EA: stereoskopisk 3D är inget vi fokuserar på

Robot
EA: stereoskopisk 3D är inget vi fokuserar på

Electronic Arts-chefen Peter Moore lägger ingen större vikt vid 3D-funktionaliteten i Playstation 3.

#electronic-arts


Medlem
EA: stereoskopisk 3D är inget vi fokuserar på

Tack och lov för det EA, slöseri på tid och resurser

Medlem

Jag tycker 3D är en överflödig gimmick, absolut.

Medlem
Citat:

...inte är något som företaget fokuserar på till sina titlar.

Citat:

...inget som en av världens största tredjepartsutvecklare lägger någon större vikt vid.

Citat:

– 3D är absolut inte på något sätt på vår lista över saker vi fokuserar på som företag.

Tror inte jag förstår... artikeln känns något diffus

OT: Håller med ovanstående, överflödig gimmick. I dagsläget behöver bra mycket mer fokus läggas på nytänkande och välutvecklad storytelling imo

Det ända vettiga EA kommit med på flera år!

Medlem

Jag trodde 3D var en gimmick tills jag fick det i min nyköpta tv. Köpte ett par glasögon bara för att testa och jävlar vad jag blev fast i det!
Tycker det är helt underbart i spel där det funkar bra. Det ger spelen ett helt annat djup och spel som Gran Turismo 5 är helt fantastisk i 3D.

Nu när ett nytt spel släpps så prioriterar jag högre spel med 3D än med utan. Just för att det blir en bättre upplevelse med 3D. Självklart kommer ett dåligt spel med 3D aldrig ersätta ett bra spel utan. Men om jag måste välja mellan två bra spel så väljer jag självklart den med 3D.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

3D-tekniken är inte mogen än, så EA, hör och häpna, helt rätt här. 3D är överskattat.

Medlem

Jag undrar om de som säger att 3D är överskattat har spelat ett spel gjort för 3D ?

Ta tex. The Witcher 2, som är "3D ready" i alla fall med nVidias 3D vision 2.

Det är en STOR skillnad på spelet när man väl vant sig lite vid 3D och glasögonen.
Jag köpte för några veckor sedan en ny skärm, och passade på att köpa en 3D skärm, och jag blev inte besviken.

Sen fungerar det ju inte lika bra i alla spel, men det är ju för att de inte är gjorda för det också

Medlem

Jag tycker EA är en överflödig gimmick

Medlem

Jag provade Crysis2 på en 3D skärm och blev så biten så jag köpte en 52 tums 3D tv och spelar på nu. Skillnad? Ja, den som säger något annat ljuger. Intressant att profiler som John Carmack studsar in och hyllar tekniken (som bland annat Oculus Rift bygger på).

Den som säger att det är överflödigt, en gimmick osv har antingen inte en 3D skärm och är avundsjuk eller har inte en jävla aning om vad spelupplevelse är för något. Prova Crysis2, Max Payne 3, The Witcher 2 mfl. på en riktig 3D skärm med bra 3D glasögon och kom sen och säg att det är överflödigt.

Pinsamt av EA att skriva något sådant här bakåtsträvande, de har inte en aning om vad spelupplevelse är för något utan ser bara $$$ är för något.

Medlem
Skrivet av blohm:

Jag provade Crysis2 på en 3D skärm och blev så biten så jag köpte en 52 tums 3D tv och spelar på nu. Skillnad? Ja, den som säger något annat ljuger. Intressant att profiler som John Carmack studsar in och hyllar tekniken (som bland annat Oculus Rift bygger på).

Den som säger att det är överflödigt, en gimmick osv har antingen inte en 3D skärm och är avundsjuk eller har inte en jävla aning om vad spelupplevelse är för något. Prova Crysis2, Max Payne 3, The Witcher 2 mfl. på en riktig 3D skärm med bra 3D glasögon och kom sen och säg att det är överflödigt.

Pinsamt av EA att skriva något sådant här bakåtsträvande, de har inte en aning om vad spelupplevelse är för något utan ser bara $$$ är för något.

och för er som spelar 3D spel på PS3 / Xbox borde testa Gran Turismo 5, Killzone 3, Wipeout, Stardrone, House of the Dead Overkill. Det är spel som fungerar MYCKET bra med 3D. Det finns även spel som Batman Arkham City som har helt ok 3D men inget som direkt imponerar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Någon som spelat GTA 4 med nvidia 3 vision? EPIC!

Btw, det är inte ens gjort för det. Men "alla" directx spel stödjer det.

Medlem

Kör med 3d Vision. Det är verkligen sjukt bra känsla om spelet stödjer det och jag tycker inte det är en "gimmick". Vad jag har förstått så om man bara använder riktig 3d i spelen så krävs det inte så mycket extra effort av utvecklaren för att stödja det. Som exempel kan nämnas The Witcher som kom ut innan 3d vision men som ändå fungerade riktigt bra på grund av att utvecklarna inte använt sig av genvägar utan gjort ett gediget jobb. När sedan Witcher 2 hade fullt stöd så var det verkligen ännu bättre. En enkel tripp i skogen får en helt annan innebörd i 3d-läge.

Medlem

För en gångs skull håller jag med EA, 3D som det fungerar idag kan bäst beskrivas som en beta, fungerar men är långt från optimalt. 3D kan behöva utvecklas i lugn och ro i en 10-20 år till så kan det bli riktigt bra.
Tills dess så satsar jag hellre mina pengar och min tid på en teknik som ger inlevelse, djup och bättre inlevelse. VR, Oculus Rift, där har vi den enda gimmic som har potential att bli en revolution inom gaming!

Medlem

Trine 2 med 3D glasögon är nog bland det vackraste jag har skådat, fick dock (tränings?)värk i ögonen dagen efter att jag hade spelat ca 3h-4h i streck. Man undrar hur nyttigt det där är? Kanske skruvade upp 3D effekten lite för mycket...

Inaktiv

Hatar 3D. Huvudvärk efter 5 minuter. Suddigt och kass framerate. Ja också dom förbaskade glasögonen (jag har redan glasögon så det blir väldigt obekvämt med dubbla)

Medlem

Måste säga att de spel jag har provat med 3D (GT5 och Uncharted 3) har varit riktigt mysigt, så lite synd tycker jag ändå att det är.
Men jag överlever, det är ju trots allt EA-spel vi snackar om här.

Medlem
Skrivet av blohm:

Jag provade Crysis2 på en 3D skärm och blev så biten så jag köpte en 52 tums 3D tv och spelar på nu. Skillnad? Ja, den som säger något annat ljuger. Intressant att profiler som John Carmack studsar in och hyllar tekniken (som bland annat Oculus Rift bygger på).

Den som säger att det är överflödigt, en gimmick osv har antingen inte en 3D skärm och är avundsjuk eller har inte en jävla aning om vad spelupplevelse är för något. Prova Crysis2, Max Payne 3, The Witcher 2 mfl. på en riktig 3D skärm med bra 3D glasögon och kom sen och säg att det är överflödigt.

Pinsamt av EA att skriva något sådant här bakåtsträvande, de har inte en aning om vad spelupplevelse är för något utan ser bara $$$ är för något.

Han sågar ju faktiskt 3D-TV, Den teknik som finns i TV-apparater och som kräver glasögon (passiva eller aktiva) är mest bara en gimmick tycker jag själv.

Oculus rift är ju något helt annat och lär ge en naturlig 3d-effekt utan att ögonen går i kors.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Jag trodde 3D var en gimmick tills jag fick det i min nyköpta tv. Köpte ett par glasögon bara för att testa och jävlar vad jag blev fast i det!
Tycker det är helt underbart i spel där det funkar bra. Det ger spelen ett helt annat djup och spel som Gran Turismo 5 är helt fantastisk i 3D.

Nu när ett nytt spel släpps så prioriterar jag högre spel med 3D än med utan. Just för att det blir en bättre upplevelse med 3D. Självklart kommer ett dåligt spel med 3D aldrig ersätta ett bra spel utan. Men om jag måste välja mellan två bra spel så väljer jag självklart den med 3D.

Skrivet av marcus8958:

Jag trodde 3D var en gimmick tills jag fick det i min nyköpta tv. Köpte ett par glasögon bara för att testa och jävlar vad jag blev fast i det!
Tycker det är helt underbart i spel där det funkar bra. Det ger spelen ett helt annat djup och spel som Gran Turismo 5 är helt fantastisk i 3D.

Nu när ett nytt spel släpps så prioriterar jag högre spel med 3D än med utan. Just för att det blir en bättre upplevelse med 3D. Självklart kommer ett dåligt spel med 3D aldrig ersätta ett bra spel utan. Men om jag måste välja mellan två bra spel så väljer jag självklart den med 3D.

Skrivet av marcus8958:

Jag trodde 3D var en gimmick tills jag fick det i min nyköpta tv. Köpte ett par glasögon bara för att testa och jävlar vad jag blev fast i det!
Tycker det är helt underbart i spel där det funkar bra. Det ger spelen ett helt annat djup och spel som Gran Turismo 5 är helt fantastisk i 3D.

Nu när ett nytt spel släpps så prioriterar jag högre spel med 3D än med utan. Just för att det blir en bättre upplevelse med 3D. Självklart kommer ett dåligt spel med 3D aldrig ersätta ett bra spel utan. Men om jag måste välja mellan två bra spel så väljer jag självklart den med 3D.

Är helt klart ett fan av 3D. Inte många spel som blir bra på PC men Crysis 2, GTA 4 och en del bilspel, främst NFS Shift, ger spelet mervärde.


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Hur ska de kunna bli någon tid över när man valt att mjölka Battlefield serien?

Medlem

Tyvärr är 3d ännu endast något ett fåtal personer har.

EA gör nog rätt i att inte satsa på det ännu. LIte av det moment 22 som kommer med nya tekniket. Ingen satsar på teknik som inte spridits. Teknik sprids inte om ingen satsar på den.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

visa spel funkar 3d skitbra i som wipeout, batman arkahm city, uncharted 3. och så finns det spel som det är helt värdelöst i så görs det rätt så spelar jag mer än gärna i 3d.


signatur

God is dead

Jag tänker inte säga att 3D är onödigt, men jag tänker säga att det har Behandlats som en gimmick, ser vi på hur de presenterade N:3DS och hur PR avdelningarna har framfört 3D, så kan vi lätt säga att det behandlats som en gimmick, och då bemötts av skepsis bland potentiella köpare som ser det som gimmick.

Själv har jag ett brytningsfel, så 3D är helt bortkastad på mig, vilket alltför ofta gör mig förbannad då jag inte kan se det som andra säger är så häftigt med 3D spel eller filmer. Linser är inget alternativ tyvärr.
Men det har inte varit så mycket uppmärksamhet på hur andra eller nya storspel utnyttjar tekniken.
Men vi alla hoppas väll på att Oculus Rift gör det till den upplevelse som de flesta drömmer om, kanske , bara kanske kan det bli större än dagens lösningar, vi får se


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag tror jag talar för ca 1/3 - 1/2 av världens befolkning (de som bär glasögon till vardags) när jag säger:

3D suger pung.
Det kommer fortsätta suga pung ända tills de kan fixa vettig 3D effekt utan att behöva bära extra 3D glasögon, och även då är det en onödig effekt som ger ca 1 av 10 pers huvudvärk.

Nej bort med skiten. Satsa på hologramteknik eller nåt istället.

Medlem

Tycker 3D är löjligt och irriterande på film. Har ingen erfarenhet över hur det är med spel men kan tänka mig att det är minst lika irriterande...

Medlem

Har 3d glasögon till datorn, Visst grafiken blir mycket snyggare och verkligare på vissa spel, problemet är dock att man måste hålla ögomen i fokus på mitten av skärmen hela tiden. Får ont i ögonen och huvudverk efter två timmar spelande.

Enda spelet jag tyckte var gött att spela med 3d var aliens vs predator.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Älskar 3d! Crysis 2 och Batman var de första spelen jag testade på min 110"-projektor och det var grymt. Jag prioriterar 3d om spelet stödjer det.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

den första 3d-filmen kom 1939, och om inte utvecklingen kommit längre än så här på 75 år så kan dom lika gärna lägga ner ..

Medlem

3D känns överflödigt eftersom det inte riktigt finns på TV-marknaden i stor skala, smart att utgå från att gamers inte vill ha 3D när det inte är tillgängligt...

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Det ända vettiga EA kommit med på flera år!

Ouh, negativt betyg på din kommentar,
du sade ju något positivt om EA..
Tyvärr så är FZ packat med Fete-dave fanboys och "haters", med andra ord massa bråkiga ungdomar, de måste ju klaga på något!
..Och sen ändå gå och köpa EA spel... haha..

12
Skriv svar