60 000 pc-spelare: Vi vill ha GTA V på pc!

Medlem

Vore ändå en tröst om spelet kom till de nya konsolerna istället för gamla trötta xbox 360 och PS3.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av elPresidente:

För mig personligen hör GTA till pc! Kommer aldrig glömma då jag satt och lirade första GTA 1/2 på min Pentium 2 med geforce voodoo 2.

Det var inte igår!!

Bara för att vara lite historiker: Voodoo grafikkorten gjordes av 3dfx inte av Geforce.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:
Skrivet av elPresidente:

För mig personligen hör GTA till pc! Kommer aldrig glömma då jag satt och lirade första GTA 1/2 på min Pentium 2 med geforce voodoo 2.

Det var inte igår!!

Bara för att vara lite historiker: Voodoo grafikkorten gjordes av 3dfx inte av Geforce.

Ouch, miss av mig. Det jag kommer ihåg av kortet var iaf att det blev ett jä*la åka när jag sopa i det. Brutala 12mb grafik-minne, daaaaamn!

Medlem

Signat och klart.

Medlem

precis som alla tidigare iterationer så kommer 5an också komma till pc, frågan är bara när.

Medlem
Skrivet av Devildoll:

precis som alla tidigare iterationer så kommer 5an också komma till pc, frågan är bara när.

Och hur den görs.. jag har 59 minuter loggade på modern warfare 3. Det var en dålig portning det. Kompenserade autoaim och hitboxar som kylskåp med spray som får mig att tro att jag stod och hoppade på bössan. Fulare än Black Ops 2 var det också.. som kommer tidigare.. härligt jobbat!

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av unavailable:

Bla bla. Självfallet kommer det till PC efter några månader.

Javisst, precis som Red Dead Redemption, Rockstars senaste open-world spel med Rage/Euphoria-motorn.

Du ska inte jämföra RDR och GTA. Självfallet kommer GTA komma till PC, det kommer bara dröja ett tag. Är trots allt en större marknad hos konsolerna och färre som laddar ner spelet till konsoler, därför går de inte ut med information om PC ännu...

Medlem

signade precis.

över 75 500 atm.

någon som vet ifall det finns någon tidsbegränsning för petitionen ?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av ixon:
Skrivet av Puscifer:

De har sagt att de inte har uteslutit en version för PC & Wii U. Möjligheten finns alltså, men den är inte bekräftad. (Jag vill däremot minnas att Wii U numer är uteslutet p.g.a. att konsolen är för svag för spelet)

Så du tror Wii-U är svagare än PS3 och 360...? Därför alla portningar dom gjort till Wii-U redan ser mycket bättre ut än originalen till PS3 och Xboxen, och då är hårdvaran helt ny och kunskapen dålig.

Vilka portningar ser bättre ut? Tyvärr kan jag meddela dig att samtliga portningar till Wii U ser sämre ut och lider av framedrops, fula skuggor och texturer som inte laddar ordentligt och massa annat skit.
Det spel som ser bäst ut är BLOPS2, men då når spelet upp till SAMMA nivå som 360-spelet...MEN Wii U-versionen har samtidigt även de värsta framedropsen, neråt ~25fps och ligger runt avg. 8fps under hela tiden mot 360-versionen.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-...

Processorn i Wii U är slö och därför kan det bli problem med portningar. Många utvecklare har klagat på denna och då gäller det framförallt när det handlar om portningar. Jag föreställer mig att särskilt GTAV blir extra svårt att porta med tanke på hur välfyllda GTA-spelen brukar vara. RAM-minnet är dessutom hälften så snabbt (12,8GB/s) som på de 7 år gamla konsolerna.

Allt som allt är Wii U förmodligen bara snäppet bättre prestandamässigt än PS360. Men skillnaderna är fan så små, och då MÅSTE man ha gjort spelet till Wii U från grunden och inte portat skiten. Att konsolen måste rita upp bilden till skärm-kontrollen tar också extra kraft.

Medlem
Skrivet av Mockasin:
Skrivet av ixon:
Skrivet av Puscifer:

De har sagt att de inte har uteslutit en version för PC & Wii U. Möjligheten finns alltså, men den är inte bekräftad. (Jag vill däremot minnas att Wii U numer är uteslutet p.g.a. att konsolen är för svag för spelet)

Så du tror Wii-U är svagare än PS3 och 360...? Därför alla portningar dom gjort till Wii-U redan ser mycket bättre ut än originalen till PS3 och Xboxen, och då är hårdvaran helt ny och kunskapen dålig.

Vilka portningar ser bättre ut? Tyvärr kan jag meddela dig att samtliga portningar till Wii U ser sämre ut och lider av framedrops, fula skuggor och texturer som inte laddar ordentligt och massa annat skit.
Det spel som ser bäst ut är BLOPS2, men då når spelet upp till SAMMA nivå som 360-spelet...MEN Wii U-versionen har samtidigt även de värsta framedropsen, neråt ~25fps och ligger runt avg. 8fps under hela tiden mot 360-versionen.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-...

De har haft sju år på sig att lära sig hårdvaran i de gamla konsolerna, Wii-U har nyligen lanserats...
Och Wii-U är likvärdig med dagens konsoler eller snäppet bättre, dessutom så satsar inte Nintendo överhuvudtaget på grafiktunga spel så deras mål var nog itne att överträffa dagens konsoler hårdvarumässigt.

Inaktiv

Avskyr när PC-release hamnar senare än konsol.. samma sak med biofilmer i USA kontra Sverige.. TED kom 29:e Juni i USA medan i Sverige fick vi vänta tills 3:e oktober.
GTA-V kommer spelas men vägrar nog betala om man får lida pina bara för att man inte äger en konsol!


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Inaktiv
Skrivet av McNord:

Du ska inte jämföra RDR och GTA. Självfallet kommer GTA komma till PC, det kommer bara dröja ett tag. Är trots allt en större marknad hos konsolerna och färre som laddar ner spelet till konsoler, därför går de inte ut med information om PC ännu...

Inte jämföra ett spel från samma firma med samma motor och liknande publik? Vad pratar du om?

Deras tidigare storbudget-spel Max Payne 3 hade PC-info direkt från start och PC-versionen släpptes bara ett par veckor efteråt. I och för sig sålde det för dåligt och Rockstar lade ner studion som gjorde det.

Medlem

Hahahaha!
Det roligaste med den där bilden är att ibland verkar det verkligen som om PC-spelare har den sortens självbild.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

phi
Medlem

Det är ju bara korkat att tro att det inte kommer stt släppas till PC även om det dock sker några månader senare. Det är inte RDR vi snackar om här utan GTA.

Det kommer att vara konsolexlusivt för att kränga iväg konsoler till PC fanboys som inte klarar av att vänta för att sedan släppas på PC. Har inga som helst tvivel på det.

Ibland är jag glad över att inte vara en PC fanboy och konsolhatare på samma gång.

Medlem
Skrivet av Mockasin:
Skrivet av ixon:
Skrivet av Puscifer:

De har sagt att de inte har uteslutit en version för PC & Wii U. Möjligheten finns alltså, men den är inte bekräftad. (Jag vill däremot minnas att Wii U numer är uteslutet p.g.a. att konsolen är för svag för spelet)

Så du tror Wii-U är svagare än PS3 och 360...? Därför alla portningar dom gjort till Wii-U redan ser mycket bättre ut än originalen till PS3 och Xboxen, och då är hårdvaran helt ny och kunskapen dålig.

Vilka portningar ser bättre ut? Tyvärr kan jag meddela dig att samtliga portningar till Wii U ser sämre ut och lider av framedrops, fula skuggor och texturer som inte laddar ordentligt och massa annat skit.
Det spel som ser bäst ut är BLOPS2, men då når spelet upp till SAMMA nivå som 360-spelet...MEN Wii U-versionen har samtidigt även de värsta framedropsen, neråt ~25fps och ligger runt avg. 8fps under hela tiden mot 360-versionen.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-...

Processorn i Wii U är slö och därför kan det bli problem med portningar. Många utvecklare har klagat på denna och då gäller det framförallt när det handlar om portningar. Jag föreställer mig att särskilt GTAV blir extra svårt att porta med tanke på hur välfyllda GTA-spelen brukar vara. RAM-minnet är dessutom hälften så snabbt (12,8GB/s) som på de 7 år gamla konsolerna.

Allt som allt är Wii U förmodligen bara snäppet bättre prestandamässigt än PS360. Men skillnaderna är fan så små, och då MÅSTE man ha gjort spelet till Wii U från grunden och inte portat skiten. Att konsolen måste rita upp bilden till skärm-kontrollen tar också extra kraft.

Dom portningarna jag har hittat jämförelser med på youtube är både mycket snyggare och har högre framerate iaf... typ Batman, Assasinscreed, CoD mfl. Sen ritar den inte upp "bilden" på extra kontrollen om du inte väljer att bara spela på kontrollen (förutom CoD som du kan spela på båda samtidigt). Den har ju annan mycket enklare information på kontrollen.

Medlem

Nä blir nog inte att köpa detta spel till PC eftersom min dator skulle nog inte skulle klara av det och hatar dock också det där Windows spel programmet har dock spelat alla andra G.T.A spel på PC eller har alla till PC

Medlem
Skrivet av elPresidente:

För mig personligen hör GTA till pc! Kommer aldrig glömma då jag satt och lirade första GTA 1/2 på min Pentium 2 med geforce voodoo 2.

Det var inte igår!!

aaaj min själ! vad säger du pöjk? geforce voodoo2? 3dfx förbövelen!

Medlem
Skrivet av sCaz:
Skrivet av Devildoll:

precis som alla tidigare iterationer så kommer 5an också komma till pc, frågan är bara när.

Och hur den görs.. jag har 59 minuter loggade på modern warfare 3. Det var en dålig portning det. Kompenserade autoaim och hitboxar som kylskåp med spray som får mig att tro att jag stod och hoppade på bössan. Fulare än Black Ops 2 var det också.. som kommer tidigare.. härligt jobbat!

MW3 var förra årets lir, codblops2 släpptes för några dagar sedan.

tvivlar på att de pillade på hitboxes under portningen.
att de har autoaim i pc versionen är däremot pinsamt.

Skrivet av Mellanare:

Hahahaha!
Det roligaste med den där bilden är att ibland verkar det verkligen som om PC-spelare har den sortens självbild.

att (moderna) konsolspelare har lägre standard är det ingen fråga om.

Medlem

Vad är PC?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vad är PC?

den engelska förkortningen för objektet "persondator"

en dator helt enkelt.

tka
Medlem

Kan man skriva under någonstans på att man inte vill ha något GTA V?

Medlem
Skrivet av tka:

Kan man skriva under någonstans på att man inte vill ha något GTA V?

räcker med att du helt enkelt låter bli att köpa det.

hur kommer det sig att du inte vill det? gillar du t.ex inte våldsamma spel över lag, eller är det något speciellt med just GTA serien?

Medlem

its over 90000!

Snart...


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Som man tankar får man lida

Medlem

om det inte släpps till PC så vet ja inte vad ja gör...


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

Själv spelar jag endast på min 360 så det är lugnt för mini del men VARFÖR släpper man det INTE på PC? Är det krångligt att göra om "hela" spelet för att det ska fungera eller hur tänker utvecklarna?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Lanade på GTA 2 med några polare för några veckor sedan

Medlem
Skrivet av E_maN:
Skrivet av elPresidente:

För mig personligen hör GTA till pc! Kommer aldrig glömma då jag satt och lirade första GTA 1/2 på min Pentium 2 med geforce voodoo 2.

Det var inte igår!!

aaaj min själ! vad säger du pöjk? geforce voodoo2? 3dfx förbövelen!

Jaja, trodde jag hade förklarat mig. Har editerat bort det nu, nöjd?

Vad då pöjk? Jag är för bövelen född en hel rackarns månad före dig

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Mockasin:
Skrivet av ixon:
Skrivet av Puscifer:

De har sagt att de inte har uteslutit en version för PC & Wii U. Möjligheten finns alltså, men den är inte bekräftad. (Jag vill däremot minnas att Wii U numer är uteslutet p.g.a. att konsolen är för svag för spelet)

Så du tror Wii-U är svagare än PS3 och 360...? Därför alla portningar dom gjort till Wii-U redan ser mycket bättre ut än originalen till PS3 och Xboxen, och då är hårdvaran helt ny och kunskapen dålig.

Vilka portningar ser bättre ut? Tyvärr kan jag meddela dig att samtliga portningar till Wii U ser sämre ut och lider av framedrops, fula skuggor och texturer som inte laddar ordentligt och massa annat skit.
Det spel som ser bäst ut är BLOPS2, men då når spelet upp till SAMMA nivå som 360-spelet...MEN Wii U-versionen har samtidigt även de värsta framedropsen, neråt ~25fps och ligger runt avg. 8fps under hela tiden mot 360-versionen.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-...

De har haft sju år på sig att lära sig hårdvaran i de gamla konsolerna, Wii-U har nyligen lanserats...
Och Wii-U är likvärdig med dagens konsoler eller snäppet bättre, dessutom så satsar inte Nintendo överhuvudtaget på grafiktunga spel så deras mål var nog itne att överträffa dagens konsoler hårdvarumässigt.

Det är väl jag helt medveten om, jag skrev ju typ samma sak.

Det är ju löjligt hur folk tolkar "fientlighet" mot ens favoritkonsol. Varför får man tummar ner? Vad är det som inte är sant ? Eller tror folk att man automatisk inte har förbokat ett Wii U redan bara för att man skriver något som inte anses som positivt för konsolen?. Jag förklarade varför vissa utvecklare kan komma att avstå från att porta sina spel och att det också kan hämna att R* tvekar med tanke på processorn.
Sen svarade jag på ett inlägg som kom med osanningar, jag svarade med fakta och sa att portningarna är sämre, vilket stämmer - det är inte ens en åsikt. (För att förtydliga, spelen är AssCreed, Batman, blops2, DS2 mfl). Typ alla spelen har förfan haft xbox360 som lead-plattform, varför ska man tro att Wii U-versionen ska se bättre ut då? Ni kan gärna bevisa mig motsatsen, men jag är 100% säker på att ni kommer misslyckas. (typ länka det där fattiga klippet där de jämfört PS3-versionen av blops2 med Wii U-versionen och påstå att PS3-versionen representerar alla versioner inklusive PC.) Skrattretande.
Grafik har inte varit Nintendos forte på ett bra tag, men vad spelar det för roll egentligen i slutändan? MS och Sony kan bara önska sig lika bra försäljningssiffror som Wiis. Varför då fortfarande komma med önsketänk om att Wii U är ett prestandamonster som slår PS360 på fingrarna. För det är det inte, sluta drömma, det är inte Nintendos strategi heller. De vill vara innovativa på andra sätt med en helt ny typ av kontroll och satsar på spel med deras kända och älskade karaktärer.

Medlem
Skrivet av Buio:

Inte jämföra ett spel från samma firma med samma motor och liknande publik? Vad pratar du om?

Deras tidigare storbudget-spel Max Payne 3 hade PC-info direkt från start och PC-versionen släpptes bara ett par veckor efteråt. I och för sig sålde det för dåligt och Rockstar lade ner studion som gjorde det.

RDR var aldrig tänkt att släppas till PC, däremot så har alla alla GTA spelen, Max Payne osv. släppts till PC och de kommer med största sannolikhet fortsätta att släppa de flesta kommande spel till PC då det finns en marknad där också. Rockstar skulle inte vara så blinda att strunta i PC-marknaden helt och bara fokusera allt på konsoler.

123
Skriv svar