Ubisoft: pc-piratandet varierar från spel till spel

Medlem
Skrivet av fiffel:

Intressant vore att veta hur spelförsäljningen till PC skulle påverkas ifall man tog bort all DRM; CD-keys, tvingad internetkoppling, Launchers, Windows:Live, Steam o.s.v

Skulle försäljningen gå upp eller ner, eller ligga på samma nivå?
Finns det någon sorts DRM som faktiskt påverkar försäljningen positivt?

Steam, battlenet mfl.

Inaktiv
Skrivet av ivanhoe68:

Om spelutvecklarna inte var så jäkla rädda för sin egen produkt, så skulle dom ju kunna släppa många fler demon till spelen.

Try and buy!
Jag köper då inte en bil som jag inte testat först

ja håller med hundra, väntar att skulle få pröva guild wars 2
om det inte ges möjlighet , då köper jag inte, 99 -2003 var det mycket bättre flera demos ute, jag förstår ,att de som kasta ut skit spel ut på marknaden ,vill inte att man kan pröva deras skit spel innan köp, men det fattar jag inte , att varför bra spel lyser frånvaro av demos , många som jag vägrar köpa gris i säcken jag , då missar speltillverkaren många % potentiella spelare

Medlem

Michael Burk a.k.a. captain obvious

Medlem
Skrivet av qweex2:

Blizzards DRM tillför ju faktiskt något till spelarna, vilket inte många andra DRM gör.

Jasså det tycker du alltså? Blizzards DRM utsluter mig att spela mot hälften av mina vänner med att ha spel med REGIONS LÅSNING. OMG, Inte nog med att de tar bort LAN stöd, de släpper och låser in folk i regioner.....

Om något så är detta det mest idiotiska i spelväg någonsin för ett Multiplayer spel som t.ex. Starcraft. Men men de flesta är tyvärr för hjärntvättade när det gäller Blizzard och för många hyllar dem enormt, Medans folk klankar ner som fan på företag som Ubisoft och EA på exakt samma punkter som Blizzard gör med. Te.x Always on DRM, Regions inlåsningar o.s.v.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av qweex2:

Blizzards DRM tillför ju faktiskt något till spelarna, vilket inte många andra DRM gör.

Jasså det tycker du alltså? Blizzards DRM utsluter mig att spela mot hälften av mina vänner med att ha spel med REGIONS LÅSNING. OMG, Inte nog med att de tar bort LAN stöd, de släpper och låser in folk i regioner.....

Om något så är detta det mest idiotiska i spelväg någonsin för ett Multiplayer spel som t.ex. Starcraft. Men men de flesta är tyvärr för hjärntvättade när det gäller Blizzard och för många hyllar dem enormt, Medans folk klankar ner som fan på företag som Ubisoft och EA på exakt samma punkter som Blizzard gör med. Te.x Always on DRM, Regions inlåsningar o.s.v.

Exakt, det tycker jag faktiskt. Jag har aldrig haft problem med regionslåsning, eftersom jag inte spelar med folk från hela världen på det sättet. Tidsskillnader och annat gör det bara bökigt ändå (för mig). Tråkigt när man hamnar i den situationen, och jag håller med om att det är dåligt med regionslåsning. Tänkte inte ens på det, då jag som sagt aldrig råkat ut för det.

Dock kvarstår min åsikt om att Battle.net faktiskt tillför något, och det har inte det minsta med att jag gillar Blizzard att göra. Visst, det är ett always online-DRM, men väl inne i spelet kan du faktiskt utnyttja det (förutsatt att du är i rätt region då >_>), och det fungerar förvånansvärt bra.

Men bara för att det är bättre än andra DRM betyder det inte att det är bäst, precis som jag avslutade mitt förra inlägg med. Möjlighet till offline-läge och regionsfrihet är väl det som egentligen saknas? I D3 kan du till och med spela tillfälligt i andra regioner (dock på skilda karaktärer i varje region), så där är det inte helt låst.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

För att infälla om Blizzards DRM så tillför det inget som inte WC3 battle.net gjorde. Ska nog fan in och spela lite hederligt TFT ikväll på tal om det.

Regionslåsning hjälper inte heller. Flyttade till USA två veckor efter det släpptes och det var väldigt intressant att inte kunna spela med folk där. Till WoW hjälpte det en del då jag kunde farma mats i lugn och ro då alla låg och sov.

OT: Bra utveckling. Fortsätt att försöka reparera ert rykte.

Och till Ztreek, håller med men inte helt och fullt. Man har en mycket bättre chans att bygga ett rykte, skapa lojalitet och sälja mer om man behandlar och respekterar sina kunder och ser till att ens produkt häller hög kvalité.
Däremot finns det många rötägg som laddar ner och de går inte att göra någonting emot. Ingen kommer lyckas skuldfälla dem till att börja köpa spel istället. Det finns inte bara en typ av människor som laddar ner och är löjligt att folk fortsätter tro det.

Det finns nyss nämna rötägg som känner sig berättigade till det. Vi har människorna som helt enkelt inte har råd och ha-faktorn är tillräckligt hög att de lägger moral åt sidan. Vi har reaktionärerna som laddar ner spel för att förmedla sitt budskap till företag som svikit dem gåg på gång. Vi har sen folk som har pengar till ett spel men är intresserade av flera olika och vill inte riskera att kasta bort det på skit. Vi har sedan människor som laddar ner och testar allt utan något egentligt mål att köpa något av dem. Osv. Osv.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Try and buy!
Jag köper då inte en bil som jag inte testat först

Nästa gång du köper en bil för 500 spänn kan du nog skita i att testa den...

Medlem

det är förjävligt ROLIGT att steam / valve aldrig klagar på detta. Som är störst på marknaden.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Generellt är det ju som Ztreek säger... En sak är ju jävligt biff iaf, Ubisoft har inte fått fler PC-kunder på sin taktik. Dom har gjort en jävla massa hederliga människor förbannade och många, bland annat jag, kommer aldrig köpa deras skit igen. Det är ingen annan utvecklare som lyckats med det...

Det du säger är Blizzard rätt skyldiga till också med Starcraft 2 och Diablo 3.

LAN existerar inte, man måste vara uppkopplad, usch. jättedåligt DRM, Steam har bättre DRM än Blizzard och Steam är ändå inte allt för bra det heller.

Japp, och jag tänker inte handla av dom heller...

Medlem
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av ivanhoe68:

Try and buy!
Jag köper då inte en bil som jag inte testat först

Nästa gång du köper en bil för 500 spänn kan du nog skita i att testa den...

Varför? köper du en bil för tvåhundra spänn äre nog nåt som e fel på den...

Medlem
Skrivet av qweex2:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Generellt är det ju som Ztreek säger... En sak är ju jävligt biff iaf, Ubisoft har inte fått fler PC-kunder på sin taktik. Dom har gjort en jävla massa hederliga människor förbannade och många, bland annat jag, kommer aldrig köpa deras skit igen. Det är ingen annan utvecklare som lyckats med det...

Det du säger är Blizzard rätt skyldiga till också med Starcraft 2 och Diablo 3.

LAN existerar inte, man måste vara uppkopplad, usch. jättedåligt DRM, Steam har bättre DRM än Blizzard och Steam är ändå inte allt för bra det heller.

Blizzards DRM tillför ju faktiskt något till spelarna, vilket inte många andra DRM gör.

Visst är det surt att alltid behöva vara uppkopplad när man ska spela, men för min del föredrar jag det än att alltid vara offline. Dom flesta är ju ändå alltid uppkopplade när dom sitter vid datorn, så varför inte utnyttja den möjligheten? Det är ju inte SÅ ofta det krånglar, och vid launch får man alltid räkna med lite strul helt enkelt.

Tycker det är mysigt att kunna chatta med kompisarna medan jag spelar (dessutom från olika spel), eller till och med spela tillsammans med dem på ett enkelt sätt utan att behöva fiffla med IP-adresser och annat.

Hade dom kunnat lösa det på ett bättre sätt? Ja, självklart, men jämfört med Ubisoft tycker jag inte alls att det finns något att klaga på.

Jag ser din poäng, men jag kan ju inte påstå att jag tycker fördelarna väger upp för nackdelarna. Och ja, många är online jämnt, och många spel kräver det eftersom många spel är multiplayer-baserade nuförtiden, och just därför kan det vara skönt att kunna spela sina singelplayer spel när internet går ner. Men det är inte det faktum ATT D3 krävde konstant uppkoppling som förstörde det spelet för mig, utan hur det sköttes. Alldeles för mycket strul i början, Blizzard borde kunna bättre. Och det faktum att spelet var fel i grunden. Hela konceptet var ju förstört iom AH.

Medlem

Sluta gräva gropen djupare, Ubisoft.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Gör man ett bra PC spel så köper folk det, så har det alltid varit.

Portar man ett spel och inte anpassar portningen till platformen så piratas det en betydande större del, piratkopiering kan inte stoppas, men det kan hindras i antal.

The Witcher 2 ska ha haft runt 80% piratkopierings-ratio enligt utvecklarna.
Bra spel har fler spelare men det betyder också att det är fler som piratkopierar det - folk piratkopierar ju hellre bra spel än dåliga spel; gratis är gratis.

Medlem

Att folk inte laddar ner bra spel men endast dåliga spel är ju sjuk dumt att säga. Varför skulle någon ladda ner ett dåligt spel? Helt idiotiskt att säga så... Såg att duke nukem forvere fick skit betyg, betyder inte att jag laddar ner spelet. Jag kör det helt enkelt inte


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

S_Z
Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ztreek:

Gör man ett bra PC spel så köper folk det, så har det alltid varit.

Portar man ett spel och inte anpassar portningen till platformen så piratas det en betydande större del, piratkopiering kan inte stoppas, men det kan hindras i antal.

Vilket skitsnack. Gör man ett bra spel så laddar bara mer folk ner det och inget annat. Gör man ett dåligt spel så bryr man sig inte ens om att ladda ner det.

Idag finns det internet och information är extremt lättillgängligt, är inte alls vidare svårt att både hitta videos, recensioner, tester och bilder på ett spel. Det antar jag dock att du visste, men det verkar inte som det.
Finns inga bra ursäkter för att förespråka piratkopering, handlar bara om snålhet!

Håller med till punkt och pricka.

Tycker det är så intressant att se hur många det är som försöker bortförklara och rättfärdiga piratkopiering. Det finns idag som sagt massor med sätt att få en bra uppfattning om ett spel kommer passa dig innan du köper det. Har själv inte ett enda spel jag ångrat att jag köpt.

Medlem

Om man, som så många ursäktar sig med, laddar ner ett spel "bara för att testa" och spelar igenom spelet, hur många köper det verkligen efteråt?

Min åsikt är att det bara är en bortförklaring av tjuvaktiga typer som tycker att det är deras rättighet att ha tillgång till alla spel och att spelbolagen bara ska vara glada att någon spelar spelen, än mindre betalar för dem.

Medlem

93-95 % bullshit!

Medlem

När ni slutar våldta dem gamla spel serien o förstör dem så kommer folk sluta ladda ner era spel illegalt.

Medlem
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av ivanhoe68:

Try and buy!
Jag köper då inte en bil som jag inte testat först

Nästa gång du köper en bil för 500 spänn kan du nog skita i att testa den...

Sen när är prisklassen relevant för om man vill spendera sina surt förvärvade pengar på det? Det har väl inte att göra med hur mycket det kostar, inte fan betalar man för något man vet är värdelöst. Då har man en brist på hjärnceller.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av ivanhoe68:

Try and buy!
Jag köper då inte en bil som jag inte testat först

Nästa gång du köper en bil för 500 spänn kan du nog skita i att testa den...

Sen när är prisklassen relevant för om man vill spendera sina surt förvärvade pengar på det? Det har väl inte att göra med hur mycket det kostar, inte fan betalar man för något man vet är värdelöst. Då har man en brist på hjärnceller.

Men inte fan köper man ett spel utan att kolla på gameplay och reviews på youtube osv.
Gör man det får man skylla sig själv. Att ladda ner ett spel olagligt är aldrig rätt.
Har vänner som laddar ner från tpb, tror du dem någonsin har köpt spelet efteråt? Vem köper seriöst ett spel som man klarat efter att ha laddat ned det från tpb. Mindre än 5% skulle jag säga.

Folk som menar att mer demos minskar piratandet, well, kolla på Sleeping Dogs som är ganska känt på pirat-sidor. Nedladdat mer än vissa spel utan demos


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

lovar att i de fallen det är 95% piratkopiering så är det i länder där ubisoft inte ens distribuerar spelet öht.

Medlem

Knycker folk även kläder och möbler för att se om de passar hemma innan man köper? Eller käkar oxfilen i butiken för att se om den var bra?
Tankar på macken och smiter, kanske inte ville ha bensin men ville testa först.
Sånt jävla bullshit och undanflykter till varför man stjäl andras verk. Gav folk fan i att stjäla andras arbete så hade de snarare gjort mindre portningar osv. Vem fan vill lägga en hel avelning för att göra ett spel till pc spelare där så många uppenbarligen stjäl spelet?? Säger sig självt..

Finns INGEN ursäkt till varför du laddar ner ett spel annat än tjuvaktighet, snålhet och total respektlöshet.

Inaktiv
Skrivet av Mortalis:

Knycker folk även kläder och möbler för att se om de passar hemma innan man köper? Eller käkar oxfilen i butiken för att se om den var bra?
Tankar på macken och smiter, kanske inte ville ha bensin men ville testa först.
Sånt jävla bullshit och undanflykter till varför man stjäl andras verk. Gav folk fan i att stjäla andras arbete så hade de snarare gjort mindre portningar osv. Vem fan vill lägga en hel avelning för att göra ett spel till pc spelare där så många uppenbarligen stjäl spelet?? Säger sig självt..

Finns INGEN ursäkt till varför du laddar ner ett spel annat än tjuvaktighet, snålhet och total respektlöshet.

Men herregud....

1. När det gäller kläder så vet jag inte var du handlar någonstans, men alla klädaffärer jag har varit hos har någonting som kallas för provhytt. Där kan man prova kläderna innan man köper dom.

2. Möbler, jag vet inte var du handlar möbler heller men både på Ikea och jysk så kan du provsitta och mäta möblerna innan du köper dom

3. När det gäller oxfilén kan du säkert få tag i en mindre...lite billigare bit och sedan ta hem och provsmaka. Gillar du inte den så köper du ju såklart inte den igen, och vad jag vet så kan du i många fall skicka in den till tex scan och få pengarna tillbaka.

4. Bensinen, nu vet inte jag varför man skulle prova bensin, men om man skulle göra det så vore det väl en bra idé och kanske bara tanka en liter eller 2 och se hur det går? Funkar det så kan du ju fylla tanken.

Problemet är att med många spel så kan du inte bara köpa "en liten bit" eller få "ett smakprov" och prova som du tex kan med alla livsmedel. Finns det inget demo så får du helt enkelt chansa.

I princip andra branscher så kan du lämna tillbaka produkten om du inte är nöjd. Gillar du inte smaken på chipsen? Skicka in den till OLW, estrella och få en personlig ursäkt plus kuponger m.m

Fungerar inte micron som den ska? Värmer den dåligt? Då får du skicka tillbaka den och få en ny lr presentkort.

Du kan ju prova med och skicka in ett buggigt spel tillbaka till EA, ubisoft m.m och se vad dom säger/gör.

Filmer och teater lider av samma problem. Dock är det ju rätt så rejäl prisskillnad mot att gå på bio/teater för 80:- och köpa ett spel för 600:-

Att pirata ett spel är ett utmärkt sätt att prova det först. Gillar du det och kanske vill köra multiplayer, ja då får du helt enkelt köpa det. Jag gör det, så förstår inte varför det skulle va så unikt...

Medlem

Tror folk på riktigt på sånt här skitsnack? Så om det inte fanns pirater så hade spelen sålt 50x mer? Tillåt mig att skratta.

Jävla snyfthistorier från människor som inte är dumma nog att tro på det själva, de bara vet att det finns idioter utanför som gör det som är så tydligt i den här tråden. Den överlägset största andelen av de som laddar ner hade ALDRIG hade köpt deras spel.

Sen kan man undra hur de räknas, förmodligen har de googlat "sittspel +torrent" och räknas ihop antalet nerladdningar från några sidor

Medlem

Ni som sitter och babblar om att spelen har si och så hög procent/ratio köpare:pirater kan ju slänga er i väggen.

För det första så vet dom inte ett jävla skit om dom som tankar spelen hade köpt det eller inte. Folk som inte har råd kommer då inte punga ut för ett spel även om dom inte kunde tanka det. Folk som bara är lite intresserad och inte känner för att ta risken och köpa spelet kommer inte heller köpa. Däremot så kommer vissa av dom som tankar och gillar det eventuellt köpa det för att kunna köra online. Jag har själv tankat många spel och sedan köpt det något år senare när dom patchat skiten.

För det andra så är det jävla bullshit nummer som dom fejkat fram ( copyright logic i ett nötskal: http://www.ted.com/talks/rob_reid_the_8_billion_ipod.html )

För det tredje så släpper dom buggiga jävla spel med knappt hälften så mycket innehåll som förr, och sen släpper dom 5 jävla expansioner och 20 DLC paket som du måste betala för också.

För det fjärde så kan man inte få en kännsla av att bara se på några jävla klipp. Du vet inte hur kontrollerna är, du vet inte hur känslan och responsen är. Det enda du får av klipp är hur det ser ut. SPORE är ett perfekt exempel. Dom fördummade hela jävla skiten till något för en 5 åring eller din farmor innan release.

För det femte så har inte alla samma standard eller gillar samma saker som du, så bara för att du inte ångrar något så betyder inte det att det inte finns någon annan.

För det sjätte; Bara för att någon jävla gammal girig surgubbe säger att det är olagligt betyder inte det att det är rätt. Finns fan tusentals värdelösa lagar. FYI är copyright 400 år gammal skit från England för att kontrollera informationen som kom från pressmaskinerna
( https://www.youtube.com/watch?v=mhBpI13dxkI
https://www.youtube.com/watch?v=3mTz-jBA8SM ).

För det sjunde så vill folk inte vara låsta till internet, jävla kul om ditt nät går ner. Inte vill dom att företagen scannar igenom deras dator alá Origin. Inte vill dom ha skit som gör det krångligt att göra backup på skivor. Inte vill dom ha nå skit som krånglar titt som tätt alá StarForce eller vafan den skiten hette, och flertalet liknande DRM.

Dom kan använda hur mycket DRM som helst, men det kommer bara göra så att fler folk INTE köper skiten. Dom kan inte stoppa piraterna.

Gör som Steam, fixa gratis-weekend trial. Och som Paradox; ta bort all jävla DRM och kräv endast CD-nyckel för att kunna lira Muliplayer.

Företagen gräver bara ner sig själva i graven med deras halvfärdiga spel, spyware och malware DRM och online-only låsningar och sedan skyller dom på piraterna när det går dåligt.

Medlem

Tycker det är oerhört intressant hur många som har problem att hålla isär folk som förklarar piratering och folk som bortförklarar det.

Oerhört naivt att tro att man kan guilt-trippa dem för den delen heller. Du kan säga till Svartskägg hur många gånger som helst att det inte är rätt att kapa fartyg men....han kommer nog inte sluta för det.

Medlem
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av ivanhoe68:

Try and buy!
Jag köper då inte en bil som jag inte testat först

Nästa gång du köper en bil för 500 spänn kan du nog skita i att testa den...

Sen när är prisklassen relevant för om man vill spendera sina surt förvärvade pengar på det? Det har väl inte att göra med hur mycket det kostar, inte fan betalar man för något man vet är värdelöst. Då har man en brist på hjärnceller.

Nä, håller inte med dig. Klart att behovet att prova/testa står i relation till priset på varan.

Att jämföra behovet att testa ett spel med inköp av en bil är en kass jämförelse mellan två ytterligheter. Att, som Ivanhoe68 skrevi i den ursprungliga posten, rationalisera att ladda ner spelet och för att sedan köpa det om man tycker det är bra kan ju inte jämföras med att köpa en bil. Det skulle i så fall jämföras med att stjäla en bil av bilhandlaren, köra runt i den i några tusen mil för att avgöra om man gillar den, och sen gå tillbaks till handlaren och betala fullpris för bilen.

Inte nog med att du troligtvis skulle bli åtalad och hamna i fängelse, du skulle troligtvis bli påsatt och dödad i fängelset för att du är så jävla korkad...

Skribent

Jag skulle kunna göra ett resonemang som lyder: "Piratkopiering har sänkt priset på TV spel"

På tiden när SNES var nytt och fräscht kostade ett spel 799:- och piratkopiering existerade knappt, visst fanns det (jag hade en kompis som hade massor med spel på diskett) men den breda massan hade inge koll på piratkopiering.

När Playstation kom så kostade spelen 599-699:- och piratkopiering började bli lite vanligare, ganska lätt att köpa ett chip och sedan köpa ett bränt spel.

När playstation 2 kom låg spelen på ca 499-599:- och piratkopiering började bli riktigt vanligt, en vanlig Svensson kunde ladda hem ett spel och bränna ut och lira i sin chippade konsoll.

I dagens läge vet vi ju alla hur det är med framförallt Xbox 360 och Wii. De nya spelen ligger på max 499:- (ännu billigare på elektronikkedjor på releasedag) och piratkopiering är extremt vanligt till dessa konsoller.

Jag bevisade precis att piratkopiering sänkt priset på TV-spel

Jag är medveten om att jag utelämnat 1000 andra faktorer men det var meningen. Om man selektivt använder statistik utan att ta hänsyn till annan information som är relevant i sammanhanget kan man ganska lätt få äpplen till päron

Medlem
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av ivanhoe68:

Try and buy!
Jag köper då inte en bil som jag inte testat först

Nästa gång du köper en bil för 500 spänn kan du nog skita i att testa den...

Sen när är prisklassen relevant för om man vill spendera sina surt förvärvade pengar på det? Det har väl inte att göra med hur mycket det kostar, inte fan betalar man för något man vet är värdelöst. Då har man en brist på hjärnceller.

Nä, håller inte med dig. Klart att behovet att prova/testa står i relation till priset på varan.

Att jämföra behovet att testa ett spel med inköp av en bil är en kass jämförelse mellan två ytterligheter. Att, som Ivanhoe68 skrevi i den ursprungliga posten, rationalisera att ladda ner spelet och för att sedan köpa det om man tycker det är bra kan ju inte jämföras med att köpa en bil. Det skulle i så fall jämföras med att stjäla en bil av bilhandlaren, köra runt i den i några tusen mil för att avgöra om man gillar den, och sen gå tillbaks till handlaren och betala fullpris för bilen.

Inte nog med att du troligtvis skulle bli åtalad och hamna i fängelse, du skulle troligtvis bli påsatt och dödad i fängelset för att du är så jävla korkad...

Vart skriver jag att man ska ladda hem spelen? Jag skriver om DEMO spel om du nu missade det. Då kan du PROVA spelet först, lika som det fins DEMO bilar......


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av ivanhoe68:

Try and buy!
Jag köper då inte en bil som jag inte testat först

Nästa gång du köper en bil för 500 spänn kan du nog skita i att testa den...

Sen när är prisklassen relevant för om man vill spendera sina surt förvärvade pengar på det? Det har väl inte att göra med hur mycket det kostar, inte fan betalar man för något man vet är värdelöst. Då har man en brist på hjärnceller.

Nä, håller inte med dig. Klart att behovet att prova/testa står i relation till priset på varan.

Att jämföra behovet att testa ett spel med inköp av en bil är en kass jämförelse mellan två ytterligheter. Att, som Ivanhoe68 skrevi i den ursprungliga posten, rationalisera att ladda ner spelet och för att sedan köpa det om man tycker det är bra kan ju inte jämföras med att köpa en bil. Det skulle i så fall jämföras med att stjäla en bil av bilhandlaren, köra runt i den i några tusen mil för att avgöra om man gillar den, och sen gå tillbaks till handlaren och betala fullpris för bilen.

Inte nog med att du troligtvis skulle bli åtalad och hamna i fängelse, du skulle troligtvis bli påsatt och dödad i fängelset för att du är så jävla korkad...

Vart skriver jag att man ska ladda hem spelen? Jag skriver om DEMO spel om du nu missade det. Då kan du PROVA spelet först, lika som det fins DEMO bilar......

Ber tusen ggr om ursäkt, jag blandade ihop din post med en annan :). My bad...

123
Skriv svar