Mikrotransaktioner i Dead Space 3

Medlem

Undrar om detta går o "hacka" med nån form av trainer, cheat-engine eller dylikt :/

Inaktiv

Electronic Arts sätter sin prägel på ännu ett spel.

Medlem
Skrivet av Brutulv:

Det här är ju en bra modell om baddies kan köpa extra grejjer så dom får njuta och pros slipper pröjsa! Alla får njuta!

För något som annars varit gratis? Skulle detta vara något man ska vara glad över?

http://www.rockpapershotgun.com/2013/01/22/pay-as-you-churn-d...

" It’s alarming that asking those same people to pay more than the retail price for the privilege is seen as a kindness. Give them a cheat code!"

Hur mycket är ni beredda att gå med på? Allvarligt talat, hade de hållit på så här när spel var nytt så hade de gått i konkurs. Det går inte att köra en F2P modell på ett spel man betalat pengar för när det är ett SP spel. Glad jag bojkottar detta skämt till företag.

Medlem

Där blev det konstaterat. Inget köp.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Men ärligen talat EA måste väll tjäna igen pengarna de förlorat på The Old Republic samt MoH: Warfighter på nåt sätt.

Kosta vad det kosta vill! :C

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

text och Glad jag bojkottar detta skämt till företag.

Jo det är väl åt det hållet man får gå, all skit genom åren och sen nu senast allt tjabb med Origin och deras EULA som gav lite "rättigheter" till allt möjligt och sökte igenom folks datorer.

Sen har vi Sim City betan där dom har rätt att banna en från alla EA spel om man missar att rapportera en bug. Och nu då, nästa shitstorm med mikrotransaktioner i ett spel som man redan betalar fullpris för. Nu har det väl för fan gått för långt ändå, oavsett om man är fanboy elller inte så är ju detta helt åt helvete.

Visst i en rättegång skulle dom nog inte klara sig, inte i EU/Sverige iaf, men vem kommer att processa så långt med denna gigant? Notch?

Snart är det inte fjortis att vara anti-EA, nu finns det ju riktiga anledningar mer än att dom nerfat någon gubbe i något spel.Tragiskt, verkligen.

Som konsument och kund blir man ju nästan förolämpad när dom håller på såhär, och sen fick dom även pris för sämst företag i USA?

http://consumerist.com/2012/04/04/congratulations-ea-you-are-...

KoP
Medlem

Visst det är väl lite fult, men inget jag stör mig på då det är valfritt att bruka denna funktion. Och då jag tycker vapenbyggande i spel rent generellt är ganska trist kommer jag varken ägna mig åt att bygga några vapen i Dead Space 3 eller köpa delar till att göra det.

KoP
Medlem
Skrivet av Touhatsu:

Köper folk fortfarande EA spel? Hade ingen aning...

EA är ju bara utgivare, så big deal. Visceral games gör ju inte sämre spel bara för det.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brutulv:

Det här är ju en bra modell om baddies kan köpa extra grejjer så dom får njuta och pros slipper pröjsa! Alla får njuta!

För något som annars varit gratis? Skulle detta vara något man ska vara glad över?

http://www.rockpapershotgun.com/2013/01/22/pay-as-you-churn-d...

" It’s alarming that asking those same people to pay more than the retail price for the privilege is seen as a kindness. Give them a cheat code!"

Hur mycket är ni beredda att gå med på? Allvarligt talat, hade de hållit på så här när spel var nytt så hade de gått i konkurs. Det går inte att köra en F2P modell på ett spel man betalat pengar för när det är ett SP spel. Glad jag bojkottar detta skämt till företag.

Ja, men det är ju tur att vi som kunder har friheten att välja så man inte behöver köpa alla spel. (Nej jag syftar inte på piratverksamhet)

Edit: Publishers har väl kommit på att många vuxna spelar spel och vuxna brukar väl ha lite mer inkomst och därför kan punga ut för smågrejjer som man inte ids tjafsa med.

Medlem
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brutulv:

Det här är ju en bra modell om baddies kan köpa extra grejjer så dom får njuta och pros slipper pröjsa! Alla får njuta!

För något som annars varit gratis? Skulle detta vara något man ska vara glad över?

http://www.rockpapershotgun.com/2013/01/22/pay-as-you-churn-d...

" It’s alarming that asking those same people to pay more than the retail price for the privilege is seen as a kindness. Give them a cheat code!"

Hur mycket är ni beredda att gå med på? Allvarligt talat, hade de hållit på så här när spel var nytt så hade de gått i konkurs. Det går inte att köra en F2P modell på ett spel man betalat pengar för när det är ett SP spel. Glad jag bojkottar detta skämt till företag.

Ja, men det är ju tur att vi som kunder har friheten att välja så man inte behöver köpa alla spel. (Nej jag syftar inte på piratverksamhet)

Men förstår ni inte, om folk köper detta så kommer fler företag ta efter. EA brukar oftast vara det företag som vågar sig på sådant här för att testa vad gränsen går och jag kan lova att de kommer snart bli en standard inom industrin om ingen säger ifrån på skarpen. Fast jag börjar tröttna på att tala för döva öron, fortsätt köpa alla dessa grymma lir så får vi se vad för spel ni får i framtiden.

Edit: Vuxna? Jag är nog rätt så vuxen ja och jag är enormt emot det här, tror knappast jag är ensam om att tycka detta är ytterligare en orsak till att undvika bolag som EA.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brutulv:

Det här är ju en bra modell om baddies kan köpa extra grejjer så dom får njuta och pros slipper pröjsa! Alla får njuta!

För något som annars varit gratis? Skulle detta vara något man ska vara glad över?

http://www.rockpapershotgun.com/2013/01/22/pay-as-you-churn-d...

" It’s alarming that asking those same people to pay more than the retail price for the privilege is seen as a kindness. Give them a cheat code!"

Hur mycket är ni beredda att gå med på? Allvarligt talat, hade de hållit på så här när spel var nytt så hade de gått i konkurs. Det går inte att köra en F2P modell på ett spel man betalat pengar för när det är ett SP spel. Glad jag bojkottar detta skämt till företag.

Ja, men det är ju tur att vi som kunder har friheten att välja så man inte behöver köpa alla spel. (Nej jag syftar inte på piratverksamhet)

Men förstår ni inte, om folk köper detta så kommer fler företag ta efter. EA brukar oftast vara det företag som vågar sig på sådant här för att testa vad gränsen går och jag kan lova att de kommer snart bli en standard inom industrin om ingen säger ifrån på skarpen. Fast jag börjar tröttna på att tala för döva öron, fortsätt köpa alla dessa grymma lir så får vi se vad för spel ni får i framtiden.

Edit: Vuxna? Jag är nog rätt så vuxen ja och jag är enormt emot det här, tror knappast jag är ensam om att tycka detta är ytterligare en orsak till att undvika bolag som EA.

Fast vem är ni? Tänkte mest att det var väl nice för dom som väljer att köpa't. Det är ju inte direkt brist på indie spel och kickstarters osv som är göttan. Man får väl också vara lite kräsen och kika på mod community osv osv när man köper spel, inte mer än så.

Medlem

Haha "Pay Space". Så länge man har humorn i behåll.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Kan man köpa facepalms för mikrotransaktioner?

I så fall investerar jag gärna i en hel hög och delar ut till vem-det-nu-var som kom på det här hjärnsläppet till idé.

Medlem

Där rök förhandsbokningen för min del tänker fan inte betala nästan 500 papp för att sen betala ytterliggare mera skit för att köpa material för att tillverka saker!

Tror en trainer kommer nog säkert lösa detta eller nåt sånt. Vad hade man förväntat sig av EA? Nej håller väl mig till Dead Space 1 och 2

Inaktiv

"Money, money, money.. must be funny, in a rich mans world!" =<

Medlem
Skrivet av Aero:

Där rök förhandsbokningen för min del tänker fan inte betala nästan 500 papp för att sen betala ytterliggare mera skit för att köpa material för att tillverka saker!

Tror en trainer kommer nog säkert lösa detta eller nåt sånt. Vad hade man förväntat sig av EA? Nej håller väl mig till Dead Space 1 och 2

Nu är det ju så att man faktiskt kan skita i oxå att använda den funktionen. Jag tycker bara vi ska bojkotta just den funktionen (det är ju med största sannolikhet EA som kommit med denna blodsugar ide, inte speltillverkarna). Du kan ju faktiskt fortfarande farma ihop items (men vi borde kanske vänta tills någon testat exakt hur lätt det är oxå, så det inte är som Legendary i GW2, som exempel). Är det så att det tar 100 timmar att farma ihop matsen sen så vet vi att spelet är gjort utifrån att man ska köpa

Medlem

Är det verkligen så illa? Vad gör det om det finns som alternativ att betala för "fusk" om man endå kommer åt samma material genom att spela spelet? Tycker detta är helt ok, spelföretagen måste få tjäna sina pengar, detta är ju endå rätt harmlöst sätt.

Denna version av microtransaktioner är endå done right. De finns de som inte har tid eller lust att leta i varenda hörn för att hitta allt nödvändigt för att uppgradera vapnet till max. Varför ska det inte kunna finnas ett alternativ? Att det kostar uppmuntrar ju endå till att man faktiskt ska försöka spela det helt endå.

Samma med DLC:n egentligen. Det är ingen som tvingar en till att köpa det. Själv tycker jag det är ett utmärkt sätt att få ut mer material i efterhand till ett spel jag verkligen gillar. Istället för att dör helt några veckor efter release. Tänker på BF3 t.ex.

Men visst, vissa är ju av tanken att allt ska va gratis.

Medlem

Ni behöver inte betala. Det är ingen som tvingar er..............


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Har inget alls emot sånt här så länge det inte handlar om ett tävlingsinriktat spel men jag förstår att det kan vara ett problem för de som saknar självdisciplin.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Aero:

Där rök förhandsbokningen för min del tänker fan inte betala nästan 500 papp för att sen betala ytterliggare mera skit för att köpa material för att tillverka saker!

Tror en trainer kommer nog säkert lösa detta eller nåt sånt. Vad hade man förväntat sig av EA? Nej håller väl mig till Dead Space 1 och 2

Nu är det ju så att man faktiskt kan skita i oxå att använda den funktionen. Jag tycker bara vi ska bojkotta just den funktionen (det är ju med största sannolikhet EA som kommit med denna blodsugar ide, inte speltillverkarna). Du kan ju faktiskt fortfarande farma ihop items (men vi borde kanske vänta tills någon testat exakt hur lätt det är oxå, så det inte är som Legendary i GW2, som exempel). Är det så att det tar 100 timmar att farma ihop matsen sen så vet vi att spelet är gjort utifrån att man ska köpa

Jo det är sant. Men eftersom man nu kan köpa mats för riktiga pengar ingame för att kanske göra detta "owerpowered vapnet" så kanske det tar en jäkla tid att hitta matsen underspelets gång eller kanske gör det att den saken du behöver droppar knappt inte heller från mobsen. Detta är kanske en dålig jämförelse under tiden jag spelade Diablo 3 så lyckades jag totalt hitta 5 legendary item (mitt magic find suger i know) men ändå hade dem höjt droppen på olika ställen men ändå lyckades inte hitta knappt legendary saker.

Men men jag hoppas att dem inte såfall försvårar saken att hitta just det man behöver kommer vänta ett tag med att köpa detta.

Medlem

Kan man inte bara få slå in ett fusk om man nu vill ha supervapnet direkt, det funkade ju utmärkt förr i sp spel?

Medlem
Skrivet av mm_precis:

Är det verkligen så illa? Vad gör det om det finns som alternativ att betala för "fusk" om man endå kommer åt samma material genom att spela spelet? Tycker detta är helt ok, spelföretagen måste få tjäna sina pengar, detta är ju endå rätt harmlöst sätt.

Denna version av microtransaktioner är endå done right. De finns de som inte har tid eller lust att leta i varenda hörn för att hitta allt nödvändigt för att uppgradera vapnet till max. Varför ska det inte kunna finnas ett alternativ? Att det kostar uppmuntrar ju endå till att man faktiskt ska försöka spela det helt endå.

Samma med DLC:n egentligen. Det är ingen som tvingar en till att köpa det. Själv tycker jag det är ett utmärkt sätt att få ut mer material i efterhand till ett spel jag verkligen gillar. Istället för att dör helt några veckor efter release. Tänker på BF3 t.ex.

Men visst, vissa är ju av tanken att allt ska va gratis.

DLC är fel oxå, när man betalar full pris för ett spel ska det vara ett fullt spel, detta är inget som ska uppmuntras, denna funktion skall helst inte användas av nån. Kom även att tänka på att om detta blir en standard i spel så kommer det inte dröja länge innan du MÅSTE betala extra för att kunna göra saker i spel.... vänta nu... kom och tänka på... alla dessa mikro DLC... sorry folk vi är faktiskt redan där.

"Men visst, vissa är ju tanken att allt ska va gratis". Tillåt mig att skratta! Om du betalar 499, 599, 649 kr för ett spel... hur i hellskotta passar ordet gratis in där? 0kr det är gratis

Medlem
Skrivet av Turtle_droid:

Undrar om detta går o "hacka" med nån form av trainer, cheat-engine eller dylikt :/

Var på väg att skriva "garanterat", men om de planerar att ha mikrotransaktioner tror jag det är fullt möjligt att det numera är ett mmorpg utan andra spelare i närheten, där du bara kopplar upp dig för att du SKA VARA UPPKOPPLAD enligt storebror EA

Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Min är inte lika legendarisk som din men värda att se ändå http://www.youtube.com/watch?v=hhMgmkYHlM8


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

EA slår till igen.
Nå, spel med mikrotransaktioner brukar ju vara gratis så nu får de inte klaga om flk tankar spelet istället för att köpa det

Nu hade jag visserligen inte tänkt köpa Dead Space 3 till att börja med, men om jag hade varit intresserad av spelet så hade det här fått mig att skippa det. Direkt.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Vet inte vad det skulle skulle va att sura för? Man kan ju fortfarande få tag på allt? Bara det att man får det snabbare om man betalar för det.

Många andra spel använder liknande system. Personligen tycker jag att det är betydligt värre när man blir låst från att få en sak tills man gjort en de där mikrotransaktionerna... Här har man ju iaf ett val.

Än har vi det...vänta och se.


signatur

Retro.

12
Skriv svar