Dayz-mannen förbannad över The War Z-kontroversen

Robot
Dayz-mannen förbannad över The War Z-kontroversen

"Jag är arg angående the War Z. Jag är väldigt arg", säger Dayz-skaparen Dean Hall.

#dayz, #the-war-z


Medlem
Dayz-mannen förbannad över The War Z-kontroversen

Ja så klart han är vem vill vara han nu? Otur men är han amerikan? Så blir det snart en stämning (inte mysigt då).

Medlem

Jag har full förståelse för Hall. Att bygga upp ett varumärke från en gratis mod är långt ifrån enkelt. Att sedan se både sitt spel och spelets namn flagrant plagierade av Sergey "Big Rigs" Titov skulle få vem som helst att se rött.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Har för mig att han sa det motsatta i hans presskonferens på E3 eller vad/vart det var. Finns på youtube. Tror denna artikel är lite väl snedvriden, tagit vissa meningar ur sin kontext. Tror han snarare sa att det är bra att de misslyckas så för då vet han vad han INTE ska göra i DayZ SA

Medlem

Det var innan det började påverka honom negativt pga folk utan vett som inte kan skilja på höger och vänster.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ja så klart han är vem vill vara han nu? Otur men är han amerikan? Så blir det snart en stämning (inte mysigt då).

Dean är från Nya Zeeland och bor väl i Tjeckien för tillfället för att jobba med bohemia?

Medlem

tror nog måste vara en amerikan som inte kan se skillnad på namnet DayZ och Namnet som är aningen längre The War Z

Medlem

Tror det var tidigare. Nu har WarZ förstört sitt rykte helt och hållet. Det är fritt fram för DayZ att tuta och köra

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Tror det var tidigare. Nu har WarZ förstört sitt rykte helt och hållet. Det är fritt fram för DayZ att tuta och köra

Problemet är att många (ovetande) där ute tror att WarZ är DayZ standalone. Jag har till och med hört recensenter och tidningar kalla det för DayZ standalone.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Lolflakes:

Tror det var tidigare. Nu har WarZ förstört sitt rykte helt och hållet. Det är fritt fram för DayZ att tuta och köra

Problemet är att många (ovetande) där ute tror att WarZ är DayZ standalone. Jag har till och med hört recensenter och tidningar kalla det för DayZ standalone.

vilka tidningar då?

Skribent
Skrivet av baggso:

Har för mig att han sa det motsatta i hans presskonferens på E3 eller vad/vart det var. Finns på youtube. Tror denna artikel är lite väl snedvriden, tagit vissa meningar ur sin kontext. Tror han snarare sa att det är bra att de misslyckas så för då vet han vad han INTE ska göra i DayZ SA

Ne, han sa ganska exakt så Att folk blandar ihop DayZ med The War Z och han får ta skiten för vad sistnämnda gjort. Har för mig han sa att han välkomnar konkurrens, men The War Z är ju något helt annat.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Hört saker tvärt om av honom, och sedan ja synd om dom som får för sig warZ är DayZ standalone då. Då är dom korkad endast ifall dom inte kan läsa på deras hemsida där man köper det. Bara en blind kan ta det för annat.

Men hur som helst tycker han överreagerar som han gör, en slags dramaqueen. För han kommer inte gå i förlust.

Och till er andra, buhu till er då med, ni är så anti warZ men vi som gillar det ska inte få njuta? Nä justja egoistiska fanboys låter en inte njuta av något ni ogillar. Varför jag skrev detta är för att ni kommer snart ge oss som köpt WarZ skulden för detta och gråta ut mot oss och kasta skit, jag måste hinna först innan ni ordbajsar.

Medlem

En ryss som är oärlig? Well I've never!

ZF
Medlem

medan namnet DayZ var förstås inte alls menat att rida på allt annat med sombier i...

ivf bra långt draget att gnälla på ett företag som gör ett spel för att man har lika pantade bekanta som litar mer på dem.

Medlem

Låter som om hans familjemedlemmar/nära vänner inte vet hur man googlar.

Medlem

Jag förstår honom...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Vem bryr sig om denna man han vill bara tjäna pengar!

Medlem

Haha, sluta lipa.
Filmen Day X (som handlar om zombies) kom 2006, misstänkt likt Day Z?

Boken World War Z: An Oral History of the Zombie War kom ut 2006 (ska dessutom komma som film under 2013 har jag hört). Misstänkt likt War Z?

För att bara nämna några zombierelaterade produkter som har liknande namn.

Det här är nog det löjligaste jag läst på länge.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Haha, sluta lipa.
Filmen Day X (som handlar om zombies) kom 2006, misstänkt likt Day Z?

Boken World War Z: An Oral History of the Zombie War kom ut 2006 (ska dessutom komma som film under 2013 har jag hört). Misstänkt likt War Z?

För att bara nämna några zombierelaterade produkter som har liknande namn.

Det här är nog det löjligaste jag läst på länge.

WarZ ska ju vara baserat på boken vad jag hört och läst

Medlem
Skrivet av Zlither:

Hört saker tvärt om av honom, och sedan ja synd om dom som får för sig warZ är DayZ standalone då. Då är dom korkad endast ifall dom inte kan läsa på deras hemsida där man köper det. Bara en blind kan ta det för annat.

Men hur som helst tycker han överreagerar som han gör, en slags dramaqueen. För han kommer inte gå i förlust.

Och till er andra, buhu till er då med, ni är så anti warZ men vi som gillar det ska inte få njuta? Nä justja egoistiska fanboys låter en inte njuta av något ni ogillar. Varför jag skrev detta är för att ni kommer snart ge oss som köpt WarZ skulden för detta och gråta ut mot oss och kasta skit, jag måste hinna först innan ni ordbajsar.

Jag skäms själv över att ha köpt det.

Medlem

Tråkigt att scam företag ska påverka andra människor negativt på ett personligt plan. Men det är bara att bita ihop och gå vidare.

Förhoppningsvis kommer WarZ skaparna att få sina fängelse-straff/dryga böter snart, och dom som köpte WarZ sina pengar tillbaka.

ScamZ har ivf tagits bort från Steam.

Medlem
Skrivet av sarg:

Låter som om hans familjemedlemmar/nära vänner inte vet hur man googlar.

Och du menar på att alla i din närhet är teknisk insatta eller jämt tänker så "logiskt" när det kommer till allt?. Fan grattis i såna fall lol.

Medlem
Skrivet av Zlither:

Men hur som helst tycker han överreagerar som han gör, en slags dramaqueen. För han kommer inte gå i förlust.

Han är inte rädd att folk inte kommer köpa Standalone. Han är sur att folk hackar på honom. Det hade du också varit om du fick ta skit för något du inte gjort.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Lolflakes:

Tror det var tidigare. Nu har WarZ förstört sitt rykte helt och hållet. Det är fritt fram för DayZ att tuta och köra

Problemet är att många (ovetande) där ute tror att WarZ är DayZ standalone. Jag har till och med hört recensenter och tidningar kalla det för DayZ standalone.

Gud (eller dylikt) hjälpe oss......... -_-

Min första tanke när jag såg WarZ på Steam var väl nåt i stil med "hur sjutton fick det komma upp på Steam?", skrattade ju ganska gott dagen efter när jag ställde frågan till en polare, som då svarade att det reda tagits bort från Steam! xD

AW8
Medlem

Nog för att Sergey Titov är världens skithög, det håller jag med om.

Men de nära vännerna/familjemedlemmarna som blandat ihop DayZ och The War Z borde ju ha läst ordentligt vad spelen egentligen heter innan de konfronterade Dean Hall angående oetiskt beteende. Namnen är ju faktiskt inte så lika att man inte kan se skillnad på dem. Det är faktiskt bara oansvarigt av dem.

Lite som om du skulle stöta på en swastika på en byggnad i Indien och skälla ut ägaren efter noter och jämföra honom med Hitler, när symbolen i själva verket är tusentals år gammal.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Zlither:

Hört saker tvärt om av honom, och sedan ja synd om dom som får för sig warZ är DayZ standalone då. Då är dom korkad endast ifall dom inte kan läsa på deras hemsida där man köper det. Bara en blind kan ta det för annat.

Men hur som helst tycker han överreagerar som han gör, en slags dramaqueen. För han kommer inte gå i förlust.

Och till er andra, buhu till er då med, ni är så anti warZ men vi som gillar det ska inte få njuta? Nä justja egoistiska fanboys låter en inte njuta av något ni ogillar. Varför jag skrev detta är för att ni kommer snart ge oss som köpt WarZ skulden för detta och gråta ut mot oss och kasta skit, jag måste hinna först innan ni ordbajsar.

Vad dessa utvecklare gjort tror jag till och med är olagligt (falsk marknadsföring), man ska verkligen inte uppmuntra sådant här oavsett hur mycket man gillar produkten.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Zlither:

Hört saker tvärt om av honom, och sedan ja synd om dom som får för sig warZ är DayZ standalone då. Då är dom korkad endast ifall dom inte kan läsa på deras hemsida där man köper det. Bara en blind kan ta det för annat.

Men hur som helst tycker han överreagerar som han gör, en slags dramaqueen. För han kommer inte gå i förlust.

Och till er andra, buhu till er då med, ni är så anti warZ men vi som gillar det ska inte få njuta? Nä justja egoistiska fanboys låter en inte njuta av något ni ogillar. Varför jag skrev detta är för att ni kommer snart ge oss som köpt WarZ skulden för detta och gråta ut mot oss och kasta skit, jag måste hinna först innan ni ordbajsar.

Jag skäms själv över att ha köpt det.

ja du ja kanske, men jag skäms då inte. Jag gillar spelet oavsett all drama angående liret, var så god kasta så mycket skit på mig nu om du vill. Skrik dig hes och skriv så att du blöder ur fingrarna, jag kommer endast skratta åt dig och er andra som ens kommer försöka kränka mig för mina val.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Zlither:

Hört saker tvärt om av honom, och sedan ja synd om dom som får för sig warZ är DayZ standalone då. Då är dom korkad endast ifall dom inte kan läsa på deras hemsida där man köper det. Bara en blind kan ta det för annat.

Men hur som helst tycker han överreagerar som han gör, en slags dramaqueen. För han kommer inte gå i förlust.

Och till er andra, buhu till er då med, ni är så anti warZ men vi som gillar det ska inte få njuta? Nä justja egoistiska fanboys låter en inte njuta av något ni ogillar. Varför jag skrev detta är för att ni kommer snart ge oss som köpt WarZ skulden för detta och gråta ut mot oss och kasta skit, jag måste hinna först innan ni ordbajsar.

Jag skäms själv över att ha köpt det.

ja du ja kanske, men jag skäms då inte. Jag gillar spelet oavsett all drama angående liret, var så god kasta så mycket skit på mig nu om du vill. Skrik dig hes och skriv så att du blöder ur fingrarna, jag kommer endast skratta åt dig och er andra som ens kommer försöka kränka mig för mina val.

Och du kallar Dean Hall en dramaqueen?

Medlem

jag har aldrig spelat Day Z försökte att instalera det för länge sen men det var då så buggigt att det var ospelbart.
Spelar nu The War Z och gillar det skarpt bästa spelet jag spelat på länge och sen om spel producenten bara gjort skräp innan och har lika stort huvud som Jack in the Box, så gör det ingen skillnad för mig.
spelet är fortfarande grymt och värt varenda öre tror det var 160 spänn ingenting.

123
Skriv svar