Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Raxxa:

det är ett skämt att en sida som fz kan lägga fram sådana betyg det är skamligt det är omöjligt 100% bra och kan därför inte få 5 av 5 vilket skulle innebära att det är det bästa spelet ever made det är skamligt i call fanboyism

Så det ni säger är att högsta betyg ska vara ouppnåligt?

jag påstår att världens bästa spel inte är här ännu ja

Det där beror ju helt på hur man definierat betygsskalan. Metavärden blir ibland väldigt missvisande om betygsskalorna medlet räknas fram ur skiljer sig stort i hur de bör tolkas.

Vissa spelsiter har en 0-100 skala, där 100 definieras som "No game is this good.". Mig veterligen har inte FZ definierat sin femgradiga skala på ett liknande sätt.

det är den ända logiska poängsättningen om du har 5 som max är 5 det ultimata spelet annars hur ger du betyg till ett som är bättre? och nej det förtjänar ingen 5a oavsett hur du tänker

Ingen har påstått att 5/5 betyder det ultimata spelet. Det betyder "bara" att skribenten tycker att spelet är fantastiskt. Därmed inte sagt att det kan finnas andra spel som är lika bra eller bättre – det finns plats för flera spel att få samma betyg (vilket även gäller 100-skalan).

besvarar dock inte hur du skiljer 2 5or åt om det kommer ett spel som faktiskt är bra mkt bättre det är som att ge en höjdhoppare samma poäng för 2 meters hopp och 2.30 hopp efterblivet

Redaktör
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av Tompa:

Ingen har påstått att 5/5 betyder det ultimata spelet. Det betyder "bara" att skribenten tycker att spelet är fantastiskt. Därmed inte sagt att det kan finnas andra spel som är lika bra eller bättre – det finns plats för flera spel att få samma betyg (vilket även gäller 100-skalan).

besvarar dock inte hur du skiljer 2 5or åt om det kommer ett spel som faktiskt är bra mkt bättre det är som att ge en höjdhoppare samma poäng för 2 meters hopp och 2.30 hopp efterblivet

Höjdhopp är mätbart – den som hoppar högst är bäst. Spelrecensioner är tyckande, och därmed inte mätbart på samma sätt.


signatur
Medlem
Skrivet av Raxxa:

svarar fortfarande inte på frågan hur man betygsätter nått bättre om det här inte är perfekt (och det ska tor och odin veta att det inte är)

Jo det svarar på frågan. Ett spel med 5/5 kan vara bättre än ett annat med 5/5 just för att skalan inte är milimeterprecis. Precis som du kan ha flera spel som är olika bra med 4/5. Sluta dumma dig nu.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Raxxa:

svarar fortfarande inte på frågan hur man betygsätter nått bättre om det här inte är perfekt (och det ska tor och odin veta att det inte är)

Jo det svarar på frågan. Ett spel med 5/5 kan vara bättre än ett annat med 5/5 just för att skalan inte är milimeterprecis. Precis som du kan ha flera spel som är olika bra med 4/5. Sluta dumma dig nu.

clearly broken fix

Medlem

är det värt att köpa funderar på det... något so kan ge mig nå info? :3

Medlem

Ni skulle ha tagit med den märkliga styrningen i eran recension. Man styr kameran åt vänster höger med wasd och tittar upp/ner med musen. Man kan styra kameran helt med musen om man håller in högra musknappen, men det är någon bugg, som gör så ens spells avbryts om man kastar och håller in högra musknappen sammtidigt. Sen är det en mängd buggar mm. Många klagomål i GW2 forumet om att kameran laggar och hoppar. Känns lite, som att spela med mus/tangentbord i dark souls.

Har svårt att nå knapparna när jag ska kasta spells eftersom man går med wasd och måste hålla sig i rörelse hela tiden.

Grafiken är fin liknar mycket forsaken world och dragon age.

Questandet är ungefär lika som alla andra spel, gå från punkt a-b och döda det/dem eller hjälp den och den.

Som spelet är just nu så skulle jag ge det 3/5 ungefär som diablo 3. Främst pga styrningen, som mer känns gjort för en konsol än för ett data spel.

Medlem

Standard FZ, kritik till GW2 - Downvotes

Sitt ni i eran jävla bubbla och anta för er själva att Guild Wars 2 är ett stabilt bra next gen MMO, själv ångrade jag mitt köp.

Folk som säger att det är så jävla skillbaserat, alltså, allvarligt?

Vad spelar det för roll igentligen? Tror ni casuals VILL ha skillad pvp?

Som sagt av en annnan snubbe här, det finns ingen morot att jaga, som är nästan 50% av vad rpg handlar om. Om det hade varit en gear/skillbaserat pvp så hade det varit mycket fler som hade spelat.

Vare sig ni inte kan erkänna det eller inte, så har wow +10 miljoner av en anledning, och nej, det är inte pågrund av att dom är beroende.

Tagga downvotes, ni suger!

Skriv svar