Ultima-skaparens nya – Kickstartat old school-rollspel

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Tvättbjörn:
Skrivet av Ankh:

....jag vill verkligen gilla detta. Han har alltid varit en stor idol och likaså spelen han ligger bakom..

...men när en miljadär ber om pengar för att göra ett spel kan han fara åt helvete.

EA äger hans gamla företag, detta gör han independent. Jag stöttar gärna hans projekt.

Att de äger hans gamla företag har väl endå inte mycket med saken att göra? Han är endå superrik.

Jaha? Bara för att han har mycket pengar betyder inte att han skall ta av dem. Jag tror inte hans pengar räcker för att betala lön till hans företag medans de gör spelet fram tills det släpps nästa år.

Medlem
Skrivet av Tvättbjörn:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Tvättbjörn:
Skrivet av Ankh:

....jag vill verkligen gilla detta. Han har alltid varit en stor idol och likaså spelen han ligger bakom..

...men när en miljadär ber om pengar för att göra ett spel kan han fara åt helvete.

EA äger hans gamla företag, detta gör han independent. Jag stöttar gärna hans projekt.

Att de äger hans gamla företag har väl endå inte mycket med saken att göra? Han är endå superrik.

Jaha? Bara för att han har mycket pengar betyder inte att han skall ta av dem. Jag tror inte hans pengar räcker för att betala lön till hans företag medans de gör spelet fram tills det släpps nästa år.

*suck*


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jäkla anamma! Klart att han vill ha pengar för sin produkt. Jag klandrar honom inte.

Medlem

Han har rätt i att dagens spel erbjuder ingen utmaning. Bara klicka dig genom alla dialoger. Spelar spel på svåraste möjliga nivån idag och fortvarande är det för lätt. Ge spelarna nåt att bita i och våga ge konsekvenser.

Medlem

OMFG vad det här såg ut att revolutionera marknaden!

Lätt jag investerar ett par tusen på deras kickstarter, speciellt när snubben är miljardär och inte investerar några större summor av sitt eget kapital vilket i slutändan menas att han knapps tror på sitt eget projekt!!

All respekt till Ultima serien men, nu börjar jag bli less...

Edit: Holy Sheep shit, såg nu att de är skaparna bakom Riding club! Nu lär man ju dubbla sin investering!!

Medlem

Han måste väl ändå redan ha investerat stora summor av sitt eget kapital? Spelet verkar vara i relativt spelbart tillstånd redan nu, och det verkar som att de planerar på att utveckla spelet rätt längre framöver -- och en miljon dollar är väldigt lite pengar för ett ambitiöst spelprojekt ifall de planerar på att ha en rimlig mängd anställda under en längre period tid. Jag har svårt att se framför mig att Lord British INTE investerat väldigt mycket pengar i det redan själv.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av krythorian:
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Ankh:

....jag vill verkligen gilla detta. Han har alltid varit en stor idol och likaså spelen han ligger bakom..

...men när en miljadär ber om pengar för att göra ett spel kan han fara åt helvete.

Varför spendera sina egna pengar när man kan spendera någon annans?

Inte spendera - investera.

Hur kan detta vara en investering för mig?
Kan jag sälja spelet dubbelt så dyrt tre år senare?

om du investerar tillräckligt mycket kan du ju lägga vantarna på en tyg karta och om spelserien blir stor som ultima blev kommer dom tyg kartorna bli VÄLDIGT efterfrågade, även mer efterfrågade om man dessutom har garriots autograf på dom. Titta bara på tyg kartorna från ultima, hutlösa priser i dagens läge. DESSUTOM så har garriot själv sagt att han vill lyssna på dom som investerar ang features osv.

Jaså? Jag har nog en 10-12 såna kartor som jag fick med tidigare spel.

Testa hitta en samlare att sälja dom till om du inte har någon glädje av dom själv, har hört om att vissa utav kartorna sålts för rätt så stora summor.
EDIT: Tydligen ska Ultima 2 kartan vara den mest eftertraktade.

Nah, jag tror jag behåller dom själva. Jag är spelsamlare själv. Men jag visste inte att de var värda så mycket faktiskt.

Det är antagligen inte värt att sälja om du inte är i STORT behov av pengar, dessutom inte om du tycker dom är fina och själv är en samlare rama in och hänga på väggen är det ända rätta!

Medlem
Skrivet av Ankh:

....jag vill verkligen gilla detta. Han har alltid varit en stor idol och likaså spelen han ligger bakom..

...men när en miljadär ber om pengar för att göra ett spel kan han fara åt helvete.

uh? Han har redan spenderat några miljoner i spelet. Sen så ger du ju inte bara han pengar. Du får ju spelet och tillgång till betan. Men kanske rika spelskapare ska ge bort spelen eftersom dom ändå har så mycket pengar?

Medlem
Skrivet av Pettson87:
Skrivet av Ankh:

....jag vill verkligen gilla detta. Han har alltid varit en stor idol och likaså spelen han ligger bakom..

...men när en miljadär ber om pengar för att göra ett spel kan han fara åt helvete.

uh? Han har redan spenderat några miljoner i spelet. Sen så ger du ju inte bara han pengar. Du får ju spelet och tillgång till betan. Men kanske rika spelskapare ska ge bort spelen eftersom dom ändå har så mycket pengar?

Jag har stött min andel av kickstarter spel. Antagligen mer än många andra.
Din sista mening tänker jag ignorera och istället svara på de första.
Att du får tillgång till en beta är väl endå inget att skryta med att du betalt för? Visst får du spelet när det är klart - men varför ska han ha så mycket för att genomföra ett projekt som han kan sponsra helt och hållet själv utan problem och endå sen få intäkter när han väl väljer att sälja den slutliga produkten.
Det finns massor av företag som klarat sig hur bra som helst utan att de potentiella spelarna behövt betala i förskott för ett spel de igentligen inte vet särskilt mycket om.
Det är inte så att om du sen när du väl fått betan inte skulle gilla spelet att du får tillbaka pengarna.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Pettson87:
Skrivet av Ankh:

....jag vill verkligen gilla detta. Han har alltid varit en stor idol och likaså spelen han ligger bakom..

...men när en miljadär ber om pengar för att göra ett spel kan han fara åt helvete.

uh? Han har redan spenderat några miljoner i spelet. Sen så ger du ju inte bara han pengar. Du får ju spelet och tillgång till betan. Men kanske rika spelskapare ska ge bort spelen eftersom dom ändå har så mycket pengar?

Jag har stött min andel av kickstarter spel. Antagligen mer än många andra.
Din sista mening tänker jag ignorera och istället svara på de första.
Att du får tillgång till en beta är väl endå inget att skryta med att du betalt för? Visst får du spelet när det är klart - men varför ska han ha så mycket för att genomföra ett projekt som han kan sponsra helt och hållet själv utan problem och endå sen få intäkter när han väl väljer att sälja den slutliga produkten.
Det finns massor av företag som klarat sig hur bra som helst utan att de potentiella spelarna behövt betala i förskott för ett spel de igentligen inte vet särskilt mycket om.
Det är inte så att om du sen när du väl fått betan inte skulle gilla spelet att du får tillbaka pengarna.

Håller helt med dig Anhk!

Det finns företag som skapat så otroligt trevliga spel utan att tigga pengar och med bra mycket svagare kapital än dessa grabbar. Speciellt om man slänger ut 30 miljoner dollar på en rymdresa! Så nej, jag köper absolut inte det där Pettson87.

Du menar alltså att, nu när han är rik som ett troll så är det okej för han att bli ännu rikare genom att tigga pengar? Med detta menar du alltså att det vore okej för tex EA, Maxis, Blizzard, Bethesda osv också ska få tigga cash för att skapa spel, med tanke på att dom också är täta som troll?

Medlem

Det är ju inget tvång att förköpa spelet genom KS. Man gör det av fri vilja för att man tycker det är ett intressant projekt. Sen att man kan få det till reducerat pris gentemot vad det troligen kommer kosta när det släpps är ju inget fel. Detta är inte tiggeri.

Medlem

Såja, Pledgat 33 USD före 1 million dollar ^^

12
Skriv svar