Battlefield 4 blir next-gen

Medlem

Inte för tidigt någonstans...

Efter 2år kommer iaf jag känna mig mätt på bf3.
Inte är det tillräckligt stort inom E-sporten för att hålla spelet levande längre än så heller.

Ifall det nu enbart tillverkas för nextgen + pc så lär det bli ett rejält kliv mellan bf3 och 'bf4'.
Och vi kommer känna att det är ett nytt spel.

Medlem

Känns som "nextgen" har tappat sin betydelse.

Jaja, hoppas iaf på en uppföljare till 2142, bästa i serien tillsammans med bf2!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Känns som "nextgen" har tappat sin betydelse.

Jaja, hoppas iaf på en uppföljare till 2142, bästa i serien tillsammans med bf2!

"Next-gen" = framtida spelkonsoler med grafik från år 2007.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

"Next-gen" = framtida spelkonsoler med grafik från år 2007.

Pinsamt att medvetet skämma ut sig

Medlem
Skrivet av Droopydawg:

Åhh nej!! Speltillverkare tillverkar spel. Att dom ens törs! Och dessutom låter dom oss välja om vi vill lägga våra pengar på det eller inte. SKANDAL!

Vad har hänt med FZs användare dom senaste åren? Är det alla sönder curlade 90'talister som bryter ihop så fort dom inte får som dom vill?

SÅ JÄVLA RÄTT!!!!!!

Medlem
Skrivet av Droopydawg:

Åhh nej!! Speltillverkare tillverkar spel. Att dom ens törs! Och dessutom låter dom oss välja om vi vill lägga våra pengar på det eller inte. SKANDAL!

Det är snarare så att folk klagar för att det blir färre och färre alternativ. Allt fler spel bli mainstream och släpps oftare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Sjukt roligt. Många här som låter som ett avsnitt från "my super sweet 16".

Klart Dice ska ha sitt flagskepp ute tidigt i generationsskiftet.
Dom har suttit och jobbat hårt i många år för att klämma ut frostbite 2, och nu får dom visa om dom kan.

BF3 med mera förstörelse, maffigare effekter och förhoppningsvis lite återintroduktion av BF2 mekanik.
Nästa BF kommer bli skitkul oavsett tidsepok.

Medlem

Vad alla snackar smörja om mjölkning osv..

http://en.wikipedia.org/wiki/Battlefield_(series)

Kolla på releasedatumen.. De är i princip samma som det alltid har varit..

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag vet inte om jag håller med att BF4 kommer ut för tidigt. Det beror help på vad det är för settings. Är det samma typ av Moderna Krig så håller jag helt och hållet med - men har de valt ett annat slagfält så tycker jag det blir ett välkommet tillskott.

^ This. Att det redan kommer ut ett nytt (Modernt eller inte) är bara bra med tanke på att BF3 inte riktigt levde upp som det borde, i mitt tycke iaf. Fast Bf3 ser fotfarande otroligt snyggt och modernt ut självklart, så man kan ju undra om dom verkligen tänker göra ett nytt modernt krig, isf kommer det nog inte bli någon större skillnad, ett nytt 2142 kanske?

Medlem

Ska inte BF4 komma ut detta år enl. fz?

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Vad alla snackar smörja om mjölkning osv..

http://en.wikipedia.org/wiki/Battlefield_(series)

Kolla på releasedatumen.. De är i princip samma som det alltid har varit..

Äntligen en vettig person i en BF tråd.

Medlem

Ni som gnäller att det kommer för tidigt, köp det inte dagen det släpps då... vänta till 2015!

Eftersom Battlefield är flera serier så kommer det släppas spel i dessa serier med jämna mellanrum. Detta är INTE mjölkning.

EA och DICE är vinstdrivande företag och måste ha ett konstant flöde med pengar.

Medlem
Skrivet av Oinky:

Sjukt roligt. Många här som låter som ett avsnitt från "my super sweet 16".

Klart Dice ska ha sitt flagskepp ute tidigt i generationsskiftet.
Dom har suttit och jobbat hårt i många år för att klämma ut frostbite 2, och nu får dom visa om dom kan.

BF3 med mera förstörelse, maffigare effekter och förhoppningsvis lite återintroduktion av BF2 mekanik.
Nästa BF kommer bli skitkul oavsett tidsepok.

Önskar jag kunde vara så optimistisk. Är realist och inser att ett bra battlefield aldrig kommer att komma igen. Har blivit bränd allt för många gånger när det gäller EA och har lärt mig att dom har inte spelarnas bästa intresse i åtanke. Utan hur mycket pengar dom kan pressa från oss med ett "good enough" spel.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Raklödder:

"Next-gen" = framtida spelkonsoler med grafik från år 2007.

Pinsamt att medvetet skämma ut sig

Hur då? Det är sant! Bortsett från några smärre förskriptade CGI-scener förstås.

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Raklödder:

"Next-gen" = framtida spelkonsoler med grafik från år 2007.

Pinsamt att medvetet skämma ut sig

Hur då? Det är sant! Bortsett från några smärre förskriptade CGI-scener förstås.

Tydligen så vet du inte vad du pratar om.

exempelvis så kommer det finnas 8GB GDDR5 i PS4, vilket kan tolkas att motsvara 16GB DDR3 RAM, då arkitekturen i en konsol är olik en PC så kommer det att krävas mycket mindre RAM rent generellt, men att det ger möjligheten att det kommer att finns högre upplösningar på texturer i spel, kanske bättre än PC, det vet ingen än så länge.

Det spekuleras väldigt mycket engående 8GB GDDR5 minnet i PS4an, många tolkar det som en revolution inom spelvärlden, att du mer eller mindre har byggt ihop RAM minnet och grafikkortet vilket gör den betydligt starkare och ger av mindre värme och plats. precis som snacket att processorer och grafikkort har börjat få lite uppmärksamhet att byggas ihop.

Tänk dig om det var verkligheten att du köper ett moderkort, and thats it, sen köper du 'grafikramprocessor'- kortet som du senare kan köra i crossfire eller SLI, datorn skulle bli dunderstark.

Du tar inte heller tanken att det är samma hårdvara till alla konsoler, alltså lättare att optimera och blir det lättare att optimera så kommer spelen att flyta på betyligt bättre.

När du optimerar ett spel till PC måste du ta.. låt oss säga löst 30 olika grafikkort och göra dem optimerade med 30 olika processorer och RAM minnen, svårare, jobbigare, tar längre tid.

Att du istället bara behöver optimera din spelmotor och spel till just 1 av varje sparar både tid, pengar och framförallt är det betydligt lättare och mer effektivt. därav kommer vi inte se 'grafik från år 2007' vi kommer se ny grafik, bättre grafik.

Crysis 3 till PC kommer nog vara den sämsta grafiken du kommer att se på ett AAA titel på PS4 och Xbox720.

Det du ser är siffror som du inte kan tolka, du vet inte heller vilken sorts processor eller grafikkort det kommer att vara i PS4an eller xbox720 heller för den delen, innan du kommer med sådana p12 kommentarer kan du ju i alla fall försöka backa upp dina argument med någonting? som jag skrev första gången, pinsamt att medvetet skämma ut sig.

Medlem

BF4: Call of DLC, the fight for premium.

Nej tack.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Battlefield "4" kommer ut på tok för tidigt.
Att börja mjölka denna serie, kommer bara resultera i ett stort F...

Om ni nu känner er tvungna att spotta ut ett bf, gör då ett 2142 eller ww2 =D

det är på grund av de nya konsolerna som Bf 4 släpps

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Morganrone93:

Vad alla snackar smörja om mjölkning osv..

http://en.wikipedia.org/wiki/Battlefield_(series)

Kolla på releasedatumen.. De är i princip samma som det alltid har varit..

Äntligen en vettig person i en BF tråd.

Ta en titt på listan igen.

Det började bra med ett spel, mindre expansioner nästa år. Sedan helt nytt spel året därpå. Nytt spel igen med BF2 2005, men sedan ballade det ur. Fyra DLC inom två år, följt av BF 2142 som varken var nytt spel, DLC eller expansion. Mer som en re-skin av BF2. Ett par år där det såg bra ut igen, men 2011 så blev det hjärnsläpp igen. (Räknas free 2 play?) Grundspelet och sedan hela fem DLC.

DLC, DLC, DLC, extra premium, pre-order bonus items, Special Edition, Nordic Edition, Collectors Edition, DLC, "expansion", DLC. Köp alla i en Total Edtion, eller vänta så kommer en Gold Edtion. Skall du inte ha Special Extended Deluxe Edtion istället? Då får du alla expansioner, alla DLC, extra ingame items och en BETA till BF 7.

Hur kan man tycka att det inte är att mjölka? Om det hade varit gratis DLC hade jag inte klagat, men nu tar de ju betalat för allt och man behöver troligen alla DLC för att spela utan avbrott. Inte kul att joina en server, spela en omgång bara för att sedan bli utkastad då man inte har banan.

Skrivet av SuperRetard:

Ni som gnäller att det kommer för tidigt, köp det inte dagen det släpps då... vänta till 2015!

Hur kul är det att köpa ett spel som BF ett år efter alla andra och därmed möta spelare som är 10 ggr så bra som en själv? Inte så stenkul att dö hela tiden bara för alla andra har spelat i 12 mån, låst upp alla bonusvapen och vet hur spelet fungerar.

Skrivet av SuperRetard:

EA och DICE är vinstdrivande företag och måste ha ett konstant flöde med pengar.

O'really? Vad ville du ha sagt?Att man som konsument inte kan komma med kritik bara för att dom är ett vinstdrivande företag? *facepalm*


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av SuperRetard:

EA och DICE är vinstdrivande företag och måste ha ett konstant flöde med pengar.

Den nuvarande affärsmetoden fungerar uppenbarligen inte, snabbt utgivna dåliga spel har ställt EA på ruinens brant.
http://investor.ea.com/stockquote.cfm

http://img109.imageshack.us/img109/5153/eaaktiekurs.jpg

Kanske borde de ta och lyssna på vad spelarna vill ha?

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Oinky:

Sjukt roligt. Många här som låter som ett avsnitt från "my super sweet 16".

Klart Dice ska ha sitt flagskepp ute tidigt i generationsskiftet.
Dom har suttit och jobbat hårt i många år för att klämma ut frostbite 2, och nu får dom visa om dom kan.

BF3 med mera förstörelse, maffigare effekter och förhoppningsvis lite återintroduktion av BF2 mekanik.
Nästa BF kommer bli skitkul oavsett tidsepok.

Önskar jag kunde vara så optimistisk. Är realist och inser att ett bra battlefield aldrig kommer att komma igen. Har blivit bränd allt för många gånger när det gäller EA och har lärt mig att dom har inte spelarnas bästa intresse i åtanke. Utan hur mycket pengar dom kan pressa från oss med ett "good enough" spel.

Trist, själv har jag haft riktigt roligt i alla battlefield spel jag har ägt sedan 1942. Jag har inte det störta sortimentet av EA spel, men aldrig känt mig lurad.

En liten tanke..
Om man ska spela djävulens advokat så kanske man kan säga att EA tar onödigt mycket skit från spelarna. Utvecklarna har nog en väldigt lång och välarbetad arbetsplan med tydliga milstolpar. Om dom inte kan leverera den kvalité dom siktat mot pga tidssvinn, inkompetens eller väldigt mycket otur så får helt plötsligt utgivarna skulden. Utgivare har en release plan, om den inte följs så kanske dom börjar konkurera med sina egna titlar, eller värre, inte ha några titlar ute på ett år. Kanske det är så här spel tvingas släppas "good enough".

Sanningen är väl ändå att vi har ingen som helst aning om hur det ligger till mellan utgivare och utvecklare för vi jobbar inte med det.

Medlem
Skrivet av Oinky:

BF3 med mera förstörelse, maffigare effekter och förhoppningsvis lite återintroduktion av BF2 mekanik.

När de är klara med det där så har de en förmiddag på sigf att designa "gameplay".


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Släpps BF4 till hösten 2014 så är det inte ett dugg för tidigt, då har det ändå passerat tre år


signatur

Game long and prosper

Medlem

För tidigt?... HUR FAN ÄR 3 ÅR FÖRTIDIGT ?!..
Bra att dom slopar BF3, sikket jävla konsol fail det blev.
Dock så kommer ju BF4 högst troligen bli ett "next gen" konsol fail... suck..

Synd med ett sånt bra PC spel att behöva böja sig över bordet och låta konsolerna och EA köra på utan avbrott.

Nej man har väl inte höga förhoppningar direkt..

Medlem

Inte svårt att se att det är för tidigt... END GAME kommer i Mars,då kan man börja räkna tiden tills nästa spel...

Man har annonserat nästa titel innan man ens byggt färdigt den första.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Moderator | Testpilot
Skrivet av m0rfar:

Battlefield 3 kom 2011, Battlefield 4 kommer 2014, det är tre år och en ny konsollgeneration (om man nu använder detta underlägsna spelsätt) och ett antal PC-generationer mellan. Jag förstår inte hur detta är att "mjölka serien" som det gnällas så förbannat om. Förklara för mig.

Har du ingen aning om alla BF spel som släpptes där i mellan? Serien mjölkas för det har släppts så många "BF" spel. Spelar ju ingen roll om det kommit mycket i "main serien" eller inte då det ändå kommit många F2P titlar, Bad Company etc etc


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Crysis 3 till PC kommer nog vara den sämsta grafiken du kommer att se på ett AAA titel på PS4 och Xbox720.

1080p i Ultra settings? Vilken källa sa du?

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Morganrone93:

Vad alla snackar smörja om mjölkning osv..

http://en.wikipedia.org/wiki/Battlefield_(series)

Kolla på releasedatumen.. De är i princip samma som det alltid har varit..

Äntligen en vettig person i en BF tråd.

Ta en titt på listan igen.

Det började bra med ett spel, mindre expansioner nästa år. Sedan helt nytt spel året därpå. Nytt spel igen med BF2 2005, men sedan ballade det ur. Fyra DLC inom två år, följt av BF 2142 som varken var nytt spel, DLC eller expansion. Mer som en re-skin av BF2. Ett par år där det såg bra ut igen, men 2011 så blev det hjärnsläpp igen. (Räknas free 2 play?) Grundspelet och sedan hela fem DLC.

DLC, DLC, DLC, extra premium, pre-order bonus items, Special Edition, Nordic Edition, Collectors Edition, DLC, "expansion", DLC. Köp alla i en Total Edtion, eller vänta så kommer en Gold Edtion. Skall du inte ha Special Extended Deluxe Edtion istället? Då får du alla expansioner, alla DLC, extra ingame items och en BETA till BF 7.

Hur kan man tycka att det inte är att mjölka? Om det hade varit gratis DLC hade jag inte klagat, men nu tar de ju betalat för allt och man behöver troligen alla DLC för att spela utan avbrott. Inte kul att joina en server, spela en omgång bara för att sedan bli utkastad då man inte har banan.

Skrivet av SuperRetard:

Ni som gnäller att det kommer för tidigt, köp det inte dagen det släpps då... vänta till 2015!

Hur kul är det att köpa ett spel som BF ett år efter alla andra och därmed möta spelare som är 10 ggr så bra som en själv? Inte så stenkul att dö hela tiden bara för alla andra har spelat i 12 mån, låst upp alla bonusvapen och vet hur spelet fungerar.

Skrivet av SuperRetard:

EA och DICE är vinstdrivande företag och måste ha ett konstant flöde med pengar.

O'really? Vad ville du ha sagt?Att man som konsument inte kan komma med kritik bara för att dom är ett vinstdrivande företag? *facepalm*

Jag håller med om att det ska finnas gränser.. Men flera av dina poänger är helt irrelevanta och uppspelta av ditt eget hat.. DLC/Expansioner har aldrig någonsin varit ett krav... Vill du inte spendera mer pengar på mer innehåll, gör då inte det, och klaga inte bara för att du vill ha det gratis.. Det ÄR inte gratis att trycka ut innehåll, det kräver löner, avgifter m.m. Det räcker inte enbart med goodwill från spelutvecklarna..

Skitsnack om att du blir utkastad ur en server, lär dig att använda server filtret som vem som helst kan använda..

Var istället glad att det faktiskt kommer mer innehåll till ett spel som vissa faktiskt kanske tycker är roligt att spela.. Istället för att enbart gå vidare till nästa spel..

Olika specialutgåvor har funnits sedan urminnes tider och Battlefield serien är knappast den första med att ha sådana utgåvor.. Det är heller inget krav och det ger ingen fördel för någon..

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Oinky:

BF3 med mera förstörelse, maffigare effekter och förhoppningsvis lite återintroduktion av BF2 mekanik.

När de är klara med det där så har de en förmiddag på sigf att designa "gameplay".

Japp det är helt klart samma person som jobbar med speldesign som effekter. Inte många som vet att Dice är ett litet företag på 20 personer, där anledningen att man var tvungen att skippa commander för att programmeraren var tvungen att texturera ammolådor.

Medlem

2142 eller ww2 FTW! kom igen nu dice! lyssna på fansen

Edit: 2143*

Medlem

Ett ww2 eller liknande hade varit mest intressant för min del. imo

Typ day of defeat

123
Skriv svar