Under ytan med Mass Effect 3: Leviathan

Robot
Under ytan med Mass Effect 3: Leviathan

Om bara några få dagar är det dags för nästa Mass Effect 3-dlc. Den sjöblöta releasetrailern ser du redan nu.

#mass-effect-3


Medlem
Under ytan med Mass Effect 3: Leviathan

Har inte kört igen om ME3 än på grund av frånvaron från Steam.

Verkar som att även ifall slutet varit vilt omdiskuterat så finns det tillräckligt med öppningar för att tillåta att man fortsätter storyn eller detta kanske är ett parallellspår...

Medlem

är redo och hype som fan

Medlem
Skrivet av Domitianus:

Har inte kört igen om ME3 än på grund av frånvaron från Steam.

Varför vill du ha ME3 på Steam för? Det är DRM precis som Origin.

Medlem

Jag har kört vanilla spelet 2 ggr. Men inte testad det där "ending-dlcet"... Är det nått att ha, borde jag spela en 3dje gång med det nya slutet?

Medlem
Skrivet av thamupp:

Jag har kört vanilla spelet 2 ggr. Men inte testad det där "ending-dlcet"... Är det nått att ha, borde jag spela en 3dje gång med det nya slutet?

det är typ 10 min extra cutscenes i slutet som jag tyckte var coola att se iaf, dock bara sett control.
du behöver ju inte spela igenom hela spelet heller för att se det som jag hoppas du vet!

Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av Domitianus:

Har inte kört igen om ME3 än på grund av frånvaron från Steam.

Varför vill du ha ME3 på Steam för? Det är DRM precis som Origin.

Jag trodde alla hade förstått att Origin är internets värsta pest i hela historien?

Medlem
Skrivet av Herk:
Skrivet av thamupp:

Jag har kört vanilla spelet 2 ggr. Men inte testad det där "ending-dlcet"... Är det nått att ha, borde jag spela en 3dje gång med det nya slutet?

det är typ 10 min extra cutscenes i slutet som jag tyckte var coola att se iaf, dock bara sett control.
du behöver ju inte spela igenom hela spelet heller för att se det som jag hoppas du vet!

Är bara att kolla sluten på youtube annars

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av Domitianus:

Har inte kört igen om ME3 än på grund av frånvaron från Steam.

Varför vill du ha ME3 på Steam för? Det är DRM precis som Origin.

Jag trodde alla hade förstått att Origin är internets värsta pest i hela historien?

Då är jag imponerad av origin. Haft det sedan starten och det fungerar väldigt bra för mig. Men steam har krånglat en hel del..
Nå ja det blir nog inte något ME3 dlc för mig kändes som spelet var slut.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av Domitianus:

Har inte kört igen om ME3 än på grund av frånvaron från Steam.

Varför vill du ha ME3 på Steam för? Det är DRM precis som Origin.

Varför ha flera olika spelplattformar, när man kan försöka samla alla spel på samma?
Steam funkar dessutom förbannat mycket bättre än Origin i dagsläget.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av Domitianus:

Har inte kört igen om ME3 än på grund av frånvaron från Steam.

Varför vill du ha ME3 på Steam för? Det är DRM precis som Origin.

Jag trodde alla hade förstått att Origin är internets värsta pest i hela historien?

Steam är knappast bättre.
Skulle nog till och med säga att steam är sämmre, långsamt, kraschar osv.

blir nog ett köp av det här dlct gillade ME3 starkt, så får se om detta håller måttet


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Skrivet av Mytacism:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av Domitianus:

Har inte kört igen om ME3 än på grund av frånvaron från Steam.

Varför vill du ha ME3 på Steam för? Det är DRM precis som Origin.

Jag trodde alla hade förstått att Origin är internets värsta pest i hela historien?

Steam är knappast bättre.
Skulle nog till och med säga att steam är sämmre, långsamt, kraschar osv.

blir nog ett köp av det här dlct gillade ME3 starkt, så får se om detta håller måttet

Steam har aldrig kraschat för mig, inte heller segt.

Medlem

Alla får tycka vad de vill om Steam och Origin. Kan vi skita i denna diskussion nu?

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av Domitianus:

Har inte kört igen om ME3 än på grund av frånvaron från Steam.

Varför vill du ha ME3 på Steam för? Det är DRM precis som Origin.

Jag trodde alla hade förstått att Origin är internets värsta pest i hela historien?

Steam är knappast bättre.
Skulle nog till och med säga att steam är sämmre, långsamt, kraschar osv.

blir nog ett köp av det här dlct gillade ME3 starkt, så får se om detta håller måttet

Steam har aldrig kraschat för mig, inte heller segt.

Nu hittar du på, fanboyism.

För övrigt är varken uplay, steam eller origin något som stör mig. Alla de programmen ligger där gömda i aktivitetsfältet.
Vilket i-landsproblem att störa sig på konkurrens

Medlem

On Topic
DLCet ser lite nice ut. Men DLC som detta har rövarpriser och enda vettiga är att vänta på GotY-versioner där allt DLC ingår, även om man redan har köpt spelet day 1

phi
Medlem
Skrivet av thamupp:

Jag har kört vanilla spelet 2 ggr. Men inte testad det där "ending-dlcet"... Är det nått att ha, borde jag spela en 3dje gång med det nya slutet?

Själv orkade jag inte ens ladda hem det utan kollade upp extrasluten på youtube istället.

Medlem
Skrivet av DAoG:

För övrigt är varken uplay, steam eller origin något som stör mig. Alla de programmen ligger där gömda i aktivitetsfältet.
Vilket i-landsproblem att störa sig på konkurrens

Precis det jag stör mig mest på.
Ytterligare onödiga program som startar med Windows och ligger i bakgrunden o hoggar resurser. Inte mycket var och en för sig, men det blir idiotmycket med alla olika plattormar (Steam och Origin är ju knappast de enda och eftersom flera andra var mycket tidigare än Origin, så får de gå före). Nöjer mig med fyra spelplattformar.

Självklart är jag för konkurrens. Alla får välja vad de vill, men jag väljer bort Origin.
Steam har verkligen aldrig orsakat problem för mig. Varken kraschat eller sörplat resurser, och jag har säkert redan 107 spel på Steam, med många synkade via Steam cloud, så det känns onödigt att sprida ut sig på fler plattformar.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Nu handlade diskussionen om DLC:et inte STEAM vs. Origin.

Jag undrar om det någon gång kommer släppas GOTY-versioner av ME-spelen med allt samlat i ett spel?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av DAoG:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av Domitianus:

Har inte kört igen om ME3 än på grund av frånvaron från Steam.

Varför vill du ha ME3 på Steam för? Det är DRM precis som Origin.

Jag trodde alla hade förstått att Origin är internets värsta pest i hela historien?

Steam är knappast bättre.
Skulle nog till och med säga att steam är sämmre, långsamt, kraschar osv.

blir nog ett köp av det här dlct gillade ME3 starkt, så får se om detta håller måttet

Steam har aldrig kraschat för mig, inte heller segt.

Nu hittar du på, fanboyism.

För övrigt är varken uplay, steam eller origin något som stör mig. Alla de programmen ligger där gömda i aktivitetsfältet.
Vilket i-landsproblem att störa sig på konkurrens

Jag visste inte att jag är en fanboy bara för att jag gillar det som funkar och dessutom är vettigt.

Medlem

Ingen Harbinger. Ingen dlc. Blir kolla på youtube istället för att köpa.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av thamupp:

Jag har kört vanilla spelet 2 ggr. Men inte testad det där "ending-dlcet"... Är det nått att ha, borde jag spela en 3dje gång med det nya slutet?

Jag tyckte om de nya slutfilmerna, eftersom de förklarade bättre vad som hände och varför. Hjälpte att det numera är olika filmer för de olika sluten också.
Jag vet inte riktigt om det är värt en tredje spelgenomgång enbart för de nya filmerna, även om det finns en fjärde valmöjlighet nu. Själv startade jag om från Cerberus-basen och det tog inte så lång tid att spela igenom fram till slutet. Allt nötade på multiplayer har väl hjälpt.
Jag tror att de lagt till någon filmsnutt mellan Cerberusbasen och slutsekvenserna också, men mitt minne av originalet var lite dåligt redan då.

Jag tänker nog spela igenom hela single-player igen med Leviathan, From Ashes och det där mp-vapen-paketet. Har för mig att jag sparade ett av extended cut-sluten också.

Medlem

Jag undrar fortfarande vad som hände med Salarians efter Mass Effect 3...

Inaktiv

Nu ska jag sabba tråden och skriva ontopic *horror*

Var motiverad som fan innan helt enkelt men nu har jag klarat spelet och med det slut som nu var så känner jag ingen motivering att gå tillbaks innan händelserna, varför skulle jag?

Medlem
Skrivet av Aresz:

Nu ska jag sabba tråden och skriva ontopic *horror*

Var motiverad som fan innan helt enkelt men nu har jag klarat spelet och med det slut som nu var så känner jag ingen motivering att gå tillbaks innan händelserna, varför skulle jag?

Känner att jag är i samma tankar, DLC:et såg fint ut och så men jag vill helst bara lägga Mass Effect 3 bakom mig.

Medlem

Verkar riktigt bra och genomtänkt, ser ut att bli en del episka avslöjanden. Att det hintades om en "Leviathan" redan i ME1 påvisar att Bioware fortfarande har åtminstone lite fingertoppskänsla vad det gäller lore kvar: http://masseffect.wikia.com/wiki/Jartar

detta är inte efter slutet :S ffs och detta är för lite, för sent. Måste vara ett helvete att samla röstskådisar och annat ännu en gång för företaget...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av Domitianus:

Har inte kört igen om ME3 än på grund av frånvaron från Steam.

Varför vill du ha ME3 på Steam för? Det är DRM precis som Origin.

Jag trodde alla hade förstått att Origin är internets värsta pest i hela historien?

Nädu, det är snarare tvärtom.
Det är Steam som är pesten, det vet nog de flesta om.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av Domitianus:

Har inte kört igen om ME3 än på grund av frånvaron från Steam.

Varför vill du ha ME3 på Steam för? Det är DRM precis som Origin.

Varför ha flera olika spelplattformar, när man kan försöka samla alla spel på samma?
Steam funkar dessutom förbannat mycket bättre än Origin i dagsläget.

Har nog med att göra att alla vill inte betala Valve för att göra vad de själva kan göra gratis.
Varför ska Valve tjäna miljarder på att göra inte ett skit men ändå håva in pengarna på andras förtjänst?.

Inaktiv
Skrivet av Thane:

Alla får tycka vad de vill om Steam och Origin. Kan vi skita i denna diskussion nu?

Fast Origin är inte bra!

Medlem

Denna DLCn verkar riktigt najs, nya detaljer och utmaningar,
och den släpps; IMORGON!
Augusti 28 -2012.

Också kan vi släppa tjafset om Origin och Steam väl folk?
Topic är Mass Effect 3 DLCn, inte fanboy-ism.
Alla har sina åsikter, men om det bara blir tjafs-bråk så är det inte lönt att ta upp ämnet.
För vi alla vet att Origin är bäst. Eller Steam.
Eller, why not ha en personlig åsikt och samtidigt hålla tyst om den? DU ska ge i fan i att försöka säga vad andra ska tycka eller använda, så är vi överens?

Zip-it om plattformar nu, för ingen bryr sig.

12
Skriv svar