Problem med smålagg i F1 2012

Medlem
Problem med smålagg i F1 2012

ska försöka förklara detta så bra som möjligt.

När jag spelar F1 2012 så kommer de laggspikes av någon anledning!
har provat att dra ner alla inställningar på lägsta, köra windowed/fullscreen mode, provade köra benchmark mode så att datorn själv ställer in alla inställningar men problemet kvarstår.

Saken är de att när jag är helt själv på banan så flyter de på riktigt bra och de laggar ingenting men när de är fler bilar antingen på banan och elr nära mig så kmr detta lagget. Detta problemet hade jag även i F1 2011!

Dator spec
PowerColor Radeon HD 7870 2GB GDDR5
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9
Chieftec Smart Series 550W PSU
AMD Athlon II X4 630 AM3
Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H, Socket-AM3
Seagate Barracuda® 1TB
Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM

Medlem

Tjaa om vi utesluter internetuppkopplingen trots att du skriver lagg (i dagligt tal betyder lagg= höga pingtider eller packetloss mot medspelare/server).

Antar vi i stället att du menar hack/ryck så kan det kanske vara så att din processor inte riktigt orkar med AI:n och/eller fysikberäkningarna helt 100? Den har ju ett par år på nacken.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

jo de har du rätt i! ursäkta för förvirringen.

min första tanke på detta problemet var att de kanske hade varit grafikkortet men då jag precis köpte ett nytt (kortet som jag skrev ovan) och problemet kvarstod, så var min nästa tanke på processorn då jag håller med om att den kanske har lite för många år på nacken!

kanske då börjar bli dags att kolla efter uppgraderingspaket

1
Skriv svar