"Crysis 3 maxar konsolerna fullständigt"

Medlem

Märkligt att konsolerna inte "maxat" tidigare med 6 år gammal hårdvara.

Medlem

Jag minns när Todd howard förklarade för oss att Oblivion minsann "maxade" xbox360. Trots det har det hänt en hel del sen dess.

Medlem

Det är ju bara maxat med dagens programmeringskunskaper, om ett tag kanske nån kommer på ett smartare sätt att koda en viss funktion och så kommer spelen kunna bli snyggare ändå.

Att alltså påstå att man kodat så optimalt det någonsin går är lite väl vågat tycker jag.

Medlem

OT: Är väl ingen som är speciellt förvånad, visserligen går optimeringen framåt hela tiden, men tillslut kommer man att köra in i en vägg även där.

Sedan tycker jag alltid att det är roligt med folk som kritiserar Crysis för att vara en techdemo, eller ett spel som bara fokuserar på en aspekt (i.e grafiken).

Jag vågar nästan säga att sådan kritik enbart är född ur ignorans och bristande erfarenhet av spelet. Crysis på Hard och uppåt är förbannat roligt och är det förra decenniets näst bästa FPS efter HL2.

Crysis 2 däremot är förstås en helt annan historia, korridorer och förenklat nanosuit-användande gjorde det till något som liknade en run-of-the-mill shooter, visserligen en sådan som såg väldigt bra ut men som ändå lyckades vara ganska ointressant.

Jag hypar knappast för Crysis 3, men om det genom någon intervention from God lyckas bli ens hälften så bra som Crysis: Warhead så blir vi nog alla nöjda.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Ja materialet är uppvisat på High-End PC precis som Metal Gear Solid : Ground Zero och The Phantom Pain.

Vad tror du Crysis 3 visades på?

Objection!

MGS: Ground Zeroes visades visserligen på PC, men den hade samma specs som en Ps3, Kojima sa att spelet kommer att se ut just så på konsoller, mer eller mindre. Eftersom en PC version inte ens är utannonserad så skulle det vara konstig marknadsföring, det är som att efter att de visat Watch Dogs så släpps det bara till konsoller och ser ut som AC2, typ.

Sen är ju antagligen The Phantom Pain då Ground Zeroes igentligen, så då är det samma sak där, och fast det såg bra ut så hade de ju t.ex. "jaggies" som PC gamers inte skulle tolerera. Jag tror ni alla underskattar konsoller relativt ordentligt.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Det har väl spelen gjort sen 2005 när Xbox 360 släpptes. Vet knappt ett enda spel som flyter bra på mitt 360. Sätter man sig vid datorn och drar igång SLI och kör 1080p med 8x kantutjämning och har en FPS på 60+ vill man inte röra sitt Xbox igen. Dock kostar ju en hyfsad PC 4x mer än ett Xbox men det är de fan värt!

Medlem
Skrivet av Seeyay:

Märkligt att konsolerna inte "maxat" tidigare med 6 år gammal hårdvara.

Hahahah.. Jaa..

Inaktiv

"Crysis 3 maxar konsolerna fullständigt"

Kan inte vara svårt.

Medlem
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av Struggle:

Ja materialet är uppvisat på High-End PC precis som Metal Gear Solid : Ground Zero och The Phantom Pain.

Vad tror du Crysis 3 visades på?

Objection!

MGS: Ground Zeroes visades visserligen på PC, men den hade samma specs som en Ps3, Kojima sa att spelet kommer att se ut just så på konsoller, mer eller mindre. Eftersom en PC version inte ens är utannonserad så skulle det vara konstig marknadsföring, det är som att efter att de visat Watch Dogs så släpps det bara till konsoller och ser ut som AC2, typ.

Sen är ju antagligen The Phantom Pain då Ground Zeroes igentligen, så då är det samma sak där, och fast det såg bra ut så hade de ju t.ex. "jaggies" som PC gamers inte skulle tolerera. Jag tror ni alla underskattar konsoller relativt ordentligt.

Du menar likadan marknadsförning som de gjorde på Assassins Creed III och Far Cry 3 till exempel? Dem ser inte alls lika bra ut som screenshots visat, det är ju ganska känt att tillverkare modifierar sitt material för att det ska ge en bättre "punch" i marknadsföringen.

Det är inte utannonserat än men det betyder inte att det händer om man läser deras jobb ansökningar.

Se ut så mer eller mindre som du säger, mer eller mindre är ett ganska stort spann på om det ser bra eller dåligt ut. Men den som lever får se.

Allt jag menade är bara att jag tycker att Crytek snackar lite mycket, de sade precis detta med Crysis 2. Flertalet utvecklare har sagt precis samma sak i ett par år nu, att dom använder all den lilla sista kraften i konsollerna. Ändå har spelen blivit snyggare de senaste åren.

Metal Gear Solid 4, Gears of Wars 3, Splinter Cell Conviction (hoho) Call of Duty MW 2, Fracture, alla har de sagt att de använder precis all kraft i vad maskinerna har att ge. Jag tror helt enkelt det är möjligt att prestera bättre än vad Crytek gör med Crysis 3 på dagens konsoller, och jag tror nästan ingen konsoll någonsin levt upp till sin fulla potential. Jag är förbluffad av vad som kan ske på en SNES fortfarande.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Struggle:

Still, jag har sett en trailer på Watch Dogs, och det imponerar mer på mig.

Jag tycker Crysis 3 är imponerande, men Watch Dogs är steget över.

Men är Watch Dogs för denna generationen?

Ja, det är bekräftat att det kommer till XBOX 360 och PS3.

Skrivet av MachOne:
Skrivet av predator:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Struggle:

Still, jag har sett en trailer på Watch Dogs, och det imponerar mer på mig.

Jag tycker Crysis 3 är imponerande, men Watch Dogs är steget över.

Men är Watch Dogs för denna generationen?

Ja

Dock är materialet som visades upp på E3 inte från dagens konsoler. Det som visades upp drevs av en high-end PC.

Ja materialet är uppvisat på High-End PC precis som Metal Gear Solid : Ground Zero och The Phantom Pain.

Vad tror du Crysis 3 visades på?

OT: Någon som vet varför vi har så få gjorda inlägg helt plötsligt?

Har inte sett att det bekräftats, men om det nu är så, så har vi oavsett inte sett hur det kommer att se ut på konsolerna. Det som visades upp var fortfarande på en high end PC. Det kan lika gärna se väldigt mycket sämre ut på konsol.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Struggle:

Still, jag har sett en trailer på Watch Dogs, och det imponerar mer på mig.

Jag tycker Crysis 3 är imponerande, men Watch Dogs är steget över.

Men är Watch Dogs för denna generationen?

Ja, det är bekräftat att det kommer till XBOX 360 och PS3.

Skrivet av MachOne:
Skrivet av predator:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Struggle:

Still, jag har sett en trailer på Watch Dogs, och det imponerar mer på mig.

Jag tycker Crysis 3 är imponerande, men Watch Dogs är steget över.

Men är Watch Dogs för denna generationen?

Ja

Dock är materialet som visades upp på E3 inte från dagens konsoler. Det som visades upp drevs av en high-end PC.

Ja materialet är uppvisat på High-End PC precis som Metal Gear Solid : Ground Zero och The Phantom Pain.

Vad tror du Crysis 3 visades på?

OT: Någon som vet varför vi har så få gjorda inlägg helt plötsligt?

Har inte sett att det bekräftats, men om det nu är så, så har vi oavsett inte sett hur det kommer att se ut på konsolerna. Det som visades upp var fortfarande på en high end PC. Det kan lika gärna se väldigt mycket sämre ut på konsol.

http://www.joystiq.com/2012/06/06/watch-dogs-coming-to-xbox-3...

Precis, det du skriver gäller ju precis samma för Crysis 3, och sätter jag dem brevid varandra nu, så tycker jag Watch Dogs är strået vassare.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Struggle:

Still, jag har sett en trailer på Watch Dogs, och det imponerar mer på mig.

Jag tycker Crysis 3 är imponerande, men Watch Dogs är steget över.

Men är Watch Dogs för denna generationen?

Ja, det är bekräftat att det kommer till XBOX 360 och PS3.

Skrivet av MachOne:
Skrivet av predator:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Struggle:

Still, jag har sett en trailer på Watch Dogs, och det imponerar mer på mig.

Jag tycker Crysis 3 är imponerande, men Watch Dogs är steget över.

Men är Watch Dogs för denna generationen?

Ja

Dock är materialet som visades upp på E3 inte från dagens konsoler. Det som visades upp drevs av en high-end PC.

Ja materialet är uppvisat på High-End PC precis som Metal Gear Solid : Ground Zero och The Phantom Pain.

Vad tror du Crysis 3 visades på?

OT: Någon som vet varför vi har så få gjorda inlägg helt plötsligt?

MGS: Ground Zeroes har bara presenterats för Xbox 360 och PS3, och med tanke på dom låga texturerna så lär det vara nån utav dom plattformarna som det visades upp på. The Phantom Pain ser dock ut att vara på antingen high-end PC eller next-gen konsol, gissar på det sistnämnda. E3 uppvisningen av Crysis 3 var på Xbox 360, men videon till denna nyhet ser ut att vara PC.

Inläggen har fler klagat på. Finns en tråd om det http://www.fz.se/forum/allmant-snack/inlagg-302102

Medlem
Skrivet av Javas:

Men snälla, hur många gånger har man inte hört det här?

Haha, exakt. Och knappast sista gången heller.

Medlem
Skrivet av MachOne:

MGS: Ground Zeroes har bara presenterats för Xbox 360 och PS3, och med tanke på dom låga texturerna så lär det vara nån utav dom plattformarna som det visades upp på. The Phantom Pain ser dock ut att vara på antingen high-end PC eller next-gen konsol, gissar på det sistnämnda. E3 uppvisningen av Crysis 3 var på Xbox 360, men videon till denna nyhet ser ut att vara PC.

Inläggen har fler klagat på. Finns en tråd om det http://www.fz.se/forum/allmant-snack/inlagg-302102

Det har enbart presenterats för dessa konsoler ja, men det finns tecken som tyder på en PC verision, bland annat:

"On February 21, 2012, a site named Development Without Borders owned by Kojima Productions was uploaded promoting a new MGS for recruiting staff at the Game Developers Conference pavillion between March 6th and March 9th including "Project engineers for the latest Metal Gear Solid targeted for high-end consoles and PC", "Engineers to help develop next-gen engine technology for use with the FOX Engine" and "Kojima Productions Brand Manager.""

Crysis 3 E3 Presentationen kördes på en PC med 360 Kontroll, precis som många andra. Eller har du en källa som säger att det var på 360? Såvitt jag förstått så fick folk testa på Crysis 3 under E3 på PC, och inte en dålig PC heller.

http://www.rockpapershotgun.com/2012/06/07/pc-gaming-e3s-dirt...

http://www.computerandvideogames.com/359977/interviews/crytek...

"What are you playing it on? We are going to be showing it on PC" "The extra sexy version"

http://www.youtube.com/watch?v=bCBCiBDQMmM

Btw, Ground Zero presenterades på en PC med speccs "liknande" PS3 (vilket bör vara lite trixigt med tanke på Cell, men det är förmodligen ingen grafisk skillnad)


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av Struggle:

Ja materialet är uppvisat på High-End PC precis som Metal Gear Solid : Ground Zero och The Phantom Pain.

Vad tror du Crysis 3 visades på?

Objection!

MGS: Ground Zeroes visades visserligen på PC, men den hade samma specs som en Ps3, Kojima sa att spelet kommer att se ut just så på konsoller, mer eller mindre. Eftersom en PC version inte ens är utannonserad så skulle det vara konstig marknadsföring, det är som att efter att de visat Watch Dogs så släpps det bara till konsoller och ser ut som AC2, typ.

Sen är ju antagligen The Phantom Pain då Ground Zeroes igentligen, så då är det samma sak där, och fast det såg bra ut så hade de ju t.ex. "jaggies" som PC gamers inte skulle tolerera. Jag tror ni alla underskattar konsoller relativt ordentligt.

Du menar likadan marknadsförning som de gjorde på Assassins Creed III och Far Cry 3 till exempel? Dem ser inte alls lika bra ut som screenshots visat, det är ju ganska känt att tillverkare modifierar sitt material för att det ska ge en bättre "punch" i marknadsföringen.

Det är inte utannonserat än men det betyder inte att det händer om man läser deras jobb ansökningar.

Se ut så mer eller mindre som du säger, mer eller mindre är ett ganska stort spann på om det ser bra eller dåligt ut. Men den som lever får se.

Allt jag menade är bara att jag tycker att Crytek snackar lite mycket, de sade precis detta med Crysis 2. Flertalet utvecklare har sagt precis samma sak i ett par år nu, att dom använder all den lilla sista kraften i konsollerna. Ändå har spelen blivit snyggare de senaste åren.

Metal Gear Solid 4, Gears of Wars 3, Splinter Cell Conviction (hoho) Call of Duty MW 2, Fracture, alla har de sagt att de använder precis all kraft i vad maskinerna har att ge. Jag tror helt enkelt det är möjligt att prestera bättre än vad Crytek gör med Crysis 3 på dagens konsoller, och jag tror nästan ingen konsoll någonsin levt upp till sin fulla potential. Jag är förbluffad av vad som kan ske på en SNES fortfarande.

Min poäng var bara att MGS Ground Zeroes kördes på en PC med Ps3 specs, inte mycket mer, fast det var mera i mitt svar. Och ja, ja håller med om dedär med Crytek, jag sa något liknande tidigare själv men mindre snällt.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

De sade precis samma sak om crysis 2 [http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=23898#....]

Det är inte svårt att använda all kräm ur en specifik hårdvara, det enda som krävs är att man suger på att koda.

man skulle kunna göra ett tetris spel som utnyttjade all kräm tillgänglig i en konsol(eller pc) och ändå hackade om man skulle vilja det.

Det som gäller är istället att få ut så mycket som möjligt med minsta möjliga belastning på hårdvaran.

Crytek är spelvärldens Mitt Romney

Med Farcry fipplade de till så att man fick bättre grafik om man hade en AMD 64 bit processor.
I Crysis påstod de att Ultra enbart var tillgängligt om man hade DX10 hårdvara, men i själva verket räckte det med att du bytte några 3or mot 4or i en config fil.

och i crysis 2 lade de in otroligt detaljerade föremål utanför synhåll, så att grafikkortet slösade tid på att rendera ruskigt komplexa saker som inte ens syntes på skärmen,
varför? antingen för att de inte vet vad fan de håller på med, eller för att de artificiellt försökte göra spelet tungdrivet.

även om spelen de gör må vara grafiskt imponerande så snackar de skit konstant.

Inaktiv

"Maxar"....i vad då för upplösning?

Spelar ingen roll att de målar om bilen, det är en gammal volvomotor i den ändå.

Medlem

De har inte hört om Last Of Us?
Det spelet ser enligt mig snyggare ut är Crysis 3 på flera punkter. Så uttalandet om att inget spel kommer se bättre ut är jag inte helt övertygad om.

12
Skriv svar