Diablo III-skaparen ber om ursäkt för sitt utbrott

Robot
Diablo III-skaparen ber om ursäkt för sitt utbrott

Jay Wilson låter i ett längre foruminlägg be om ursäkt för att han tappade besinningen gentemot Diablo 1/2-skaparen David Brevik.

#nyhetstips, #diablo-iii, #diablo-ii, #diablo


Medlem
Diablo III-skaparen ber om ursäkt för sitt utbrott

Tack, ursäkt godtagen.


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Fuck that loser.

Medlem

Jag vet inte, om man frågar mig så låter såna här ursäkter alltid dumma i efterhand...låter som han läser av allt från ett papper någon har skrivit till han.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Han är bara ledsen att det kom ut

Medlem

Bra att han ber om ursäkt men tycker att man måste tänka lite längre innan man slänger ur sig sådana kommentarer som officiell person.

ska tillägga att jag gillar blizzard och är sjukt taggat för nästkommande expansioner!

Medlem

Frågan är om han skrivit det självmant eller pga påtryckningar från annat håll?

I vilket fall tycker jag att deras framtida patch är ett steg i rätt riktning.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

som om att han va ensam i d3 teamet att dissa Brevik...

Medlem

Brevik hade all rätt att visa sitt missnöje över Diablo 3. Det är ett bra spel, men den äkta Diablo-andan är helt borta.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Vad har han att be om ursäkt för egentligen? Han uttryckte sitt missnöje över något som han byggt upp och som någon annan sedan förstörde.

Diablo 3 är ett bra spel, men det har inte den äkta Diablo-andan i sig.

Du verkar ha missuppfattat artikeln och rubriken.

Inaktiv

gäsp ..den ursäkten va skriven av pr-chefen, och han va tvungen att säga det eller "you are fired"

Medlem

På nåt sätt känner jag att det är härligt att han brinner så mycket för det han skapat att han inte kan låta bli att vräka ut sig en sån kommentar när nån dissar slutprodukten.

Medlem

Det här med att de strävar efter att göra Diablo III till det bästa Diablo-spelet någonsin känns lite konstigt när spelet varit släppt sedan länge. Hade jag spelat igenom det direkt när det kom ut och varvat det några gånger skulle jag inte vara så sugen på att varva det en gång till bara för att de gjort det liiiite bättre. Much too little, much too late... Diablo Beta hade varit ett bättre namn isf.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Vad har han att be om ursäkt för egentligen? Han uttryckte sitt missnöje över något som han byggt upp och som någon annan sedan förstörde.

Diablo 3 är ett bra spel, men det har inte den äkta Diablo-andan i sig.

Även om han tycker så så kan man inte som officiell representant uttrycka sig på det sättet utan att förlora cred.

"Fuck that loser" är inget direkt bra argument för sin sak och det verkar som han fattade det själv med sin ursäkt men man måste tänka lite också.

Medlem
Skrivet av Whisp:

På nåt sätt känner jag att det är härligt att han brinner så mycket för det han skapat att han inte kan låta bli att vräka ut sig en sån kommentar när nån dissar slutprodukten.

Personligen tycker jag att det är barnsligt att inte kunna ta till sig väl framförd kritik, i synnerhet när den kommer från en av upphovsmännen till serien.

Medlem

Han dissar öppet en förebild som har givit honom chansen att ens få göra ett sådant högt AAA-spel som Diablo 3. Jag förstår varför folk är arga och givetvis var han tvungen att göra en offentlig ursäkt. Bra där.

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Bojkott:

Vad har han att be om ursäkt för egentligen? Han uttryckte sitt missnöje över något som han byggt upp och som någon annan sedan förstörde.

Diablo 3 är ett bra spel, men det har inte den äkta Diablo-andan i sig.

Du verkar ha missuppfattat artikeln och rubriken.

Jo, jag missuppfattade den, men ändrade så fort ja kunde Dock hann du före

Medlem
Skrivet av Valpnos:

Fuck that loser.

Årets comment. 1+

Medlem

Inte konstigt att D3 blev "skit" med en Game Director med en 13 årings intellekt.

Trodde ingen med normalt förstånd skulle säga/skriva " Fuck you loser" förklarar allt med D3 imo

Medlem

Typiskt facebook

Medlem

Jay Wilson vet att Brevik hade rätt därför han blev sur och skrev skit. Men alla andra i staffen som skrev på facebook där borde väl också be om ursäkt. Men alla såna här grejor är ju för att försöka reparera skadan, dock tvivlar jag inte en sekund att han inte vill be om ursäkt alls.

Denna "ursäkten" är usel. För det första ber han aldrig Brevik ordagrant om ursäkt, de enda han bokstavligen ber om ursäkt är communityn. Hur vore det med att säga det till Brevik istället? Dessutom är halva brevet (som borde vara en ursäkt för jävligt klantigt beteende, inget annat) bara ren PR för kommande Diablo III-förändringar. Nej, det här känns inte genuint.

Han kanske tänkte på en annan "Brevik"?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Diablo 3 hade ju kunnat bli världens bästa spel ever, men istället så blev det världens längsta alfa

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

Denna "ursäkten" är usel. För det första ber han aldrig Brevik ordagrant om ursäkt, de enda han bokstavligen ber om ursäkt är communityn. Hur vore det med att säga det till Brevik istället? Dessutom är halva brevet (som borde vara en ursäkt för jävligt klantigt beteende, inget annat) bara ren PR för kommande Diablo III-förändringar. Nej, det här känns inte genuint.

Du är usel på att läsa. Detta kan bara tolkas på ett sätt:
"Jag har högre förväntningar på mig själv än att uttrycka mina känslor på ett så bryskt och respektlöst sätt mot en annan utvecklare som Dave, någon som förtjänar att behandlas med mer respekt."

Medlem

hela grejen för folk är sura är ju fan han snackar skit om Brevik som folk gillar för han gjorde typ bästa spelet någonsin och breddade vägen för Jay och hans folk att göra 3an. Sen som Sebastian säger ber han aldrig brevik om ursäkt utan mer av en hata oss inte statement köp vårat spel.

Medlem

Video där Jay ber om ursäkt öga mot öga med Dave vore trevligt att se

Medlem

Jag förstår att vi lever i en värld där alla företag måste vara politiskt korrekta, men jag avskyr personligen att det ligger i vår mänskliga natur att gå på häxjakt.

Han har exakt lika mycket rätt att kalla Brevik för en skitstövel som ni har att kalla Jay och Diablo 3 för skit.

Medlem
Citat:

If you don't have that great feeling of a good drop being right around the corner -- and the burst of excitement when it finally arrives -- then we haven't done our jobs right.

Citat:

The Auction House can short circuit the natural pace of item drops, making the game feel less rewarding for some players. This is a problem we recognize.

Problemet med D3 var att de dummade ner det till att i praktiken enbart handla om loot, och sedan kortslöt de även hela loot-systemet genom AH och alldeles för mycket skräp-drops. Det blev helt enkelt ingen anledning kvar att spela.

Om han nu tror på vad han själv skriver så verkar utvecklarna iaf ha insett detta själva. Synd att de inte insåg det för 1-2 år sedan, så hade jag kanske varit en nöjd köpare av D3 istället för att bara sucka när jag hör namnet....

Inaktiv
Skrivet av farbrorwiwi:

Tack, ursäkt godtagen.

Hahaha...alla tummarna ner på denna kille. Ni är inte särskilt förlåtande människor, vilket får en att tycka lite synd om era vänner. Om större delen av samhället säger "dra åt helvete" när man ber om ursäkt för en skit sak, så kan det nog vara ganska nedbrytande. Bara för att man skriver anonymt på internet, så betyder inte det att man inte har några moraliska skyldigheter.

Jag vill inte vara en moralkärring här, men vissa av er bör lära er att tänka efter innan ni spyr ur er galla. Wilson har ju uppenbarligen förstått det nu, eftersom han ber om ursäkt, så ni kanske ska lära er av hans misstag istället för att efterlikna det.

Fan också! Nu fick ni mig att låta som en moralkärring iallafall.

123
Skriv svar