Assassin's Creed III: Liberation prisas för berättelsen

Robot
Assassin's Creed III: Liberation prisas för berättelsen

Enligt Writer's Guild of America har Liberation en bättre spelberättelse än "vanliga" Assassin's Creed III.

#assassins-creed-iii-liberation, #assassins-creed-iii, #007-legends, #epic-mickey-2-the-power-of-two, #halo-4, #uncharted-golden-abyss


Medlem
Assassin's Creed III: Liberation prisas för berättelsen

ehh va?
Sitter precis o spelar liberation och tycker att storyn är i princip icke existerande.


signatur

Everyday I worry all day

Redaktör
Ponny
Skrivet av Angelino:

ehh va?
Sitter precis o spelar liberation och tycker att storyn är i princip icke existerande.

Ungefär så ja. Det finns grundpelare till en bra story, men den tar aldrig fart. Nej, 2012 års bästa spelberättande stod Telltale och The Walking Dead för.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Öh, vem betalade dom?

Medlem

Fast utifrån de nominerade så kan det nog stämma. Den enda jag kan tänka mig annars är Golden Abyss, men då är nog Liberation lite vassare då den rör lite annorlunda frågor och inte bara är en äventyrsstory.


signatur

Videomupp

Medlem

lol


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Hade relativt stora förhoppningar om Assassin's Creed III. Inte alls imponerad i början. Sedan kom jag ut i skogen som en ung Connor och detaljrikedomen slog mig rätt i ansiktet. Helt plötsligt var spelet bra. Tyvärr har det gått utför sen dess och jag har inte orkat spela klart det ens.

Är jag ensam om detta? Är det kanske värt att spela klart det? Känns inte alls som att det ligger på samma nivå AssCreed II gjorde.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Angelino:

ehh va?
Sitter precis o spelar liberation och tycker att storyn är i princip icke existerande.

Ungefär så ja. Det finns grundpelare till en bra story, men den tar aldrig fart. Nej, 2012 års bästa spelberättande stod Telltale och The Walking Dead för.

Nu har jag inte spelat igenom alla The Walking Dead-episoder, men storyn i de första känns för mig i princip lika platt som storyn i filmserien med samma namn. Att de sedan lyckas måla upp en värld och en känsla som känns realistisk är ju en helt annan sak (jämför exempelvis Donnie Darko med Avatar). Det du beskriver som spelberättande är för mig inte samma sak som story. Eller hur definierar vi story?


signatur

Have a good time!

Medlem

Någon mer en jag som inte kan spela mini spelen i detta spel? Jag klarar dom tillslut men det är en pina! Värst är ljus på papper spelet fattar inte ens vad som gör att jag klarar dom.

Medlem

Jag har lite svårt att få grepp om exakt vilka regler som gäller för att ett spel ska kunna nomineras till detta pris. När det gäller film och tv-serier så måste de vara producerade i vissa områden och sända inom en viss tidsperiod. Jag håller med om hur kass listan på de nominerade spelen varit till detta pris men jag håller inte med att det skulle vara helt genomruttet i alla kategorier. T.ex så har tv-serier som "Breaking bad" och "Loui" vunnit priser med rätta. Men hur fanken funkar det med spelen?! Det var ju ingen höjdarlista med amerikanska spel som nominerades till denna omgång jämfört med vilka som borde kunna ha varit med på listan...

Luddigt pris, men kul för spelproducenten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lirade första 30%av spelet, sen somnade jag. Jag förstår konceptet Why fix something that isnt broken. MEN KOMIGEN åtmindstånde ändra lite på utseendet. Inte konstigt att de kan spotta ut så många spel i serien.

Copy > Paste = Profit

1
Skriv svar