Femte veckan utan CS: GO – vad händer, Sony?

Medlem
Skrivet av Networc:

Vem bryr sig, kan inte folk helt enkelt bara förstå att man spelar första persons spel på pc och inte på konsol? Första person på pc slår första person på konsol alla gånger.

Fast vad har det med någonting här att göra? Hört talas om smaksak? Bara för att du spelar PC och anser att det är den bästa plattformen för fps.. så behöver inte det betyda detsamma för alla andra. Jag är föredetta PC spelare som har gått över till konsol. Inte fan klagar jag på er pc spelare eller kastar iväg dumma kommentarer.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Sony är arroganta och giriga. Nä nästa maskin blir lätt inte en maskin ifrån Sony.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Sony är väl ute på något kamikaze uppdrag. Nä det får bli valve eller ms nästa gång jag köper en ny maskin.
Sony har gjort bort sig gång på gång och lika arroganta är de ändå.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av bent toe:

Jag tror att det är dem olika språken i EU som sätter stop för det, spel i EU skall alltid dubbas med Tyska, Franska, Italienska, Spanska.
Det kanske drar ut på tiden?

Men att Sony inte säger något, det är riktigt jävla lågt. Mer pinsamt med tystnad än att erkänna vad man gjort fel.

inte dubbas men översättas, jag har spelet laddat ned det från us psn store ,, men hela mitt spel är på svenska. Är sååååå tråkigt att spela med icke svensktalande personer som kommer ifrån eu. för än sålänge har jag inte hittat någon amerikan att spela med.


signatur

Wasted.White.Boys

Inaktiv

Hur kan det möjligtvis vara sonys fel att csgo inte släppts på ps3?
Och varför vill man spela ett pc spel på ps3?
Alla spel är inte till sonys konsol helt enkelt, desamma gäller nintendo men tydligen vill microsoft ha alla spel så sin xbox, och då tror folk att sony är dåliga för att vissa spel inte blir bra eller inte släpps på playstation 3.
Spela pc spelen på dator helt enkelt, cs har aldrig hört hemma på ps3 och kommer aldrig att göra.
Desamma gäller skyrim.


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem
Skrivet av Networc:

Hur kan det möjligtvis vara sonys fel att csgo inte släppts på ps3?
Och varför vill man spela ett pc spel på ps3?
Alla spel är inte till sonys konsol helt enkelt, desamma gäller nintendo men tydligen vill microsoft ha alla spel så sin xbox, och då tror folk att sony är dåliga för att vissa spel inte blir bra eller inte släpps på playstation 3.
Spela pc spelen på dator helt enkelt, cs har aldrig hört hemma på ps3 och kommer aldrig att göra.
Desamma gäller skyrim.

Det som du skrev precis passar in på "baken". Precis som "baken" är "smaken" delad och tur är väl det!
Vad är ett "PC" spel? Är det alla spel som inte först kommer ut på konsol? Ifall det är så, så kan man ju vända på frågan. Varför spela ett konsol spel på pc? Du får säkert samma svar där,, smaken är delad.
För att svara på din fråga så har ju varken jag eller någon annan här det riktiga svaret på varför inte CS:GO har släppts.
Men det är ju märkligt om det skulle vara Valves fel så som jag ser det iallafall.
Valve har sagt på sin hemsida att spelet skulle släppas worldwide den 22 augusti på alla plattformar.
Spelet släpptes som lovat till alla utom de som har en PS3 och spelar i EU zonen.
Jag har själv laddat ner spelet ifrån US store och det funkar felfritt, spelets text är helt på svenska, så att säga att spelet kanske inte är klart, är ju en lam ursäkt. Inte för att du har sagt det men många kanske tänker så.
Jag tror istället att det islutändan handlar om pengar, men jag kanske också har fel. Valve har redan satt ett fast pris på sin hemsida vad CS:GO ska kosta och det är inte speciellt mycket. Jag kan mycket väl tänka mig att Sony vill lägga på några kronor på spelet för att ta igen sin enorma förlust som Sony som företag har gjort det senaste åren. Kanske är långsökt men det är vad jag tror att det handlar om. Spelet är klart helt enkelt och kan säkert finnas tillgängligt redan ikväll om inte pengarna hade stått i vägen,, lita på det.

Kan förövrigt säga att CS:GO till PS3 är riktigt bra och jag har inget direkt att klaga på just i multiplayer delen, det jag kan klaga på är att det skulle finnas mer menyer, inställningar, osv. Men själva spelet håller hög klass. Ja jag spelade CS på PC förr så jag har att jämföra med.

MvH Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Så vad hände med CS:GO till PS3 för oss i Europa,, jo Sony sket i oss som vanligt och ingen ursäkt har de orkat ge oss heller. Fy Fan för Sony säger jag bara, vilka äckel.


signatur

Wasted.White.Boys

12
Skriv svar