Imponerande teknikdemo från Activision
Ojsan. Activision imponerar?! Tveksam till att dom kommer kunna hålla den där nivån i ett spel på ett bra tag.
Edit: Den här videon släppte NVidia den 19:e mars. http://www.youtube.com/watch?v=5d1ZOYU4gpo&feature=youtu.be&t...
Rätt lika kan man tycka.
Detta är samma ansikte som användes för att demostrera Nvidias nya grafikkort (har glömt serien).
Det är uppföljaren till den däringa Älvan.
http://www.youtube.com/watch?v=V-sEqvsphRk
Är inte hela videon men jag orkar inte leta
Detta är samma ansikte som användes för att demostrera Nvidias nya grafikkort (har glömt serien).
Det är uppföljaren till den däringa Älvan.
http://www.youtube.com/watch?v=V-sEqvsphRk
Är inte hela videon men jag orkar inte leta
http://www.youtube.com/watch?v=5d1ZOYU4gpo#t=643s
Så är det Nvidia som har gjort det....
Är inte så imponerad. Den här dialogen med frukterna får läpparna att arbeta mycket och som man kan se på detta demot så ser dom väldigt stela och långsamma ut, det behövs mer muskler i mitten av både över läppen och under läppen. Testa själva framför spegeln och sig "fruit", speciellt de fyra första bokstäverna "frui" får hela läppen att arbeta centralt.
http://www.youtube.com/watch?v=5d1ZOYU4gpo#t=643s
Så är det Nvidia som har gjort det....
Jag citerar en kille:
Not nVidia's work. Activision and nVidia used the same source data from USC, but its not the same end result. Activision's will run in realtime on current graphics cards and uses 1/30th the mesh density than nVidia's.
Detta teknikdemo, från Nvidia, visades ju betydligt mer ingående för över 10 dagar sedan. Ansiktet är inscannat från en skådespelare.
Se http://www.youtube.com/watch?v=5d1ZOYU4gpo&t=520s
Över huvud taget hela Nvidias keynote från GTC är värd att se. FZ verkar uppenbarligen ha missat det.
Gammal nyhet -.- Jag tittade på denna teknik på youtube.com för kanske 2 månader sedan
http://gallery.voodoo-people.com/albums/Diverse/Intresseklubb...
respect !
det där ser bekant ut.
nvidia smackade ut samma ansikte i sitt titan techdemo.
VD'n säger runt 9:20 att det krävs ca 2 Tflop beräkningskapacitet att rendera ansiktet med 60 fps.
med andra ord är ett sånt ansikte i 60 fps mer krävande än vad ps4an klarar av.
ETT ansikte.
sen går det ju givetvis att skala ner kvaliteten, stänga av otroligt krävande effekter osv, för att lyckas klämma in ett helt spel på skärmen samtidigt, istället för bara ett ansikte.
men ha inte dunderförväntningar om att varje ansikte i nästa generation spel kommer se ut sådär på konsollerna.