Capcom ska släppa fler uppföljare snabbare

Robot
Capcom ska släppa fler uppföljare snabbare

Årets finansrapport från Capcom är här – capitalism, ho!

#capcom


Medlem
Capcom ska släppa fler uppföljare snabbare

Är det bara jag som brukar tröttna på en serie om det släpps många uppföljare för tätt inpå?

2,5-3 år brukar vara alldeles lagom för att jag ska få upp suget för en serie igen.

Skrivet av Jozo:

Är de bara jag som brukar tröttna på en serie om det släpps många uppföljare för tätt inpå?

2,5-3 år brukar vara alldeles lagom för att jag ska få upp suget för en serie igen.

Nej då, jag håller med dig. Tappar intresset fortare om det släpps uppföljare tidigt inpå den förra.
Minns hur L4D2 generellt bemöttes på dessa termer.

Men nu väntar jag på första kommentaren där det enbart står: "Muuu".


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Capcom DLC är en av de värsta jag vet, skippar deras produkter helt numera.

73 spel... :O:D=


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Skrivet av Vincent_graymore:

73 spel... :O:D=

De räknar alla olika versioner av samma spel till olika format som unika titlar, misstänker jag. Det verkar lite orimligt annars att det kommit exempelvis 13 Lost Planet-spel.

Medlem

Hade inte sagt nej till ett Street Fighter 5. Säger dock nej till deras DLC


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Så länge mjölken inte blir sur så har jag inga problem med detta.

Medlem

Capcom, mästarna av udda företagsbeslut. Varför inte föra över det oh så framgångsrika Monster Hunter till något annat än Nintendos konsoler? Som tex MMOet ni sitter på?

Flakmonkey

Inga konstigheter egentligen, är ju det enda rädda sett ur ett vinstperspektiv och de enda som kan ändra på det är vi konsumenter genom att inte köpa uppföljare eller kanske ännu bättre stödja nya intressanta IP:n.

Något som jag reagerade på i siffrorna (förutom att de verkar ha räknat varje plattformsversion som ett spel) är att Ace Attorney sålt så relativt lite. Det om något förtjänar ju bättre

Ace Attorney, 16 spel, 4.3 miljoner

Medlem

Resident Evil 6 kommer bli så jävla bra!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Asså att släppa oftare innebär sämre o mindre finslipade spel.... Capcom verkar ha blivit som EA.. BARA pengar skiter stort sett i fansen... Har för mig att jag hörde för ett tag sen att flera på Capcom sa att dom ville ta självmord för dom fick jobba alldeles för hårt eller vad de var... Företaget sjunker i mina ögon något enormt...

Medlem

Jag ser gärna att uppföljare tar 3 år innan de släpps. vet inte riktigt varför men det känns som att 3 år är en bra tidsperiod och spelen slipper rushas ut.

Hoppas därför på ett Dragons Dogma 2 under 2015

Medlem
Medlem

Så länge spelen håller bra kvalité så ser jag inget problem, men risken finns att man tröttnar om allt ska komma årligen som A-creed t.ex

Inaktiv

A race to the bottom....

Medlem

Dar sjunker min respekt for Capcom. vad hande nar det var kvalitet som gallde for spelen och inte kvantitet..maste vara det dar EA viruset som sprider sig.

Inaktiv

Många skriver om kvalité, men det har väl inget direkt med Capcom att göra? Dom har väl alltid hållit sig någonstans i mitten o varit lite *meh* och haft sina topphits till o från, men en uppföljare från Capcom är alltid en chansning? Kan vara teh best shit ever eller kass optimerad skit som bara skulle ut i butik asap.

Inaktiv

Capcom dog för mig när dom slutade göra arcadmaskiner

1
Skriv svar