SimCity-katastrofen: Amazon stänger digital nedladdning

Inaktiv

Ja jag lyckades faktiskt spela ett par timmar idag runt 18-20 ungefär. Efter det har jag inte provat logga in. Men på eftermiddagen var det helt omöjligt. Kom in i tutorialen vid 15 men kastades ut efter en kvart...

Medlem

Utdrag från patchnotes 1.2
* Disabled Cheetah speed. Cheetah speed is now the same as llama speed.

Det måste alltså betyda att om jag spelar helt själv, men har på cheetah mode, så tynger det ned deras servrar eller nåt

Medlem

Bah! Humbug! Det får bli att tröstkäka Tuc-kex och kolla på Supernatural istället. *morr* *mummel*

Medlem

Skämtare där. Inte är stora EA ett gäng ammatörer. Luktar desinformation.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag ville så gärna att detta skulle bli bra, ville så gärna spela att jag in i det sista inte ville se att always-on DRM skulle vara ett problem. Det är bara att bita i det sura äpplet och inse att ett sämre släpp sällan skådats och att det endast är EA och deras snålhet som orsakat detta.

Det finns inga ursäkter längre.

Medlem

När det väl funkar och man kommer in och kan faktiskt spela ett par timmar är det helt galet vad beroendeframkallande det är. Jag var skeptisk till storleken på städerna och detta, men det ger faktiskt mer. Man planerar minsta lilla detalj, ändrar om och tänker hela tiden, kommer på mig själv sittandes och tänkande "jag måste verkligen göra något åt det där circkulära affärsdistriktet jag byggde i början, måste planera det smartare, hur ska jag riva det i etapper dock?"

Mycket roligt spel, synd att man inte får spela så mycket som man vill bara och blir utkickad. Annars är det kanon.


signatur

Nämen!

Medlem

Spelet i sig är det absolut inget större fel på... visst, många saker kunde man väl önskat var annorlunda... men det kanske förändras allteftersom.

Men att servrarna inte klarar av spelarna gör hela skiten värdelöst. :/

Medlem

Ska bli kul att se siffror över hur många som har avbokat

Medlem

Efter att ha fått spela 4tim (Tack EA/Maxis) så måste jag hålla med om att spelet is ig är riktigt bra. Sjukt beroendeframkallande.

Ska jag vara ärlig så skiter jag i att kartorna är små och att det med största sannolikhet kommer bli en dlc-fest utan dess like om några månader när de släpper "farm-pack", "metro-pack" och liknande.

Just nu är det ENDA jag bryr mig om att deras servrar inte fungerar och att DRM-skiten suger stenhårt!

Medlem

Det just det in själva spelet är riktigt bra men det DRM som inte fungerar som det ska .... dom förstör för sig själva här rät så hårt med ....

DRM funkar inte det är bara så det är ett dumt system. Som ska inte användas. Hoppas på att helgen fortsätter med sämmre servrar så vi inte får det som "Standar" i spel värden.

Medlem

Och fortfarande är SimCity-bannern kvar överst här på sidan...

Bort med den FZ!

Medlem

Japp det hade varit fint. FZ skall väl cirkulera kring gamers och spel. Ingen som accepterar detta skitet kan kalla sig gamers. Make a stance FZ ! Ner med bannern

Medlem

Inget företag säljer 15000 biljetter till en konsert med 3000 platser för det är bedrägeri! De säljer ett spel som ingen kan komma in på, bedrägeri? Jag har köpt min plats, jag har gett dom pengar, GE MIG MIN PLATS!!! :&


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Inaktiv
Skrivet av Hurin:

Inget företag säljer 15000 biljetter till en konsert med 3000 platser för det är bedrägeri! De säljer ett spel som ingen kan komma in på, bedrägeri? Jag har köpt min plats, jag har gett dom pengar, GE MIG MIN PLATS!!! :&

Står nog i EA:s avtal vad som gäller.. man accepterar helt enkelt att det kan faila i början

Medlem

Deras kund support å regler verkar ju vara .... ja... hittade denna på guild sidan http://i.imgur.com/K3KFAI3.jpg som sagt man blir ju mörkrädd!


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Herr rygg

Sjukt frustrerande! Simcity 2000 lär ju ha haft mer spelare idag än 5:an.

Hoppas nu det fungerar bättre imorgon, annars får jag krupp.


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Skulle inte posta mer gnäll om detta, så jag postar en nyhet istället, fri att tolka som man själv vill:
http://www.p4rgaming.com/?p=1473

Nyheten handlar om att kinesiska farmers (gaming då)
är inne på forum (IGN, NeoGAF etc) och sprider positiva rykten om Maxis, EA och alwaysonline DRM. Dvs EA betalar folk för att komma ut med sina åsikter...

Plockar fram mina popcorn o fortsätter resan på internets, det här kan bli väldigt intressant.

Jag har i tidigare trådar blivit anklagad för att hata och kasta crap på EA. Jag bestämde mig därför för att slå ett slag för EA när de anklagades för att leja kinesiska nättroll att promota dem. Jag använde min psuedonym American Joe för att framföra mitt försvarstal:

Skrivet av AmericanJoe:

Many with glorious praises to honorable company of EA. They deliver experience of great fortitude by benevolent developer Maxis. Do not belive stinky poo-journalist who is lying scoundrel. By more Sim City!

Medlem

men snälla, spelet har varit ute en dag, vilket jävla gnäll det är, det har inte fungerat ett par timmar idag, har spelat felfritt ons>tors så egentligen har jag spelat innan det ens släpps! sjukt bra start anser jag

Medlem

har jag rätt enligt svensk lag att returnera spelet då de inte fungerar?

Medlem

Skriv på denna! 18200 underskrifter på en dag för att EA ska sluta med DRM på sim city och alla framtida spel. https://www.change.org/petitions/electronic-arts-inc-remove-a...


signatur

Man saknar inte kon förrän båset är tomt

Medlem
Skrivet av Struggle:

När det väl funkar och man kommer in och kan faktiskt spela ett par timmar är det helt galet vad beroendeframkallande det är. Jag var skeptisk till storleken på städerna och detta, men det ger faktiskt mer. Man planerar minsta lilla detalj, ändrar om och tänker hela tiden, kommer på mig själv sittandes och tänkande "jag måste verkligen göra något åt det där circkulära affärsdistriktet jag byggde i början, måste planera det smartare, hur ska jag riva det i etapper dock?"

Mycket roligt spel, synd att man inte får spela så mycket som man vill bara och blir utkickad. Annars är det kanon.

Jag tycker nog tvärtom att en liten storlek på staden är begränsande så att allt tänkande handlar om effektivitet och det inte finns så mycket utrymme för lite roliga stolligheter. Det beror väl förstås lite på vad man är ute efter för sorts spel.

Ska bli intressant att se hur EA hämtar upp den här något knaggliga starten; om de lyckas bättre eller sämre än Blizzard med Diablo 3.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Amazon verkar förstå sig på det här med nöjda kunder, aldrig köpt något från detta företag själv men jag har nyttjat deras tjänst Amazon Payment för Kickstarter och HIB och det har funkat hur bra som helst. Hade jag kunnat så hade jag även köpt spel digitalt från Amazon då de har inte bara bra priser, många spel inkluderar Steam koder. Om Amazon tar bort ett spel kan man nog vara rätt så säker på att de fått in många klagomål och många som velat få tillbaka sina pengar, starkt jobbat EA.

Medlem
Skrivet av Vioche:

men snälla, spelet har varit ute en dag, vilket jävla gnäll det är, det har inte fungerat ett par timmar idag, har spelat felfritt ons>tors så egentligen har jag spelat innan det ens släpps! sjukt bra start anser jag

Har inte fungerat som det skall för mig sen i morse. Sjukt bra start? Vet inte vad man skall säga...

Medlem

Kanske är lite dum fråga det här(är inte så insatt), men är det nån som kan svara på varför företagen inte förbereder sig ordentligt några dagar INNAN dessa spel släpps till den stora massan? Borde de inte ha en liten aning om hur många som vill spela genom att titta på pre-orders och sånt?

Nu hade väl EA egentligen chansen att bättra på sitt rykte lite om launchen hade fungerat, men nu verkar det som de failar katastrofalt med det också...

Medlem

Det mest trista är att EA säkert inte kommer bry sig särskilt mycket om att förhindra såna här problem i framtiden.

Medlem

Beställt från Amazon.co.uk, men är beräknat att komma först den 14:e vilket är helt okej för min del. Får jag det nu kommer jag bara bli förbannad på deras värdelösa servrar. (eller brist på servrar?)

Får hoppas det är ordnat tills dess, eller långt innan.

Medlem

Evil Assholes ...

Evil för att dom köper utvecklare och lägger ner dom samt spel serier.

Assholes för att dom har zero day dlc och förstör de spel serier som dom faktisgt släpper (Dragon age 2 ? ) Horibel suport. samt origen inte blivit bätre sedan man tvingades använda det när bf3 alpha kom ...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Vioche:

men snälla, spelet har varit ute en dag, vilket jävla gnäll det är, det har inte fungerat ett par timmar idag, har spelat felfritt ons>tors så egentligen har jag spelat innan det ens släpps! sjukt bra start anser jag

Själv har jag spelat tjugo minuter, trots att jag försökt sen i förmiddags. Döm inte andra bara för att det funkar ok för dig själv.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Kanske är lite dum fråga det här(är inte så insatt), men är det nån som kan svara på varför företagen inte förbereder sig ordentligt några dagar INNAN dessa spel släpps till den stora massan? Borde de inte ha en liten aning om hur många som vill spela genom att titta på pre-orders och sånt?

Nu hade väl EA egentligen chansen att bättra på sitt rykte lite om launchen hade fungerat, men nu verkar det som de failar katastrofalt med det också...

Enkelt. EA har inget att tjäna på det. Det kostar onödiga pengar att förbereda sig för något som folk redan har köpt, och många till ett överpris via Origin. Det är inte svårt att förbereda sig för nåt sånt här. Dom får ju alltid till det efter ett tag så det är ju knappast omöjligt. Det är bara svårt att sluta vara så förbannat snål och i stället bara tänka på pengar, även om det påverkar ens ryckte.

EA har redan ett dåligt ryckte men så länge folk fortsätter att köpa deras spel så lär dom sig aldrig en läxa. Dock är det svårt att sluta köpa spelen när EA's största utvecklare som bland annat Maxis och DICE fortsätter att göra sitt bästa och faktiskt gör bra spel. Det är bara det att EA alltid ska förstöra upplevelsen för oss gamers för att gå med så mycket vinst som möjligt.

Medlem

fick spelat en timme iallafall ikväll! verkar kanonkul! det kommer bli bättre kanske redan imorgon. BF3 hade ju precis samma problem med Origin.... Patience young ones. Be able to play you will

Skriv svar