Moddare låser upp Dark Souls-upplösningen

Robot
Moddare låser upp Dark Souls-upplösningen

Vill du spela Dark Souls: Prepare to Die Edition med högre än 720p i upplösning? Durante ger dig möjligheten.

#dark-souls-prepare-to-die-edition


Medlem
Moddare låser upp Dark Souls-upplösningen

Tufft

Medlem

Bra jobbat säger jag. Pc spelare ska själv ha möjligheten att välja inställningar och därmed välja upplösning och den fps det medföljer. Låter mest som om From Software inte orkade lägga in en algoritm som kollar burkens prestanda och föreslår inställningar utan körde på begränsningarna som var satta på konsol. Tips: De flesta pc-spelare har inte datorer jämförbara med 7 år gamla konsoler!!!

Medlem

En moddare gör på några dagar vad ett företag bprde ha gjort på ett halvår.. Suck.

Medlem

Eftersom jag sitter på telefon ocv skriver kan jag inte redigera..
Men jag sa dagar för att DarkSouls har funnits på internet i några dagar, tror inte man släpper en mod innan spelet ens är ute eller hur?

Nu sitter jag vid datorn, kollade upp detta

"did not do the entire work for this in 23 minutes. I developed an interception dll framework during this week to prepare for the job. I did the actual work to make the game render at higher res in that amount of time though -- based on the framework -- and spent a few more hours testing and adding the config file."

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

En moddare gör på några dagar vad ett företag bprde ha gjort på ett halvår.. Suck.

Gör han nytt content eller låser han upp något som redan fanns men som dom var för lata för att fixa? Shit det här spelet ber ju om att bli piratat :/

Okej, men alla texturer kommer ju att vara hemskt lågupplösta, så frågan är hur mycket glädje man har av detta?

Medlem

Satt och spelade igår så snart man fick chansen. Är riktigt nöjd med spelet. Dark Souls fanboy for life

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ztreek:

En moddare gör på några dagar vad ett företag bprde ha gjort på ett halvår.. Suck.

Gör han nytt content eller låser han upp något som redan fanns men som dom var för lata för att fixa? Shit det här spelet ber ju om att bli piratat :/

Vart ser du det? Seriöst, att ett spel som var från början bara designat för konsol sedan portas till pc på sugna fans begäran som inte hade pengar över att köpa en ps3 eller 360 nu få spelet i en version som ska inte ha några slowdowns för 400spänn. Jäkla barnungar alltså >: (

Inaktiv
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ztreek:

En moddare gör på några dagar vad ett företag bprde ha gjort på ett halvår.. Suck.

Gör han nytt content eller låser han upp något som redan fanns men som dom var för lata för att fixa? Shit det här spelet ber ju om att bli piratat :/

Vart ser du det? Seriöst, att ett spel som var från början bara designat för konsol sedan portas till pc på sugna fans begäran som inte hade pengar över att köpa en ps3 eller 360 nu få spelet i en version som ska inte ha några slowdowns för 400spänn. Jäkla barnungar alltså >: (

Dom har ju portat en skitversion som inte har stöd för en enda vettig upplösning, vi snackar 2012 där många har skärmar som klarar av mer än 1024*768 och i max 30ftps. Man struntar i sina kunder och prånglar ut en halvfärdig version för att man inte orkar helt enkelt. FFS tom minesweeper körs ju i högre upplösning, och jag kan säkerligen fixa så att BoulderDash till min C64 också gör det. Därav kritiken.

Seriöst, ett spel som släpps till en viss plattform ska också vara anpassad för den.

Medlem

[quote=Aresz]

Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ztreek:

En moddare gör på några dagar vad ett företag bprde ha gjort på ett halvår.. Suck.

Gör han nytt content eller låser han upp något som redan fanns men som dom var för lata för att fixa? Shit det här spelet ber ju om att bli piratat :/

Vart ser du det? Seriöst, att ett spel som var från början bara designat för konsol sedan portas till pc på sugna fans begäran som inte hade pengar över att köpa en ps3 eller 360 nu få spelet i en version som ska inte ha några slowdowns för 400spänn. Jäkla barnungar alltså >: ([/q

Dom har ju portat en skitversion som inte har stöd för en enda vettig upplösning, vi snackar 2012 där många har skärmar som klarar av mer än 1024*768 och i max 30ftps. Man struntar i sina kunder och prånglar ut en halvfärdig version för att man inte orkar helt enkelt. FFS tom minesweeper körs ju i högre upplösning, och jag kan säkerligen fixa så att BoulderDash till min C64 också gör det. Därav kritiken.

Seriöst, ett spel som släpps till en viss plattform ska också vara anpassad för den.

Dark souls på konsolerna var redan toppen spel. Inget fel grafiken alls förutom massiva framedrops vissa områden. Att spelet skulle vara skit bara för att man inte kan köra det i yxz upplösningar automatiskt stämplas som piratvärdigt är fan absurt.
xz

Inaktiv

Pholiage: din citering fungerar inte riktigt.
Sen säger jag inget om hur spelet är på konsoll, det är säkert jättekul och världens bästa spel, men portningen till PC är ju katastrofal, eller hur?

Eftersom utvecklaren inte har ansträngt sig alls för att få det till PC så är det i mina ögon inget att köpa, och då kan man lika gärna kopiera det (dock inte sagt att man ska spela det). Min tanke här är att dom inte ska få pengar för ett dåligt utfört jobb.

Medlem

Jag tänker att det måste finnas en anledning till att FROM låste den interna upplösningen, det är ju inte rocket science att låsa upp den som han nu gjorde. Kanske uppstår allvarliga buggar senare i spelet?

Annars är det ju väldigt märkligt.

Medlem

när kan man ladda ner DLC:et till ps3 då? jag satt ju uppe igår och tänkte dra hem men icket.

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

när kan man ladda ner DLC:et till ps3 då? jag satt ju uppe igår och tänkte dra hem men icket.

1 vecka tror jag

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Peppeoll:

när kan man ladda ner DLC:et till ps3 då? jag satt ju uppe igår och tänkte dra hem men icket.

1 vecka tror jag

WHAT!? SÅ LÄNGE!? aja, får väl gräva ner mig då.

Medlem

Jag tror att anledningen till att de valde att låsa spelet till 720p är för att båda konsolerna renderar i den upplösningen och därav behövde de inte spendera tid och pengar på att kvalité säkra och ge support för andra upplösningar utan kan spendera mer tid på annat.
Sen är det inte lätt att porta spel mellan plattformar och då utvecklaren inte har någon större erfarenhet med pc plattformen kan jag förstå att de tar det säkra före det osäkra.
Däremot så kunde de kanske låta PC spelare som vill kunna ändra den i någon .ini fil någonstans istället för att låsa den helt.
Sen kan det kan uppstå en drös med problem om man ändrar den interna upplösningen men det kan även fungera alldeles utmärkt så endast tiden kan ge svar på om modden verkligen fungerar eller om det blir oförutseda problem. Det är nog ganska troligt att vissa grafikkort kan få problem.

Testpilot

De hade lika gärna kunnat skita i PC porten , det är inte så att de gör oss en tjänst genom att porta nåt som inte utnyttjar PC .

En dålig port som inte funkar som den skall på PC gör folk bara förbannade, gör jobbet RÄTT eller inte alls.

Hehe, kul att höra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ztreek:

En moddare gör på några dagar vad ett företag bprde ha gjort på ett halvår.. Suck.

Det är under all kritik, det är en otrolig tur att det finns så många skickliga mod-entusiaster som inte bävar för att spotta i nävarna och ta saken i egna händer!

Medlem

Att användare själva kan ändra innehållet i sina spel efter tycka och smak är en utav de största orsakerna till varför jag älskar datorn som spelplatform.


signatur
Medlem

Vi måste kunna ta detta med en nypa salt, modaren erkänner själv att han inte vet alls hur spelet ser ut längre fram, om Dark Souls skaparna visst precis hur man gjorde men valde att inte göra det för att just längre fram fuckar allt ut och behövde skeppa spelet månader senare.

Vi får veta i övermorgon om det var dåligt av skaparna eller om det var rätt av skaparna
låt folk klara spelet med 1080p innan hysterin börjar!

Moderator | Testpilot

Förlåt om jag frågar men vad har han fixat? Jag kan i spelet ändra min resolution utan problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förlåt om jag frågar men vad har han fixat? Jag kan i spelet ändra min resolution utan problem.

även om du ändrar i spelet så renderrs spelet i 1,2k res och inte den valda det han gör är att ändra renderings resen titta på bilderna i hans tråd så lär du se skilnaden.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Moderator | Testpilot
Skrivet av morfin91:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förlåt om jag frågar men vad har han fixat? Jag kan i spelet ändra min resolution utan problem.

även om du ändrar i spelet så renderrs spelet i 1,2k res och inte den valda det han gör är att ändra renderings resen titta på bilderna i hans tråd så lär du se skilnaden.

Ah, i see.

Annars funkar spelet på PC väldigt bra måste jag säga.

Det enda jag stör mig på so far är att min muspekare visas när jag svängar runt med kameran osv. Ibland tror jag det är något i spelet som rör sig O_O

En sak till är att spelet inte använder "hela skärmen" det blir som widescreen så det är svarta "rutor/streck" på över och nedre delen av skärmen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Pholiage: din citering fungerar inte riktigt.
Sen säger jag inget om hur spelet är på konsoll, det är säkert jättekul och världens bästa spel, men portningen till PC är ju katastrofal, eller hur?

Eftersom utvecklaren inte har ansträngt sig alls för att få det till PC så är det i mina ögon inget att köpa, och då kan man lika gärna kopiera det (dock inte sagt att man ska spela det). Min tanke här är att dom inte ska få pengar för ett dåligt utfört jobb.

Min webbläsare suger på mobilen.

Visst är det åsikter som är i spel nu men varför har de gjort ett dåligt jobb? Full fungerande 360 kontroll, körbart på pc med bättre prestanda än konsolerna. Även AA som valbart alternativ. På mindre än ett år. Och som jag sa innan, på nyfikna fans begäran porta till pc. Ingen tvingar dig köpa spelet på pcn men att göra det visar ju intresset för From Software att göra nästa del till pc med den fulla utvecklingstiden eftersom folk vill köpa det på pc. Snack att pirata spel för småsaker i protest är barnsligt. Jag har redan Ps3 versionen men ska köpa det igen på pc för visa intresse.

Moderator | Testpilot

Någon som har spelet och som kan berätta vars "spring knappen" är? Jag hittar den inte ens i options.

EDIT: NVM; men det var fortfarande inte så tydligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av Typhor:

Satt och spelade igår så snart man fick chansen. Är riktigt nöjd med spelet. Dark Souls fanboy for life

Det var inte du som högg mig i ryggen igår kväll, va


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Moderator | Testpilot

För övrigt, är det några som har lust att spela lite coop idag eller?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Enligt den japanska trailern så släpps expa. till konsolerna den 25 oktober. Så 2 månader till får vi vänta. Jag har spelat mörka själar sen det kom ut. Och spelade demon souls med. Grafiken är inte den bästa i spelet men i det här fallet så skiter jag fullständigt i hur dom portat. Jag är så galet nyfiken på allt extra man får.

Min första version av DS till ps3 kräcktes av nån konstig anledning. Jag bestämde mig för att köpa om spelet. Nu kommer jag köpa det till pc och när expantionen kommer till ps3 kommer jag köpa den dit med. Jag vill se mera mörka själar. Har nog aldrig gillat ett spel såhär mycket.

12
Skriv svar