Microsoft räknar ner till E3 – och ny Xbox?

Medlem

Konsol är den ultimata partymaskinen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av kill455:

Skrattar bara när folk säger att PCn har bättre grafik än konsolerna. Har ni något i huvudet eller är det helt tomt?
Klart att en modern PC ska vara bättre än en 7 år gammal konsol. Eller är de flesta PC"master race" idioterna så dumma att de inte ens gått ut förskolan?

Förstår ingenting av dina meningar, kan du skriva igen och förklara?

Medlem
Skrivet av kill455:

Skrattar bara när folk säger att PCn har bättre grafik än konsolerna. Har ni något i huvudet eller är det helt tomt?
Klart att en modern PC ska vara bättre än en 7 år gammal konsol. Eller är de flesta PC"master race" idioterna så dumma att de inte ens gått ut förskolan?

Va? Du säger att folk är dumma när de säger att PCn har bättre grafik än konsollerna? Sen säger du exakt samma sak själv?

Medlem

Även om jag inte är ett Xbox fan så ser jag fram mot detta! !

Medlem
Skrivet av kill455:

Skrattar bara när folk säger att PCn har bättre grafik än konsolerna. Har ni något i huvudet eller är det helt tomt?
Klart att en modern PC ska vara bättre än en 7 år gammal konsol. Eller är de flesta PC"master race" idioterna så dumma att de inte ens gått ut förskolan?

PC:N hade bättre grafik än konsolerna när dom kom även du verkar inte förstå detta.

Sen kostar den mer dock, då en halvdan pc har bättre nu än konsoler medans när den vart ny vart det en dyr pc som hade bättre, av simpla anledningen att konsoler säljs för 4000 kr men kostnaden för den är igentligen 8000. därför dom måste sälja massa spel innan dom börjar med en ny.

Och därför dom har exklusiva spel, bara dum jävla ide igentligen som förstör för spel industrin. och detta handlar inte om PC masterace, nu är det faktist så konsoler är faktist pantade då du kan göra exakst samma saker på pc och billigare och längre livslängd och inte lika dyra spel.

Skulle alla som köper konsoler gå till pc, skulle oxå vi see en enorm degradering i priser på datorer då försäljningen skulle öka.

hade konsoler haft något speciellt att erbjuda, då lille vän då skulle jag inte ha något emot det, men just nu finns det ingen anledning att ha det.

pga det håller tillbaka spel utvecklingen, drar upp priser i onödan, nerdummade skitspel ja the list goes on.

Jag har själv ägt konsol och tyckte det vart skitbra men jag vart 12-13 då.

och haft pc sedan dess ända anledningen är deras exklusiva spel, vilket hade upphört och gett oss fler spelval till pc.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

PC har ju också rätt så många exklusiva spel

FPS spel är ospelbara till konsol enligt mig, låg fov, fps och kasst sikte.
Folk vill ha 60 fps, 1080p, högre upplösning på texturer, minst 90 fov, och bra mus och tangentbord kontroll, en rejäl optimering, inte så mycket begärt egentligen?
_____________________

Vad får vi då?
spel med 55-70 FoV.

spel med 720p upplösning

spel med 30 fps,

spel utan någon som helst optimering, en dator som maxar BF3 kan inte maxa ett DX9 spel.

spel som max kan ta in 2gb RAM (idag är 4gb standard)

spel som endast utnyttjar 1-2 kärnor i din processor

spel som inte kan ta över 1 gb grafik minne, finns kort idag med 4gb.

spel som körs i 32bit, när näst intill alla nya datorer kör 64bit OS och åter igen har mer RAM än 2gb.

spel som inte ens går att starta med 2 grafikkort

spel som inte har någon graphic options alls

spel som ej går att spela utan en handkontroll(eller näst intill omöjligt)
.........

Sedan förväntar sig företag att vi ska köpa deras skräp, sen klagar de när vi inte gör det.. nej vi tänker inte köpa något som inte är anpassat till PC.

En fet på det där inlägget.

Kan för övrigt inflika att det jag spelat med mest entusiasm senaste månaden är FTL (Faster Than Light). Ett spel som väloptimerat förmodligen skulle flyta bra på en rigg från mitten på 90-talet, och här sitter man på en monstermaskin.

Dålig optimering och låst vidareutveckling mot PCn:s utvecklande prestanda är ett stort problem. Det andra, enligt min mening såklart, är den totala avsaknaden av genuin spelglädje man får ur dagens AAA-uppföljare.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av kill455:

Skrattar bara när folk säger att PCn har bättre grafik än konsolerna. Har ni något i huvudet eller är det helt tomt?
Klart att en modern PC ska vara bättre än en 7 år gammal konsol. Eller är de flesta PC"master race" idioterna så dumma att de inte ens gått ut förskolan?

PC:N hade bättre grafik än konsolerna när dom kom även du verkar inte förstå detta.

Sen kostar den mer dock, då en halvdan pc har bättre nu än konsoler medans när den vart ny vart det en dyr pc som hade bättre, av simpla anledningen att konsoler säljs för 4000 kr men kostnaden för den är igentligen 8000. därför dom måste sälja massa spel innan dom börjar med en ny.

Och därför dom har exklusiva spel, bara dum jävla ide igentligen som förstör för spel industrin. och detta handlar inte om PC masterace, nu är det faktist så konsoler är faktist pantade då du kan göra exakst samma saker på pc och billigare och längre livslängd och inte lika dyra spel.

Skulle alla som köper konsoler gå till pc, skulle oxå vi see en enorm degradering i priser på datorer då försäljningen skulle öka.

hade konsoler haft något speciellt att erbjuda, då lille vän då skulle jag inte ha något emot det, men just nu finns det ingen anledning att ha det.

pga det håller tillbaka spel utvecklingen, drar upp priser i onödan, nerdummade skitspel ja the list goes on.

Jag har själv ägt konsol och tyckte det vart skitbra men jag vart 12-13 då.

och haft pc sedan dess ända anledningen är deras exklusiva spel, vilket hade upphört och gett oss fler spelval till pc.

Mjaaa...underhållning är bäst i vardagsrummet!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Mjaaa...underhållning är bäst i vardagsrummet!

Och vad är det som hindrar dig från att ha en dator i vardagsrummet?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av WarpGuN:

Mjaaa...underhållning är bäst i vardagsrummet!

Och vad är det som hindrar dig från att ha en dator i vardagsrummet?

min gajmer dator är också min jobb dator så det är inte praktiskt....


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av conthox:
Skrivet av WarpGuN:

Mjaaa...underhållning är bäst i vardagsrummet!

Och vad är det som hindrar dig från att ha en dator i vardagsrummet?

min gajmer dator är också min jobb dator så det är inte praktiskt....

Jo, men istället för att köpa en konsol som kommer vara passé om två år, så kan du köpa en dator till. Ha den bästa datorn för gaming och den sämre till arbetet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av conthox:
Skrivet av WarpGuN:

Mjaaa...underhållning är bäst i vardagsrummet!

Och vad är det som hindrar dig från att ha en dator i vardagsrummet?

min gajmer dator är också min jobb dator så det är inte praktiskt....

Du kan ju som han säger ha två st plus vill du ha handkontroll som xbox osv kan du ha det till pc med, blir mer och mer vanligt.

ända anlendning jag skulle köpa xbox/ps3 är iaf exklusiva spel som god of war one of us m.m men tänk er dessa i pc...går ju inte att gemföra

bara konstiga fördummar folk har att pc är dyrt/krångligt m.m

Som att säga att en afrikan ej kan franska typ.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av FuzioN:

jag hoppas alla next gen konsoler klarar bättre grafik än en vanlig pc.

eller att det finns någon upgraderingsmöjlighet så dom ej håller tillbaka tekonlogin.

och att xbox/ps3 spel som bör komma till pc kmr till pc.

och att vi slipper konsolskadade spel, som varit pc spel ifrån början men görs till alla platformar och pc folket får en skadad variation.

Vad räknas som en vanlig PC?

Enligt deras läkta dokument (om det är sant) så ser deras hårdvara ut som följer:

http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/29/0,1462,...

Vilket för med sig en del frågetecken, det som jag undrar mest över är GPUn, där det står 64ALU@1GHz.
Vilket känns väldigt lite då tex GTX 680 har över 1500 ALUs vid 1GHz?

Sen att dom kör 8 på CPUn är också udda, då många spel idag inte ens är optimerade för 4?

dom kommer optimera för 8 med sen kommer nån core vara dedikerad till Xbox Os

Medlem

När väl klockan tickat klart kommer det stå "We are extremely proud to present WINDOWS 9"

Fy fan va snopen man skulle bli haha!!

Medlem

Half-life 3 tack.

Medlem

Trevligt med en ny konsol som förhoppningsvis har nog bra hårdvara för att kunna kallas ny generation, Nintendo levererade som vanligt dålig hårdvara till högt pris som motiveras med grymma exklusiva.
MS säljer bra hårdvara till bra pris med bra exklusiva och grymt stöd från 3:e part istället.

Inaktiv
Skrivet av LentoMan:
Citat:

(där de till och med räknar millisekunder) med texen: "And it's on". Vad är "on"?

And it's on....But for how long?
http://www.droidforums.net/forum/attachments/droid-x-hacks/22...

Skämt åsido, skall bli kul att se vad alla hittar på, om det blir någon innovation den här gången och hur de gör med bakåtkompatibilitet etc...

Får verkligen hoppas att man slipper rrod på xbox 720, och ylod på ps 4,
nåm gång borde väl dom lyckas släppa en felfri konsol.

och vad gäller bakåtkompatibilitet så lär det vara så på Xbox 720,
man kan ju köra gamla xbox spel på 360, så då lär man nog kunna köra 360 spel på 720,

hoppas det iaf för man vill ju inte att MS gör en Sony och tar
bort all bakåtkompatibilitet.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av jonis:

Dålig optimering och låst vidareutveckling mot PCn:s utvecklande prestanda är ett stort problem. Det andra, enligt min mening såklart, är den totala avsaknaden av genuin spelglädje man får ur dagens AAA-uppföljare.

Det är väl klart att pelle 14 från örebro ska få dricka sin Red Bull och dampa loss till tuff dubstep musik och nerdummade FPS spel?

AAA spel i år har varit rent utsagt skit i mina ögon.. jag har fått mina största spelglädjen ur spel under 200 kr.

Miasmata, The Walking Dead, Natural Selection, som exempel.

Har dock köpt Far Cry 3, och Hitman Absolution. slutade spela FC3 efter 3 timmar, spelet var för lätt även på svåraste svårigheten.

Hitman Absolution var konsolifierat och hade hela tiden laddningskärmar, små banor och alldeles för noobvänligt även på högre svårigheter

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av jonis:

Dålig optimering och låst vidareutveckling mot PCn:s utvecklande prestanda är ett stort problem. Det andra, enligt min mening såklart, är den totala avsaknaden av genuin spelglädje man får ur dagens AAA-uppföljare.

Det är väl klart att pelle 14 från örebro ska få dricka sin Red Bull och dampa loss till tuff dubstep musik och nerdummade FPS spel?

AAA spel i år har varit rent utsagt skit i mina ögon.. jag har fått mina största spelglädjen ur spel under 200 kr.

Miasmata, The Walking Dead, Natural Selection, som exempel.

Har dock köpt Far Cry 3, och Hitman Absolution. slutade spela FC3 efter 3 timmar, spelet var för lätt även på svåraste svårigheten.

Hitman Absolution var konsolifierat och hade hela tiden laddningskärmar, små banor och alldeles för noobvänligt även på högre svårigheter

hur gammal är du själv?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

hur gammal är du själv?

Tillräckligt för systembolaget.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av kill455:

Skrattar bara när folk säger att PCn har bättre grafik än konsolerna. Har ni något i huvudet eller är det helt tomt?
Klart att en modern PC ska vara bättre än en 7 år gammal konsol. Eller är de flesta PC"master race" idioterna så dumma att de inte ens gått ut förskolan?

Förstår ingenting av dina meningar, kan du skriva igen och förklara?

Jag tror att jag kan försöka mig på en tolkning...

Det var ett sarkastiskt inlägg som handlar om det faktum att en modern PC har bättre grafik än en gammal konsol. Skribenten verkar anse att detta är en självklarhet som inte ens behöver nämnas - han ifrågasätter därför intelligensen hos PC-ägare som trots detta ändå tar upp det i sina inlägg.

Något sånt. Obs, det är bara min tolkning och inte säkert att den är korrekt...

Medlem

Gulligt att det alktid ska bli konsol/pc krig så fort det handlar om xbox. Jag säger nej för att inte hoppas på för mycket. Vore på sin plats med lite prestandaökning dock

Inaktiv
Skrivet av snickerboa:

Gulligt att det alktid ska bli konsol/pc krig så fort det handlar om xbox. Jag säger nej för att inte hoppas på för mycket. Vore på sin plats med lite prestandaökning dock

Att det blir så beror ju på gulliga fanboys som tydligen aldrig kan mogna och har som fritidssysselsättning att skriva korkade anti inlägg.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

12
Skriv svar