Robot
Dark Souls

I, som här inträden, låten hoppet fara! Michael Gill nedstiger i helvetet – och finner en lat pc-portning av ett fantastiskt konsolspel.

#dark-souls, #demons-souls, #from-software


Medlem
Dark Souls

Med upplösningsfixen och en Xbox 360 kontroll så fungerar spelet faktiskt riktigt bra, och ser betydligt bättre ut. Synd bara att utvecklarna själva inte kunde fixa något så simpelt som bara tog en moddare någon dag att fixa.

Inaktiv

+1 på det Bojkott sa: Det är fan konstigt att inte devs nu mera kan få tummen ur röven rent ut sagt och göra något så enkelt som en moddare sen kan göra på typ 2h.

Hur svårt kan det vara om även "mr.junior" på 15 år kan göra det på 3h? Känns som (VISSA) devs börjar bli JÄVLIGT lata. ELLER så är det så att dom VET att det är någon som kommer modda det och SKITER rakt av i det.

Och det är fan värre, Visst "vi moddare" kan fixa ett spel så det ser bättre ut än innan, men är det vårat jobb att göra d?

Men till d positiva: Det här spelet i 1080p och + en 360 kontroll är fan underbart. Tyvärr så har det fått ligga och vila nu medans man lirar gw2 och planetside 2 som en idiot


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Trots att det här är troligtvis den absolut sämsta portningen jag någonsin sett i hela mitt liv, så är faktiskt spelet jäkligt bra. Tyvärr så är du tvingad till att använda en spelkontroll eftersom utvecklarna gjorde ett hejdundrans dåligt jobb med tangentbord och mus. Får hoppas att dem patchar upp det förr eller senare.

Inaktiv
Skrivet av Jonlissla:

Trots att det här är troligtvis den absolut sämsta portningen jag någonsin sett i hela mitt liv, så är faktiskt spelet jäkligt bra. Tyvärr så är du tvingad till att använda en spelkontroll eftersom utvecklarna gjorde ett hejdundrans dåligt jobb med tangentbord och mus. Får hoppas att dem patchar upp det förr eller senare.

Håller med att varje spel bör stödja mus och kb bättre, men annars så kostar en kontroll typ 100kr på blocket eller 300 för en ny. (begagnade är det inget fel på om man inte vill ha allt nytt)


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Moderator | Testpilot

Som sagt, ladda ner Durantes mod så får du ett mycket mycket bättre spel.
Sedan förstår jag inte alla klagomål på kontrollerna, det enda folk sagt är att "det är 360 knappar ingame" men det går fortfarande bättre för mig att spela detta spel med mus och tangetbord gentemot en 360 kontroll.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

"I, som här inträden, låten hoppet fara!" Va!?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hur är det med fps slowdowns på de ställena som det är på ps3? Blir det några med en hyfsat bra PC?

(Orkade inte läsa hela recensionen)

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fleshcutter:

Hur är det med fps slowdowns på de ställena som det är på ps3? Blir det några med en hyfsat bra PC?

(Orkade inte läsa hela recensionen)

PC versionen är identisk med konsollversionen så alla fails i blighttown är fortfarande med.

Och igen, vad är det som gör kontrollerna så dåliga? Jag går runt på WASD, blockar på shift, har menyer på esc samt byter vapen och annat på bra och lättavnänds knappar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Fleshcutter:

Hur är det med fps slowdowns på de ställena som det är på ps3? Blir det några med en hyfsat bra PC?

(Orkade inte läsa hela recensionen)

PC versionen är identisk med konsollversionen så alla fails i blighttown är fortfarande med.

Och igen, vad är det som gör kontrollerna så dåliga? Jag går runt på WASD, blockar på shift, har menyer på esc samt byter vapen och annat på bra och lättavnänds knappar.

Från vad jag sett så körde någon Blighttown med konstant 30 FPS?

Medlem

jag älskade spelet till 360n, och jag vart så lack när jag hörde om 30 fps cap och dålig res, Men efter att jag såg res mod kom direkt, så kunde jag inte hålla mig utan gick in på steam och köpte direkt, och jag måste säga även fast det är låst i 30 fps så kan jag inte hålla mig undan från att spelet är ett mästervärk.
Jag rekommenderar om folk är sugen på att inte hålla sig bara för det är fps cap på det, faktist jag om någon är en sån där person som ifall mina spel går under 60 fps det minsta så blir jag galen och checkar för upgradering direkt till pc'n, Därför jag sitter på 2x gtx 580 i sli för att inte få sådana problem någonsin, men som sagt om jag kan överse 30 fps cap så kan nog dom flesta göra det också, Missa inte detta underverk för allt smör i småland, om ni är det minsta instresserade.

Medlem

"Skit kass port av en utav världens bästa spel" summerar mer eller mindre mina känslor av Prepair to Die. Jag älskar Dark Souls och PC versionen är helt klart spelbar, det är synd bara att jag inte direkt kan påstå att jag är imponerad av den (Inte från en teknisk synvinkel iaf).

Medlem

Som Inbitet Dark Souls fan Älskar jag det 5/5.
vi blev lovade en simpel portning och det fick vi, inga löften har brutits, *host* Bioware *host*

Medlem

Håller med toppkommentatorn, Durante är ett geni! Xbox kontroll fungerar också perfect!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Fleshcutter:

Hur är det med fps slowdowns på de ställena som det är på ps3? Blir det några med en hyfsat bra PC?

(Orkade inte läsa hela recensionen)

PC versionen är identisk med konsollversionen så alla fails i blighttown är fortfarande med.

Och igen, vad är det som gör kontrollerna så dåliga? Jag går runt på WASD, blockar på shift, har menyer på esc samt byter vapen och annat på bra och lättavnänds knappar.

Från vad jag sett så körde någon Blighttown med konstant 30 FPS?

Hm.. Får inte kommit dit än men med tanke på att "det är en rak port" och inge skillnader gjorts så är det sagt att blighttown ska ha dålig fps.

Sedan är det ju inte i hela området utan specifika ställen, så mycket möjligt du såg filmer därifrån.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tips till de som sugna på spelet:

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Dark-Souls-Prepare-To-Die-...

209kr för steam key english version

gnu
Medlem

Jag anser 30 fps vara ospelbart och det irriterar mig också. Blir att skippa detta.

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Tips till de som sugna på spelet:

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Dark-Souls-Prepare-To-Die-...

209kr för steam key english version

man bör undvika sådana sidor dock, ej ovanligt med begagnade koder osv

Moderator | Testpilot
Skrivet av gnu:

Jag anser 30 fps vara ospelbart och det irriterar mig också. Blir att skippa detta.

Tro mig när jag säger att 30 fps i detta spelet inte är lika störande som i andra. Helst när 30 fps funkar på konsol (när spelet också är en rak portning) så funkar det ju lika bra här.

Nåväl, du som missar ett av tidernas bästa spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av DrAbraham:

Tips till de som sugna på spelet:

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Dark-Souls-Prepare-To-Die-...

209kr för steam key english version

man bör undvika sådana sidor dock, ej ovanligt med begagnade koder osv

Nja, det enda de gör är köpa in ryska eller andra billiga länders cdkeys i bulk för billig slant. Köpt 10+ spel och mängder med WoW gametime cards där utan problem.

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av DrAbraham:

Tips till de som sugna på spelet:

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Dark-Souls-Prepare-To-Die-...

209kr för steam key english version

man bör undvika sådana sidor dock, ej ovanligt med begagnade koder osv

Nja, det enda de gör är köpa in ryska eller andra billiga länders cdkeys i bulk för billig slant. Köpt 10+ spel och mängder med WoW gametime cards där utan problem.

du må ha klarat dig undan, men det är inte ovanligt med folk som handlar nycklar till steam som redan sålts till någon annan, dvs en redan använd, helt värdelös kod. Hör folk klaga på sådant ofta, då de väljer att handla utanför steam (iom att steam vanligtvis tar högst pris då det inte är rea)

Medlem

Ett tillägg till det du skrev ;

"Nja, det enda de gör är att köpa in ryska eller andra billiga länders cdkes i butik för billig slant"

Det är inte alls ovanligt med att cdkeys inköpta i dessa länder är regionslåsta :/

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Ett tillägg till det du skrev ;

"Nja, det enda de gör är att köpa in ryska eller andra billiga länders cdkes i butik för billig slant"

Det är inte alls ovanligt med att cdkeys inköpta i dessa länder är regionslåsta :/

De har alltid skrivit tydligt sånt isåfall, t.ex. Skyrim och MW3 står det att måste aktiveras med diverse krångelmetoder.
Men visst, vill man vara på säkra sidan så kan vara bäst köpa från mer respektabla ställen

Medlem

Har ordentligt kul i spelet trotts sina skavanker. Tur att 360-kontrollen tåler ett utbrott och lite där till.

Prais the sun!


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

4/5? Det är möjligen den sämsta portningen någonsin. Praktiskt taget ospelbart med mus och tangentbord och dessutom kräver spelet en mod för att köra i hög upplösning.

Spelet funkar dock skitbra med controller, fast det ska väl knappast krävas eller hur?

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

4/5? Det är möjligen den sämsta portningen någonsin. Praktiskt taget ospelbart med mus och tangentbord och dessutom kräver spelet en mod för att köra i hög upplösning.

Spelet funkar dock skitbra med controller, fast det ska väl knappast krävas eller hur?

De ska ha 4/5 bara för att de var ärliga och gick ut och sa innan redan att de suger på att koda till PC eftersom de inte gjort det förut, de sa innan att upplösningen blir låg, fpsen låst och att det blir en rak port.
Så de som köper vet vad de får; bra spel som dock kan kräva mods + handkontroll för bästa resultat.

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Mo0rbid:

4/5? Det är möjligen den sämsta portningen någonsin. Praktiskt taget ospelbart med mus och tangentbord och dessutom kräver spelet en mod för att köra i hög upplösning.

Spelet funkar dock skitbra med controller, fast det ska väl knappast krävas eller hur?

De ska ha 4/5 bara för att de var ärliga och gick ut och sa innan redan att de suger på att koda till PC eftersom de inte gjort det förut, de sa innan att upplösningen blir låg, fpsen låst och att det blir en rak port.
Så de som köper vet vad de får; bra spel som dock kan kräva mods + handkontroll för bästa resultat.

Portningen är dålig fast det är OK eftersom utvecklarna erkänner det?

Medlem

"Games For Windows"

Alla spel som släpps till PC har dessa orden skrivna på boxen. Jag tror recensenten menar "Games for Windows Live".

Två vitt skilda saker


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hm.. Får inte kommit dit än men med tanke på att "det är en rak port" och inge skillnader gjorts så är det sagt att blighttown ska ha dålig fps.
.

Inkorrekt. Mitt spel rullar på i konstanta 30 Fps (6970/2500k 4,1 ghz) i 2560x1440. Inga drops i varken Blighttown eller New Londo där konsolversionerna ströps.

Får du framedrops är det den dåliga optimeringen/svag hårdvara som är problemet, men spelet funkar bra för en del iallafall :).

Synd att From inte fixade musstyrningen, såg fram emot att inte behöva använda handkontroll. Om man kan komma över det så är det ett underbart spel dock!

Medlem

Att ni ger det 4/5 trodde jag aldrig.

Porten är en flopp i mina ögon.
Kontrollerna, menyerna, kameran, och allt annat = *Genious*

Det känns som att Namco såg alla underskrifter och skrek "OMG WE CAN MAKE MORE MONEY; QUICK MAKE A BAREBONE PORT"

Jag menar herregud, inte ens Tutorial "pop-upsen" har ändrats till PC. "To block Hold left bumper" samma sak gäller för alla menyer/inventory osv.

Hade jag skrivit en Genomgående recsension hade nog mitt betyg landat på 2/5.

Det enda som "räddar" porten är just att det är Dark Souls.

123
Skriv svar