Problem med Grafikkort!

Medlem
Problem med Grafikkort!

Nu är det så att jag har ett ganska stort problem. jag skaffa nyligen en ny dator med ett grafikkort på 1,7gb men när jag väl är inne i t ex Grand theft auto IV eller canirunit så står det att jag bara har 59mb. Mitt grafikkort är ett Intel HD grapichs 4000 och min processor är en Intel core i5-3210M

signatur

I love the smell of napalm in the morning.

nj
Medlem

Intel HD 4000 är en integrerad grafikkrets som inte har något eget minne utan använder delar av datorns RAM, och mängden som används varierar beroende på belastning och hur mycket RAM som används i övrigt.
Spelprestandan på de integrerade kretsarna är heller inget vidare (även om Intel förbättrad den genom åren), men det är inget som direkt klarar nyare spel med höga upplösningar/grafikinställningar.

Medlem

Aha tack för svaret blir väl att uppgradera datorn sen ^^

signatur

Medlem
Skrivet av Prodot:

Aha tack för svaret blir väl att uppgradera datorn sen ^^

En uppgradering kan du nog glömma. Att du har en i5 3210M antyder ju att det rör sig om en laptop, och då kan du inte uppgradera grafikkortet.

Medlem

Jo sant, men kan alltid uppgradera till en stationär sen (skaffa en helt ny dator*)

signatur

Medlem
Skrivet av Prodot:

Jo sant, men kan alltid uppgradera till en stationär sen (skaffa en helt ny dator*)

Nej det kan du inte

Medlem

Joho? bara ta pengar, dra till en datorbutik och köpa en ny burk ?

signatur

Testpilot
Medlem

Tackar för länkar blir en ny dator till jul eller nästa år (pengar växer inte på träd har man märkt!)

signatur

1
Skriv svar