Dynamiska miljöer i AssCreed 3

Robot
Dynamiska miljöer i AssCreed 3

Fjärde utvecklardagboken bjuder på en inblick i väder, vind, artificiell intelligens och mastiga hav. Missa inte!

#assassins-creed-iii, #ubisoft


Medlem
Dynamiska miljöer i AssCreed 3

Det är så svårt att avgöra om spelet är snyggt eller inte när filmen endast är 720p :/ men jag upplever att små delar av filmen är under 30 fps, när det var mycket folk som sprang omkring. inte helt optimerat ännu men det får man ju leva med.

Detta kan bli mitt första AC spel, vi får se. om spelet inte är noob-portat så sure.

Inaktiv

Jahapp, jag är fortfarande bara 10timmar in i Brotherhood och undrar om jag ska skita i brödrarskapet och revelations och hoppa *fniss* direkt in i trean? Eller är det ett misstag+

Medlem

Gameplay'n är troligen från Xbox eller PS3...
Men jag gillar starkt iden att det är sådant dynamiskt spel.

Dessutom såg jag att det faktiskt finns städer man springer runt i, ända tills nu trodde jag hela spelet var i skogen i vinter och sånt... Men så var inte fallet!

ELF
Medlem

Hoppas de denna gång gör ett bra arbete gällande PC. I de andra tre spelen jag har spelat så har det varit som att musen alltid har haft lite konstig musacceleration vare sig accelerationen har varit avstängd eller ej.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Jahapp, jag är fortfarande bara 10timmar in i Brotherhood och undrar om jag ska skita i brödrarskapet och revelations och hoppa *fniss* direkt in i trean? Eller är det ett misstag+

Spela klart Brotherhood, men du kan skippa Revelations om du frågar mig. Det märktes att de började få slut på idéer om hur de skulle fortsätta Ezios historia i det spelet.

Håller med Jozo

Måste va halt på hustaken på vintern

Nä nu ska jag gå och plocka upp hakan som ligger nere på golvet nånstans


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av Aresz:

Jahapp, jag är fortfarande bara 10timmar in i Brotherhood och undrar om jag ska skita i brödrarskapet och revelations och hoppa *fniss* direkt in i trean? Eller är det ett misstag+

Säger som de andra, det finns ingen anledning att spela Revelations faktiskt. I princip slöseri med tid, en upprepning av Brotherhood fast sämre. Endast en transportsträcka, totalt fritt från inspiration.

QRT
Medlem
Medlem
Skrivet av QRT:

AssCreed...

Jag stör mig också på den usla förkortningen

Medlem

Jag skall ta och installera och köra igenom Assassins Creed Revelations efter jag kört ut Deus Ex HR.

Alla dessa tvång. Jag måste spela de här spelen. :/


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

AW8
Medlem
Skrivet av QRT:

AssCreed...

RövBekännelse!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Inpieces:
Skrivet av QRT:

AssCreed...

Jag stör mig också på den usla förkortningen

Jo, jag med. Lite barnsligt.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Det är så svårt att avgöra om spelet är snyggt eller inte när filmen endast är 720p :/ men jag upplever att små delar av filmen är under 30 fps, när det var mycket folk som sprang omkring. inte helt optimerat ännu men det får man ju leva med.

Detta kan bli mitt första AC spel, vi får se. om spelet inte är noob-portat så sure.

Jag har spelat alla dom andra på 360, och alla utom ettan har haft framerate problem. Tror jag kommer skita i detta faktiskt...

Medlem
Skrivet av AW8:
Skrivet av QRT:

AssCreed...

RövBekännelse!

RövTroslära är en närmare översättning. Men där kan nog kanske FZ redaktörer göra nånting roligt med trosor. Dom e ju så fyndiga att man kan tro dom e göteborgare hela bunten:D

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Aresz:

Jahapp, jag är fortfarande bara 10timmar in i Brotherhood och undrar om jag ska skita i brödrarskapet och revelations och hoppa *fniss* direkt in i trean? Eller är det ett misstag+

Spela klart Brotherhood, men du kan skippa Revelations om du frågar mig. Det märktes att de började få slut på idéer om hur de skulle fortsätta Ezios historia i det spelet.

Kan förvisso hålla med dig om att Revelations kändes lite fattigt i jämförelse med Brotherhood men å andra sidan så gick det rätt snabbt att spela igenom och man hade ju inte direkt tråkigt när man gjorde det.

/ LordDaimos

Medlem

Vilken konsol utvecklas AC3 på?

Jag inser ju att det utvecklas mot alla systemen men vilken är deras primära? Den de utvecklar mot i första hand för att sedan porta spelet mot andra plattformar?

Eller har jag gravt missförstått hur dagens cross-platform utveckling går till?

Jag vet att i tidigare AC-titlar så har PS3-versionerna varit portningar där X360-versionen haft bättre framerate bland annat. I Revelations så jämnades det ut lite men 360-versionen var fortfarande lite bättre.

Jag sitter själv med PS3 så därför undrar jag om det fortfarande är så att X360 är den primära plattformen.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Skrivet av Mellanare:

Vilken konsol utvecklas AC3 på?

Jag inser ju att det utvecklas mot alla systemen men vilken är deras primära? Den de utvecklar mot i första hand för att sedan porta spelet mot andra plattformar?

Eller har jag gravt missförstått hur dagens cross-platform utveckling går till?

Jag vet att i tidigare AC-titlar så har PS3-versionerna varit portningar där X360-versionen haft bättre framerate bland annat. I Revelations så jämnades det ut lite men 360-versionen var fortfarande lite bättre.

Jag sitter själv med PS3 så därför undrar jag om det fortfarande är så att X360 är den primära plattformen.

Det enda jag kan bidra med till diskussionen är att de förra spelen inte varit kassa portningar till pc


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Varför inte skriva ut HELA namnet på spelet? Assassin's Creed 3. Skulle se ut lite mer som en seriös spelsite, liksom. *gnäll*

Medlem

Sluta använda AssCreed... Ge bara upp och inse att det är en urusel förkortning som ingen uppskattar.

Medlem

Handlingen som händer i animusen förutom altaïr delen och "those who came before" delen kanske inte känns så viktig så hoppas det blir en bra recap för dom som skiter/skitit i revelations. Jag fick allt några gåshuds-moments iaf.

1
Skriv svar