Spel inuti andra spel

Medlem
Skrivet av Molotov:

Gta san Andreas had också en del spel i spelet vill jag minnas

Duality.
http://gta.wikia.com/Duality


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Arkadhallarna i Shenmue!

Var de första jag tänkte på när jag läste topic.

Medlem

Wut? Inget Zombie uprising från Saints Row 2? BAH!


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kast med ost i Skyrim, riktigt grym spelkännsla.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Underhållande läsning

Själv gillade jag minispelen i Slamtilt och Chocobo-racingen i Final Fantasy 7 om det räknas.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Kortspelet i FFVIII ftw!

Medlem

ni glömde spelen i left 4 dead 2 / Dark carnival dom är skit roliga ju

Medlem
Skrivet av inK:

Jag saknar Maniac Mansion i spelet Day of the Tentacle. Där spenderade iaf jag lång tid.

Ja just det ja, den fanns med där. Annars var den rolig att spela som fristående.
Saknar verkligen den typen av välgjorda humoristiska adventures.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Maniac Mansion räknas väl inte riktigt då det faktiskt är ett fristående spel från början? http://www.fz.se/spel/maniac-mansion/pc

Trevlig artikel!


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

ELF
Medlem

Har bara spelat de två första. Men hur kunde jag missa Qub3D i GTA IV...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Astro Chicken är ju kult, hur kan ni glömma denna pärla i SQ3=)?

Medlem

Grymt underhållande artikel :D!

Inaktiv

...och hur många Final Fantasy spel som helst.

Medlem

Vart är 'Starcraft 2 - Lost Viking' arkad spelet ?

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av dotque:

Ja jävlar här ballar det ur! Underhållande läsning men saknade Pig från System Shock 2!

Hade man inte flera spel att välja på där? Har för mig det och att de flesta var lite roliga i alla fall.

Hmms joo, hette spelkonsolen Pig? För jag har för mig att det första spelet man kommer över hette Swine?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

KoP
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Astro Chicken är ju kult, hur kan ni glömma denna pärla i SQ3=)?

Kan bara hålla med. Synd och skam att Astro Chicken uteblev i artikeln. :/

KoP
Medlem
Skrivet av Jeehao:

Vart är &#039;Starcraft 2 - Lost Viking&#039; arkad spelet ?

Borde inte platsa för Lost Vikings (både 1 och 2) släpptes på egna ben en gång i tiden. Spel i spel ska vara spel skapade enbart för spelet dom befinner sig i.

Medlem
Skrivet av inK:

Jag saknar Maniac Mansion i spelet Day of the Tentacle. Där spenderade iaf jag lång tid.

Det var det första jag trodde skulle vara med, när jag öppnade artikeln.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Parzec:

Underhållande läsning

Själv gillade jag minispelen i Slamtilt och Chocobo-racingen i Final Fantasy 7 om det räknas.

FF7 hade så mycket extra material att det var helt fantastiskt. Golden saucer med alla sina spel och upplevelser, kommer fortfarande på mig själv ibland med att nynna temat.

Kortspelet i KoToR


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av inK:

Jag saknar Maniac Mansion i spelet Day of the Tentacle. Där spenderade iaf jag lång tid.

Det var det första jag trodde skulle vara med, när jag öppnade artikeln.

Sedan kom jag på att det faktiskt är ett eget spel och kanske inte kvalificeras för detta.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Jeehao:

Vart är &amp;#039;Starcraft 2 - Lost Viking&amp;#039; arkad spelet ?

Borde inte platsa för Lost Vikings (både 1 och 2) släpptes på egna ben en gång i tiden. Spel i spel ska vara spel skapade enbart för spelet dom befinner sig i.

Jo men i The Lost Vikings är man tre vikingar som springer runt och löser olika problem för att klara av en bana, I Lost Viking är man ett utav terrans skepp som heter Viking som ska besegra en massa flygande saker som kommer fram på skärmen. det är två helt olika sorters spel

Medlem

Komigen, Pyjak rensning i ME2

Medlem

Mini spelet som fanns i Donkey Kong 64 då? När man flög runt på jetpack? Var ju skit roligt

Sen i GTA Liberty city till PSP kunde man ju köra en version av Supersmash TV. Btw en remake på Supersmash TV vore ju gaalet grymt.


signatur

"No country for old Gamers"

Medlem

Intressant om det inte vore för dessa desperata försök till lustigheter. Men, men snart skriver ngn att de skrattade så de satte i halsen å dylikt så då måste väl jag vara humorlös?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Flipperspelet från DNF saknade jag i recensionen. Riktigt bra känsla

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av dotque:

Ja jävlar här ballar det ur! Underhållande läsning men saknade Pig från System Shock 2!

Hade man inte flera spel att välja på där? Har för mig det och att de flesta var lite roliga i alla fall.

Hmms joo, hette spelkonsolen Pig? För jag har för mig att det första spelet man kommer över hette Swine?

Du var nära, den hette "GamePIG".

Minns inte alla spelen men där var Swinekeeper, Golf och Overlord Zero. Det sistnämnda var ett simpelt RPG spel som faktiskt var riktigt skoj. Det var ett perfekt spel att lira när man väntade på sin co-op partner i System Shock 2.

Att den sen var ett spel i ett spel gav ju lite extra det också. Helt plötsligt så kunde man ju bli attackerad i själva SS2 av random zombies som gick runt, man fick vara lite klurig var man satte sig och spelade på sin GamePIG.

Medlem

Haha fläckfri jornalistik alltså.
Sånt här som får en å komma tillbaka dag efter dag

Medlem
Skrivet av ZF:

"Men handlingen är mycket bra eftersom den handlar om tre tjejer som tillsammans är en jättestor robot som heter Glastonbury och den roboten skjuter ihjäl allt i rymden!"

996 Aspergerpoäng på denna recension. Har inte läst nått liknande utanför CDON.

Hahaha oh fyf*n, du är nästan skyldig mig ett nytt tangentbord.

Hysteriskt kul kommentar och artikel. Keep it up!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det är det här jag älskar med er, FZ!
Ni räds inte att göra intressanta och något udda artiklar.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

123
Skriv svar