkt ^^ Tror du att valve är så dumma i huvudet så dom struntar i hax när dom försöker göra ett nytt Source/1.6 spel?`

Sprayen kommer dom nog att jobba på men jag tycker det funkar riktigt bra som det är nu med, Dom flesta vapnen har typ samma spray som i 1.6, lite kraftigare kanske

Haxa? Är det vad p12or kallar wall penetration? Ni kan gärna länka till någon p12 ordlista så vanliga personer fattar vad ni snackar om XD

Du var 7 år när CS kom ut. Inte undra på att du aldrig hört ordet "Haxa"....

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Måste ju säga att "haxxa"-diskussionen är mer intressant. Har aldrig hörttalas om det tidigare och då känner jag mig inte så gammal, slutade väl spela CS "typ" 2008 och spelat det sen urminnes tider. Låter ju helt mobbat om jag ska vara ärlig, det är ju som andra nämnt "wall penetration". Kan ju förstå att man säger haxxa om det handlar om att bugga ut spelet med bunnyjump, springa på "himlen" o utnyttjar andra fula knep.

Har du inte hört talas om "haxxa" är du väldigt seg.

Sedan till er som säger det är p12or som säger haxxa har jävligt fel. När blev en 30 åring en p12a får jag fråga? haxxa är inget som småbarn på 12 år kom på utan det har funnits ett tag.

123
Skriv svar