Guild Wars 2 värt ett köp?

Medlem
Guild Wars 2 värt ett köp?

Hej hej!

Jag har en viss förkärlek till mmos även om jag aldrig lirat något speciellt hardcore utan mer casual. Undrar om Guild Wars 2 då är värt ett köp? Medveten om kritiken gällande dåligt endgame osv. Men om det inte spelar så stor roll utan vill mest mysa runt i en vacker värld, questa, utforska och ha det gött för att sedan lämna spelet efter några månader. Är Guild Wars 2 då något att ha?

Motivera gärna svaren.

Tack på förhand!

Inaktiv

Spelet är perfekt för dig.

Jag vet inte hur jag ska motivera det mer, utan det är helt enkelt vad du söker efter.

Skribent

Ja, GW2 verkar vara precis vad du söker. Testa!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Låter som att du skulle gillar GW2.

Som sagt, vill du bara slö spela något MMORPG utan att känna att du "måste" ta dig till Endgame för att Raida / PVP:a så är det spelet för dig


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Låter som att du skulle gillar GW2.

Som sagt, vill du bara slö spela något MMORPG utan att känna att du "måste" ta dig till Endgame för att Raida / PVP:a så är det spelet för dig

Specielt eftersom det knappt finns något endgame

Medlem
Skrivet av Furrnox:
Skrivet av Mytacism:

Låter som att du skulle gillar GW2.

Som sagt, vill du bara slö spela något MMORPG utan att känna att du "måste" ta dig till Endgame för att Raida / PVP:a så är det spelet för dig

Specielt eftersom det knappt finns något endgame

Precis.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Det blir att prova!

Tack för alla svar

Vym
Medlem

Kul att du ska pröva! Börja gärna på servern Gandara där gillet Friskyttarna finns. Spelet blir ännu roligare i sällskap med en härlig guild. Särskilt nu i samband med guild missions.

Medlem

Har provat GW2 men fastnade inte riktigt för det. Men med lite hjälp så kanske man kunde börja igen. Eller på börja swtor igen! Är friskyttarna ett guild man kan få lite hjälp att starta upp igen ? Leta efter en grupp med sköna människor som gärna hjälper varandra och är inte alldeles för hardcore ?

Medlem

Då är nog Guild Wars 2 för dig. Det är en vacker värld, mycket att utforska och mycket att göra.

Du kommer att gilla det.

Medlem

Om någon sitter på en trail-key/invite som de gärna blir av med får man väldigt gärna PM:a mig. Blir ett köp om några dagar men skulle vara kul att känna på lite innan

Medlem

Guild Wars 2 är fyllt utav mysig och roliga hemligheter! En del ger spelet en del ledtrådar till men andra är helt upp till en själv att hitta

Älskar att utforska världen!

Vym
Medlem
Skrivet av kallenalle:

Har provat GW2 men fastnade inte riktigt för det. Men med lite hjälp så kanske man kunde börja igen. Eller på börja swtor igen! Är friskyttarna ett guild man kan få lite hjälp att starta upp igen ? Leta efter en grupp med sköna människor som gärna hjälper varandra och är inte alldeles för hardcore ?

Du kan definitivt få hjälp hos friskyttarna. Både i swtor och gw2(Friskyttarna har sektioner för båda spelen). Mycket aktivitet med trevliga individer! Jag har själv varit med i Friskyttarna sedan 2010 och stormtrivts sedan dess.

Medlem

Med risk för att låta som en fanboy, men kan någon som faktiskt spelat spelet ordentligt förklara varför så många inte tycker det finns något endgame?
Det ända Mmorpg:et jag spelat mycket (Förutom GW1/2) är WoW, och jag tyckte det hade mindre endgame.

Nu spelar jag knappt GW2 länge (Ngn timme i veckan om ens det)
Men jag kände jag hade mycket mer att göra i det som lvl 80, en som lvl 80 i WoW.

Som sagt så lirar jag knappt gw längre (pga att dem nerfar alla instancer) men det fanns ändå 8x3 dungeons + Fractals, WvW och PvP.

Medans allt jag gjorde I WoW var lite PvP, raids och Dailys.

En en gång ursäkta mitt fanboy:ande, men jag har aldrig sätt något argument för detta, förutom "Gw2 has no endgame"


signatur

Rwa?

Medlem

^ Tror det har att göra med att trots att det finns saker att göra så känner folk att så fort de klarat alla dungeons är spelet slut. Det finns gott om grejer att göra tycker jag och de flesta som klagar sitter på 800 spelade timmar och seriöst talat så kan man inte förvänta sig att ha halva spelet kvar då

Medlem
Skrivet av Ap@n:

^ Tror det har att göra med att trots att det finns saker att göra så känner folk att så fort de klarat alla dungeons är spelet slut. Det finns gott om grejer att göra tycker jag och de flesta som klagar sitter på 800 spelade timmar och seriöst talat så kan man inte förvänta sig att ha halva spelet kvar då

Ligger på 1k haha.

Dock håller jag med. Folk förväntar sig att ett spel för 400kr skall vara kul i över 3-4k
De flesta nya spel man köper håller i 100 om man har tur. (Vilket fortfarande är bra iom kostnaden)


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Ap@n:

^ Tror det har att göra med att trots att det finns saker att göra så känner folk att så fort de klarat alla dungeons är spelet slut. Det finns gott om grejer att göra tycker jag och de flesta som klagar sitter på 800 spelade timmar och seriöst talat så kan man inte förvänta sig att ha halva spelet kvar då

Ligger på 1k haha.

Dock håller jag med. Folk förväntar sig att ett spel för 400kr skall vara kul i över 3-4k
De flesta nya spel man köper håller i 100 om man har tur. (Vilket fortfarande är bra iom kostnaden)

Haha ja okej min siffra var lite tagen ur luften men är betydligt mer än vad jag spelat (~450 timmar)

Tagit en paus nu för att hinna med pluggandet men vill tillbaka så fort jag kan för att utforska med nya karaktärer och ta del av senaste patchen!

Medlem

Nej/Ja

Om du tycker om att questa, men aldrig bli starkare.
Är so i oblivion där fienderna levlar när du levlar, men i gw2 höj/sänks din level.
Beroende på vilket område du är i.

WvWvW : När jag slutade gick allt ut på vem som hade den största zerget (som i planetside 2).

Pvp är nog kul, men jag tyckte det mest var konstigt och svårt.

Gamla gw1 fans brukar inte tycka om gw2 för det är nerdummat och att det känns som man sitter fast när man levlar, efter level 15 har du nästan alla skills.

Men om du bara spelar nån timme per dag är det nog kul.

Medlem
Skrivet av Thunde:

Om du tycker om att questa, men aldrig bli starkare.
Är so i oblivion där fienderna levlar när du levlar, men i gw2 höj/sänks din level.
Beroende på vilket område du är i.

Pvp är nog kul, men jag tyckte det mest var konstigt och svårt.

Om en lvl 80 och en lvl 10 går till en lvl 5 zon. och båda slår ett slag på en mob, så kommer den som är lvl80 skada oerhört med. Han kommer också ha mer HP/armor. fler skills och traits osv.

Ang. PvP:n så är det ju simpel Conquest: 2 lag som skall ta över och hålla capture points.


signatur

Rwa?

1
Skriv svar