Populär CS-karta kopierad i F2P-skjutaren Arctic Combat

Robot
Populär CS-karta kopierad i F2P-skjutaren Arctic Combat

Counter-Strike-kartan de_dust2 påstås ha kopierats i sydkoreanska Webzen-titeln Arctic Combat.

#arctic-combat, #counter-strike


Medlem
Populär CS-karta kopierad i F2P-skjutaren Arctic Combat

Finns åtminstone iron sight i spelet!


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Har sett flertalet kopior av de_dust banorna i andra gratis spel..

Medlem

Jag är ingen CS-expert men nog håller jag allt med om att banan ser ut som dust2. Skaplig fantasi dessutom, dust -> sand storm.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Sergey:

Finns åtminstone iron sight i spelet!

Iron sight gör bara spelet lättare när det är så små banor.
man får en stor handikappanpassad sak i mitten av skärmen. Typ som stödben på cykeln

Medlem

Jag gillar den här mappen. Ser bättre ut än CS:GO de_dust2 ^^
Inte en massa saker överallt

gnu
Medlem

det ser väl vem fan som helst att det är dust2 med lite ändringar.
arctic combat verkar för övrigt vara ett riktigt passande namn.. NOT.

Medlem
Medlem

Ja det är ju rak kopiering det är ju inget snack om saken. Frågan är väl om någon bryr sig. Kan dom väl få göra.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Bara jag som tyckte att animationerna såg riktigt snygga ut? Rekylen kändes nästan trovärdig, vilket man inte kan säga om så många spel

Medlem

Som hans beskrivning sa; COD + CS klon?

Medlem

China har Final Combat, tf2 clon, och nu har korea Artic(och de spelar på en sandbana) combat, cs/cod clon.

Det är bara så pinsamt.

Medlem
Skrivet av Zelzahim:

Bara jag som tyckte att animationerna såg riktigt snygga ut? Rekylen kändes nästan trovärdig, vilket man inte kan säga om så många spel

inte precis. Liknar CoD4as animationer.

Medlem
Skrivet av krqkan:

China har Final Combat, tf2 clon, och nu har korea Artic(och de spelar på en sandbana) combat, cs/cod clon.

Det är bara så pinsamt.

kan ju inte säga att striderna påminner speciellt mycket om CS. För mig som CS fanboy så påminner det mer om quake än CS, när man springer runt och bara sprayar:)

Har man spelat CS, ser man ganska snabbt att det inte är mycket som skiljer från originalet.

phi
Medlem

So what? Finns flertalet kartor från Quake-serien som kopierats till andra spel, just tack vare att det är bra kartor som folk gillar att spela.

Ser inga problem alls med det. Självklart ska skaparen av originalet ha credits för kartan däremot.

Kanske var det en "kopia" som var kärleksfull? Eh, who am I kidding, VALVe och Webzen borde göra upp i CS.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vänta bara jag som tyckte detta liknade CoD?

Medlem

Rättfärdigade? Det ser ju exakt likadant ut. De personer som inte ser det kan ju omöjligt äga ett par fungerande ögon.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Är man luspank så kan jag förstå om nån kommer någonsin spela det här.

Annars så finns det säkert mer nöje i att gräva i blomrabatten utanför.

Medlem

Gillar det jag ser Dust i en lite modernare motor måste testas, ser riktigt fett ut.
-reloading!

Medlem

Ta en mixer, släng i CoD, CS och Quake..
Toppa med Korea.

Vad kan gå fel?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

KoP
Medlem

Vad kopierar dom INTE i en del asiatiska länder? Bilar, elektronik, kläder, klockor, etc, etc.

Medlem
Medlem

Inget konstigt med att sydkoreaner skulle stjäla rakt av. De påstår sig vara ett civiliserat I-land men nog fan misslyckas de gång på gång med sånt här

1
Skriv svar