Crysis 2-mod återskapar AvP från 1999

Inaktiv
Skrivet av krythorian:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ztreek:

Ingen chans att de får fortsätta.
De gör om ett spel i ny motor, klart det är olagligt.

Om Sega är smarta så kanske de inser att det här spelet kommer hjälpa snarare än stjälpa. Som ett fan av första AvP skulle jag tveklöst kunna köpa Segas kommande spel tack vare detta, om de däremot stoppar projektet är jag inte lika säker på att jag är lika sugen på kommande CM, speciellt inte då spelet verkar mer och mer likna dagens spel än första AvP.

Sierra insåg hur smart det är att låta deras fans skapa spel på deras tidigare spel. Activision insåg till slut hur smart det är att låta ett par av Sierras första Quest spel vara spelbara helt gratis på nätet. Bara för att de har lagen på sin sida innebär inte det att de inte kan vara smarta och använda ett spel som detta som PR.

Fast nu är det ju Sega jag pratar om, de har ju inte agerat så smart den senaste tiden. Hade de gjort det hade de själva finansierat Bayonetta 2 och inte låtit Nintendo ta över denna IP.

Om spelet skulle bli en realitet, måste väl de betala för användandet av CryEngine?

Jag har för mig att det finns någon lag som skyddar dom om dom gör det i en motor utan att tjäna pengar på att sälja det och om det inte finns tror jag ändå inte att Crytek skulle bry sig så länge personerna som gör moden inte säljer moden

Var faktiskt Warner Brothers som stoppade förra projektet då både film och spel var på väg som de själva ägde rättigheterna till. Det skulle också bara vara en gratismod men fick trots det lägga ner.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Helt sanslöst att en moddare kan göra en techdemo med bättre stämning än den i Rebellions hela spel. Blev så besviken på senaste AvP, hoppas att det här får göras klart!

Medlem

AVP! Så sjukt bra spel det var! Ett riktigt skräck spel som marine! Sjukt läskigt när man står i en mörk koridår och hör rörelsedetektorn ge utslag på något i mörkret 20 meter bort för att sedan förvinna helt. För att sen vända sig om och ha en alien i ansiktet som skrämmer en till döds.
Att dagens spelutvecklare inte fattar att man inte vill se en film där man inte har någon kontroll alls.
I AVP så hade man inte någon som hjälpte en med massa saker, inte några Backstabbings animationer som gjorde spelet lätt och tråkigt. Ingen autoaim som hjälper dig att sikta, för att vara bra så behövde man skicklighet. Sedan var inte kropparna gjorda i solit stål, ställde man sig på en granat så var det inte mycket kvar. I dagens spel så flyger kroppen endast åt ett annat håll helt intakt.

Kan inte företagen se och lära sig av dessa människor som har lite mer innanför pannbenet!

Medlem
Skrivet av Nightportier:
Skrivet av krythorian:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ztreek:

Ingen chans att de får fortsätta.
De gör om ett spel i ny motor, klart det är olagligt.

Om Sega är smarta så kanske de inser att det här spelet kommer hjälpa snarare än stjälpa. Som ett fan av första AvP skulle jag tveklöst kunna köpa Segas kommande spel tack vare detta, om de däremot stoppar projektet är jag inte lika säker på att jag är lika sugen på kommande CM, speciellt inte då spelet verkar mer och mer likna dagens spel än första AvP.

Sierra insåg hur smart det är att låta deras fans skapa spel på deras tidigare spel. Activision insåg till slut hur smart det är att låta ett par av Sierras första Quest spel vara spelbara helt gratis på nätet. Bara för att de har lagen på sin sida innebär inte det att de inte kan vara smarta och använda ett spel som detta som PR.

Fast nu är det ju Sega jag pratar om, de har ju inte agerat så smart den senaste tiden. Hade de gjort det hade de själva finansierat Bayonetta 2 och inte låtit Nintendo ta över denna IP.

Om spelet skulle bli en realitet, måste väl de betala för användandet av CryEngine?

Jag har för mig att det finns någon lag som skyddar dom om dom gör det i en motor utan att tjäna pengar på att sälja det och om det inte finns tror jag ändå inte att Crytek skulle bry sig så länge personerna som gör moden inte säljer moden

Var faktiskt Warner Brothers som stoppade förra projektet då både film och spel var på väg som de själva ägde rättigheterna till. Det skulle också bara vara en gratismod men fick trots det lägga ner.

Där ser man... Tråkigt... Tycker att det skulle vara fan så mycket bättre av företagen att anställa personerna som jobbar med moden och låta dom göra det till ett riktigt spel istället för att stänga ner något...

12
Skriv svar